De la joc la invatare. Cum folosim jocul didactic in educatia timpurie - Marcia L. Nell

 

Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





101 TITLURI DISPONIBILE

57 TITLURI DISPONIBILE

231 TITLURI DISPONIBILE

38 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:



      
De la joc la invatare. Cum folosim jocul didactic in educatia timpurie - Marcia L. Nell       De la joc la invatare. Cum folosim jocul didactic in educatia timpurie
de si

Prin descrierea unor experiente de formare didactica in jocul autoactiv, dar si prin stabilirea catorva principii pedagogice specifice, autorii demonstreaza ca jocul practic si nestructurat, bazat adesea pe materiale reciclate, reprezinta nu doar un prilej de recreere, ci mai ales o ocazie de dezvoltare psiho-educationala, de autocunoastere si de sporire a increderii in sine a copiilor din gradinite si scoli primare.


Pret: lei        Avem aceasta carte in stoc!



      



Editura: Trei
Colectia: A treia Europa
Pagini: 248
   
Anul aparitiei: 2016
Editia originala: 2013
Traducere din limba engleza de Rodica Abrudan
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 145 mm x 205 mm
ISBN: 978-606-719-826-3


Descrierea editorului

Cum pot fi mai bine intelese finalitatile pedagogice ale jocului? Și cum pot educatorii sa-si dezvolte aptitudinile necesare pentru a utiliza jocul in moduri cat mai eficiente in procesul de instruire?

Cartea de fata demonstreaza in ce fel angrenarea educatorilor (dar si a parintilor) in experiente ludice creative si nedirijate conduce la o reevaluare a semnificatiei jocului pentru educatia timpurie.

Prin descrierea unor experiente de formare didactica in jocul "autoactiv", dar si prin stabilirea catorva principii pedagogice specifice, autorii demonstreaza ca jocul practic si nestructurat, bazat adesea pe materiale reciclate, reprezinta nu doar un prilej de recreere, ci mai ales o ocazie de dezvoltare psiho-educationala, de autocunoastere si de sporire a increderii in sine a copiilor din gradinite si scoli primare.

Marcia L. Nell este conferentiar la Universitatea Millersville din Pennsylvania.

Walter F. Drews este cofondator al Institutului pentru Educatie Autoactiva (ISAE) din Melbourne, Florida.

Deborah E. Bush este scriitoare profesionista.




Pagini din carte

                     

                     

                     

                     



Cuprinsul cartii

Cuvant-inainte

1. Introducere

2. Copiii si adultii, invatarea si jocul

Importanta jocului pentru copii si adulti
Ce este jocul autoactiv?
Sapte principii ale jocului autoactiv pentru adulti
Principiul 1
Principiul 2
Principiul 3
Principiul 4
Principiul 5
Principiul 6
Principiul 7
Scurta prezentare a teoriilor despre joc
Friedrich Fröbel (1782–1852)
Lev Vigotki (1896–1934)
Jean Piaget (1896–1980)
Brian Sutton-Smith
Stuart Brown
Beneficiile jocului pentru copii
Dezvoltarea fizica
Dezvoltarea cognitiva
Dezvoltarea lingvistica si alfabetizarea
Dezvoltarea sociala si emotionala
Concluzie

3. Cum stimuleaza jocul creativitatea la nivel de educatie

Cercetatorii creativitatii
J.P. Guilford (1897–1987)
Joan Erikson (1902–1997)
Mihaly Csikszentmihalyi
Erik Erikson (1902–1994)
Creativitatea, artele si invatarea
Descatusarea intuitiei
Calea spre o viziune coerenta asupra lumii
Resuscitarea energiei creative prin joc
Creativitatea in practica profesionala
Transformarea educatiei prin practica profesionala

4. Elemente esentiale ale procesului jocului deliberat

Pregatirea cadrului
Mediul si atmosfera
Materiale cu variate posibilitati de folosire
Experienta atelierului de joc
Jocul solitar (individual)
Jocul interactiv
Asocierea jocului deliberat cu stiintele, matematica si comunicarea
Concluzie

5. Rolul instructorului

Instructorul intuitiv
Calitatile unui instructor
Rolul instructorului in timpul atelierului de joc
Jocul solitar (individual)
Jocul in grup
Asteptati-va la raspunsuri intuitive

6. Legatura dintre practica didactica si experienta jocului

Imersarea activa in joc si invatarea
Invatarea experientiala
Puterea jocului: transformare, integrare si sentimentul de putere
Jocul si forta interioara
O aventura didactica: experienta ludica a unei educatoare

7. Jocul deliberat in invatamantul superior: studii de caz

Experientele de joc in programele de licenta
Seminarul urban: Philadelphia — vara lui 2010 si 2011
Cursul de experiente creative pentru varsta mica
Avantajele experientei de joc pentru viitorii educatori
Jocul deliberat in programele postuniversitare
Arta in educatie: Cursul de vara de educatie timpurie de la Universitatea Muskingum (ECSTI)
Școala de vara de la Universitatea Millersville dedicata educatiei timpurii
Beneficiile jocului nestructurat pentru licentiatii in pedagogie
Concluzie

8. Depasirea barierelor in utilizarea jocului ca instrument de invatare

Bariere culturale in calea jocului
Perceptia educatorilor cu privire la barierele in calea jocului
Sustinerea necesara
Educarea parintilor cu privire la importanta jocului
Promovarea jocului

9. Construirea de parteneriate comunitare pentru a intari educatia din copilaria timpurie: exemple de caz

Centrele de resurse refolosibile
Utilizarea materialelor cu variate posibilitati de folosire
Pareri despre materiale
Importanta jocului in dezvoltarea umana — modelul de formare „Head Start“
Școala Hawken, Lyndhurst, Ohio
Muzeul de marmura al copiilor din Raleigh, Carolina de Nord
Programul de mentorat realizat de adolescenti de la clubul Key Kiwanis
Concluzie

10. Apel la actiune

Motive pentru a promova jocul
Promovarea jocului
Povestea din Pittsburgh
Povestea Școlii Hawken
Povestea din California
Povestea din Phoenix, Arizona
Recomandari din raportul executiv
De ce sa promovam jocul?
Motivarea pentru autoactualizare

Bibliografie
Anexe
Anexa A. Articole utile
Anexa B. Filme pe YouTube/media despre materiale cu variate posibilitati de folosire si ateliere de lucru de joc
Anexa C. Perspectiva noastra asupra spatiului de joc




Aprecieri si cronici

Placerea de a invata, atat de evidenta la copiii mici, chiar si atunci cand invata lucruri sofisticate sau dificile, se dilueaza treptat si apoi dispare, iar unul dintre motive este indepartarea acestui proces de joc si transformarea lui intr-o activitate mai degraba asemanatoare cu munca dificila. Jocul reprezinta o dimensiune fundamentala a naturii umane, iar cartea pe care v-o propunem va fi un sprijin solid pentru cei implicati in educatia si dezvoltarea copiilor mici (profesori, parinti, formatori etc.), pentru a redescoperi jocul pentru ei si pentru cei pe care ii insotesc in diverse experiente de invatare. - Prof. univ. dr. Lucian Ciolan, decan al Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti





Copyright © 2008-2016 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015