Psihologia jocurilor video - Serge Tisseron

 

Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





94 TITLURI DISPONIBILE

50 TITLURI DISPONIBILE

218 TITLURI DISPONIBILE

34 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:



      
Psihologia jocurilor video - Serge Tisseron       Psihologia jocurilor video
de si

Jocurile video pot fi aliati in cresterea copilului, favorizand dezvoltarea diferitelor abilitati, sau sunt nocive si creeaza dependenta? Sunt ca niste monstri ascunsi in spatele ecranului care vor devora copiii? Exista o frontiera de netrecut intre scoala si jocurile video? Este posibila vindecarea tulburarilor psihice cu ajutorul lor?

Pret: lei        Avem aceasta carte in stoc!



      



Editura: Trei
Colectia: Psihologia pentru toti
Pagini: 150
   
Anul aparitiei: 2010
Editia originala: 2008
Traducere din limba franceza de Dragos Jipa
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 130 mm x 195 mm
ISBN: 978-973-707-415-7


Descriere psihoshop.ro

Orice parinte are temeri legate de influenta jocurilor video si a altor noi tehnologii asupra dezvoltarii copilului sau. Dar, in acelasi timp, nu poate nega faptul ca traim o noua era, una in care abilitatea de a te descurca si de a-ti croi un drum depinde in mare parte de capacitatea individuala de adaptare si invatare a noilor tehnologii. Diferentele dintre generatii sunt destul de pronuntate, dar sta in sarcina parintilor, nu a copiilor, sa invete sa micsoreze aceste diferente si sa "se implice" in cunoasterea posibilitatilor pe care ti le ofera, printre altele, jocurile video... problema abordata de Serge Tisseron in cartea "Psihologia jocurilor video".

Autorul incurajeaza parintii sa "intre in lumea jocurilor" impreuna si alaturi de copiii lor, incepand de la cunoasterea detaliata a jocurilor pe care le cumpara copiilor pana la a interactiona cu ei intr-un joc. Tipul de socializare in cadrul familiei trebuie sa depaseasca cadrele traditionale, sustine Serge Tisseron care prezinta diferitele tipuri de jocuri video si cum pot contribui ele pozitiv la dezvoltarea intelectuala, integrarea sociala si nu numai a copiilor si adolescentilor. Functiile jocurilor video trebuie, de asemenea, regandite deoarece ele pot juca un rol esential educational daca partile implicate (pedagogi, parinti etc) inteleg cum pot deveni ele parte integranta pozitiva si evolutiva in viata noastra a tuturor. Jocul poate constitui mijlocul unui nou mod de invatare cerut chiar de tipul actual de societate bazata pe un tip de filozofie ce valorizeaza rapiditatea, eficacitatea, capacitatea de a te adapta pe parcusul sarcinilor etc.

Ce se intampla cu violenta din jocurile video? Reprezinta un motiv de ingrijorare? Autorul sustine ca un motiv "mai real" de ingrijorare sunt parintii care se uita la stiri la televizor impreuna cu copiii lor si cand sunt prezentate scene de violenta ei nu reactioneaza in nici un fel, invatandu-i astfel pe copii ca asa trebuie sa fii in fata violentei - impasibil, indiferent, nepasator, fara nici un fel de reactie. Efectele violentei recurg asadar din contextul, educatia si atitudinea oamenilor importanti din viata copiilor mai degraba decat sa fie pur si simplu urmarea faptului ca ei vad violenta la televizor sau se confrunta cu ea in jocurile video. "Nu vrem sub nicio forma sa pretindem ca violenta din jocurile video nu lasa vreo urma asupra jucatorilor. Ea are efecte si produce consecinte, asta e sigur, dar care sunt ele? Nu intotdeauna cele pe care ni le imaginam. Desigur, exista un efect comun la toti cei care urmaresc spectacole violente in mod repetat, un efect numit "desensibilizare". Asta inseamna ca cel care asista la scene repetate de violenta sfarseste prin a se obisnui cu faptul ca violenta este ceva normal. Dar asta nu inseamna ca toti sunt gata sa treaca la fapte...", scrie Serge Tisseron.

Cum se ajunge la dependenta? Care sunt riscurile acesteia? Sunt alte doua intrebari abordate de autor care explica faptul ca trebuie sa existe anumite contexte personale (trasaturi de personalitate) si sociale care sa favorizeze "dependenta" de jocuri. Aceasta nu apare fara sa existe anumite tipuri de contexte favorizante.

Autorul subliniaza si faptul ca scoala trebuie sa tina pasul cu noile tehnologii si sa adapteze programele educationale in functie de evolutia societatii.

Cartea "Psihologia jocurilor video" ne introduce in lumea interioara a jucatorului, a relatiei dintre el si lumea virtuala, demontand resorturile interioare ale fascinatiei exercitate de jocurile video.

Serge Tisseron este psihanalist, director al departamentului de cercetare al Universitatii Paris X, membru al Societatii Franceze de Terapie Familiala psihanalitica si al Asociatiei Internationale de Psihanaliza de Cuplu si Familie. A publicat numeroase carti despre secretele de familie, relatia pe care o avem cu imaginile si raportarea la noile tehnologii.



Serge Tisseron

Serge Tisseron este psihanalist, director al departamentului de cercetare al Universitatii Paris X, membru al Societatii Franceze de Terapie Familiala psihanalitica si al Asociatiei Internationale de Psihanaliza de Cuplu si Familie. A publicat numeroase carti despre secretele de familie, relatia pe care o avem cu imaginile si raportarea la noile tehnologii.



Pagini din carte

                     

               



Cuprinsul cartii

Introducere. Masca si vertijul

1. Parinti nelinistiti
Pierduti intr-o lume necunoscuta
Jocuri parca din alta lume
Jocuri ce ofera o lume
"E vina jocurilor video!"
Jocurile video impotriva reusitei scolare
Discursul ambiant
Nici inger, nici demon

2. Un calmant minunat
Insecuritate la toate nivelurile
SOS: jocurile video
Ecranul este casa mea
Renuntarea pasnica la copilarie
Despartirea de mama-tata
De la papusi la personajele virtuale
Buna gestionare a diverselor angoase
Autoreglarea: nici prea mult, nici prea putin

3. Jocul ca o constructie de sine
Intoarcerea in copilarie
Jocul video, un interlocutor special
Un laborator pentru incercari
De la virtual la real
Prietenii mei, reperele mele
Jocuri de fete, jocuri de baieti
Binele, raul

4. Prin desisul jocurilor video
Suporturi variate
Online, offline
Jocurile-platforma
Jocurile de simulare
Jocurile de aventuri
Jocurile de tragere
Jocurile de strategie
Amestecuri permise

5. Sa ne jucam pentru a invata altfel
Bravo, esti cel mai bun!
Ritualuri vestimentare
Un nou mod de gandire
Agilitatea intelectuala
Jocuri foarte serioase
Dexteritate manuala si vizuala
Un spatiu al creatiei
Un bonus estetic
Spune-mi o poveste
Un instrument de socializare: depasim esecurile impreuna!

6. Eu si avatarul meu suntem totuna?
Mai multe avataruri sau niciunul!
Fantasma depersonalizarii
Nu doar un obiect
Intalniri facilitate
Fara cenzura!
Flashback
Redobandirea increderii de sine
Jocul video ca mediere

7. Ascundeti aceasta violenta
O dezbatere trunchiata
Insuficientele catharsisului
Agresor, victima sau salvator?
Fiecare cu povestea lui
Trecerea la fapte?
O violenta istorica
Violenta simbolica si
violenta narcisica
Focalizare pe GTA

8. A devenit oare dependent?
Sa nu ne precipitam!
Mai bine "dependenta" decat "adictie"
Cinci categorii de jucatori
O scara a riscurilor
Sa repunem lucrurile pe fagasul normal
Substitut familial
De la cantitativ la calitativ
Semne alarmante

9. Sa-l ajutam sa se detaseze
Mijloace radicale?
Un contract? De ce nu?
Un NU hotarat abandonului scolar
Seminte care vor incolti
Fara critici gratuite
Placerea de a povesti
Acceptarea usii inchise
Consultatia psihologica, o solutie?
Parintii nu trebuie culpabilizati!

10. Sa previi e mai usor decat sa vindeci
Importanta jocurilor traditionale pentru micuti
Playmobil si WOW, aceeasi infruntare?
Tentatia abandonului
Programul orar
Norme credibile
Normele si limitele lor
Un interes comun




Fragmente din carte

Daca un adolescent angoasat de prezent isi gaseste confortul in fata ecranului si a consolei, asta se intampla pana la urma pentru ca jocurile ii alimenteaza stima de sine. In timp de parintii isi fac griji pentru viitorul sau, iar el se intreaba ce va face in viata, jocurile il linistesc: de fiecare data cand depaseste o etapa primeste mesaje de incurajare din partea calculatorului, noi puncte de viata si rezistenta, noi arme si chiar felicitari de la ceilalti jucatori daca joaca in retea. O ocazie de a se simti in sfarsit apreciat, nu doar ca un elev mediu sau mediocru care "daca va continua tot asa, nu va face nimic in viata".

Jocurile video valorizeaza asumarea de riscuri si tatonarea. Incercam o strategie, vedem ce efecte are si, in functie de asta, continuam sau incercam altceva. Adio observatiei, rationamentului si demonstratiei, acum este momentul empirismului, incercarii si revizuirilor pe parcurs.

Atentia cu care tratam jocurile copiilor nostri este mai importanta ca niciodata, caci ea este astazi singurul mijoc de a nu pierde contactul cu acestia intr-o lume care evolueaza rapid. Desigur, multi parinti ar dori ca statul - si expertii platiti din contributiile fiecaruia - sa se ocupe in locul lor de aceste rataciri si dereglari provocate copiilor lor de noile fascinatii ale tehnologiei. Dar aceasta alegere, confortabila acum, s-ar dovedi catastrofala pe termen lung. Ar insemna sa delegam si mai mult sarcinile parintesti si sa riscam sa transformam complet adolescenta intr-un camp exclusiv medical. Nu exista alt remediu pentru acest pericol decat ca parintii sa-si asume in totalitate responsabilitatile educative si sa prefere legatura concreta si interactiunea vie.

Parinti, implicati-va! Nu va multumiti cu sistemul de clasificare. Cautati site-uri unde este prezentat continutul jocurilor inainte de a le inchiria sau a le cumpara. Asta va va permite sa va argumentati pozitia educativa. Si, mai ales, cereti copiilor sa va arate ce fac in aceste jocuri si sa va explice. Veti descoperi daca au capacitatea sa se distanteze de imagini si sa le foloseasca pentru a se contrui. Acceptati ca socializarea familiala poate merge cateodata pe un drum opus celui traditional. Copiii dumneavoastra sunt in ziua de azi niste experti ale caror competente nu trebuie subestimate.





Alte carti de acelasi autor

Lumea Virtuala: Avataruri si fantome    Lumea Virtuala: Avataruri si fantome

Pagini: 216 / Pret: 37.00 lei



Copyright © 2008-2016 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015