Ocolul lumii in 50 de jocuri creative - Ana & Mircea Petean

 

Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





101 TITLURI DISPONIBILE

57 TITLURI DISPONIBILE

231 TITLURI DISPONIBILE

38 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:



      
Ocolul lumii in 50 de jocuri creative - Ana & Mircea Petean       Ocolul lumii in 50 de jocuri creative
de

Prin joc poti face ocolul lumii de mai multe ori in aceeasi zi. Fantezia si creatia sunt la ele acasa in cetatea jocului. Orice adult care lucreaza sau se ingrijeste de copii nu poate ignora importanta jocului. Ana si Mircea Petean ne invita sa facem cu ei -Ocolul lumii in 50 de jocuri creative- pentru a descoperi universul minunat al jocului cu cuvintele si rolul sau atat terapeutic, cat si de stimul al dezvoltarii.

Pret: lei     

Stoc Epuizat Momentan
(Produsul va fi disponibil in 3-14 zile)


Daca doriti, puteti primi un email automat in momentul in care aceasta carte reintra in stoc.
E-mail:






Editura: Limes
Colectia: Gavroche
Pagini: 212
   
Anul aparitiei: 2010
Editia originala: -
Editia originala aparuta in limba romana
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 145 mm x 205 mm
ISBN: 978-973-726-498-5


Descriere psihoshop.ro

La inceputul cartii "Ocolul lumii in 50 de jocuri creative", pedagogii Ana si Mircea Petean subliniaza importanta jocului si trec in revista descoperirile in domeniul psihologiei care au dezvaluit rolul sau pentru dezvoltarea armonioasa a psihicului uman. De la Freud, Winnicott, Adler, Piaget pana la scoala behaviorista si teoriile cognitiviste si nu numai, toti au abordat jocul ca tehnica esentiala in practica terapeutica nu numai cu pacientii copii, ci si cu adultii.

Ana si Mircea Petean prezinta patru categorii de jocuri" literale, lexicale, retorice si de imaginatie. Primele doua tipuri "favorizeaza pregatirea procesului creativ, faza desprinderii de cotidian si a plonjarii in marea cuvintelor". Celelalte doua, si mai ales cele de imaginatie, "ofera climatul propice desfasurarii fazelor de incubatie si iluminare. Sunt jocuri care contribuie la educarea imaginatiei si a fanteziei creatoare." Jocurile literale presupun substituiri, amalgamari, combinari de litere care genereaza sensuri si chiar cuvinte noi. Jocurile lexicale si cele retorice presupun asocieri, analogii, combinari care genereaa constructii verbale noi. Iar jocurile de imaginatie sunt sub zodia nesfarsitei fantezii care genereaza imagini si viziuni noi.

Jocurile din carte sunt jocuri de limbaj. Pentru autori, cuvintele sunt:
1. jucarii pe care le facem si le desfacem, le descompunem, le recompunem, le combinam si recombinam nestingheriti
2. personaje care au "suflet" si "corp", cunosc o anumita evolutie, intra in diverse tipuri de relatie, se dau in spectacol
3. imagini cu o puternica incarcatura subiectiva, simboluri ale psihismului care individualizeaza personalitatea fiecaruia

Cartea "Ocolul lumii in 50 de jocuri creative" este utila atat pedagogilor, cat si psihologilor, terapeutilor, logopezilor, dar si parintilor deopotriva. Toti gasesc in ea resurse valoroase de idei de joc si jocuri pentru a stimula imaginatia, creativitatea si pentru a exersa comunicarea in diferitele ei forme.




Pagini din carte

            



Cuprinsul cartii

Prefata la editia a doua
Cuvant inainte

Jocul de-a poezia

Jocurile literale

I. Anagrama
II. Cuibul de cartofi
III. Jocul silabelor
IV. Logogriful
V. Jocul sinonimelor
VI. Jocul antonimelor
VII. Cuvinte compuse
VIII. Palindroame si polindroame
IX. Jocul greselilor de tipar
X. Prefixul arbitrar
XI. Calamburul
XII. Insula de corali

Jocuri lexicale

XIII. Jocul sintagmelor
XIV. Monorima
XV. Substituiri
XVI. Transpozitii
XVII. Combinari
XVIII. Proliferarea lexicala
XIX. Acrostihul
XX. Ideea migratoare

Jocuri ale figurilor retorice

XXI. Epitetul
XXII. Comparatia
XXIII. Metafora
XXIV. Personificarea
XXV. Oximoronul
XXVI. Hiperbola
XXVII. Litota

Jocuri de imaginatie

XXVIII. Jocuri adaptate
XXIX. Jocuri inventate
XXX. Tunelul imaginilor
XXXI. Ce s-ar intampla daca?
XXXII. Ce mi s-a intamplat cu.... N cuvinte
XXXIII. Alte intrebari, alte raspunsuri
XXXIV. Moduri de intrebuintare
XXXV. Spatii imaginare
XXXVI. Obiecte si vietati suprarealiste
XXXVII. Inventare de cuvinte
XXXVIII. Sinestezii
XXXIX. Identificari
XL. Metamorfoze
XLI. Miracole
XLII. Calatorii
XLIII. Cartea vorbita
XLIV. Caietul cu nazdravanii
XLV. Vorbirea in dodii
XLVI. Texte calchiate
XLVII. Pastisa
XLVIII. Arabescuri
XLIX. Ocazionale
L. Autoportretul

Mic tratat de estetica urmat de sfaturi pentru tinerele talente
Cuvant de incheiere
Addenda




Fragmente din carte

... in joc si prin joc copilul transforma lumea si se transforma pe sine scotand la iveala un univers pur, acela al emotiilor si senzatiilor sale transferate intr-o forma noua, aceea a textului care vine sa se adauge, sa imbogateasca infinita varietate de forme a lumii.

Inainte de a fi un personaj cu functie sociala precisa copilul estge disponibilitate pentru joc; existenta sa este esentialmente joc, sau, cu vorbele poetului: "Copilul rade. Bucuria si intelepciunea mea este jocul."

Copilul, daca nu are geniu, are in-geniu, daca ne este permis acest joc de cuvinte, un amestec de ingenuitate si ingeniozitate, de blandete si cruzime, de firesc si contrafacut, de natural si artificial. (...) In joc si prin joc invata el sa se situeze adecvat fata de lume, insusindu-si o atitudine caracterizata prin dinamism, curiozitate intelectuala, placere a inventiei,vointa de victorie, nonconformism (in sensul bun, de neimpacare cu rutina si comoditatea).

In joc si prin joc isi descopera el resursele interioare, precum si caile si mijlocele de a si le manifesta punandu-si la lucru fantezia; descopera resursele limbii, deprinzand manuirea elastica, nuantata, subtila, fara complexe, a cuvintelor limbii romane, dar, mai ales, descopera literatura (poezia, indeosebi) invatand s-o iubeasca si chiar s-o produca, fascinat de miracolul creatiei, ce mai intalta justificare a fiintei umane care a stiut astfel sa se auto-depaseasca, sa-si fundamenteze conditia de libertate si putere (creatoare), sa traiasca si nu doar sa supravietuiasca.






Copyright © 2008-2016 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015