Introducere in psihologia copilului - H. Rudolph Schaffer

 

Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





101 TITLURI DISPONIBILE

57 TITLURI DISPONIBILE

231 TITLURI DISPONIBILE

38 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:



      
Introducere in psihologia copilului - H. Rudolph Schaffer       Introducere in psihologia copilului
de

Cartea -Introducere in psihologia copilului, de H. Rudolph Schaffer, profesor de psihologie la Universitatea Strathclyde din Glasgow, urmareste stadiile dezvoltarii copilului de la nastere pana la maturitate abordand toate temele si problemele relevante din cursul acestui proces de crestere – mostenirea genetica, familia, socializarea, emotiile si inteligenta, dezvoltarea limbajului, gandirii si a creativitatii, dobandirea identitatii si formarea personalitatii.

Pret: lei        Avem aceasta carte in stoc!



      



Editura: ASCR
Colectia: Psihologul expert
Pagini: 392
   
Anul aparitiei: 2010
Editia originala: 2003
Traducere din limba engleza de Thea Ionescu
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 170 mm x 240 mm
ISBN: 978-973-7973-45-0


Descriere psihoshop.ro

Cartea “Introducere in psihologia copilului”, de H. Rudolph Schaffer, prezinta in detaliu temele de studiu ale domeniului psihologiei care se ocupa de dezvoltarea copiilor. In baza cercetarilor efectuate mai ales in ultimele decenii, autorul grupeaza cunostintele dobandite astfel:
1. Descoperind copiii
Ce este Psihologia copilului?
De ce avem nevoie de Psihologia copilului?
2. Caracteristicile copilariei
Ce este un copil?
3. Inceputul vietii
Ce mostenim?
4. Formarea relatiilor
5. Dezvoltare emotionala
6. Copilul ca om de stiinta: teoria lui Piaget despre dezvoltarea cognitiva
7. Copilul ca ucenic: teoria lui Vigotsky despre dezvoltarea socio-cognitiva
8. Copiii ca procesori de informatie
9. Utilizand limbajui
10. Catre varsta adulta

Fiecare capitol al cartii este insotit de casete informative care detaliaza prin exemple (studii de caz, cercetari etc.) subiectele abordate. La sfarsitul fiecarui capitol se gaseste o lista cu volume ce se refera la tematicile specifice analizate in el.

Scopul cartii “Introducere in psihologia copilului”, de H. Rudolph Schaffer, este de a oferi o imagine de ansamblu asupra principalelor descoperiri din domeniul Psihologiei Copilului, concentrandu-se asupra temelor care au atras cel mai mult atentia in ultimii ani si de a contura o perspectiva atat despre natura acestui domeniu al psihologiei, cat si despre rezultatele acestuia.

Autorul subliniaza ca volumul este util atat parintilor, cat si specialistilor (psihologi, terapeuti, medici, asistenti sociali, psihiatri, profesori etc.) care sunt interesati de mecanismele de “functionare” ale psihicului copiilor.

H. Rudolph Schaffer este profesor emerit la Departamentul de Psihologie al Universitatii Strathclyde din Glasgow, Scotia. A fost asistent de cercetare al lui John Bowlby la Clinica Tavistock, participand la studii despre deprivarea si separarea de mama si a fost martor la formularea timpurie a teoriei lui Bowlby despre atasament. A lucrat apoi la Spitalul Regal pentru Copii Bolnavi din Glasgow. Aici a studiat indeaproape efectele spitalizarii asupra bebelusilor si a analizat dezvoltarea timpurie a relatiilor de atasament. Temele sale principale de interes in cercetare sunt bazele cognitive ale comportamentului social, aparitia comunicarii non-verbale in primul an de viata, contextul interpersonal al dezvoltarii limbajului si trasaturile tehnicilor parentale de socializare.



H. Rudolph Schaffer

H. Rudolph Schaffer este profesor emerit la Departamentul de Psihologie al Universitatii Strathclyde din Glasgow, Scotia. A fost asistent de cercetare al lui John Bowlby la Clinica Tavistock, participand la studii despre deprivarea si separarea de mama si a fost martor la formularea timpurie a teoriei lui Bowlby despre atasament. A lucrat apoi la Spitalul Regal pentru Copii Bolnavi din Glasgow. Aici a studiat indeaproape efectele spitalizarii asupra bebelusilor si a analizat dezvoltarea timpurie a relatiilor de atasament. Temele sale principale de interes in cercetare sunt bazele cognitive ale comportamentului social, aparitia comunicarii non-verbale in primul an de viata, contextul interpersonal al dezvoltarii limbajului si trasaturile tehnicilor parentale de socializare.



Pagini din carte

                     

                     

                     

         



Cuprinsul cartii

Lista casetelor
Lista figurilor
Lista tabelelor
Prefata
Despre autor

1 Descoperind copiii

Ce este Psihologia copilului?
Caracteristici si scopuri
Metode
Abordari transversale si longitudinale

De ce avem nevoie de Psihologia copilului?
Raspunzand intrebarilor: calea subiectiva
Raspunzand intrebarilor: calea obiectiva
Rolul teoriei

Rezumat
Bibliografie recomandata

2 Caracteristicile copilariei

Ce este un copil?

Perspectiva istorica
Copilul – adult in miniatura
Copilul ca victima
Copilul in ziua de azi

Perspectiva culturala
Diversitatea practicilor de crestere a copiilor
Orientari individualiste si colectiviste
Dezvoltarea personalitatii vazuta intercultural

Credintele parintilor despre copii
Caracteristicile sistemelor de credinte
Influente asupra dezvoltarii copilului

Rezumat
Bibliografie recomandata

3 Inceputul vietii

Ce mostenim?
Transmiterea genetica
Tulburari genetice
Innascut si dobandit
Realitate si mit despre gene

De la conceptie la nastere
Stadii ale dezvoltarii prenatale
Influentele mediului asupra dezvoltarii prenatale

Adaptarea nou-nascutului la lumea inconjuratoare
Nasterea si consecintele ei psihologice
Copiii nascuti prematur
Cum arata lumea pentru nou-nascuti
Patternuri de actiune si creierul
Adaptare parentala

Rezumat
Bibliografie recomandata

4 Formarea relatiilor

Caracteristicile relatiilor
Familia
Familia ca sistem
Varietatea familiala si dezvoltarea copilului
Divortul si consecintele sale

Dezvoltarea atasamentului
Caracteristicile si functiile atasamentului
Cursul ontogenetic
Securitate-insecuritate
Modele interne de lucru

Relatiile cu copii de aceeasi varsta
Relatii orizontale si verticale
Contributiile relatiilor cu alti copii la dezvoltare
Statut in grupul de copii

Rezumat
Bibliografie recomandata

5 Dezvoltare emotionala

Ce sunt emotiile?
Caracteristici si functii
Baza biologica
Cursul ontogenetic

Conceptiile copiilor despre emotii
Emergenta limbajului emotiilor
Conversatii despre emotii
Reflectia asupra emotiilor

Socializarea emotiilor
Dobandirea regulilor de exprimare
Influente parentale

Competenta emotionala
Ce este competenta emotionala?
De la controlul din partea celorlalti la autocontrol
De ce exista diferente intre copii la nivelul competentei emotionale?

Rezumat
Bibliografie recomandata

6 Copilul ca om de stiinta: teoria lui Piaget despre dezvoltarea cognitiva

Caracterizare generala
Scopuri si metode
Trasaturi de baza ale teoriei

Stadiile dezvoltarii cognitive
Stadiul senzoriomotor
Stadiul preoperational
Stadiul operatiilor concrete
Stadiul operatiilor formale

Pro si contra teoriei lui Piaget
Contributii
Limite

Rezumat
Bibliografie recomandata

7 Copilul ca ucenic: teoria lui Vigotsky despre dezvoltarea socio-cognitiva

Caracterizare generala
Omul
Teoria

De la ajutorul acordat de altii la autoreglare
Ce se intampla in zona proximei dezvoltari?
Cum sustin adultii performanta copiilor in sarcina?
Ce inseamna ajutor eficient?
Pot alti copii sa fie tutori?
Ce rol joaca factorul cultural in relatia adult-copil in invatare?
Este rezolvarea de probleme prin colaborare superioara celei individuale?

Evaluare
Contributii
Limite

Rezumat
Bibliografie recomandata

8 Copiii ca procesori de informatie

Modelarea activitatii mentale
Este mintea un calculator?

Natura gandirii
Problema accesului
Reprezentarea simbolica: limbaj, joc, desen

Organizarea mentala
Formarea conceptelor
Construirea scenariilor

Memoria
Natura memoriei
Dezvoltarea memoriei
Memoria autobiografica
Copiii ca martori oculari

Gandind despre ceilalti oameni
Descriindu-i pe ceilalti
Explicandu-i pe ceilalti

Rezumat
Bibliografie recomandata

9 Utilizand limbajul

Ce este limbajul?
Caracteristicile si functiile limbajului
O abilitate exclusiv umana?

Cursul ontogenetic al limbajului
Primele cuvinte
Formarea propozitiilor si a frazelor
Exista perioade critice in achizitia limbajului?
Competenta de comunicare
Despre alfabetizare

Explicarea achizitiei limbajului
Abordari behavioriste
Abordari nativiste
Abordarile interactiunii sociale

Rezumat
Bibliografie recomandata

10 Catre varsta adulta

A deveni o persoana
Corelatele biologice ale individualitatii
Construirea sinelui
Stima de sine: caracteristici si dezvoltare
Sinele in adolescenta
Influente asupra dezvoltarii sinelui
Dobandirea identitatii de gen

Continuitate si schimbare
Investigarea continuitatii
Predictii pe baza comportamentului timpuriu
Predictii pe baza experientelor timpurii
Creionarea traseelor de dezvoltare

Rezumat
Bibliografie recomandata

Glosar
Bibliografie
Index de autori
Index tematic




Fragmente din carte

Copiii sunt fascinanti si extrem de importanti – doua motive foarte bune pentru a dori sa descoperim mai multe despre ei. Ei sunt fascinanti pentru ca seamana cu adultii, dar in acelasi timp sunt si diferiti de acestia: pe de o parte, au potentialul de a dezvolta intreaga paleta a capacitatilor umane pe care le valorizam la indivizii maturi, iar pe de alta parte, au abilitati si cerinte proprii, specifice fiecarei varste, pe care trebuie sa le luam in considerare, sa le respectam si care au nevoie sa fie satisfacute. Copiii sunt fascinanti si pentru ca esenta copilariei este schimbarea; a observa felul in care nou-nascutul devine bebelus, iar apoi, succesiv, prescolar, scolar si adolescent, precum si a incerca sa intelegem mecanismele care stau la baza acestei schimbari, reprezinta o activitate interesanta din punct de vedere intelectual, dar si una care ofera multe satisfactii din punct de vedere emotional.

Au experientele din primii ani de viata efecte ireversibile la nivel mental? In ce masura suntem modelati de zestrea noastra genetica? De ce unii copii invata limbajul mai devreme decat altii? Care sunt efectele divortului asupra copiilor de diferite varste? Exista o modalitate optima de a-i ajuta pe copii sa dezvolte abilitati de rezolvare de probleme? Acestea si multe altele sunt intrebarile care se nasc din activitatea zilnica de ingrijire si educare a copiilor, intrebari la care am dori un raspuns, chiar daca numai pentru a ne satisface curiozitatea.

Dar copiii sunt importanti si pentru ca evolutia societatii depinde de felul in care crestem si educam generatiile urmatoare. Se nasc si in acest caz o multime de intrebari. Exista modalitati “corecte” pentru a creste copiii si pentru a-i ajuta sa isi dezvolte maximal potentialul? Exista factori de risc pe care trebuie sa ii cunoastem si sa ii evitam? Este agresivitatea timpurie un semn care prevesteste violenta de mai tarziu si delicventa? Pot copiii sa recupereze pierderea la momentul potrivit a unor experiente importante, cum ar fi formarea unei relatii apropiate cu parintii in copilaria timpurie sau implicarea in activitati cu texte tiparite cu mult inainte de a merge la scoala? Aflarea raspunsurilor este utila nu doar pentru indivizii responsabili de cresterea copiilor, ci si pentru cei care raspund de construirea de politici in domeniul educatiei, al bunastarii, al sanatatii si al asistentei sociale, in sensul de a-i ajuta sa se gandeasca la strategii care sa fie in beneficiul copiilor.






Copyright © 2008-2016 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015