Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





92 TITLURI DISPONIBILE

67 TITLURI DISPONIBILE

278 TITLURI DISPONIBILE

52 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:



      
Sentimentul religios. O abordare psihosociologica - Mihaela Corina Tutu       Sentimentul religios. O abordare psihosociologica
de



Pret: lei        Avem aceasta carte in stoc!



      



Editura: Universitara
Colectia: In afara colectiilor
Pagini: 214
   
Anul aparitiei: 2009
Editia originala: 2009
Editia originala aparuta in limba romana
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 170 mm x 240 mm
ISBN: 978-973-749-817-5


Pagini din carte

                     

                     

      



Cuprinsul cartii

PREFATA
de Prof. Univ Dr. Mihai Golu

INTRODUCERE

1. RELIGIA IN CONTEXTUL VIETII SOCIALE

Precizari conceptuale si perspective de abordare
Aspecte istorice. Evolutia sentimentului religios la romani
Conceptii sociologice privind fenomenul religios
Functiile religiei in societatea contemporana


2. SENTIMENTUL RELIGIOS: SFERE, VALENTE, CONEXIUNI

Conceptii psihologice privind sentimentul religios
Structura sentimentului religios
Dmamica sentimentului religios


3. METODOLOGIA CERCETARII

Obiective si ipoteze
Etape si subiecti
Metode si tehnici


4. REZULTATE, DISCUTII

5. CONCLUZII

BIBLIOGRAFIE




Fragmente din carte

"William James (2004) defineste si el religia nu ca dogma, ci ca experienta (traire) a dimensiunii transcendente care intretine fenomenul religios. Astfel, religia este in primul rand un fapt de constiinta subiectiva care rezida intr-o experienta afectiva, dogma si institutia religioasa aparand in plan secundar.

Continutul psihologic al experientei (trairii) religioase constituie factorii afectivi si volitionali, plus anumite trasaturi de personalitate (temperamentale si atitudinale). James afirma influenta temperamentului pentru a explica dezvoltarea vietii religioase individuale si rolul capital al inconstientului.

Adept al empirismului, James se preocupa de personalitatile religioase (extatici, mistici), facand o descriere minutioasa a starilor religioase individuale, plecand de la manifestarile lor exterioare. Autorul considera ca experientele (trairile) religioase fundamentale au luat nastere in constiinta subliminala; exista senzatii si ganduri de care omul nu este deplin constient, dar ele sunt totusi inregistrate, ele cristalizeaza de-a lungul vietii cotidiene si, cand trec pragul constiintei, se produce o revelatie.

Toate aceste experiente religioase, la nivelul constiintei subliminale, sunt de ordin afectiv (bucurie, liniste, sentimentul de a fi legat de supranatural). Studiind personalitatile credincioase si nu credinciosi obinuiti, James ajunge la concluzia ca un om credincios nu este un om obisnuit.

Ceea ce il surprinde pe James este marea varietate a experientei (trairii) religioase, faptul ca fiecare om traieste credinta intr-un mod specific, in functie de particularitatile vietii psihice individuale. Prin pragmatismul sau religios, James nu este preocupat de valoarea religiei (care este un demers filosofic, metafizic), ci numai de subiectivismul trairii religioase, de motivatiile psihologice ale individului care cauta utilitatea acestei trairi, din care obtine un castig personal.

James studiaza din punct de vedere psihologic convertirea religioasa, prin care individul renunta la convingerile anterioare si accepta altele, autorul remarcand faptul ca inaintea convertirii are loc o dezordine, o dezorientare, o neincredere in vechile valori si un proces de cautare, de intentie novatoare. Se manifesta, astfel, doua tendinte: sentimentul imperfectiunii si dorinta de imp1inire a idealului.

Convertirea religioasa reprezinta, de fapt, o recentrare a vietii, o modalitate noua de raportare la divin, o traire ce nu poate fi descrisa in totalitate (integral). Pentru James, sentimentul religios este un stimulent biologic necesar vietii, un factor dinamogen care stimuleaza si insufleteste puterea vitala, un remediu impotriva depresiei si a insuficientei.



Prezentare a cartii realizata de Cristina Dragulin


Copyright © 2008 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.