In culisele psihoterapiei - Jeffrey A. Kottler

 

Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





100 TITLURI DISPONIBILE

57 TITLURI DISPONIBILE

233 TITLURI DISPONIBILE

38 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:



      
In culisele psihoterapiei - Jeffrey A. Kottler       In culisele psihoterapiei
de

Pentru toti cei curiosi sa afle ce se ascunde In culisele psihoterapiei, J.A. Kottler dezvaluie cateva secrete! Tot J.A. Kottler a scris despre -Mumia de la masa din sufragerie-, a povestit despre -Clientul care m-a schimbat- si a cercetat -Cand terapeutii rateaza. Ce inseamna sa pornesti in calatoria interioara a psihoterapiei cu toate bucuriile, avantajele si provocarile sale? Care sunt riscurile acestei profesii? Cum sa fii un terapeut eficient si cum poti deveni unul mai bun? Ce se poate spune despre influenta clientilor asupra terapeutilor?

Pret: lei     

Stoc Epuizat

Daca doriti, puteti primi un email automat in momentul in care aceasta carte reintra in stoc.
E-mail:






Editura: Trei
Colectia: Psihologie-Psihoterapie
Pagini: 364
   
Anul aparitiei: 2011
Editia originala: 2010
Traducere din limba engleza de Ruxandra Visan
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 145 mm x 205 mm
ISBN: 978-973-707-508-6


Descrierea editorului

Jeffrey A. Kottler exploreaza in cartea "In culisele psihoterapiei" provocarile cu care se confrunta terapeutii de astazi - presiunea datorata impactului crescand al tehnologiei, realitatilor economice si progreselor teoretice si tehnice, factorii de stres cauzați de birocratia din serviciile sociale, de conflictele de munca si, nu in ultimul rand, anxietatea si depresia clientilor.

Jeffrey A. Kottler subliniaza atat greutatile inerente ale practicarii psihoterapiei, cat si cele ale interactiunii cu clientii dificili, care provoaca terapeutul si il frustreaza in mod special, si atrage atentia asupra fenomenelor de epuizare, oferind sugestii practice pentru a le stopa sau minimiza inca de la inceput.

Cartea "In culisele psihoterapiei" este scrisa pentru practicienii terapiei - asistenti sociali, consilieri, psihiatri, psihologi, asistenti medicali in domeniul psihiatric, terapeuti de familie, cei care lucreaza in domeniul asistentei comunitare, consilieri pastorali si alti specialisti in domeniul sanatatii mentale.



Jeffrey A. Kottler

Jeffrey A. Kottler a studiat la Oakland University, la Harvard University, la Wayne State University si la University of Stockholm, obtinand titlul de doctor in filozofie, in 1977, la University of Virginia. A lucrat ca profesor, consilier, terapeut si cercetator in variate medii, incluzand spitale, centre de sanatate mintala, scoli, centre de interventii pentru situatii de criza, clinici, centre de tratare a dependentelor de droguri, universitati, corporatii, dar si ca practician autonom.



Pagini din carte

                     

                     

                     

      



Cuprinsul cartii

Prefata

Capitolul 1. Calatoria psihoterapeutului
Capitolul 2. Luptele pentru putere si influenta
Capitolul 3. Viata personala si profesionala
Capitolul 4. Cum clientii isi schimba terapeutii
Capitolul 5. Dificultati ale meseriei de terapeut
Capitolul 6. Imperfectiunea si confruntarea cu esecul
Capitolul 7. Pacienti care ne pun rabdarea la incercare
Capitolul 8. Plictiseala si epuizarea
Capitolul 9. Ceea ce nu se spune
Capitolul 10. Minciuni pe care ni le spunem noua - si pe care le spunem altora
Capitolul 11. Terapii alternative pentru terapeuti
Capitolul 12. Catre creativitate si dezvoltare personala

Bibliografie




Fragmente din carte

Capitolul 7. Pacienti care ne pun rabdarea la incercare

Lucram de zece ani ca terapeut cand clientii au inceput sa mi se para cu totii la fel. Ajunsesem in punctul in care ma indreptam si eu catre depresie pentru ca mi se parea ca munca devenise foarte rutinanta, daca nu chiar zadarnica. Am inceput sa ma gandesc la clientii mei in bataie de joc, sa nu-i mai suport pe unii dintre ei si sa ma bucur cand anulau intalnirile, gandindu-ma cu groaza la unele sedinte. La vremea aceea mi-a venit ideea une carti care ar fi trebuit sa aiba mare succes: voiam sa-i spun Clienti de iad si fiecare capitol trebuia sa se centreze pe un client care-mi facuse viata amara.

Nu stiu pe cine ati include voi intr-o asemenea carte, dar eu am intocmit cu usurinta o lista de potentiali candidati (multi dintre cei pe care-i consultam la vremea respectiva). Aveam un adolescent ursuz care nu vorbea absolut niciodata, adica chiar nu scotea o vorba, exprimandu-se doar prin gesturi sau imbufnandu-se. Singurul lucru pe care-l facea nesilit in terapie era sa joace un joc de carti pe nume „Razboi", care e cel mai plicticos joc de pe lume si care nu cere absolut nicio indemanare. Mai aveam o femeie in varsta careia nu-i tacea gura si care nu ma lasa sa spun nimic. Tot dadea cu aceleasi povesti la nesfarsit si refuza sa raspunda la cea mai mica intrebare. Mai era o clienta care-mi spunea ca sunt cel mai mare terapeut din lume, dar care nu schimba nimic din viata disfunctionala pe care o avea si era in cea mai abuziva relatie pe care o intalniasem vreodata. Mai era un tip care venea saptamanal ca sa se planga cat de incompetent sunt si ca nu fac nimic pentru el, dar care nu voia sa plece din terapie pana nu-l fac bine. Mai era... Banuiesc ca ati putea sa va faceti si voi lista voastra.

Eram foarte incantat de acest proiect despre clientii dificili care ne pun rabdarea la incercare si ne scot peri albi. Nu am avut nici o problema sa-i fac pe ceilaiti terapeuti sa vorbeasca despre cei mai dificili clienti, nici sa gasesc materiale despre asa-zisi clienti rezistenti, reticenti, nerecunoscatori, rigizi, insensibili, sfidatori, problematici, rebeli, necooperanti, incapatanati, pur si simplu nesuferiti. Gasisem o adevarata mina de aur si de-abia asteptam sa-i scot bogatiile la iveala. Deja incepusem sa ma simt mai bine in legatura cu cat de putin apreciat eram de clientii care aveau indrazneala sa reziste la cele mai mari eforturi pe care le faceam ca sa-i ajut.

Am trimis manuscrisul la referenti si unul dintre ei mi-a spus: "Cred ca domnul Kottler are o problema de vreme ce crede ca toti clientii vin din iad doar ca sa-i faca viata amara". Citind aceste cuvinte, mi-am dat seama ca eram absolut de acord cu ce mi se reprosa. "Mai mult, cred ca autorul si-a pierdut compasiunea", mai adauga referentul respectiv.

Au! Asta m-a lovit drept in inima. Referentul mersese drept la tinta: imi pierdusem compasiunea si empatia pentru clienti. Ii vedeam ca pe niste dusmani si ma simteam in conflict cu multi dintre ei, asteptandu-ma sa pierd batalia. Nu mai aveam rabdare pentru ca ei nu se miscau asa de repede precum voiam eu si de fapt nu se miscau pe cat de repede aveam eu nevoie, dat fiind ca propria mea viata mi se parea searbada si lenta. Mi-am dat seama pe loc ca nu clientii mei erau cei problematici, cat mai degraba propria mea atitudine.

Am luat mai multe decizii importante odata ce mi-am insusit comentariul incisiv al referentului. Mai intai am schimbat numele cartii din Clienti de iad in Compasiumea in terapie. Am reorientat tot proiectul pentru a ma opri nu numai asupra rezistentei clientilor, dar si asupra modului in care terapeutii inrautatesc lucrurile si asupra specialistilor care incearca totusi sa fie de ajutor. Faptul ca mi s-au deschis ochii a mai avut o consecinta, anume ca mi-am dat seama este timpul sa-mi iau un alt post, pentru ca nu mai functionam bine in situatia curenta.

Si, apropo, cine credeti ca era referentul care mi-a deschis ochii asupra importantei compasiunii, intelegerii si empatiei in munca cu cei care nu coopereaza asa cum ne-am dori? Cine a fost cercetatorul care mi-a reamintit cat de important este sa ai rabdare si sa accepti punctul in care se gasesc clientii? Poate ca numele lui va suna cunoscut: nimeni altul decat Albert Ellis.

Clienti doriti si nedoriti

Unele dintre pericolele pe care terapeutul le intalneste fac implicit parte din meserie. Asa cum un muncitor din constructii nu se prea poate plange ca trebuie sa lucreze la o altitudine ridicata si un soldat n-ar trebui sa fie mirat ca oamenii trag in el la razboi, terapeutul trebuie sa-si petreaca timpul cu oameni tulburati si care au adesea probleme interpersonale. Din pacate, exista dovezi din ce ce mai numeroase ca afectiuni de tipul depresiei sunt chiar contagioase, mai ales in contextele intime ale familiei si ale relatiei terapeutice. Mai mult, anumiti clienti au tulburari extreme de personalitate sau comportament care nu numai ca ne supara, dar ne afecteaza pana in adancul sufletului.

Terapeutii au preferinte destul de definite in legatura cu cine ar vrea sau nu sa lucreze. Majoritatea prefera sa lucreze cu clienti inteligenti, verbali, intuitivi si atragatori. Acesti clienti nu numai ca se dezvolta repede, dar sunt si rabdatori, politicosi, prompti, recunoscatori si-si platesc facturile la timp.

Ceea ce insa nu se spune intotdeauna este cat de bine se simte terapeutul sa lucreze cu oameni asemanatori siesi in ceea ce priveste religia, rasa, mediul socioneconomic si sistemul de valori. O tanara americana de origine japoneza imi spune ca-i este frica sa lucreze cu tinerii afro-americani din inima orasului, care sunt de altfel majoritatea pacientilor care-i vin. Un psiholog scolar latino-american care se trage dintr-o comunitate omogena are probleme cu fetele asiatice de la scoala lui primara, care i se par prea linistite si prea pasive in comparatie cu alti copii. Un pastor afro-american care face consiliere familiala nu prea primeste cu placere unii enoriasi albi din parohia sa si de multe ori se simte vinovat pentru ca-si doreste ca ei sa nu mai vina. Si unei terapeute liberale de clasa mijlocie ii place ideea de a ajuta persoanele din medii defavorizate, dar nu poate sa aiba cu acesti oameni legaturile stranse pe care le poate forma cu cei din mediul ei . Desi rar se spune aceasta in public, concluzia fireasca este ca ne simtim mult mai bine cu oameni asemenea noua (oricum vreti sa o luati).

Terapeutii isi bazeaza adesea preferintele pe urmatorii factori:

• Asemanarea cu cazurile anterioare care au mers bine
• Probabilitatea de a se confrunta cu probleme care nu-i ameninta la nivel personal
• Potentialul cazului de a-i invata ceva nou
• Daca clientul vine ziua mai degraba decat seara (sau invers)
• Ce tip de asigurare are clientul
• Daca cazul tine de domeniul de expertiza al terapeutului
• Posibilitatea redusa ca acel client sa fie dificil

Profesia de terapeut implica travaliul cu aceia care, dintr-o serie de motive, iti vor pune la incercare rabdarea, flexibilitatea si ingeniozitatea in feluri pe care nu ti le-ai fi imaginat. In unele situatii ei vor atinge o coarda sensibila si vor provoca o serie de reactii personale intense care pot avea sau nu legatura cu problemele clientului in sine.





Alte carti de acelasi autor

Mumia de la masa din sufragerie. Cele mai neobisnuite 32 de cazuri de psihoterapie    Mumia de la masa din sufragerie. Cele mai neobisnuite 32 de cazuri de psihoterapie

Pagini: 514 / Pret: 47.00 lei
Cartea -Mumia de la masa din sufragerie- contine o colectie de povestiri despre relatii psihoterapeutice care au produs transformari majore si semnificative atat in viata terapeutilor, cat si a clientilor lor. Autorii, Jeffrey A. Kottler si Jon Carlson, reunesc in acest volum povestiri despre compasiune si solicitudine, care demonstreaza tipul de angajament pe care il presupune meseria de terapeut si cazuri in care unii dintre cei mai talentati practicieni contemporani folosesc strategii terapeutice originale.



Copyright © 2008-2016 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015