Copiii fac ordine! Categorizarea la varsta prescolara - Thea Ionescu

 

Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





101 TITLURI DISPONIBILE

57 TITLURI DISPONIBILE

231 TITLURI DISPONIBILE

38 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:



      
Copiii fac ordine! Categorizarea la varsta prescolara - Thea Ionescu       Copiii fac ordine! Categorizarea la varsta prescolara
de

Bazandu-se pe studii stiintifice recente, Thea Ionescu prezinta in cartea -Copiii fac ordine! Categorizarea la varsta prescolara- modalitati de a aplica rezultatele acestor cercetari in educatie cu scopul optimizarii dezvoltarii cognitive a copiilor si, in special, pentru stimularea capacitatii acestora de a categoriza eficient obiecte. Exercitiile de categorizare prezentate in volum sunt de interes atat pentru pedagogi, psihologi sau alti specialisti care lucreaza cu copii, cat si pentru parinti.

Pret: lei        Avem aceasta carte in stoc!



      



Editura: ASCR
Colectia: Psihologul expert
Pagini: 152
   
Anul aparitiei: 2012
Editia originala: 2008
Editia originala aparuta in limba romana
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 165 mm x 240 mm
ISBN: 978-973-7973-54-2


Descriere psihoshop.ro

Cartea „Copiii fac ordine! Categorizarea la varsta prescolara”, de Thea Ionescu, abordeaza dezvoltarea categorizarii de obiecte si flexibilitatea acesteia. Autoarea face la inceput o scurta prezentare a functiilor indeplinite de categorizare in sistemul cognitiv si a modelelor din literatura de specialitate pentru adulti. Dupa definirea categorizarii flexibile, este descris succint substratul neurofiziologic al procesului de categorizare, cu scopul de a creiona un cadru general pentru studiile despre copii.

Capitolul trei al cartii trece in revista date stiintifice referitoare la gruparea de obiecte realizata de copii si la capacitatea lor de a fi flexibili. Factorii care influenteaza flexibilitatea categorizarii la prescolari sunt fie externi (de pilda, instructiuni sau tip de proba) fie interni (de exemplu, mecanisme atentionale sau inhibitie cognitiva) si ei au influenta asupra performantelor copiilor la diverse tipuri de probe.

Cartea „Copiii fac ordine! Categorizarea la varsta prescolara” cuprinde si cateva studii ale autoarei referitoare la categorizarea la varsta prescolara.

In ultimul capitol al volumului „Copiii fac ordine! Categorizarea la varsta prescolara”, Thea Ionescu subliniaza implicatiile practice, la nivel educational, ale studiilor despre categorizare la prescolari. Ea sugereaza cateva modalitati de dezvoltare a flexibilitatii in categorizare astfel incat sa se optimizeze la copii abilitatile de rezolvare de probleme.

Flexibilitatea cognitiva este un obiectiv important al educatiei timpurii, iar tehnicile eficiente de dezvoltare a ei sunt cheia optimizarii potentialului cognitiv al copiilor mici. Categorizarea, un element esential in dezvoltarea cognitiva, si flexibilitatea ei asigura o mai buna triere a informatiilor, o rezolvare de probleme eficienta si o mai buna organizare si planificare a activitatilor. Metodele de optimizare a categorizarii si a flexibilitatii ei prezentate de Thea Ionescu in cartea "Copiii fac ordine! Categorizarea la varsta prescolara" pot fi folosite in domeniul educatiei timpurii de catre toti cei implicati in educarea prescolarilor (educatori, profesori, consilieri, psihologi, parinti etc.).

Thea Ionescu este absolventa a Facultatii de Psihologie a Universitatii Babes Bolyai din Cluj-Napoca. A urmat un master in Consiliere Psihologica si, ulterior, a obtinut titlul de Doctor in Psihologie cu teza avand ca tema -Flexibilitatea in categorizare la copii. Domeniile de cercetare si studiu in care s-a implicat sunt: psihologia dezvoltarii, dezvoltarea si flexibilitatea cognitiva, categorizarea si formarea conceptelor.



Thea Ionescu

Thea Ionescu este absolventa a Facultatii de Psihologie a Universitatii Babes Bolyai din Cluj-Napoca. A urmat un master in Consiliere Psihologica si, ulterior, a obtinut titlul de Doctor in Psihologie cu teza avand ca tema -Flexibilitatea in categorizare la copii. Domeniile de cercetare si studiu in care s-a implicat sunt: psihologia dezvoltarii, dezvoltarea si flexibilitatea cognitiva, categorizarea si formarea conceptelor.



Pagini din carte

      



Cuprinsul cartii

1. Introducere

2. Categorizarea – modele generale

2.1. Categorizarea si functiile acesteis in sistemul cognitiv
2.2. Similaritate in categorizare
2.3. Modele teoretice ale categorizarii
2.4. Flexibilitatea in categorizare
2.5. Substratul neurofiziologic – nivelul implementational al categorizarii

3. Dezvoltarea abilitatii de categorizare in primi sase ani de viata – categorizarea fexibila la prescolari

3.1. Abordari ale categorizarii in studiile cu subiecti copii
3.2. Probe utilizate pentru investigarea categorizarii la copii
3.3. Date ontogenetice
3.3.1. Categorizarea intre 0 si 2 ani
3.3.2. Categorizarea intre 2 si 6 ani
3.3.2.1. Flexibilitatea reprezentarii
3.3.2.2. Categorizarea si flexibilitatea acesteia la prescolari
3.3.3. Dezvoltarea categorizarii flexibile in perioada prescolara – doua exemple
3.3.3.1. Traseul ontogenetic al categorizarii intre 3 si 6 ani
3.3.3.2. Sortare libera versus sortare dirijata si categorizarea flexibila la 3-5 ani
3.3.3.3. Concluzii privind ontogeneza categorizarii flexibile

4. Factori care influenteaza flexibilitatea categorizarii la varsta prescolara

4.1. Factori externi
4.1.1 Influenta tipului de proba asupra categorizarii – un exemplu
4.1.2. Instructiunile si categorizarea flexibila – al doilea exemplu
4.2. Factori interni
4.3. Tandemul factorilor externi si interni

5. Implicatii educationale sau... dincolo de scaunul „comod” al cercetatorului

Bibliografie




Fragmente din carte

Confruntat, pe de o parte, cu milioanele de stimuli prin care ne asalteaza realitatea, iar, pe de alta parte, cu o capacitate limitata de prelucrare a informatiei si de reactivitate comportamentala, creierul a creat instrumente prin care reduce diversitatea stimulilor la un numar limitat de categorii. Practic, toata constructia realitatii in care noi traim si modul in care navigam prin ea se datoreaza capacitatii noastre de categorizare. Fara categorizare, rezolvarea problemelor complexe ar fi practic imposibila, iar noi am fi la cheremul stimulilor din jurul nostru. (Mircea Miclea)

Flexibilitatea categorizarii este un element al flexibilitatii cognitive si ea poate fi investigata de la varste mici, intrucat clasele de obiecte sunt accesibile copiilor foarte devreme in ontogeneza. Cunoasterea mecanismelor dezvoltarii acestei abilitati particulare poate contribui pe de o parte la descifrarea flexibilitatii cognitive, iar pe de alta parte ne poate ajuta sa cream contexte favorabile pentru dezvoltarea ei. (Thea Ionescu)






Copyright © 2008-2016 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015