Puterea obisnuintei. De ce facem ceea ce facem in viata si in afaceri - Charles Duhigg

 

Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





101 TITLURI DISPONIBILE

57 TITLURI DISPONIBILE

231 TITLURI DISPONIBILE

38 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:



      
Puterea obisnuintei. De ce facem ceea ce facem in viata si in afaceri - Charles Duhigg       Puterea obisnuintei. De ce facem ceea ce facem in viata si in afaceri
de

In cartea „Puterea obisnuintei”, Charles Duhigg a adunat cercetarile relevante privind formarea si modificarea deprinderilor, prezentand cititorilor metodele eficiente de a scapa de deprinderile rele. Obisnuita de a actiona, gandi si simti intr-un anume fel poate fi daunatoare atat in viata personala, cat si la serviciu sau in relatiile dintr-o comunitate. Autorul ajuta cititorii sa inteleaga natura umana si potentialul ei extraordinar de adaptare.

Pret: lei        Avem aceasta carte in stoc!



      



Editura: Publica
Colectia: Stiinte sociale
Pagini: 472
   
Anul aparitiei: 2016
Editia originala: 2012
Traducere din limba engleza de Dan Craciun
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 145 mm x 205 mm
ISBN: 978-606-722-198-5


Descrierea editorului

In volumul „Puterea obisnuintei”, Charles Duhigg ne poarta spre culmile palpitante ale descoperirilor stiintifice care explica de ce exista deprinderile si cum pot fi modificate acestea. Cu ajutorul unor istorisiri captivante, care ne poarta din salile de sedinte ale conducerii companiei Procter & Gamble pana la marginea terenurilor pe care se disputa meciurile din NFL si la linia frontului din timpul miscarii pentru drepturi civile, Duhigg prezinta un mod cu totul nou de intelegere a naturii umane si a potentialului sau.

In esenta, cartea „Puterea obisnuintei” contine un argument incurajator: cheia reusitei noastre de a face cu regularitate exercitii fizice, de a slabi, de a fi mai productivi si de a avea succes este intelegerea modului in care functioneaza deprinderile. Dupa cum arata Duhigg, valorificand aceasta noua stiinta, ne putem transforma afacerile, comunitatile si vietile noastre.

"O examinare noua a modului in care comportamentele de rutina ne iau in stapanire si un raspuns la intrebarea daca sunt susceptibile de schimbare. Toate istorisirile povestite de Duhigg sunt fascinante in ele insele, dar capata o cu totul alta dimensiune cand se unesc cu modul autorului de a cerceta deprinderile." (Associated Press)

"In ultimii ani, au fost efectuate numeroase cercetari asupra modului in care suntem modelati de propriile deprinderi, o activitate stiintifica foarte frumos descrisa in noua carte a lui Charles Duhigg, Puterea obisnuintei." (David Brooks, The New York Times)

Charles Duhigg a studiat istoria la Yale si a obtinut un MBA la Harvard Business School. Din 2006, este reporter economic la The New York Times. In 2013 a primit Premiul Pulitzer pentru The iEconomy, o serie de articole despre Apple. A scris si despre criza financiara din 2008, expunand modul in care companiile profitau de persoanele in varsta si comentand incalcarile la nivel naţional ale legii Safe Drinking Water Act. Pentru aceste articole, Charles Duhigg a primit nenumarate distinctii. Site-ul sau oficial este charlesduhigg.com.



Charles Duhigg

Charles Duhigg a studiat istoria la Yale si a obtinut un MBA la Harvard Business School. Din 2006, este reporter economic la The New York Times. In 2013 a primit Premiul Pulitzer pentru The iEconomy, o serie de articole despre Apple. A scris si despre criza financiara din 2008, expunand modul in care companiile profitau de persoanele in varsta si comentand incalcarile la nivel naţional ale legii Safe Drinking Water Act. Pentru aceste articole, Charles Duhigg a primit nenumarate distinctii. Site-ul sau oficial este charlesduhigg.com.



Prezentari Video

In videoul de mai jos, Charles Duhigg vorbeste despre cum putem sa controlam noi "puterea obisnuintei" si cum sa nu lasam obisnuitele sa ne conduca viata:





Pagini din carte

                     

                     

                     

                  



Cuprinsul cartii

Prolog. Cum se trateaza deprinderile

I. Deprinderile indivizilor

1. Bucla habitudinala. Cum functioneaza deprinderile
2. Creierul pofticios. Cum se creeaza noi deprinderi
3. Regula de aur a modificarii deprinderilor. De ce se produce schimbarea

II. Deprinderile organizatiilor de succes

4. Deprinderi fundamentale sau balada lui Paul ONeill. Deprinderile care conteaza cel mai mult
5. Starbucks si obisnuinta succesului. Cand vointa si autocontrolul devin automate
6. Forta unei crize. Cum formeaza liderii deprinderi prin accidente si design
7. De unde stie Target ce doriti inainte ca voi sa va dati seama. Cand companiile prevad (si manipuleaza) deprinderile

III. Deprinderile societatii

8. Saddleback Church si boicotul autobuzelor din Montgomery. Cum iau nastere miscarile sociale
9. Neurologia vointei libere. Suntem responsabili pentru deprinderile noastre?

Apendice. Un ghid al cititorului de utilizare a acestor idei
Multumiri
O nota privind sursele bibliografice
Note






Fragmente din carte

Fragment din Capitolul 3: Regula de aur a modificarii deprinderilor. De ce se produce schimbarea?

Ceasul tabelei de marcaj de pe stadion arata ca mai sunt opt minute si 19 secunde din meci, cand Tony Dungy, noul antrenor principal al echipei Tampa Bay Buccaneers - una dintre cele mai slabe echipe din National Football League, daca nu din istoria fotbalului profesionist - incepe sa simta un mic licar de speranta...

Este o dupa-amiaza tarzie de duminica, 17 noiembrie 1996. Buccaneers joaca la San Diego impotriva celor de la Chargers, o echipa care jucase in Super Bowl cu un an in urma. Bucs pierdeau, fiind condusi cu 17 la 16. Pierdusera toate meciurile. Pierdusera tot sezonul. Pierdusera tot deceniul. Buccaneers nu mai castigasera un meci pe Coasta de Vest de 16 ani si multi dintre jucatorii actuali erau la gimnaziu ultima oara cand Bucs avusesera un sezon victorios. Pana in acel moment, palmaresul inregistra 2 victorii si 8 infrangeri.

Intr-unul din meciurile pierdute, Detroit Lions - o echipa atat de slaba, incat mai tarziu se va spune despre ea ca a introdus prefixul „di" in cuvantul „disperare" - i-a batut pe Bucs cu 21 la 6 si dupa aceea, peste trei saptamani, i-a batut din nou, cu 27 la 0. Un editorialist a inceput numeasca pe Bucs „carpa de sters pe picioare a Americii". Postul de televiziune specializat pe transmisiuni sportive, ESPN, anticipa ca Dungy, care primise postul de antrenor abia in ianuarie, ar putea fi concediat inainte de sfarsitul anului.

Totusi, la marginea terenului, in timp ce Dungy urmareste cum se dispune echipa lui pentru urmatoarea faza de joc, are senzatia ca soarele se iveste, in sfarsit, printre nori. Nu zambeste. Nu-si arata niciodata emotiiie in timpul unui meci. Dar se intampla ceva pe teren, ceva la care lucrase ani de zile. In timp ce o multime ostila de cincizeci de mii de spectatori revarsa asupra lui o ploaie de injurii, Tony Dungy vede ceva ce nu mai observa nimeni altcineva. Vede dovada ca planul sau incepe sa functioneze.

***

Tony Dungy asteptase o eternitate sa primeasca acest job. Timp de 17 ani, a stat pe tusa ca antrenor secund, mai intai la University of Minnesota, apoi la Pittsburgh Steelers, la Kansas City Chefs si apoi iar in Minnesota, la Vikings. De patru ori in ultimul deceniu, fusese invitat la interviuri pentru un post de antrenor principal la cateva echipe din NFL. De fiecare data, interviurile au mers prost.

Printre altele, problema era filosofia de antrenorat a lui Dungy. In interviurile sale pentru angajare, el a explicat cu rabdare convingerea sa ca elementul esential in castigarea meciurilor este modificarea deprinderilor jucatorilor. Avea de gand sa-i determine pe jucatori sa nu mai ia atat de multe decizii in timpul unui meci, a spus el. Dorea ca ei sa reactioneze automat, in virtutea obisnuintei. Daca putea sa le induca deprinderile corecte, echipa lui avea sa castige. Punct.

- Campionii nu fac lucruri extraordinare, a explicat Dungy. Ei fac lucruri obisnuite, dar le fac pe negandite, prea rapid pentru ca adversarii sa reactioneze. Ei aplica deprinderile pe care si le-au format.

Cum, au intrebat patronii echipelor, vei crea aceste noi deprinderi? O, nu, el nu avea de gand sa creeze noi deprinderi, a raspuns Dungy. Jucatorii isi petrecusera toata viata formandu-si deprinderi care i-au adus pana in NFL. Niciun sportiv nu va renunta la acele modele comportamentale doar pentru ca un antrenor ii spune sa o faca.

Asa ca, in loc sa creeze noi deprinderi, Dungy avea de gand sa modifice vechile obisnuinte ale jucatorilor. lar secretul modificarii unor vechi deprinderi era sa se utilizeze ceea ce era deja in capul jucatorilor. Deprinderile sunt niste bucle in trei pasi - semnalul, rutina si recompensa dar Dungy voia sa atace numai pasul din mijloc, rutina. Stia din experienta ca este mai usor sa convingi pe cineva sa adopte un nou comportament daca exista ceva familiar la inceput si la sfarsit.

Strategia sa de antrenorat se baza pe o axioma, o regula de aur a modificarii deprinderilor, despre care numeroase studii au aratat ca se numara printre cele mai puternice instrumente de producere a schimbarii. Dungy recunostea ca deprinderile rele nu pot fi niciodata eliminate intru totul. Mai degraba, ca sa modifici o deprindere, trebuie sa pastrezi vechiul semnal si sa oferi vechea recompensa, dar sa inserezi o noua rutina.

Iata regula: daca folosesti acelasi semnal si oferi aceeasi recompensa, poti sa modifici rutina si sa schimbi deprinderea. Aproape orice comportament poate fi transformat daca semnalul si recompensa raman aceleasi. Regula de aur a influentat tratarea alcoolismului, obezitatii, tulburarilor obsesiv-compulsive si a altor comportamente distructive, iar intelegerea ei poate ajuta pe oricine sa-si modifice propriile deprinderi.

Incercarile de a renunta la gustari repetate, de exemplu, vor esua cel mai adesea daca nu apare o noua rutina care sa satisfaca vechile semnale si dorinte de a primi mcompensa. De regula, o fumatoare nu poate sa renunte la naravul sau decat daca descopera o activitate care sa inlocuiasca tigarile atunci cand se declanseaza pofta sa de nicotina.

De patru ori le-a explicat Dungy patronilor de echipe filosofia lui bazata pe deprinderi. De patru ori l-au ascultat politicos, i-au multumit pentru timpul acordat, dupa care au angajat pe altcineva. Apoi, in 1996, amaratii de la Buccaneers l-au sunat. Dungy a zburat la Tampa Bay si, inca o data, si-a prezentat planul sau despre cum i-ar putea face sa castige. A doua zi dupa interviul final, i-au oferit jobul.

Sistemul lui Dungy ii va transforma pana la urma pe Bucs intr-una din echipele cu cele mai multe victorii din liga. Va deveni singurul antrenor din istoria NFL care a ajuns in fazele eliminatorii [playoff] in zece ani consecutivi, primul antrenor afro-american care a castigat un Super Bowl si una dintre cele mai respectate figuri din sportul profesionist.






Aprecieri si cronici

O carte de prima mana, bazata pe un volum impresionant de cercetari, scrisa intr-un stil sprinten si care gaseste echilibrul potrivit intre seriozitatea intelectuala si sfaturile practice despre modul in care putem scapa de obisnuintele noastre rele. - The Economist


Nu veti mai avea niciodata exact aceeasi viziune despre voi, despre organizatia sau lumea voastra. - Daniel Pink, autorul cartilor Drive si A vinde e omeneste


O carte amuzanta, agreabila, fascinanta. O privire serioasa, indreptata spre stiinta formarii si a modificarii deprinderilor. - The New York Times Book Review




Alte carti de acelasi autor

Mai inteligent, mai repede, mai bine    Mai inteligent, mai repede, mai bine

Pagini: 488 / Pret: 55.00 lei
Modul in care ne formulam deciziile zilnice, marile ambitii pe care ni le propunem si obiectivele simple pe care le ignoram, culturile pe care le cream ca lideri pentru a genera inovatie, modul in care interactionam cu informatiile, toate sunt aspecte care ii diferentiaza pe cei doar ocupati de cei cu adevarat productivi.



Copyright © 2008-2016 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015