Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





97 TITLURI DISPONIBILE

69 TITLURI DISPONIBILE

282 TITLURI DISPONIBILE

52 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:



      
(A) Manual de pedagogie - Ioan Jinga       (A) Manual de pedagogie
de si

ATENTIE! Aceasta este o carte de ANTICARIAT. Nu este o carte noua! Verificati mai jos in ce stare se gaseste aceasta si numarul de exemplare aflate in stoc!

Manualul de pedagogie, coordonat de Ioan Jinga si Elena Istrate, abordeaza problematica complexa a procesului instructiv-educativ, dezvoltand elemente de teorie a educatiei, de teorie si metodologie a curriculum-ului, elemente ale instruirii si evaluarii (inclusiv ale celei asistate de calculator), precum si aspecte ale managementului scolar. Autorii fac conexiuni intre teorie si practica, propunand in acelasi timp teme de reflectie asupra subiectelor abordate.

Pret: lei        Avem in stoc doar 1 exemplar



      



Editura: All
Colectia: In afara colectiilor
Pagini: 568
   
Anul aparitiei: 2008
Editia originala: 1998
Editia originala aparuta in limba romana
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 165 mm x 235 mm
ISBN: 978-973-571-632-5


ATENTIE! Aceasta este o carte de ANTICARIAT. Nu este o carte noua!

Stare generala: BUNA

Coperta:  INDOITA
 PATATA SI/SAU CU ETICHETE
Pagini:  INDOITE
Aspect general: NOU


Pagini din carte

      



Cuprinsul cartii

Prefata

Sectiunea I
Pedagogia - stiinta a educatiei

Cap. 1: Obiectul pedagogiei si domeniile ei de activitate
1.1. Educatia ca obiect de studiu al pedagogiei: delimitari conceptuale, rol si functii
1.2. Educatia si problemele lumii contemporane
1.3. Pedagogia, stiinta a educatiei
1.4. Domenii ale pedagogiei
Probleme de reflectie si sarcini pentru munca independenta
Referinte bibliografice

Cap. 2: Constituirea pedagogiei ca stiinta
2.1. Statutul epistemologic al pedagogiei
2.2. Premisele constituirii gandirii pedagogice
2.3. Doctrinele educationale
2.4. Cercetarea stiintifica a fenomenelor educationale si doctrinele pedagogiei contemporane
Probleme de reflectie
Referinte bibliografice

Cap. 3: Cercetarea pedagogica
3.1. Aspecte generale cu privire la cercetarea pedagogica
3.2. Etapele cercetarii pedagogice
3.3. Metodologia cercetarii pedagogice
3.4. Cercetarea pedagogica si inovatia in invatamant
Probleme de reflectie si sarcini pentru munca independenta
Aplicatii
Referinte bibliografice

Cap.4: Competenta profesionala a educatorilor
4.1. Delimitari conceptuale si implicatii practice
4.2. Dimensiunile competentei profesionale a educatorilor: competenta de specialitate, competenta psihopedagogica, competenta psihosociala si manageriala
4.3. Competenta profesionala si aptitudinea pedagogica
4.4. Profesia didactica - intre standardizare si creativitate
Probleme de reflectie si aplicatii
Referinte bibliografice

Sectiunea a II-a
Teoria educatiei

Cap. 1: Educabilitatea. Factorii dezvoltarii personalitatii
1.1. Conceptul de educabilitate
1.2. Teoriile clasice ale educabilitatii
1.3. Teoria antropologica a educabilitatii
1.4. Accelerarea psihogenezei si a invatarii
1.5. Interactiunea factorilor dezvoltarii
1.6. Puterea si limitele educatiei
Exercitii si probleme
Note si referinte bibliografice

Cap. 2: Finalitatile educatiei
2.1. Delimitari conceptuale si implicatii practice
2.2. Ierarhizarea si clasificarea obiectivelor didactice
2.3. Formularea obiectivelor operationale
Aplicatii
Referinte bibliografice

Cap. 3: Componentele educatiei
3.1. Educatia intelectuala
3.2. Educatia morala
3.3. Educatia profesionala
3.4. Educatia estetica
3.5. Educatia fizica
3.6. Alte componente ale educatiei
Probleme de reflectie si aplicatii
Referinte bibliografice

Cap. 4: Formele educatiei si interdependenta lor
4.1. Conceptele de educatie formala, educatie nonformala si educatie informala
4.2. Educatia formala
4.3. Educatia nonformala
4.4. Educatia informala
4.5. Interdependenta formelor de educatie
Intrebari pentru autoevaluare
Probleme de reflectie si aplicatii
Referinte bibliografice

Cap. 5: Educatia permanenta
5.1. Actualitatea problemei
5.2. Delimitari terminologice
5.3. Implicatii practice
5.4. Necesitatea optiunii politice
5.5. Obiective si probleme prioritare
5.6. Strategii si moduri de actiune
5.7. Autoeducatia. Metode si tehnici de autoinstruire
Aplicatii
Referinte bibliografice

Sectiunea a III-a
Teoria procesului de invatamant (didactica)

Cap. 1: Procesul de invatamant, obiect de studiu al didacticii
1.1. Definitie si elemente componente
1.2. Procesul de invatamant ca proces de predare, invatare si evaluare
1.3. Comunicarea didactica in cadrul procesului de invatamant
Probleme de reflectie si sarcini pentru munca independenta
Aplicatii
Referinte bibliografice

Cap. 2: Principiile procesului de invatamant (principii didactice)
2.1. Definirea si caracterizarea generala a principiilor didactice
2.2. Sistemul principiilor didactice
Probleme de reflectie si aplicatii
Referinte bibliografice

Cap. 3: Continutul procesului de invatamant. Teoria curriculum-ului
3.1. Definirea conceptelor: continut al procesului de invatamant si curriculum scolar
3.2. Criterii de selectie a continuturilor
3.3. Abordarea pluridisciplinara, interdisciplinara si transdisciplinara a continuturilor invatamantului
3.4. Teoria curriculum-ului
Aplicatii
Referinte bibliografice

Cap. 4: Forme de organizare a procesului de invatamant
4.1. Organizarea procesului de invatamant pe clase si lectii
4.2. Criterii de alegere a formelor de organizare in functie de obiective si continutul de instruit
4.3. Lectia - forma fundamentala de organizare a invatamantului. Tipuri si variante de lectii
4.4. Alte forme de organizare a procesului de invatamant
4.5. Instruirea asistata de calculator
4.6. Ora de dirigentie
Probleme de reflectie si aplicatii
Referinte bibliografice

Cap. 5: Metodologia instruirii
5.1. Delimitari conceptuale: metoda de invatamant, procedeu didactic, tehnologie didactica, metodologie didactica, metodica
5.2. Functiile metodelor de invatamant
5.3. Sistemul metodelor de predare-invatare; clasificare si descriere
5.4. Tendinte in procesul de modernizare a metodologiei didactice
Anexa
Probleme de reflectie si aplicatii
Referinte bibliografice

Cap. 6: Mijloace de invatamant
6.1. Concept si clasificare
6.2. Functiile pedagogice ale mijloacelor de invatamant
6.3. Integrarea mijloacelor de invatamant in activitatea didactica
6.4. Valente pedagogice ale principalelor materiale folosite in transmiterea mesajelor audio-vizuale in procesul de invatamant
Probleme de reflectie si aplicatii
Referinte bibliografice

Cap. 7: Evaluarea in invatamant
7.1. Precizari conceptuale
7.2. Functiile evaluarii
7.3. Evaluarea performantelor scolare. Cerinte psihopedagogice
7.4. Strategii de evaluare
7.5. Modalitati de diminuare a erorilor in evaluarea didactica
Anexa
Referinte bibliografice

Cap. 8: Proiectarea activitatii didactice
8.1. Cateva precizari utile
8.2. Ce este si in ce consta proiectarea didactica
8.3. Aspecte practice ale proiectarii didactice
Aplicatie
Itemi pentru autoevaluare si probleme de reflectie
Referinte bibliografice

Sectiunea a IV-a
Tehnologii didactice bazate pe metode informatice de instruire si evaluare

Cap. 1: Valorificarea posibilitatilor oferite de informatizare
1.1. Care este viziunea asupra unitatii de invatamant?
1.2. Care este pozitia fata de tehnologiile moderne?
1.3. Valorificam posibilitatile oferite de informatizare in unitatea noastra de invatamant?
1.4. Ce poate sa cuprinda o conceptie de organizare a invatarii?
1.5. Principalele tipuri de invatamant posibile daca se valorifica tehnologiile didactice bazate pe metode informatice de instruire si evaluare; intrebari clarificatoare
Probleme de reflectie si aplicatii
Referinte bibliografice

Cap. 2: Resurse disponibile. Cum pot fi valorificate?
2.1. Utilizarea elementelor multimedia in instruire
2.2. Internet
2.3. Instruirea asistata de calculator
2.4. Evaluarea asistata de calculator
2.5. Solutii software propuse
Probleme de reflectie si aplicatii
Referinte bibliografice

Cap. 3: Evaluarea unui sistem de invatamant bazat pe tehnologia web
3.1. De ce este necesara o evaluare?
3.2. Evaluarea calitatii unui sistem educational bazat pe Web
3.3. Caracteristicile unei evaluari
3.4. Cine face evaluarea?
3.5. Schita unei evaluari
3.6. Revizia expertilor
Probleme de reflectie si aplicatii
Referinte bibliografice

Sectiunea a V-a
Elemente de management scolar

Cap. 1: Conducerea sistemului si a unitatilor de invatamant
1.1. Precizari conceptuale
1.2. Principiile si functiile managementului educational
1.3. Niveluri ale conducerii invatamantului. Organisme si atributii
1.4. Conducerea procesului de invatamant de catre profesor
Probleme de reflectie
Aplicatii
Referinte bibliografice

Cap. 2: Managerul scolar: roluri, competente si atributii
2.1. Roluri si competente specifice managerului scolar
2.2. Atributiile managerului scolar
2.3. Activitatea si eficacitatea managerului scolar
Aplicatii
Referinte bibliografice

Cap. 3: Planificarea si organizarea. Documente de planificare
3.1. Definitie. Rolul si functiile planificarii
3.2. Documente de planificare
3.3. Organizarea activitatii in scoala
Aplicatii
Referinte bibliografice

Cap. 4: Procesul decizional
4.1. Definitie si clasificare
4.2. Etapele procesului decizional
Aplicatii
Referinte bibliografice

Cap. 5: Controlul, indrumarea si evaluarea activitatii instructiv-educative
5.1. Definitie, scop, functii si cerinte ale controlului
5.2. Tipuri de control
5.3. Pregatirea, organizarea, desfasurarea si finalizarea controlului
5.4. Evaluarea personalului didactic, didactic-auxiliar si administrativ
Aplicatii
Referinte bibliografice

Cap. 6: Stilul de conducere si personalitatea managerului din invatamant
6.1. Definitie si clasificare
6.2. Stilul de conducere al managerilor eficace si eficienti: managerul situational
6.3. Caracteristicile de baza ale managerilor performanti
Aplicatii
Referinte bibliografice



Prezentare a cartii realizata de Cristina Dragulin




Copyright © 2008 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.