Art-terapia. Teorie si tehnica - Judith Aron Rubin

 

Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





101 TITLURI DISPONIBILE

57 TITLURI DISPONIBILE

231 TITLURI DISPONIBILE

38 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:



      
(A) Art-terapia. Teorie si tehnica - Judith Aron Rubin       (A) Art-terapia. Teorie si tehnica
de

ATENTIE! Aceasta este o carte de ANTICARIAT. Nu este o carte noua! Verificati mai jos in ce stare se gaseste aceasta si numarul de exemplare aflate in stoc!

-Art-terapia. Teorie si tehnica-, volum coordonat de Judith Aron Rubin, fosta presedinta a Asociatiei Americane de Art-Terapie, prezinta cum abordarile psihodinamice, umaniste, psiho-educationale, sistemice si integrative pot fi aplicate in art-terapie. Fiecare capitol este scris de un practician care aplica art-terapia in diverse cazuri si isi prezinta experienta astfel dobandita.

Pret: lei     

Stoc Epuizat

Daca doriti, puteti primi un email automat in momentul in care aceasta carte reintra in stoc.
E-mail:






Editura: Trei
Colectia: Psihologie-Psihoterapie
Pagini: 546
   
Anul aparitiei: 2009
Editia originala: 1987
Traducere din limba engleza de Ilinca Halichias
     
Coperta: Cartonata (Hardcover)
Dimensiuni: 170 mm x 240 mm
ISBN: 978-973-707-281-8


ATENTIE! Aceasta este o carte de ANTICARIAT. Nu este o carte noua!

Stare generala: BUNA

Coperta:  ZGARIATA
 PATATA SI/SAU CU ETICHETE
Pagini:  IN STARE BUNA
Aspect general: NOU


Descriere psihoshop.ro

Volumul Art-terapia. Teorie si tehnica, coordonat de Judith Aron Rubin, fosta presedinta a Asociatiei Americane de Art-Terapie, reuneste diversi specialisti care aplica diferite abordari teoretice (psihodinamice, umaniste, psiho-educationale, sistemice si integrative) in practica art-terapiei.

Studentii si terapeutii incepatori vor gasi solutii interesante de transpunere a teoriei in practica, iar cei deja initiati vor descoperi o resursa de cunoastere a modului in care lucreaza alti terapeuti adepti ai art-terapiei si de intelegere a motivelor pentru care in cazul anumitor pacienti s-au ales anumite tehnici.

In fiecare capitol al cartii Art-terapia. Teorie si tehnica, un terapeut prezinta principiile de baza, obiectivele si tehnicile unei orientari specifice si, apoi, le exemplifica prin ilustrari de caz.

Judith Aron Rubin este profesor de psihiatrie la Universitatea din Pittsburgh si profesor emerit la Institutul Psihanalitic din Pittsburgh. Judith Aron Rubin este membra de onoare a Asociatiei Americane de Art-Terapie, a carei presedinta a fost. A publicat numeroase carti de psihologie in domeniul art-terapiei, printre care se numara: "Child Art Therapy", "Artful Therapy", "Art Therapy: An Introduction (Basic Principles Into Practice Series)", "The Art Of Art Therapy" si "Child Art Therapy: Understanding and Helping Children Grow Through Art".



Judith Aron Rubin

Judith Aron Rubin este profesor de psihiatrie la Universitatea din Pittsburgh si profesor emerit la Institutul Psihanalitic din Pittsburgh. Judith Aron Rubin este membra de onoare a Asociatiei Americane de Art-Terapie, a carei presedinta a fost. A publicat numeroase carti de psihologie in domeniul art-terapiei.



Pagini din carte

                     

                     

   



Cuprinsul cartii

Partea I: Abordarile psihodinamice Psihanaliza (freudiana)
Capitolul 1. Descoperire, intelegere profunda si art-terapie
Capitolul 2. Sublimare si art-terapie
Capitolul 3. Simbolism si art-terapie
Capitolul 4. Relatiile de obiect si art-terapia
Capitolul 5. Psihologia sinelui si art-terapia
Capitolul 6. Art-terapia analitica jungiana
Capitolul 7. Vindecarea prin intermediul artelor vizuale

Partea a II-a: Abordarile umaniste
Capitolul 8. Art-terapia fenomenologica
Capitolul 9. Art-terapia gestaltista
Capitolul 10. Art-terapia umanista
Capitolul 11. Terapia prin arte expresive centrata pe persoana: o cale catre intregire
Capitolul 12. Realizarea lucrarii artistice drept cale spirituala: atelierul deschis ca modalitate de practicare a art-terapiei

Partea a III-a: Abordarile psiho-educationale
Capitolul 13. Art-terapia comportamentala
Capitolul 14. Art-terapia cognitiv-comportamentala
Capitolul 15. Art-terapia de dezvoltare
Capitolul 16. Evaluarea si dezvoltarea abilitatilor cognitive prin arta

Partea a IV-a: Abordarile sistemice
Capitolul 17. Art-terapia familiei si art-terapia de grup

Partea a V-a: Abordarile integrative
Capitolul 18. Variatii pe o tema freudiana: trei teoreticieni ai art-terapiei
Capitolul 19. O abordare eclectica a art-terapiei
Capitolul 20. Darurile Pandorei: Utilizarea imaginatiei si a tuturor artelor in terapie
Capitolul 21. Lectii in imagini: art-terapia in educatia creativa




Fragmente din carte

Capitolul 16
Evaluarea si dezvoltarea abilitatilor cognitive prin arta
De Rawley Silver

Cognitia este procesul de cunoastere, iar studiul dezvoltarii sale este o incercare de a explicare felul in care sunt dobandite cunostintele. Abordarea mea exploreaza rolul artei in identificarea, evaluarea si dezvoltarea abilitatilor cognitive. Se bazeaza pe premisa ca arta poate fi un limbaj al cognitiei similar cuvantului rostit.

Copiii care nu pot sa tina pasul cu colegii lor de clasa dezvolta sentimente de neadecvare. Adultii care isi pierd capacitatea de a vorbi dupa un atac cerebral se simt frustrati si deprimati. Aceasta abordare exploreaza emotiiile, dar si gandurile, si cauta sa slabeasca tensiunea si sa construiasca increderea in sine.

Materialele si tehnicile artei folositoare in dezvoltarea aptitudinilor cognitive le includ pe acelea care servesc rapid drept canal de reprezentare a ideilor: desenarea din imaginatie si din observatie, pictarea folosind o paleta si un cutit de paleta si modelarea cu lut. Obiectivele sunt largirea aritei de comunicare, invitarea invatarii de tip explorare, asigurarea unor sarcini care sunt autorecompensatoare si intarirea echilibrului emotional.

Dezvoltarea conceptelor spatiale prin desenul din observatie. Pentru a concentra atentia pe relatiile spatiale, terapeutul roaga copiii sa faca o schita a unui cilindru de hartie rulata portocaliu si unul verde. Aranjamentul este prezentat sub nivelul ochilor, in mijlocul camerei. Cand au teminat, li se cere sa-si schimbe locurile cu ceilalti colegi de clasa pe alte laturi ale aranjamentului si sa faca inca o schita. Terapeutul ar putea atrage atentia, de asemenea, catre relatiile spatiale prin a sublinia ca portocaliul este in stanga cand este vazut dintr-un punct de vedere, si in dreapta din alt punct. Mai tarziu, copiii deseneaza si picteaza subiecte portnind de la observare, inclusiv se deseneaza unul pe celalalt.

Dezvoltarea conceptelor de spatiu, ordine si categorie prin modelarea in lut. Tehnica "caramizii" - formarea lutului in blocuri mici si presarea lor laolalta - este folosita pentru a construi forme umane, animale si de alt tip care pot fi asociate una cu cealalta. Tehnica "tabletei" - plasarea unor cocoloase de lut intre bete paralele si aplatizarea lor - este folosita pentru a construi curii sau case. Tehnica "bobinarii" - rasucirea lutului in "serpi" sau mingii de diferite dimensiuni - este folosita pentru a dezvolta capacitatea de secventiere.

Capitolul 18
Variatii pe o tema freudiana: trei teoreticieni ai art-terapiei
De Elinor Ulman

Arta ca terapie cu adulti

Urmatoarele doua viniete de caz intentioneaza sa clarifice ceea ce inteleg prin arta in terapie si de ce am gasit atat de multa satisfactie in ea.

Mary a devenit rapid interesata de folosirea materialelor artisitice. Nu avea nicio aptitudine extraordinara pentru arta, o educatie formala foarte redusa si nu prezenta semne de inteligenta neobisnuita sau de abilitati verbale. Traise la o ferma primii cativa ani, apoi crescuse intr-un orfelinat. Avea aproape 30 de ani atunci cand am intalnit-o in sectia de psihiatrie a spitalului general. Fusese diagnosticata cu schizofrenie paranoida, dar la scurt timp dupa internare, simptomele floride s-au redus. Totusi figura 8.1 sugereaza severitatea bolii ei. In ea simtim autodenigrarea ingrozitoare si extremele violente ale ambivalentei ei sexuale. (...)

Prin intermediul artei, Mary a aruncat o privire la propria capacitate si valoare. Pictura cu flori a invatat-o, de asemenea, ca si-ar putea abandona apararile obsesiv-compulsive fara a cauza un dezastru. In schimb, jocul liber de sentimente, controlat si canalizat in arta ei, i-a permis sa functioneze mai eficient decat o facuse pana atunci.






Copyright © 2008-2016 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015