Buyology - Martin Lindstrom

 

Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





101 TITLURI DISPONIBILE

57 TITLURI DISPONIBILE

231 TITLURI DISPONIBILE

38 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:



      
Buyology - Martin Lindstrom       Buyology
de

Buyology (stiinta cumparaturilor) se bazeaza pe studii intr-un domeniu nou numit neuromarketing. Martin Lindstrom, renumit manager de branding la nivel mondial, consultant pentru numeroase firme din toata lumea, prezinta secretele acestei noi stiinte. Folosind cunostinte din neuropsihologie, psihologie sociala, sociologie, marketing si medicina, autorul arata cum pot fi manipulati consumatorii si, in acelasi timp, cum acestia se pot apara pentru a nu fi manipulati prin tehnicile de publicitate.

Pret: lei        Avem aceasta carte in stoc!



      



Editura: Publica
Colectia: In afara colectiilor
Pagini: 276
   
Anul aparitiei: 2010
Editia originala: 2008
Traducere din limba engleza de Mihaela Sofonea
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 145 mm x 205 mm
ISBN: 978-973-1931-59-3


Descriere psihoshop.ro

Stiinta cumparaturilor (Buyology) se bazeaza pe studiile dintr-un nou domeniu al stiintei – neuromarketingul. Martin Lindstrom prezinta rezultatele unui experiment inovator de neuromarketing, care a durat 3 ani si a examinat comportamentul a 2000 de voluntari din intreaga lume, in raport cu expunerea la reclame, logo-uri, branduri si produse.

Martin Lindstrom explica ce inseamna mesaje subliminale, in ce fel pot fi folosite ritualurile si superstitiile oamenilor in tehnicile publicitare, cum credintele si religia folosesc la crearea si influenta unui brand anume si cum este exploatat instinctul sexual in reclame.

Orice consumator poate intelege citind cartea "Buyology", de Martin Lindstrom, de ce cumpara un anumit produs sau de ce prefera un anumit brand. Cheia este intelegerea propriilor nevoi, dorinte si motivatii, adeseori inconstiente, care sunt folosite si manipulate de reclame. Este momentul, mai mult ca oricand, sa ne cunoastem foarte bine pe noi insine, pentru ca altfel vom deveni doar niste „roboti” care consuma fara sa stie de ce.

Pentru cei care lucreaza in marketing si publicitate, cartea "Buyology", de Martin Lindstrom, aduce in prim-plan ideea ca descoperirile din medicina (mai ales neurologie), neuropsihologie, psihologie sociala, sociologie si chiar din tehnologia informatiei au adus de la sine schimbari radicale in abordarea strategiilor abordate in marketing si reclama.

Martin Lindstrom, brand manager, are o experienta de peste 20 de ani ca manager in publicitate (la varsta de 12 ani, infiinta propria agentie de publicitate) si de consultant al marilor companii (cateva dintre ele - Disney, Pepsi, Philips, Microsoft, Mars, Mercedez-Benz). Este unul dintre cei mai respectati specialisti in marketing la nivel mondial.



Martin Lindstrom

Martin Lindstrom are o experienta de peste 20 de ani ca manager in publicitate (la varsta de 12 ani, infiinta propria agentie de publicitate) si de consultant al marilor companii (cateva dintre ele - Disney, Pepsi, Philips, Microsoft, Mars, Mercedez-Benz). Este unul dintre cei mai respectati specialisti in marketing la nivel mondial.



Pagini din carte

                     

                     

                     

         



Cuprinsul cartii

Prefata de Paco Underhill
Introducere

1. Sangele urca la cap
Cel mai amplu studiu de neuromarketing desfasurat vreodata

2. Acesta trebuie sa fie locul
Plasarea produsului, American Idol si greseala de milioane de dolari a companiei Ford

3. O sa iau acelasi lucru ca si ea
Neuronii-oglinda la treaba

4. Nu mai vad clar acum
Mesajele subliminale, vii si nevatamate

5. Credeti in magie?
Ritual, superstitie si de ce cumparam

6. Rostesc o scurta rugaciune
Credinta, religia si brandurile

7. De ce te-am ales pe tine?
Puterea markerilor somatici

8. Un sentiment al miracolului
A vinde adresandu-ne simturilor

9. Si, raspunsul este...
Neuromarketingul si prezicerea viitorului

10. Hai sa petrecem noaptea impreuna
Sexul in publicitate

11. O zi nou-nouta
Viitorul marketingului si al publicitatii

12. Concluzie
Vremuri bune, vremuri rele

Anexa
Multumiri
Note
Bibliografie




Fragmente din carte

Dupa cum veti citi in cele ce urmeaza, mi-am dat rapid seama ca neuromarketingul, o uluitoare combinatie intre marketing si stiinta, reprezinta portita mult asteptata catre creierul uman. Am realizat ca neuromarketingul este cheia necesara dezlegarii a ceea ce eu numesc Buyology [stiinta cumparaturilor] – gandurile, sentimentele si dorintele inconstiente care ne determina deciziile de a achizitiona un produs, decizii pe care le luam in fiecare zi din viata.

Recunosc, notiunea de stiinta capabila sa patrunda in interiorul mintii umane starneste fiorii multora. In cazul celor mai multi dintre noi, imaginatia aluneca inspre paranoia atunci cand auzim de „scanarea creierului“. Senzatia e una de intruziune maxima, ca si cand un voaior urias si sinistru, purtand o pereche de ochelari cu raze X, ne-ar cerceta cele mai intime ganduri si sentimente.

Insa nu cred ca neuromarketingul este instrumentul perfid al guvernelor corupte sau al unei publicitati ilicite. Sunt de parere ca e un simplu instrument, la fel ca un ciocan. Da, atunci cand se afla in mainile cui nu trebuie, ciocanul poate fi folosit pentru a lovi pe cineva in moalele capului, dar nu acesta este scopul sau si acest lucru nu inseamna ca ciocanele ar trebui interzise, confiscate sau rechizitionate. Acelasi lucru e valabil si in cazul neuromarketingului. Acesta este pur si simplu un instrument care ne ajuta sa decodam ceea ce, in calitate de consumatori, gandim deja atunci cand ne confruntam cu un produs sau un brand – si, uneori, care chiar ne ajuta sa dam in vileag metodele necinstite utilizate de cei din departamentele de marketing pentru a ne seduce si a ne insela, fara ca noi sa avem nici cea mai mica banuiala. Nu am intentia sa ajut companiile sa utilizeze scanarea creierului pentru a controla mintile consumatorilor sau pentru a ne transforma in roboti. Candva, in viitorul extrem de indepartat, e posibil sa existe oameni care vor utiliza acest instrument in scopuri negative. Insa speranta mea este ca marea majoritate il va intrebuinta in scopuri benefice: pentru a ne intelege mai bine pe noi insine – dorintele, pornirile si motivatiile noastre – si va folosi aceste cunostinte in scopuri pasnice si practice. (Iar daca ma intrebati pe mine, ar fi fraieri sa nu o faca.)

Ce cred eu? Ca, intelegandu-ne mai bine propriul comportament, aparent irational – fie ca e vorba despre motivul pentru care cumparam o camasa de firma sau de modul in care evaluam un candidat pentru o slujba – dobandim mai mult control, nu mai putin. Caci cu cat stim mai multe despre motivele pentru care cadem prada trucurilor si tacticilor celor din publicitate, cu atat mai bine ne putem apara impotriva acestora. Si cu cat mai multe lucruri vor cunoaste companiile despre nevoile si dorintele noastre inconstiente, cu atat mai folositoare si mai semnificative vor fi produsele pe care le vor scoate pe piata. La urma urmelor, nu-si doresc oamenii de marketing sa ne furnizeze produse de care sa ne indragostim? Lucruri care ne fac sa ne implicam emotional si care ne imbogatesc vietile? Vazuta in aceasta lumina, scanarea creierului, utilizata respectand principiile etice, ne va aduce in cele din urma beneficii tuturor. Imaginati-va mai multe produse, care aduc mai multi bani si satisfac totodata consumatorii. Ar fi o combinatie reusita.

Desigur, neromarketingul nu ofera un raspuns la toate intrebarile. Fiind o stiinta aflata la inceput de drum, este limitata de intelegerea noastra, inca incompleta, a functionarii creierului uman. Insa partea buna e ca intelegem din ce in ce mai bine modul in care procesarile inconstiente de informatie ne determina comportamentul; astazi, cercetatori de prima mana aduc contributii semnificative la dezvoltarea acestei fascinante stiinte. Concluzionand, cartea pe care o aveti in fata – bazata pe cel mai amplu studiu de neuromarketing de acest tip efectuat vreodata – reprezinta contributia mea la acest corpus de cunostinte aflat in crestere. (E posibil ca unele din descoperirile mele sa fie puse la indoiala, insa, in ceea ce ma priveste, sunt deschis la un dialog, care, cred eu, ar putea avea rezultate fructuoase.) In ciuda faptului ca niciun element al stiintei nu poate fi considerat absolut, cred ca Buyology reprezinta inceputul unei explorari radicale si interesante a motivelor pentru care cumparam. Contributie care, daca mi-am indeplinit scopul, destrama numeroase mituri, presupuneri si pareri existente, pe care le-am imbratisat cu totii o perioada indelungata, in legatura cu ceea ce ne starneste interesul fata de un produs si ce ne indeparteaza de acesta. Asadar, sper ca o sa va placa, ca veti avea ce sa invatati si ca la final veti intelege bine ce inseamna conceptul nostru de buyology – multitudinea de forte subconstiente care ne motiveaza sa cumparam.

...

De profesie, sunt expert in domeniul brandingului global. Ceea ce inseamna ca misiunea (si pasiunea) mea de-o viata a fost sa descopar cum gandesc consumatorii, de ce cumpara – sau nu – produsele pe care le achizitioneaza – si ce pot face cei care lucreaza in marketing si publicitate pentru a insufla o noua viata produselor debile, aflate in impas, care se poticnesc sau pur si simplu sunt proaste din capul locului.

Daca priviti in jurul dumneavoastra, exista mari sanse sa-mi descoperiti semnatura de branding peste tot in casa sau apartamentul in care locuiti, de la produsele aflate sub chiuveta, ciocolata pe care o ascundeti in sertarul biroului sau telefonul de langa pat, pana la crema de barbierit din baie sau masina din fata casei. Poate ca am contribuit la crearea brandului pentru telecomanda dumneavoastra. Al cafelei pe care ati dat-o pe gat azi-dimineata. Al cheeseburgerului cu bacon si al cartofilor prajiti pe care i-ati comandat saptamana trecuta. Al software-ului computerului dumneavoastra. Al espressorului. Al pastei de dinti pe care o folositi. Al samponului antimatreata. Al rujului de buze. Al lenjeriei intime. De-a lungul anilor in care m-am ocupat de acest aspect, am contribuit la crearea brandului unor antiperspirante, produse de igiena feminina, boxe pentru iPod, bere, motociclete, parfum, oua din Arabia Saudita – si lista poate continua. In calitate de expert in domeniul brandingului si avangardist al ideii de brand (ceea ce inseamna ca suma experientelor mele, care acopera intregul glob, imi permite sa am o perspectiva panoramica asupra ten-dintelor viitoare probabile din domeniul publicitatii si in raport cu consumatorii), companiile ne considera pe mine si pe colegii mei drept un fel de serviciu de ambulanta dedicat brandurilor, o echipa de administrare si solutionare a crizelor.




Aprecieri si cronici

"O perspectiva fascinanta asupra modului in care consumatorii percep logo-urile, reclamele, spoturile publicitare, brandurile si produsele." - Time





Copyright © 2008-2016 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015