Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





92 TITLURI DISPONIBILE

67 TITLURI DISPONIBILE

279 TITLURI DISPONIBILE

52 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:



      
Formarea pentru psihoterapie - Jesse D. Geller       Formarea pentru psihoterapie
de , ,

Care este rolul terapiei personale a psihoterapeutului? Prin ce experiente trec viitorii terapeuti atunci cand sunt ei insisi pacienti? Ce spun terapeutii terapeutilor despre sedintele cu viitorii practicieni? Volumul Formarea pentru psihoterapie, coordonat de Jesse D. Geller, John C. Norcross si David E. Orlinsky, incearca sa raspunda la aceste intrebari. Fiecare capitol inseamna o noua experienta plina de invataminte pentru toti actorii implicati.

Pret: lei        Avem aceasta carte in stoc!



      



Editura: Trei
Colectia: Psihologie-Psihoterapie
Pagini: 527
   
Anul aparitiei: 2008
Editia originala: 2005
Traducere din limba engleza de Tatiana Clara Ilie
     
Coperta: Cartonata (Hardcover)
Dimensiuni: 170 mm x 240 mm
ISBN: 978-973-707-210-8


Descriere psihoshop.ro

O experienta esentiala este, fara indoiala, pentru un psihoterapeut aceea de pacient. Inainte de a fi terapeut cu acte in regula, orice practician trece prin procesul propriei terapii. Cartea Formarea pentru psihoterapie, de Jesse D. Geller, John C. Norcross si David E. Orlinsky, cuprinde acest tip de experienta povestita de mai multi specialisti, asa cum au trait-o si inteles-o ei. Volumul este util pentru studentii care vor sa urmeze o cariera in terapie, pentru specialistii care vor sa cunoasca experienta altora ca pacienti in terapie, supervizorilor care asigura terapia terapeutilor, insa poate fi interesanta si pentru cei care sunt clienti in terapie si vor sa afle cum se pregateste un practician sa devina terapeut.

Relatia terapeutica este abordata in cartea Formarea pentru psihoterapie din trei perspective: a psihoterapeutului pacient, a psihoterapeutului formator si a cercetarilor empirice despre psihoterapia de formare.

Jesse D. Geller este profesor de psihologie clinica la Yale University School of Medicine si Columbia University Teachers College.

John C. Norcross este profesor de psihologie la University of Scranton, Pennsylvania.

David E. Orlinsky este profesor de psihologie la University of Chicago, Comittee of Human Developement.




Pagini din carte

                     

                     

      



Cuprinsul cartii

1. Problema terapiei personale

Partea I. Terapia terapeutului in cadrul diferitelor orientari teoretice
2. Analiza de formare in modelul clasic freudian
3. Rolul terapiei personale in formarea analistului jungian
4. Terapia personala si dezvoltarea in terapiile experiential-umaniste
5. Terapia personala in terapia cognitiv-comportamentala: Traditie si practica actuala
6. Rolul si practica actuala a terapiei personale in traditiile terapeutice sistemice si de familie

Partea a II-a. Terapeutul ca pacient
Experiente personale: Marturii ale terapeutilor pacienti
7. Experienta mea in analiza cu Fairbairn si Winnicott: Cat de complet este rezultatul atins in terapia psihanalitica?
8. Experientele mele ca pacient in cinci psihoterapii psihanalitice
9. Experientele de terapie personala ale unui terapeut specializat in orientarea rational-emotiva
10. Eul si Sinele: Reminiscente ale terapiei existential-umaniste
11. Rolul terapiei individuale si maritale in dezvoltarea mea
12. O tapiserie samanica: Experientele mele in terapia individuala, maritala si de familie
Rezultate ale cercetarii. Beneficierea de terapie personala
13. Prevalenta si parametrii terapiei personale in Statele Unite
14. Prevalenta si parametrii terapiei personale in Europa si alte parti ale lumii
15. Terapeuti care intra in terapie personala: Principalele motive si prezentarea simptomelor
16. Selectia si caracteristicile psihoterapeutilor terapeutilor: O cercetare de sinteza
17. Rezultate si impacturi ale psihoterapiei psihoterapeutului: Analiza de cercetare

Partea a III-a. Terapeutul terapeutului
Experiente personale: Marturii ale terapeutilor terapeutilor
18. Despre analiza colegilor (incluzand candidatii in formare)
19. Tratarea psihoterapeutilor prin terapie cognitiva
20. Terapie feminista cu terapeuti: Terapia egalitara si altele
21. Ascultandu-l pe cel care asculta: O abordare existential-umanista a psihoterapiei cu psihoterapeuti
22. Conducerea terapiei maritale si de familie cu terapeuti
23. Terapie de grup pentru terapeutii din cadrul formarii in terapia Gestalt: O perspectiva a terapeutului formator
24. Tratarea psihoterapeutilor perturbati si a "vindecatorilor raniti"
Rezultate ale cercetarii: Acordarea de terapie personala altor terapeuti
25. Cercetare asupra conducerii psihoterapiei cu profesionisti in sanatatea mintala
26. Analizele de formare: Consideratii istorice si cercetare empirica
27. Limite si internalizare in psihoterapia psihoterapeutilor: Perspective de cercetare si perspective clinice

Epilog. Psihoterapeutul ca pacient, psihoterapeutul psihoterapeutului si psihoterapeutul ca persoana
Anexa. Ghid pentru elaborarea marturiilor




Fragmente din carte

Capitolul 8
Experientele mele ca pacient in cinci psihoterapii psihanalitice
De Jesse D. Geller

Poarta de intrare spre prima mea terapie a fost constituita de cautarea unei "indrumari vocationale". Am ajuns la City College of New York in 1956, avand o educatie precara, slab la invatatura si avand fobie de matematica. (...) Cu speranta ca se putea sa mi se spuna care erau interesele si talentele mele si ceea ce ar trebui sa devin, am mers, la inceptul celui de-al doilea an in cautare de "indrumare vocationala", la centrul de consiliere al colegiului. Am fost intervievat si am facut o baterie de teste psihologice. Spre surpriza mea, mi s-a spus ca aveam nevoie de "psihoterapie", nu de indrumare vocationala, si ca scoala urma sa imi ofere psihoterapie, fara sa fie nevoie sa platesc, in cazul in care alegeam sa merg. (...)

Am ajuns sa studiez psihologia si totodata la prima mea terapie cautand indrumarea pentru masturbare, iubirea romantica, sex premarital, moravuri culturale conventionala si traire a unei vieti etice. Mai mult decat atat, studiul dezvoltarii si al psihologiei anormale m-a asigurat ca "simptomele" mele - constiinta de sine in agonie, dezorientarea vocationala, revolta, preocuparile legate de sanatate, ambivalenta crescuta, slabele schimbari de stari si confuzia legata de identitate - erau privite de catre experti ca manifestari "tipice" ale adolescentei. (...)

Am privit psihanaliza ca pe un aliat in lupta mea de a ma stabili pe mine ca un rebel cultural, un individualist insolent, un existentialist american. Eram atras de tensiunea dintre fortele pro- si antisociale regasite in invataturile lui Freud. Studiile mele, psihoterapia mea si conversatiile care imi dominau viata sociala erau integrate intr-un mod de a fi in lume. (...)

Am descoperit ca, in timp ce eram foarte atent la ceea ce era in mintea mea, invatam de fapt cum lucreaza mintea. (...)

Capitolul 11
Rolul terapiei individuale si maritale in dezvoltarea mea
De Clara E. Hill

Unul dintre scopurile mele majora in viata a fost sa ma inteleg pe mine insami, cine sunt si inspre ce ma indrept. Sunt de acord cu Socrate, cum ca viata neexaminata nu merita traita. M-am angajat asadar in multe eforturi de a ma intelege pe mine, familia mea si pe aproape fiecare persoana cu care intru in contact. Desi ma simt agitata atunci cand vine vorba sa ma dezvalui in astfel de discutii publice, am decis sa fac acest lucru pentru ca sper ca faptul de a-mi face auzite experientele poate sa ajute alti oameni in calea lor catre intelegerea de sine. (...)

Experientele mele de client mi-au influentat si programul de cercetare. Am o intelegere mai buna asupra procesului psihoterapeutic, dupa ce am urmat o terapie proprie, precum si dupa ce am fost, la randul meu, terapeut. Atunci cand ma gandesc la un subiect care ma intereseaza in cercetare (de pilda interpretari terapeutice), ma gandesc cum am experimentat interpretarile terapeutilor mei si cum am oferit interpretari ca terapeut. (...)

Clientii trebuie sa se simta indeajuns de confortabil cu terapeutii lor, inainte de a-si dezvalui secrete profunde, sau sa le permita terapeutilor lor sa aiba o influenta mare asupra lor. (...)

Este greu sa te schimbi. Modelele cognitive si behavioriste sunt de obicei adanc inradacinate si greu de modificat. Am o mare intelegere pentru clienti in lupta de a produce schimbari in vietile lor. (...)



Prezentare a cartii realizata de Cristina Dragulin


Copyright © 2008 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.