Poveste, metafora, dezvoltare personala. Improvizatia creatoare prin literatura - Vasile Constantin

 

Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





98 TITLURI DISPONIBILE

50 TITLURI DISPONIBILE

220 TITLURI DISPONIBILE

35 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:



      
Poveste, metafora, dezvoltare personala. Improvizatia creatoare prin literatura - Vasile Constantin       Poveste, metafora, dezvoltare personala. Improvizatia creatoare prin literatura
de

Autorul a dezvoltat un program de dezvoltare personala centrat pe cresterea stimei de sine, a inteligentei emotionale si pe scaderea anxietatii folosind tehnica improvizatiei creatoare prin literatura. Ceea ce diferentiaza aceasta tehnica de restul interventiilor prin povesti terapeutice deja existente este caracterul holist, spontan si experiential al utilizarii acestei tehnici.

Pret: lei        Avem aceasta carte in stoc!



      



Editura: SPER
Colectia: Doctoralia
Pagini: 220
   
Anul aparitiei: 2016
Editia originala: 2016
Editia originala aparuta in limba romana
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 145 mm x 205 mm
ISBN: 978-606-8429-57-1


Descrierea editorului

Improvizatia creatoare prin literatura este o tehnica inovativa si inalt expresiva, care porneste de la scrierea de povesti terapeutice in mod spontan, in grupul de dezvoltare personala, povesti care ulterior constituie baza procesului de autoanaliza si autocunoastere, conturat in maniera experiential-unificatoare.

Pe baza celor afirmate mai sus, autorul a dezvoltat un program de dezvoltare personala centrat pe cresterea stimei de sine, a inteligentei emotionale si pe scaderea anxietatii folosind tehnica improvizatiei creatoare prin literatura. Ceea ce diferentiaza aceasta tehnica de restul interventiilor prin povesti terapeutice deja existente este caracterul holist, spontan si experiential al utilizarii acestei tehnici.

Participantii la un program de dezvoltare personala prin improvizatie literara isi creeaza propriile povesti, iar prin valenta proiectiva a tehnicii ei sunt si autorii, si personajele povestirilor, firul epic evocand in mod simbolic un eveniment semnificativ din viata acestora, o descriere metaforica a uneia sau a mai multor caracteristici psihologice ale lor sau o evocare non-invaziva si securizanta a unui blocaj experiential.

Prin despicarea firului epic al povestii, prin reiterarea unor intamplari sau modificarea lor creativa, o persoana are sansa de a se cunoaste mai bine, de a se redescoperi sau de avea o mai mare capacitate de constientizare, de a trai in prezent, adica aici si acum. Acest lucru va conduce la o mai mare acceptare de sine si de ceilalti, dar si la dezvoltarea unor competente transversale, menite sa deschida individului calea catre o adaptare sociala dinamica, perpetua si, in acelasi timp, constanta si echilibrata.



Vasile Constantin

Vasile Constantin este psihoterapeut, absolvent al Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti. A absolvit un master in Psihodiagnoza, Psihoterapie Experientiala Unificatoare si Dezvoltare Personala si un master in Neurobiologie. Are experienta ca trainer si facilitator de grupuri de dezvoltare personala, in consiliere individuala si de grup, in psihoterapie - centrata pe adulti, adolescenti, copii, cupluri si in consiliere educationala (experienta didactica de 4 ani), avand competente in dramaterapia unificatoare, terapii prin dans si miscare, art-terapii cu suport expresiv-creativ, improvizatie creatoare prin literatura.



Pagini din carte

                     

                     

                     

                  



Cuprinsul cartii

Introducere

1. Repere teoretice si practice ale utilizarii metaforei in procesele terapeutice

1. Metafora in psihoterapie – definitii si cercetari aplicative
2. Clasificarea metaforelor terapeutice
2.1. Clasificarea metaforelor in functie de orientarile psihoterapeutice
* Metafora in terapia psihodinamica clasica
* Metafora in terapia analitica (jungiana)
* Metafora in abordarile cognitiv-comportamentale
* Metafora in terapiile umanist-experientiale
2.2. Alte clasificari ale metaforelor terapeutice
* Metafora in sapte chipuri
* Metafore art-terapeutice
* Metafore si strategiile terapeutice
3. Abordarea teoretica a metaforei literare in psihoterapie
3.1. Povesti terapeutice – de la metafora la terapie
3.2 Cercetari autohtone ale povestilor terapeutice
3.3. Creative Writing si Storytelling – instrumente moderne ale metaforei literare terapeutice
* Creative Writing – scriere creativa pentru dezvoltare personala sau profesionala
* Storytelling – Arta de a povesti

2. De la metafora la terapie: terapiile expresiv-creative

1. Acceptiuni generale ale conceptului de art-terapie
2. Studii si cercetari aplicative in domeniul art-terapiei
3. Creativitatea si terapiile expresiv-creative
4. Simbol si proiectie in terapiile expresiv-creative
5. Neurobiologia terapiilor expresiv-creative

3. Terapia Unificarii si Dezvoltarea Personala Unificatoare: repere conceptuale, metodologice si aplicative

1. Terapia Unificarii – descriere generala
2. Etape metodologice ale Terapiei Unificarii
3. Abordarea metaforei in interventia unificatoare
4. Tehnici folosite in Terapia Unificarii
4.1. Dramaterapia
4.2. Art-genograma, dramagenograma, somatogenograma
4.3. Meditatia creativa unificatoare
4.4. Alte tipuri de tehnici
5. Dezvoltarea personala. Acceptiuni generale
5.1. Dezvoltarea personala – moft sau necesitate?
5.2. Diferente metodologice intre dezvoltarea personala si consilierea psihologica sau psihoterapie
5.3. Dezvoltarea personala in grup
5.4. Grupul de dezvoltare personala unificatoare (grupul experiential)
* Etapele unui proces de dezvoltare personala
* Studii practice in Dezvoltarea Personala Unificatoare

4. Metodologia cercetarii de validare a improvizatiei creatoare prin literatura in dezvoltarea personala unificatoare

1. Improvizatia creatoare prin literatura –argument pentru constructia unei tehnici inovative, bazata pe scrierea spontana de povesti
1.1 Radacini teoretice ale improvizatiei creatoare prin literatura
1.2. Modul de lucru cu improvizatia creatoare prin literatura in grupul de dezvoltare personala. Etape ale interventiei
2. Designul experimental al cercetarii
2.1. Scop si obiective
2.2. Loturile de participanti
2.3. Pasii realizati in vederea atingerii scopului si obiectivelor
2.4. Ipoteze
* Ipoteza generala
* Ipotezele cercetarii
2.5.Variabile si instrumente
3. Model de interventie prin improvizatie creatoare prin literatura in grupul de dezvoltare personala unificatoare, in 12 sedinte. Descrierea exercitiilor utilizate
3.1. Sedinta 1: Cunoasterea participantilor
3.2. Sedinta 2: Cetatea
3.3. Sedinta 3: Povestea omului din oglinda
3.4. Sedinta 4: Planeta mea
3.5. Sedinta 5: Povestiri despre ceilalti
3.6. Sedinta 6: Familia din padure
3.7. Sedinta 7: Un personaj mai putin agreabil
3.8. Sedinta 8: Despre emotii si obiecte
3.9. Sedinta 9: Conflictul interior
3.10. Sedinta 10: Cine esti?
3.11. Sedinta 11: Povestea vietii mele
3.12. Sedinta 12: Calatorul

5. Rezultatele cercetarii

6. Abordarea simbolic-experientiala a improvizatiei creatoare prin literatura in dezvoltarea personala unificatoare. Studiu calitativ

1. Repere introductive in analiza simbolica a improvizatiei creatoare prin literatura
2. Improvizatia literara si simbolurile naturale fundamentale
3. Improvizatia literara si anxietatea/stima de sine
4. Analiza corelatiilor dintre simbolurile rolurilor identitare si caracteristicile psihologice anxietate si stima de sine
5. Interpretarea psihologica a rezultatelor
6. Lectura simbolica ghidata a improvizatiei creatoare prin literatura (exemple)

7. Studii de caz exemplificative

1. Cazul C. „Nodul care nu ma lasa sa ma bucur” - Model de lucru pentru stima de sine folosind improvizatia creatoare prin literatura
2. Cazul A. „Piesele de puzzle” – Film unificator prin improvizatie creatoare prin literatura
3. Cazul L. „Explorarea cararilor interioare” – Interventie pentru scaderea anxietatii

Concluzii
Bibliografie





Alte carti de acelasi autor

O scrisoare pentru tine. Corespondente terapeutice    O scrisoare pentru tine. Corespondente terapeutice

Pagini: 136 / Pret: 20.00 lei
Cartea -O scrisoare pentru tine. Corespondente terapeutice, de Vasile Constantin, abordeaza in mod original diversele probleme cu care se confrunta tinerii in perioada adolescentei. Prin intermediul unor scrisori, adolescentii isi expun problemele, iar psihologul le raspunde in baza experientei sale terapeutice pentru a-i ajuta sa gaseasca solutii. Cartea este utila atat pentru parinti, cat si pentru pedagogi.



Copyright © 2008-2016 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015