Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.
68 TITLURI DISPONIBILE | |
27 TITLURI DISPONIBILE | |
130 TITLURI DISPONIBILE | |
11 TITLURI DISPONIBILE | |
Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.
|
|
|
|
Invatarea experientiala prin dramaterapie
de Iolanda Mitrofan si Valush Constantin
Lucrarea -Invatarea experientiala prin dramaterapie, de Constantin Valush si Iolanda Mitrofan, propune o abordare inedita a procesului de predare-invatare-evaluare in invatamant. Pornind de la experienta autorului ca profesor de Biologie format in psihoterapie experientiala, cartea exploreaza metode creative, ludice si interactive, bazate pe principiile dramaterapiei, metode care sa faca procesul de invatare interesant si eficient.
Stoc Epuizat
Daca doriti, puteti primi un email automat in momentul in care aceasta carte reintra in stoc.
|
Editura: SPER Colectia: Caiete experientiale Pagini: 110
| | Anul aparitiei: 2013 Editia originala: 2013 Editia originala aparuta in limba romana | | Coperta: Simpla (Paperback) Dimensiuni: 145 mm x 200 mm ISBN: 978-606-8429-17-5 |
Descrierea editorului
Intampinati dificultati in predare? Metodele pe care le cunoasteti si-au dovedit ineficienta? In ciuda efortului depus, elevii/studentii par plictisiti ori dezinteresati? Rezultatele la evaluare sunt sub asteptati sau elevii/studentii invata doar pentru nota? Ati obosit cautand noi solutii si nu stiti cum sa-i motivati sau sa-i provocati sa participe activ la sarcinile scolare? Sau pur si simplu va intrebati ce puteti face ca elevii/studentii sa raspunda cu fascinatie si implicare manierei in care le sunt prezentate informatiile?
Constantin Valush, dublu specializat in Biologie si Psihoterapie Experientiala, va propune o maniera de lucru moderna, creativa, un model care sa va ajute sa eficientizati procesul de predare-invatare-evaluare.
Avand in centru dramaterapia, care foloseste sarcini si exercitii interactive, ludice, modelul de invatare experientiala propus de autor are menirea sa eficientizeze predarea si, mai ales, sa faciliteze achizitia de informatii, invatarea la elevi. Aceasta forma de educatie alternativa si creativa sprijina si imbogateste procesul de predare-invatare, conferindu-i atractivitate si rezultate pozitive pe termen lung.
Sorina Daniela Dumitrache
Un tip special de invatare, ale carui efecte pot fi maxime intr-o perioada de tranzitie, este invatarea experientiala. Transpunerea invatarii experientiale in invatarea scolara este o mare sansa de a oferi elevilor un altfel de cadru in care sa acumuleze informatii.
Motivul pentru care am ales aceasta tema are o importanta practica extrem de mare. Experienta primului an in mediul pedagogic, in calitate de profesor de Biologie, m-a plasat in fata unui sistem rigid, pe care am simtit nevoia sa il transform intr-un mediu placut pentru elevii mei. Prin urmare, am elaborat acest proiect de cercetare, de invatare experientiala prin dramaterapie, și, folosindu-ma de metodele terapeutice, am initiat cateva tehnici pentru predarea disciplinei Biologie.
Prin urmare, lucrarea de fata are in vedere elaborarea unui model nou de invatare experientiala prin dramaterapie, utilizat in predarea Biologiei la nivel de invatamantul postliceal si imbunatatirea modului de predare printr-un model de invatare experientiala care are in centru dramaterapia; accentul cade pe utilizarea metodelor dramaterapeutice ca forma de invatare alternativa, ludica, capabila sa faciliteze accesul elevilor la informatiile predate. De asemenea, sunt avute in vedere contributii la dezvoltarea capacitatii elevilor de a participa la procesul de invatare "aici si acum", de a-si insusi cunostintele in maniera holista si de a obtine o crestere a rezultatelor lor prin adoptarea acestei metode.
Constantin Valush
Iolanda Mitrofan Prof. univ. dr. Iolanda Mitrofan este coordonator de stagii masterale si doctorale in psihologie (specialitatile Psihoterapie, Consiliere si Psihologie Clinica), fondator SPER (marca inregistrata OSIM), autor al metodei P.E.U. (T.U., metoda inregistrata OSIM), autor al terapiei transgenerationale unificatoare (T.Tr.U.) si al psihodiagnozei experientiale.
Prof. univ. dr. Iolanda Mitrofan este psihoterapeut si consilier formator si supervizor in consiliere si psihoterapie experientiala a unificarii, terapii creative, analiza reichiana si transgenerationala unificatoare, dezvoltare personala si transpersonala, terapii de grup, de cuplu si familie, psiholog clinician principal. |
Valush Constantin Vasile Constantin este psihoterapeut, absolvent al Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti. A absolvit un master in Psihodiagnoza, Psihoterapie Experientiala Unificatoare si Dezvoltare Personala si un master in Neurobiologie. Are experienta ca trainer si facilitator de grupuri de dezvoltare personala, in consiliere individuala si de grup, in psihoterapie - centrata pe adulti, adolescenti, copii, cupluri si in consiliere educationala (experienta didactica de 4 ani), avand competente in dramaterapia unificatoare, terapii prin dans si miscare, art-terapii cu suport expresiv-creativ, improvizatie creatoare prin literatura. |
Pagini din carte
Cuprinsul cartii
Introducere
CAPITOLUL I
Invatarea - proces fundamental in educatie
1.1. Delimitari conceptuale ale termenului de "invatare"
1.2. Modul in care actioneaza procesele psihice si structurile de personalitate in procesul de invatare
1.3. Metode de invatare
1.4. Invatarea la adulti si tineri
CAPITOLUL II
Dramaterapia
2.1. Delimitari conceptuale ale termenului "dramaterapie"
2.2. Istoricul si evolutia dramaterapiei in timp
2.3. Dramaterapia in orientarile terapeutice experientiale
2.3.1. Psihodrama ca baza a dramaterapiei
2.3.2. Dramaterapia in PEU
2.4. Dramaterapia - metode, tehnici si pasi de implementare
CAPITOLUL III
Invatarea experientiala prin dramaterapie - proces nou in activitatea de predare/invatare
3.1. Invatarea experientiala
3.2. Metode si tehnici in invatarea experientiala
3.3. Dramaterapia in invatarea experientiala
CAPITOLUL IV
Cadrul metodologic al cercetarii "Invatarea experientiala prin dramaterapie cu aplicatii la predarea disciplinei Biologie"
4.1. Design experimental
4.2. Obiective
4.3. Ipoteze
4.4. Variabile
4.5. Metodele si instrumentele cercetarii
CAPITOLUL V
Desfasurarea si rezultatele programului de invatare experientiala prin dramaterapie cu aplicatii la predarea disciplinei Biologie
5.1. Etapele desfasurarii programului de cercetare
5.2. Selectia participantilor
5.3. Descrierea sedintelor de invatare experientiala prin dramaterapie aplicate in timpul orelor de Biologie
5.4. Analiza datelor obtinute
5.4.1. Analiza cantitativa
5.4.2. Analiza calitativa
5.5. Interpretarea rezultatelor si limite ale cercetarii
Concluzii
Bibliografie
Anexe
Fragmente din carte
Tehnicile experientiale duc la adaptarea si rezolvarea problemelor individului in maniera creativa, il ajuta sa se conecteze cu lumea sa interioara si in felul acesta sa se cunoasca mai bine. Astfel, orice joc terapeutic se transforma intr-un proces de invatare, devine o metoda educationala hedonista, dar suficient de flexibila pentru a-l aduce pe individ in prezent, a-l conecta cu problema si a-l ajuta sa gaseasca singur o solutie in maniera creativa.
Mai mult, lucrul in grup experiential amplifica efectele terapiei prin procesul de socializare dintre membrii grupului, prin jocuri si sarcini comune.
Increderea in propria experienta reprezinta modul in care orice experienta este plasata centrul procesului de invatare. Acest lucru inseamna ca nu este exclusa nici invatarea de la altii insa ceea ce e important este ca toate alegerile si toate cunostintele asimilate sa fie validate in propria experienta.
Increderea in proces se refera la faptul ca invatarea experientiala nu trebuie sa se concentreze pe rezultatele imediate, ci pe urmarirea performantei pe termen lung. Redefinirea relatiei cu esecul porneste de la premisa ca un esec este uneori o parte inevitabila dintr-o activitate noua. Cu toate acestea, un esec se poate transforma in succes in momentul in care greselile care au dus la aparitia acestuia sunt evitate. Esecul este, de fapt, o parte a experientei in invatare, care trebuie acceptata si integrata in parcursul nostru unificator.
Un esec, de cele mai multe ori, provoaca anumite reactii emotionale. Redefinirea relatiei proprii cu esecul se refera la faptul ca trebuie sa invatam sa reglam o astfel de relatie, in asa fel incat, in cursul invatarii experientiale, sa nu apara blocaje care sa, intrerupa acest proces.
A invata sa ne acceptam propriile esecuri duce la o deblocare emotionala si cognitiva, dar si la un traseu fluid al invatarii. Acceptarea emotillor este, poate, una din partile cele mai dificile. Acest lucru trebuie reflectat in mod constient, deoarece numai asa invatarea experientiala isi manifesta caracterul holist si adaptativ la mediu.
Alte carti de acelasi autor
|
|
Psihogenealogie. Diagnoza, interventia si vindecarea istoriei familiale
Pagini: 239 / Pret: 49.00 lei In ce masura deciziile membrilor familiilor noastre ne influenteaza viata si propriile decizii? Cum depinde scenariul personal de viata de alegerile facute de antecesorii nostri? Retrairea istoriei familiale in terapie ne poate oferi ocazia de a descoperi sensul existential, dezvaluind dorinte, nevoi sau vise -uitate-. Metodele si tehnicile psihogenealogiei sunt prezentate in cartea -Psihogenealogie. Diagnoza, interventia si vindecarea istoriei familiale-, coordonata de Iolanda Mitrofan. | |
|
|
Orientarea experientiala in psihoterapie
Pagini: 374 / Pret: 59.00 lei Iolanda Mitrofan subliniaza in lucrarea -Orientarea experientiala in psihoterapie- faptul ca instrumentul fundamental in Terapia Unificarii este starea de martor, abilitatea de a observa fara a evalua sau condamna experienta in desfasurare. Folosind acest instrument, clientul invata sa fie martor impartial al proceselor sale interioare in calea sa spre eliberarea de blocaje, traume sau suferinte. | |
|
|
Terapii de familie
Pagini: 250 / Pret: 35.00 lei Lucrarea -Terapii de familie, de Iolanda Mitrofan si Diana Vasile, constituie un ghid pentru teoria si practica celor mai importante abordari psihoterapeutice de familie. Sunt descrise metode, studii de caz si secvente de dialog terapeutic specifice fiecarei abordari. De la studenti la specialisti in sanatate mintale, de la profesori la medici, toti vor gasi in carte informatii esentiale despre procesul terapeutic al familiei. | |
|
|
|
Din culisele psihoterapiei experientiale unificatoare. Studii de caz si cercetari aplicative
Pagini: 300 / Pret: 39.00 lei Cartea -Din culisele psihoterapiei experientiale unificatoare. Studii de caz si cercetari aplicative, coordonata de Iolanda Mitrofan si Sorina Daniela Dumitrache, prezinta in detaliu tehnicile de lucru ale terapiei experientiale (dramaterapie, meditatie creativa, artgenograma, cinematerapie etc.). Cazurile din volum acopera multe teme delicate in terapie in lucrul cu pacientii bolnavi de cancer sau SIDA, cu diagnostic grav psihiatric, cu cei care au tulburari alimentare sau de dezvoltare pervaziva ori cu pacientii homosexuali. | |
|
|
Psihoterapia experiential-unificatoare in confruntarea cu virusul HIV
Pagini: 96 / Pret: 21.00 lei Iolanda Mitrofan si Andra Nicoleta Patulea prezinta in cartea -Psihoterapia experiential-unificatoare in confruntarea cu virusul HIV- metode de lucru in psihoterapie cu persoane infectate cu HIV. Acestea se confrunta cu multiple sentimente si emotii concentrate in jurul pierderilor resimtite intens in plan psihologic. Genul acesta de experiente se cumuleaza, creand in timp o adevarata panza de paianjen din care persoana nu mai poate iesi. Psihoterapia ofera pacientilor o cale de a se regasi in alte semnificatii si alte sensuri ale vietii. | |
|
|
|
Alte titluri de specialitate de pe PsihoShop.ro:
|
|
|
Copyright © 2008-2020 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.
TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015
|
|