Logopedia. Terapia tulburarilor de limbaj. Structuri deschise - Carolina Bodea Hategan

 

Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





101 TITLURI DISPONIBILE

57 TITLURI DISPONIBILE

231 TITLURI DISPONIBILE

38 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:



      
Logopedia. Terapia tulburarilor de limbaj. Structuri deschise - Carolina Bodea Hategan       Logopedia. Terapia tulburarilor de limbaj. Structuri deschise
de

In volumul -Logopedia. Terapia tulburarilor de limbaj. Structuri deschise, Carolina Bodea Hategan prezinta modele teoretice si practice ale tulburarilor de limbaj, facand si o incadrare a acestora in contextele mai largi ale tulburarilor emotionale, comportamentale si de invatare. Autoarea furnizeaza cititorilor metode de evaluare si interventie dovedite a fi eficiente in fiecare tipologie de tulburare de limbaj.

Pret: lei        Avem aceasta carte in stoc!



      



Editura: Trei
Colectia: Psihologie-Psihoterapie
Pagini: 640
   
Anul aparitiei: 2016
Editia originala: 2016
Editia originala aparuta in limba romana
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 145 mm x 205 mm
ISBN: 978-606-719-722-8


Descrierea editorului

Limbajul, ca functie psihica specific umana, se afla la confluenta mai multor discipline, printre care filosofia, psihologia, neurobiologia, psihopedagogia speciala, logopedia. Tulburarile sale, fie ca sunt de natura organica, functionala sau psihologica, restrang capacitatea de comunicare a individului si, implicit, viata lui sociala.

In cartea “Logopedia. Terapia tulburarilor de limbaj. Structuri deschise”, pornind de la modelele explicative ale tulburarilor de limbaj si prezentand metode de evaluare si interventie a caror eficacitate a fost demonstrata stiintific, Carolina Bodea Hategan realizeaza o deschidere spre tulburarile emotionale, comportamentale, de invatare si nu numai, incadrandu-le in contextul mai larg al mentalului uman.

Propunand directii concrete de evaluare si interventie in cazul unor tulburari ale limbajului precum dislalia, balbaiala, rinolalia, dizartria, afazia, tulburarile de voce, intarzierea in dezvoltarea limbajului, aceasta carte are o importanta latura practica, imbogatind literatura de specialitate printr-un demers inovator si binevenit.

Carolina Bodea Hategan este conferentiar universitar doctor la Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca. Dintre lucrarile publicate mentionam: Fluenta verbala. Directii teoretice si aplicatii psihopedagogice (volum coordonat impreuna cu Dorina Talas), Tulburari de voce si vorbire, Abordari structuralist-integrate in terapia tulburarilor de limbaj si comunicare.



Carolina Bodea Hategan

Carolina Bodea Hategan este conferentiar universitar doctor la Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca. Dintre lucrarile publicate mentionam: Fluenta verbala. Directii teoretice si aplicatii psihopedagogice (volum coordonat impreuna cu Dorina Talas), Tulburari de voce si vorbire, Abordari structuralist-integrate in terapia tulburarilor de limbaj si comunicare.



Pagini din carte

                     

                     

                     

      



Cuprinsul cartii

Prefata

I. Tulburarile de limbaj si comunicare - modele explicative si directii de clasificare

1. Scurt istoric privind domeniul tulburarilor de limbaj si comunicare
2. Logopedia. Ortofonia. Terapia limbajului si a comunicarii
3. Circumscrierea domeniului terapiei tulburarilor de limbaj si comunicare
4. Modele de abordare a tulburarilor de limbaj si comunicare
5. Criterii diagnostice in tulburarile de limbaj si comunicare reunite la nivelul principalelor
manuale de diagnostic
6. Modelul diagnostic propus de Gutu (1974)
7. Abordare conclusiva

Bibliografie

II. Limbajul - abordari multidimensionale

1. Limbajul - perspectiva lingvistica
2. Aspecte ale neurofiziologiei aparatului fonoarticulator si ale analizatorului verbo-auditiv
3. Vocea umana si tulburarile de voce
4. Elemente de fizica in abordarea limbajului
5. Abordare conclusiva

Bibliografie

Anexa I. Cuvinte cu scriere fonologica
Anexa II. Cuvinte complexe
Anexa III. Cuvinte simple din punct de vedere fonologic

III. Dislalia. Particularitati ale demersului de evaluare si interventie

1. Delimitari conceptuale
2. Factori de risc si cauze ale tulburarii dislalice
3. Tipuri de tulburari dislalice
4. Directii de evaluare
5. Directii de interventie
6. Abordare conclusiva

Bibliografie

Anexa I. Fisa de examinare logopedica complexa
Anexa II. Fisa de examinare logopedica
Anexa III. Fisa de examinare logopedica complexa

IV. Dizartria. Particularitati ale demersului de evaluare si interventie

1. Delimitari conceptuale
2. Etiologia tulburarii dizartrice
3. Simptomatologia tulburarii dizartrice
4. Directii de diagnostic diferential
5. Tipuri si forme ale tulburarilor dizartrice
6. Demersul de evaluare
7. Demersul de interventie
8. Tulburari asociate cu tulburarea dizartrica
9. Prezentare studiu de caz
10. Abordare conclusiva

Bibliografie

V. Rinolalia. Particularitati ale demersului de evaluare si interventie

1. Aspecte introductive. Delimitari conceptuale
2. Etiologia tulburarilor rinolalice
3. Date din embriogeneza relationate cu despicaturile labio-maxilo-palatine
4. Despicaturile labio-maxilo-palatine (keilo-gnato-palato-schizis)
5. Sindroame asociate cu despicaturile labio-maxilo-palatine
6. Implicatiile despicaturilor labio-maxilo-faciale. Manifestari clinice
7. Formele de rinolalie si specificul acestora
8. Directii terapeutice
9. Instrumentar utilizat in evaluare si interventia in tulburarile rinolalice
10. Abordare conclusiva

Bibliografie

VI. Tulburarile de ritm si de fluenta. Balbaiala

1. Delimitari conceptuale
2. Forme ale tulburarilor de ritm si fluenta
3. Balbaiala - tulburare de ritm si fluenta
4. Balbaiala - demersuri de evaluare si interventie
5. Demers psiholingvistic integrat de evaluare si interventie in contextul balbaielii - model de buna practica
6. Abordare conclusiva

Bibliografie

Anexa I. Fisa de examinare logopedica (pentru utilizare in contextul balbaielii) (propusa de Bodea Hategan, 2015)

VII. Afazia. Delimitari simptomatologice, directii de evaluare si interventie

1. Delimitari conceptuale
2. Etiologie
3. Directii de diagnostic diferential
4. Particularitatile tulburarilor afazice
5. Clasificarea afaziilor si descrierea acestora
6. Incidenta si prevalenta afaziei
7. Directii de evaluare a persoanei care prezinta afazie
8. Directii terapeutice in contextul afaziei la adult
9. Pronosticul in afazie si factorii care modeleaza formularea acestui pronostic
10. Afazia la copil
11. Abordare conclusiva

Bibliografie

VIII. Tulburarile de voce - aspecte teoretice si aplicatii practice

1. Actul fonator. Aspecte introductive
2. Tulburarea de voce - semn sau/si simptom al unei boli sau tulburari
3. Etiologia tulburarilor de voce
4. Tipuri de tulburari de voce
5. Directii de evaluare a tulburarilor de voce. Instrumentar utilizat
6. Demersul terapeutic
7. Abordare conclusiva

Bibliografie

IX. Intarzierea in dezvoltarea limbajului. Preventie, diagnostic si interventie

1. Delimitari conceptuale
2. Factorii de risc si cauzele aparitiei intarzierii in dezvoltarea limbajului
3. Semne si particularitati ale intarzierii in dezvoltarea limbajului
4. Directii de diagnostic diferential
5. Directii de evaluare
6. Directii de interventie
7. Concluzii

Bibliografie

Anexa I. Scala de dezvoltare auditiva: de la 0 la 6 ani (Dezvoltarea limbajului receptiv, a perceptiei auditive si a memoriei auditive)
Anexa II. Fisa de evaluare a limbajului (intervalul de varsta 6–7 ani)
Anexa III. Lista cu material verbal pentru implementarea tehnicii celor 50 de cuvinte - T50






Copyright © 2008-2016 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015