Psihologia educatiei - Marcel Crahay

 

Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





113 TITLURI DISPONIBILE

51 TITLURI DISPONIBILE

197 TITLURI DISPONIBILE

26 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:



      
Psihologia educatiei - Marcel Crahay       Psihologia educatiei
de

Marcel Crahay prezinta in cartea -Psihologia educatiei- diferite orientari psihologice din perspectiva contributiei lor la stiintele educatiei. Volumul, util atat psihologilor cat si pedagogilor, pune in evidenta, printre altele, modalitatile prin care teoriile umaniste si psihanalitice au subliniat rolul vietii afective la copil, cum behaviorismul a contribuit la dezvoltarea invatamantului individualizat sau faptul ca teoria cognitivista sta la baza invatamantului strategic.

Pret: lei        Avem aceasta carte in stoc!



      



Editura: Trei
Colectia: Psihologie-Psihoterapie
Pagini: 526
   
Anul aparitiei: 2009
Editia originala: 1999
Traducere din limba franceza de Rodica Chiriacescu
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 145 mm x 205 mm
ISBN: 978-973-707-248-1


Pagini din carte

                     

                     

               



Cuprinsul cartii

Introducere

Controverse pedagogice in privinta problematicilor psihologice
Riscurile psihologismului
Structura lucrarii

Capitolul I Demonstratiile psihologice ale precursorilor
Empirism si rationalism. Helvetius impotriva Sfantului Augustin
Copilul: inger sau demon? Cum a evoluat in decursul secolelor reprezentarea copilariei?
Emile, o revolutie in reprezentarea copilului si a educatiei sale
Primul paradox: socialul si naturalul
Al doilea paradox: autoritate si autonomie
Al treilea paradox: a educa ratiunea fara sa o soliciti
Al patrulea paradox: a face totul nefacand nimic
De la senzualism la pedagogiile descoperirii prin observatie
Pragmatism, democratie si educatie. Contributia lui Dewey
Educatia functionala a lui Claparede si pedagogia populara a lui Freinet
Insusirea modelelor culturale, o cale spre umanizarea omului
Despre cateva dezbateri recurente in educatie

Capitolul II Psihanaliza, psihologie umanista si educatie
De la tumultul afectelor la constructia persoanei
Freud si educatia: o relatie ambigua
Primii pedagogi psihanalisti si optimismul educativ al lui Adler
Copiii de la Summerhill sunt prizonierii romantismului lui Neil?
Rogers si non-directivitatea
Este suficient sa-l eliberam pe elev?
Mizele afective ale relatiei educative
Exista pedagogie psihanalitica?

Capitolul III Contributiile behaviorismului
Conditionare pavloviana si interactiuni sociale
Thorndike, de la formarea conexiunilor la drill and practice
Conditionare operanta, invatare fara eroare si invatamant programat
Analiza functionala si managementul clasei
Dispozitive de invatare individualizata
De la modelul lui Carroll la pedagogia insusirii
Sa nu arunci copilul odata cu apa de baie

Capitolul IV Revolutia constructivista
Epistemologia genetica, un kantianism evolutiv
Cum se construiesc cunostintele
De la actiuni la operatii
Educatia poate contribui la dezvoltarea psihologica a copiilor?
Dezvoltarea cognitiva: un proces multiliniar si contextualizat
Interactiuni sociale si constructia cunostintelor
Pentru o abordare constructivista a invatarii
Constructivismul si didactica stiintelor
Matematica si operatiile logice
Cum abordeaza copiii limba scrisa?
De la Durkheim la Kohlberg: de la impunere la constructia morala
Dincolo de ortodoxie

Capitolul V Cognitivism si invatare
Cum prelucreaza informatia subiectul uman
Reprezentarea cunostintelor si invatarea
De la poceduralizarea cunostintelor la utilizarea lor
Cunostintele si rezolvarea de probleme
Motivatia scolara
Perceperea controlabilitatii sarcinii sau teoria atribuirii cauzale
Conceptia despre inteligenta
Conceptia despre scopurile urmarite de scoala
De la invatarea cititului la invatarea cu ajutorul textului
De la achizitionarea numararii la algoritmii de calcul
Pentru o comunicare pedagogica strategica

Capitolul VI Educatie, cultura si societate
Dezvoltarea psihologica si insusirea instrumentelor culturale
Invatare si dezvoltare
Interactiune de indrumare, anaclisis si dezvoltare
Psihologie culturala si educatie
Individ-plus si comunitate de indivizi care invata
Distributia materiala si sociala a cognitiei
Scoala conceputa ca o comunitate de invatare
Invatare cooperativa si tutorat
Diferente individuale, diferente de socializare?

Sfaturi bibliografice






Copyright © 2008-2016 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015