Exercitii de comunicare NonViolenta - Francoise Keller

 

Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





100 TITLURI DISPONIBILE

57 TITLURI DISPONIBILE

232 TITLURI DISPONIBILE

38 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:



      
Exercitii de comunicare NonViolenta - Francoise Keller       Exercitii de comunicare NonViolenta
de

Cartea -Exercitii de comunicare NonViolenta, de Francoise Keller, prezinta cum poate fi aplicata cu folos metoda Comunicarii NonViolente, creata de psihologul american Marshall B. Rosenberg, in diverse momente ale vietii noastre – in familie, in relatiile cu prietenii, la serviciu sau la scoala. Autoarea prezinta exercitii si povestiri pentru a permite cititorilor sa gaseasca metodele potrivite de a pune in practica metoda Comunicarii NonViolente.

Pret: lei        Avem aceasta carte in stoc!



      



Editura: Trei
Colectia: Psihologie practica
Pagini: 240
   
Anul aparitiei: 2016
Editia originala: 2011
Traducere din limba franceza de Lucia Popa
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 130 mm x 200 mm
ISBN: 978-606-719-405-0


Descrierea editorului

Cati dintre noi reusesc sa-si exprime o nevoie sau o emotie fara sa fie receptati ca fiind critici, egoisti sau manipulatori? De cate ori nu evitam, din frica, sa ne spunem parerea? Si in cate randuri nu pornim o discutie doar pentru a ne „descarca nervii”?

Creata de psihologul american Marshall B. Rosenberg, metoda Comunicarii NonViolente (CNV) ofera un cadru accesibil si de impact pentru dezvoltarea unor relatii empatice si respectuoase atat cu sine, cat si cu cei din jur.

Bazata pe numeroase exercitii si povestiri ilustrative, cartea „Exercitii de comunicare NonViolenta”, de Francoise Keller, demonstreaza ca a comunica „nonviolent” nu inseamna sa devii pasiv sau de o politete artificiala, ci sa reusesti sa-ti transmiti cat mai autentic si mai convingator sentimentele si opiniile, tinand totodata cont de impactul vorbelor tale asupra interlocutorului. Metoda CNV poate fi aplicata cu folos atat in familie, cat si la serviciu, la scoala sau in relatiile cu prietenii.

Francoise Keller este formatoare franceza in metoda Comunicarii NonViolente (CNV), coach si specialista in management.



Francoise Keller

Francoise Keller este formatoare franceza in metoda Comunicarii NonViolente (CNV), coach si specialista in management. Informatii despre activitatea ei se gasesc pe site-ul concertience.fr.



Prezentari Video

In videoul de mai jos, Francoise Keller vorbeste despre comunicarea la locul de munca, despre rolul empatiei si al autenticitatii in relatiile interumane:






Pagini din carte

                     

                     

                     

                  



Cuprinsul cartii

Introducere
Comunicarea NonViolenta (CNV): o metoda accesibila de a iesi din situatii conflictuale si de a dezvolta cooperarea


Partea I. Nonviolenta si bunavointa fata de noi insine. Drumul catre autoempatie: sa incepem prin a ne darui noua insine ceea ce am dori sa primim de la ceilalti

1. Miza: sa ne marim sansele de a trai relatii satisfacatoare. CNV ne ajuta sa clarificam intentiile noastre profunde, ceea ce ne ofera bucurie in relatii

Analiza situatiei actuale
Celui care nu gaseste decat situatii nesatisfacatoare
Celui care nu gaseste decat relatii satisfacatoare
Ce dorim sa schimbam?
Arborele negru sau arborele alb
Care este diferenta intre nonviolenta si Comunicarea NonViolenta?
Ce inseamna Comunicarea NonViolenta?
CNV in viziunea lui Marshall B. Rosenberg
Cateva idei preconcepute despre CNV
Situatii curente in care CNV ne poate ajuta
Sa evitam sau sa transformam conflictele
Sa il schimbam pe celalalt?
In caz de pericol
Sa iesim din dualitate
Alte motivatii
Ce este important pentru noi?

2. Cum alegem regulile jocului care ajuta relatia

CNV ne ofera chei pentru a repera ceea ce ajuta si ceea ce blocheaza relatia
Cum functioneaza comunicarea?
Cele cinci registre ale comunicarii
Cele doua atitudini de comunicare
Influenta noastra in comunicare
Sa ne intelegem reflexele uzuale
Scurtaturi pentru reactii rapide
Capul si picioarele - intentie cu rezultat concret
Directia in care se indreapta atentia noastra
Limitele reflexelor noastre obisnuite
Ganduri care ne modifica perceptiile
Ganduri care franeaza schimbarea
Ganduri care diminueaza puterea
Ganduri care incomodeaza relatia
Ganduri care limiteaza dialogul si cooperarea
Ganduri care genereaza violenta
Sa ne abandonam reflexele pentru a gasi
atitudini favorabile relatiei
Principiul 1 - Atentia orientata spre momentul prezent
Principiul 2 - Intentia de relationare si de cooperare
Cele trei etape ale Comunicarii NonViolente

3. Un spatiu primitor: autoempatia

Etapa „J" - sa ne acceptam judecatile si reprosurile
Etapa „O" - sa ne conectam la observatia noastra
A observa si a evalua
Observatia - sa fim vigilenti!
Observam un stimul, nu o cauza
Etapa „S" - sa ne conectam la sentimentele noastre
Daca nu simtim nimic
Daca simtim prea mult
Sa ne gestionam emotiile
Sa ne asumam responsabilitatea pentru sentimentele noastre
Sa ne antrenam sa simtim…
Etapa „N" - sa ne conectam la nevoia noastra
Sentimentele ne permit accesul la nevoile noastre
Nevoile noastre sunt vitale
Nevoile noastre sunt pretioase
A accepta fara a intelege
Sa distingem intre nevoie si strategie
Judecatile noastre ne permit accesul la nevoile noastre
Ce motiveaza actele noastre
Echilibrul nevoilor noastre
Sa recunoastem frumusetea nevoilor noastre
Etapa „C" - sa ne conectam la cererea noastra
Sa exploram toate cererile posibile
Sa constientizam diversitatea posibilitatilor

4. Sa ne intelegem mai bine pentru a fi mai prezenti, mai vii si mai disponibili

Sa ne oprim pentru a ne clarifica reactiile
Sa ne conectam la intentia noastra
Sa alegem un moment precis
Autoempatia inseamna egoism?
Autoempatie pentru a ne revigora fortele
Autoempatie pentru a evolua
Autoempatia ne deschide catre dialog


Partea a II‑a. Relatii respectuoase cu sine si cu celalalt. CNV inseamna: sa ne exprimam si sa il ascultam pe celalalt pentru a ne mari sansele de a construi o cooperare durabila

5. Cum sa iti spun, cum sa va spun?

Sa ne exprimam cu autenticitate si claritate pentru a fi intelesi de ceilalti
Etapa „O" - cum exprimam o observatie
Etapa „S" - cum exprimam un sentiment
Etapa „N" - cum exprimam o nevoie
Sa ne exprimam in mod autentic
Sa vorbim pentru a fi intelesi
Etapa „C" - cum exprimam o cerere
Explicitarea cererii
Cererile de actiune
Cererile de relationare
80%: cereri de relationare!
Nu este politicos sa ceri
Libertatea celuilalt
De ce ma aflu in relatie cu celalalt?
Exprimarea in scris
Cum ne exprimam limitele

6. Cum sa te ascult, cum sa va ascult?

O relatie nonviolenta presupune sa ne ocupam in acelasi timp de nevoile noastre si de nevoile celuilalt
O mie de feluri de a asculta
A asculta pentru a intelege: empatia
Cuvintele de empatie
Sa ascultam orice ar spune?
Sa distingem intre empatie si simpatie
Trebuie sa fim empatici?
Sa renuntam la ascultarea perfecta
Puterea empatiei
Empatia largeste orizontul privirii
Empatia protejeaza
Cand tu imi refuzi dialogul!
Sa exersam ascultarea situatiilor agreabile
Sa exersam ascultarea situatiilor dezagreabile

7. Sa traim relatii mai bune cu ajutorul CNV

Dialogul si cooperarea provin din alternarea a trei atitudini CNV: autoempatia, exprimarea si ascultarea
Sa optam pentru relatie
Sa ne amintim intentia noastra: relatia vine inaintea rezultatului
Sa alegem autoempatia
Sa alegem sa ne exprimam
Sa alegem sa il ascultam pe celalalt acum
Sa alegem aici si acum
Dialogul in cadrul CNV
Sa pregatim un interviu dificil
Pista 1 - Sa ne exploram anticiparile negative
Pista 2 - Sa ne pregatim pentru ce este mai rau!
Pista 3 - Sa ne deschidem catre nou
Pista 4 - Sa ne pregatim sa spunem ceva dificil
Sa ne revedem experientele
Sa invatam din propriile greseli
De ce am actionat astfel?
Sa ne impacam cu noi insine
Celebrarea vietii
Dejucarea manipularii
Sa fim deschisi fata de acele mesaje care ne fac sa evoluam

Concluzie
A avea grija de nevoile fiecaruia - o necesitate si o oportunitate
Bibliografie
Sugestii pentru a merge mai departe
Multumiri






Copyright © 2008-2016 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015