Happy Money. Stiinta cheltuirii cu rost - Elizabeth Dunn

 

Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





108 TITLURI DISPONIBILE

58 TITLURI DISPONIBILE

239 TITLURI DISPONIBILE

37 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:



      
Happy Money. Stiinta cheltuirii cu rost - Elizabeth Dunn       Happy Money. Stiinta cheltuirii cu rost
de si

Cartea -Happy Money. Stiinta cheltuirii cu rost, de Elizabeth Dunn si Michael Norton, dezvaluie cititorilor ultimele cercetari stiintifice, atat economice, cat si psihologice, legate de modul in care oamenii cheltuie banii si de modul in care acest fapt ne poate face fie fericiti, fie nefericiti. Cum sa folosim banii inteligent pentru a castiga cat mai mult timp pentru activitatile care ne fac placere?

Pret: lei        Avem aceasta carte in stoc!



      



Editura: Publica
Colectia: In afara colectiilor
Pagini: 224
   
Anul aparitiei: 2014
Editia originala: 2013
Traducere din limba engleza de Cosmin Nare
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 145 mm x 205 mm
ISBN: 978-606-722-006-3


Descrierea editorului

Cartea „Happy Money”, de Elizabeth Dunn si Michael Norton, face o trecere in revista a cercetarilor recente din domeniul stiintei cheltuirii banilor. Majoritatea oamenilor recunosc ca simt nevoia de indrumare profesionista in privinta obtinerii, economisirii si investirii banilor. In materie de cheltuire, majoritatea actioneaza in baza intuitiei. Cercetarile stiintifice demonstreaza insa ca aceste intuitii sunt de multe ori gresite.

Cartea „Happy Money” explica motivele pentru care banii pot aduce mai multa fericire, atunci cand se respecta cinci principii, de la alegerea experientelor in defavoarea bunurilor materiale, la cheltuirea banilor spre binele celorlalti. Aceste principii pot fi aplicate nu doar de persoane, ci si de companiile interesate sa isi faca mai fericiti angajatii si clientii. Elizabeth Dunn si Michael Norton arata cum diverse companii, ca Google, Pepsi si Crate & Barrel au transpus aceste idei in fapte.

Elizabeth Dunn este profesor de psihologie la University of British Columbia din Vancouver, Canada. La 26 de ani a fost numita una dintre "stelele in ascensiune" ale vietii academice de catre Chronicle of Higher Education.

Michael Norton este profesor de marketing la Harvard Business School, SUA. Cercetarile sale au fost in doua randuri publicate in editia Year in Ideas a New York Times Magazine. In 2012, a fost inclus pe Smart List din revista Wired drept unul dintre cei "50 de oameni care vor schimba lumea".



Elizabeth Dunn

Elizabeth Dunn este profesor de psihologie la University of British Columbia din Vancouver, Canada. La 26 de ani a fost numita una dintre "stelele in ascensiune" ale vietii academice de catre Chronicle of Higher Education.


Michael Norton

Michael Norton este profesor de marketing la Harvard Business School, SUA. Cercetarile sale au fost in doua randuri publicate in editia Year in Ideas a New York Times Magazine. In 2012, a fost inclus pe Smart List din revista Wired drept unul dintre cei "50 de oameni care vor schimba lumea".



Prezentari Video

In cele doua videouri de mai jos, Elizabeth Dunn si Michael Norton prezinta cateva idei din cartea lor "Happy Money":







Pagini din carte

                     

                     

                     

               



Cuprinsul cartii

Prefata
Prolog


1. Cumpara experiente
2. Transforma totul intr-o tratatie
3. Cumpara timp
4. Plateste acum, consuma mai tarziu
5. Investeste in ceilalti

Epilog
Multumiri
Note




Fragmente din carte

Fragment din Capitolul 3: Cumpara timp

Kathleeen si Dennis Morrison au doua pisici, doi hamsteri si doi copii sub trei ani. (Numele lor au fost schimbate pentru protejarea intimitatii.) Desi este normal ca intr-o casa cu o asemenea combinatie de locatari sa fie un pic de dezordine, sora Kathleenei, Francesca, se exprima fara niciun fel de menajamente: „Sunt niste nespalati". Dennis are un program incarcat la firma de avocatura la care lucreaza, iar Kathleen, care este profesoara, detesta sa faca curat. „Cand eram mici, eu ii faceam partea de treaba", isi aminteste Francesca. „Dar ce zic eu mici, eram deja fete de liceu! Nu aveam voie sa ne jucam pana nu terminam de facut curat, iar lui Kathleen ii lua o zi intreaga doar sa spele baia."

Astazi, casa familiei Morrison este invadata de o mica armata de Roomba. Robotii-aspirator patruleaza prin casa, culegand de pe jos par de hamster, firimituri de la prajituri si alte resturi ale vietii de familie. De curand, flotei de roboti i s-a alaturat si Scooba, care spala, freaca si usuca podelele. Robotii sunt programati sa isi inceapa munca fara a avea nevoie de ordinul stapanilor, oferind imaginea de mult depasita a viitorului utopic din desenele animate Familia Jetson. La pretul de 300 de dolari, un Roomba e mai scump decat un aspirator obisnuit. In schimb, Roomba ofera ceva ce nici cele mai moderne aspiratoare traditionale nu pot oferi: oportunitatea de folosi timpul in alt fel.

Timpul si banii sunt adesea intersanjabile. in loc sa stai patru ore pe aeroportul din Dallas si sa citesti revista People, poti foarte bine sa mai dai 100 de dolari si sa zbori direct de pe LAX (Aeroportul International Los Angeles) pe JFK (Aeroportul International John Fitzgerald Kenedy). Oamenii isi sacrifica insa timpul adesea pentru a economisi cativa banuti, o meteahna umana perfect exprimata de un titlu din ziarui pamfletar preferat, Onion:

ANAHEIM, CA - Edward Brawley, de 31 de ani, a pierdut doua ore ca sa isi recupereze o umbrela de la articole pierdute si gasite, dar a economisit 2,99 dolari.

Prea des ne pierdem timpul liber pentru a economisi cativa banuti, indiferent ca este vorba despre a merge cu masina o ora intreaga, ca sa luam benzina mai ieftina cu cinci centi, de a sta la cozi interminabile, ca sa primim o mostra gratuita din cel mai nou produs energizant, sau de a ne invarti toata dupa-amiaza ca sa gasim o umbrela mai ieftina.

Multi ne-am dori sa avem mai mult timp sa facem ceea ce ne place - pentru Liz, sa faca fitness; pentru Mike, sa cante la chitara. Teoretic, banii pot fi folositi ca sa obtinem mai mult timp pentru lucrurile care ne plac. Cercetarile sugereaza insa ca oamenii cu mai multi bani nu isi petrec, in mod normal, timpul intr-un mod mai agreabil. Cei mai bogati oameni tind sa aloce mai mult timp unor activitati asociate cu niveluri relativ inalte de tensiune si stres, cum ar fi cumparaturile, munca si drumul pana la munca.

De la aparitia filmului de animatie Familia Jetson, in anii 1960, venitul mediu a crescut semnificativ in mai multe tari. Desi, spre usoara dezamagire a unora, inca nu avem masini zburatoare si menajere-robot impertinente, filmul surprinde mai degraba faptul ca, in ultimele patru decenii, veniturile mai mari nu au facut ca americanii sa isi petreaca timpul in moduri mai placute. Cantitatea de timp pe care oamenii o petrec intr-un mod neplacut - momentele in care sentimentele de tensiune, depresie sau iritare le depasesc pe cele de fericire - este numita de cercetatori U-index. E greu sa nu te simti bine cand faci miscare, te rogi, citesti sau faci sex (doar daca nu cumva incerci sa le faci pe toate in acelasi timp). Proasta dispozitie predomina insa in timpul muncii, al facutului navetei, al cumparaturilor sau al activitatilor gospodaresti. Desi in ultimii 40 de ani activitatile obisnuite ale oamenilor s-au schimbat considerabil, U-indexul global nici nu s-a clintit. O modalitate importanta si foarte rar utilizata de a ne creste nivelul de fericire este folosirea banilor pentru imbunatatirea U-indexului.

Nu va este intotdeauna la indemana sa va cumparati timp, iar strategiile descrise mai jos sunt menite sa inlature obstacolele din calea aplicarii acestui principiu. A lua in serios acest principiu inseamna sa reganditi multe dintre cheltuielile zilnice si sa transformati deciziile legate de bani in decizii legate de timp - un fel de flic-flac mental, care poate spori inclinatia catre alegeri bune. Pentru companii, aplicarea acestei idei presupune remodelarea strategiilor si a produselor, permitandu-le angajatilor si clientilor sa obtina mai multa fericire din minutele si orele care formeaza tesatura vietii de zi cu zi.

Iluzia lipsei de timp

La Intel, un angajat primeste, in medie, 350 de e-mailuri pe saptamana si are nevoie de 20 de ore pentru sortarea acestui fluviu de mesaje. 30% dintre aceste e-mailuri sunt considerate inutile. Compania a introdus recent un experiment numit „martea fara e-mailuri", incurajand un grup de angajati sa petreaca patru ore deconectati de la telefoane, oferindu-le, astfel, o perioada neintrerupta pentru, ei bine, gandire.

Cercetarile demonstreaza ca angajatii care se simt mai putin presati de timp sunt mai fericiti pe durata unei zile de lucru. Acest sentiment al lipsei presiunii timpului are implicatii serioase asupra nivelului de multumire al angajatilor, la terminarea zilei de lucru.

Intr-un studiu, peste 800 de manageri si angajati din Turcia au raspuns daca sunt sau nu de acord cu afirmatii precum „Ziua nu a avut destule minute" si „Am avut o viata prea incarcata". Angajatii care au fost de acord cu aceste afirmatii - obtinand un punctaj redus la categoria suficientei timpului - erau mai putin satisfacuti de serviciul lor, in special, dar si de viata lor, in general. In randul acestora s-au semnalat mai multe cazuri de dureri de cap si tulburari de somn. Cercetarile din Statele Unite sugereaza ca sentimentul suficientei timpului este legat de nivelul mai ridicat al fericirii, chiar si in cazul celor care sustin ca prefera sa fie ocupati.

Celor care se simt presati de timp le vine greu sa traiasca momentul. La sfarsitul sedintei de yoga, pe cand alti iluminati se afunda intr-o stare de profunda relaxare spirituala, Liz nu se poate abtine sa nu se gandeasca la cele 101 lucruri pe care le are de facut imediat dupa terminarea sedintei. Este mai bine pentru fericirea noastra sa ramanem ancorati in momentul prezent, in loc sa ne lasam mintea sa se indrepte catre planurile pentru cina sau catre e-mailurile la care nu am raspuns. De fapt, indiferent daca o activitate este sau nu placuta, oamenii sunt mai fericiti atunci cand se concentreaza doar asupra acesteia.

Cei care simt ca au foarte mult timp liber sunt mai predispusi sa faca miscare, sa faca munca voluntara si sa participe la alte activitati asociate unui nivel superior de multumire. Desi banii pot cumpara „timp liber" in parte prin externalizarea necesitatilor vietii cotidiene, cum ar fi gatitul, curatenia si chiar cumparaturile alimentare, cei mai bogati semnaleaza niveluri crescute ale presiunii timpului. Din Germania pana in Coreea, cei care fac mai multi bani se declara mai presati de timp. Asta ramane adevarat chiar si dupa ce se calculeaza numarul de ore lucrate saptamanal, atat acasa, cat si la serviciu. Peste tot in lume, cei mai bogati sunt mai predispusi sa afirme ca ziua precedenta li s-a parut stresanta. Unul dintre motivele pentru care bogatia nu aduce fericire ar consta in presiunea timpului cu care este adesea asociata.





Aprecieri si cronici

Daca iti inchipui ca banii nu aduc fericirea, inseamna ca nu stii sa ii cheltui. Dunn si Norton fac apel la cele mai recente cercetari stiintifice pentru a demonstra cum se poate obtine maximum de fericire din banii castigati atat de greu. Happy Money nu este o achizitie, ci o investitie - si inca una desteapta. - Dan Gilbert, autor Stumbling on Happiness


Nimeni nu intelege mai bine ca Elizabeth Dunn si Michael Norton cum se poate obtine cat mai multa fericire din banii pe care ii cheltuim. Dunn si Norton utilizeaza observatii cat se poate de obisnuite, la indemana oricui, pe care le rafineaza cu o limpezime ce mai intai ne amuza, iar apoi ne pun pe ganduri. Impartasindu-ne cunostintele lor sub forma unor principii usor de aplicat, acestia ne fac un mare serviciu. - Dan Ariely, autor Irational in mod previzibil


Se spune ca „banii nu aduc fericirea“ si ca „banii nu pot cumpara dragostea“. Dar oare asa este? Nu cumva modul in care ii cheltuim are un impact direct asupra fericirii si asupra experientelor ce pot conduce catre dragoste? Si daca da, conteaza suma cheltuita? 5 lei sunt suficienti sa-ti aduca fericire? Dar 1 leu? La aceste intrebari, dar si la multe altele, vei primi un raspuns detaliat si convingator in aceasta carte de care multi dintre noi aveam mare nevoie sa fie scrisa. - Andrei Dinulescu, Senior Marketing Manager, South Eastern Europe, MoneyGram International





Copyright © 2008-2016 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015