Interventii in dezvoltarea carierei in secolul 21 - Spencer G. Niles

 

Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





108 TITLURI DISPONIBILE

44 TITLURI DISPONIBILE

184 TITLURI DISPONIBILE

20 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:



      
Interventii in dezvoltarea carierei in secolul 21 - Spencer G. Niles       Interventii in dezvoltarea carierei in secolul 21
de si

Cartea -Interventii in dezvoltarea carierei in secolul 21, de Spencer G. Niles si JoAnn Harris-Bowlsbey, abordeaza temele esentiale ale psihologiei resurselor umane, de la teoriile moderne pana la tehnici de aplicare a acestora in consilierea vocationala in scoli si selectia pe posturi pana la tema complexa a dezvoltarii carierei.

Pret: lei        Avem aceasta carte in stoc



      



Editura: ASCR
Colectia: Educatie
Pagini: 544
   
Anul aparitiei: 2015
Editia originala: 2013
Traducere din limba engleza de Veronica Armasu, Alexandra Tomita
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 205 mm x 280 mm
ISBN: 978-606-8244-85-3


Descrierea editorului

Cartea "Interventii in dezvoltarea carierei in secolul 21", de Spencer G. Niles si JoAnn Harris-Bowlsbey, analizeaza dezvoltarea profesionala in legaturile ei complexe cu:

a. functionarea optima a individului, nivelul de satisfactie personala si concretizarea potentialului individual;
b. asteptarile familiei, oportunitatile profesionale limitate, constrangerile financiare si obligatiile legate de diverse roluri de viata;
c. efecte ale globalizarii, precum inegalitatile si discriminarea, schimbarea, tranzitia si instabilitatea de pe piaţa muncii, cresterea decalajului economic dintre "cei care au" si "cei care nu au";
d. progresul tehnologiilor informaţionale si de comunicaţii care a dus la o uniformizare mai vizibila a terenului de joc economic: cunostintele si bogatia unor tari anterior dezavantajate au crescut in asa masura, incat le rivalizeaza pe acelea ale Statelor Unite si ale altor puteri mondiale. Aceasta "aplatizare" a accesului si a oportunitatilor are afecte majore asupra caracterului muncii in intreaga lume, printre care si accelerarea globalizarii economice, a interdependentei intre economiile nationale, astfel incat ceea ce se intampla in cadrul economiei unei tari are impact asupra economiei altei tari.

Iata cateva concluzii pentru angajatii din secolul 21, care le permite acestora sa fie in acord cu actuala economie globala:

1. Sa invete permanent. Este esential ca persoanele care lucreaza sa invete noi moduri de a face lucruri deja cunoscute, precum si moduri noi de a face lucruri noi.
2. Sa isi dezvolte un sentiment al pasiunii si curiozitatii fata de viata. Pasiunea si curiozitatea sunt forte puternice care aduc energie, inovatie si idei noi la locul de munca.
3. Sa-si dezvolte capacitatea de a coopera - o abilitate necesara pentru abordarea dificultatilor complexe ale secolului al 21-lea. Abilitatile de relationare interpersonala contribuie la masura in care cineva este perceput ca membru valoros al echipei, precum si ca persoana care contribuie in mod pozitiv la infruntarea oricarei dificultati de la locul de munca.
4. Sa pastreze echilibrul dintre gandirea analitica si creativitate, ceea ce conduce la soluţii valoroase pentru rezolvarea problemelor cu care se confrunta companiile.
5. Sa-si dezvolte capacitatea de a face fata schimbarilor si de a tolera ambiguitatea.
6. Sa dovedeasca abilitatea de adaptare rapida la cerintele unui loc de munca in continua schimbare.
7. Sa aiba abilitatea de a folosi eficient tehnologia.
8. Tinerii ar trebui sa fie incurajati mai mult sa devina oameni de stiinta, ingineri sau matematicieni, tinand cont de scaderea procentului de profesionisti din aceste domenii.

Spencer G. Niles este profesor de consiliere educationala si director al Departamentului de servicii de consiliere psihologica si de recuperare al Universitatii de stat din Pennsylvania.

JoAnn Harris-Bowlsbey este consilier scolar, profesor universitar si consilier in cariera, fondator al DISCOVER® si director executiv al Centrului ACT’s Educational Technology. In prezent, ca vicepresedinte executiv al Development for Kuder, Inc., proiecteaza si dezvolta continuturi pentru sisteme de planificare in cariera operative pe internet. A fost presedinte al Asociatiei nationale de dezvoltare in cariera si i s-a decernat Premiul de excelenta in cariera.



Spencer G. Niles

Spencer G. Niles este profesor de consiliere educationala si director al Departamentului de servicii de consiliere psihologica si de recuperare al Universitatii de stat din Pennsylvania.


JoAnn Harris-Bowlsbey

JoAnn Harris-Bowlsbey este consilier scolar, profesor universitar si consilier in cariera, fondator al DISCOVER® si director executiv al Centrului ACT’s Educational Technology. In prezent, ca vicepresedinte executiv al Development for Kuder, Inc., proiecteaza si dezvolta continuturi pentru sisteme de planificare in cariera operative pe internet. A fost presedinte al Asociatiei nationale de dezvoltare in cariera si i s-a decernat Premiul de excelenta in cariera.



Pagini din carte

                     

                     

                     

                     



Cuprinsul cartii

Capitolul 1
Interventiile in dezvoltarea carierei. Introducere

Semnificatia muncii de-a lungul timpului
Corelarea muncii cu valoarea
Interventii sistematice de dezvoltare profesionala

Definitii
Cariera
Dezvoltarea carierei
Interventii in dezvoltarea carierei
Consilierea in cariera
Educatia privind cariera
Programele de dezvoltare a carierei


Evenimente importante in istoria interventiilor in dezvoltarea carierei
Frank Parsons
Interventiile in dezvoltarea carierei. Tendinte
Deciziile de cariera ca decizii intemeiate pe valori
Dincolo de analiza obiectiva
Asistenta in cariera bazata pe consiliere
Un accent mai puternic pe teoriile si interventiile multiculturale in dezvoltarea carierei
Accent pe roluri de viata multiple
Incorporarea justitiei sociale si a sprijinului social activ in interventiile pentru dezvoltarea carierei

Capitolul 2
Intelegerea si aplicarea teoriilor despre dezvoltarea carierei

Teorii ale dezvoltarii carierei

Teoria lui Super - "Durata de viata, spatiu de viata"
Durata de viata
Spatiul de viata
Concepte de sine
Aplicarea teoriei lui Super
Factori contextuali care influenteaza relevanta rolurilor de viata
Evaluarea teoriei lui Super


Anna Roe: Teoria personalitatii in alegerea carierei
Evaluarea teoriei lui Roe

Linda Gottfredson: teoria circumscrierii, compromisului si autocrearii
Stadiul unu: orientarea catre marime si putere
Stadiul doi: orientarea catre rolurile de gen
Stadiul trei: orientarea catre evaluarea sociala
Stadiul patru: orientarea catre sinele intern, unic
Aplicarea in practica a teoriei lui Gottfredson
Evaluarea teoriei lui Gottfredson


John Holland: teoria tipurilor si interactiunilor persoana-mediu
Tipul realist
Tipul investigativ
Tipul artistic
Tipul social
Tipul intreprinzator
Tipul conventional
Congruenta
Diferentierea
Compatibilitatea
Identitatea vocationala
Aplicarea teoriei lui Holland
Evaluarea teoriei lui Holland


John Krumboltz: Teoria invatarii aplicata consilierii in cariera
SLTCDM
Teoria invatarii aplicata consilierii in cariera
Aplicarea LTCC
Evaluarea interventiilor in dezvoltarea carierei
Evaluarea LTCC


Capitolul 3
Intelegerea si aplicarea teoriilor recente despre dezvoltarea carierei

Teorii recente

Lent, Brown si Hackett: Teoria social-cognitiva a carierei
Aplicarea TSCC
Evaluarea TSCC


Abordarea procesarii cognitive a informatiilor
Aplicarea metodei PCI
Evaluarea PCI


Savickas: Teoria construirii carierei
Evaluarea teoriei construirii carierei

Hansen: Planificarea integrativa a vietii
Aplicarea PIV
Evaluarea PIV


Abordari postmoderne
Crearea de naratiuni
Contextualizarea dezvoltarii carierei
Consilierea constructivista in cariera
Teoria haosului aplicata in cariere
Evaluarea teoriei haosului aplicata in cariere


Capitolul 4
Interventii adecvate cultural in dezvoltarea carierei

Asumptii traditionale ale teoriilor despre cariera aparute in Statele Unite
Modele universale si modele specifice unei culturi
Etnocentrism
Aculturatia

Modele de construire a identitatii
Modele de identitate rasiala
Modele ale identitatii de gen
Modele ale identitatii homosexuale/ bisexuale/ transsexuale/ neprecizate
Persoane cu dizabilitati


Evaluarea

Capitolul 5
Evaluarea si planificarea carierei

Legatura intre evaluare si procesul de planificare a carierei
Pasul 1: constientizarea nevoii de a lua decizii privind cariera
Pasul 2: cunoasterea si/ sau reevaluarea conceptului de sine vocational
Pasul 3: identificarea variantelor ocupationale
Pasul 4: obtinerea de informatii despre variantele identificate
Pasul 5: luarea de decizii provizorii cu privire la ocupatiile existente
Pasul 6: alegerea unui traseu educational
Pasul 7: implementarea unei decizii profesionale


Obiectivele evaluarii
Obtinerea de informatii despre nevoile elevului sau ale clientului
Obtinerea mai multor informatii despre clienti si acordarea de ajutor pentru autocunoastere
Evaluarea schimbarii sau a evolutiei unui individ sau a unui grup


Responsabilitatile si competentele consilierului
Dobandirea de cunostinte generale despre evaluare
Dobandirea de cunostinte aprofundate despre instrumentele folosite
Evaluarea instrumentului din perspectiva utilitatii lui pentru populatii diverse
Pregatirea corecta a elevilor sau a clientilor
Administrarea corecta a instrumentelor
Interpretarea corecta a instrumentelor
Continuarea colaborarii cu clientii


Evaluari informale
Evaluari formale
Tipuri de evaluare formala

Modalitati de administrare a instrumentelor de evaluare
Tipuri de rapoarte
Selectia instrumentelor

Capitolul 6
Informarea si resursele despre cariera

Rolul consilierului in furnizarea de date
Bariere si stiluri decizionale
Informare despre cariera si diversitate


Rolul clientului in obtinerea datelor
Tipuri de date necesare clientilor
Programe de studii
Ocupatii
Institutii de invatamant
Sprijin financiar
Locuri de munca


Alte metode de colectare a datelor
Organizarea ocupatiilor
Sistemul Holland
Harta lumii profesionale
Sistemul de clasificare O*Net
Grupele profesionale (denumite in prezent nationale) ale Departamentului de Educatie al SUA


Centrul de cariera
Sustinerea clientilor in transformarea datelor in informatii

Capitolul 7
Utilizarea tehnologiei in planificarea profesiei si in consilierea in cariera

O perspectiva istorica
Situatia actuala a sistemelor accesibile prin internet
Sisteme integrate de planificare a carierei
Centre virtuale de cariera
Reteaua sociala
Aplicatii pe telefonul mobil


Capabilitati ale calculatorului in orientarea profesionala
Internetul, furnizor de orientare profesionala
Alegerea unui sistem online de orientare profesionala
O nota personala in tehnologia de varf
Consilierul si computerul
Aspecte legate de consilierea online

Capitolul 8
Strategii si tehnici de consiliere in cariera pentru secolul 21

Consilierea in cariera dintr-o perspectiva mai larga
Consilierea in cariera in secolul 21
Elaborarea de strategii de consiliere in cariera pentru secolul 21
Oferirea de asistenta in cariera bazata pe consiliere
Oferirea de suport in consilierea pentru cariera


Un cadru dedicat consilierii in cariera
Faza de inceput sau initiala a consilierii in cariera
Faza intermediara sau operationala a consilierii in cariera
Faza finala sau de incheiere a consilierii in cariera


Grupuri de consiliere in cariera
Clasificari profesionale ale consilierii in cariera si prestatori de servicii conexe

Capitolul 9
Elaborarea, implementarea si evaluarea programelor si serviciilor de dezvoltare a carierei

Etape in elaborarea si implementarea unui program de dezvoltare a carierei
Etapa 1: definiti populatia-tinta si caracteristicile acesteia
Etapa 2: stabiliti nevoile populatiei-tinta
Etapa 3: definiti obiective masurabile, care sa satisfaca nevoile existente
Etapa 4: stabiliti maniera in care se livreaza serviciile de planificare a carierei
Etapa 5: stabiliti continutul programului
Etapa 6: stabiliti costurile programului
Etapa 7: incepeti sa va promovati si sa va explicati serviciile
Etapa 8: incepeti promovarea si livrarea unui program complex de servicii
Etapa 9: evaluati programul
Planificarea evaluarii
Partile interesate
Tipuri de date culese
Repere pentru evaluare
Metode de evaluare
Utilizarea rezultatelor evaluarii
Blocaje in evaluare
Etapa 10: revizuiti programul in functie de necesitati


Cateva exemple de programe
Exemplul 1: gimnaziu
Exemplul 2: liceu
Exemplul 3: universitate
Exemplul 4: companie
Exemplul 5: organizatie din comunitate


Capitolul 10
Interventii in dezvoltarea carierei: ciclul primar

Prezentare generala a interventiilor in dezvoltarea carierei realizate in scoli
Planificarea sistematica si coordonata a programelor de dezvoltare profesionala in scoli
Dezvoltarea carierei in invatamantul primar
Scopurile interventiilor in dezvoltarea carierei intreprinse la nivelul invatamantului primar
Interventii in dezvoltarea carierei realizate in scolile primare
Implicarea parintilor

Capitolul 11
Interventii in dezvoltarea carierei in gimnaziu si liceu

Gimnaziu/ primii ani de liceu
Obiectivele evolutiei profesionale pentru elevii din gimnaziu/ primii ani de liceu
Interventii in dezvoltarea carierei in gimnaziu/ primii ani de liceu


Liceu
Scopuri de dezvoltare a carierei pentru elevii de liceu
Interventii in dezvoltarea carierei in liceu
Interventii in dezvoltarea carierei destinate elevilor care se afla in situatii de risc


Capitolul 12
Interventii in dezvoltarea carierei: invatamantul superior

Nevoile profesionale ale studentilor
Evolutia interventiilor in dezvoltarea carierei la nivelul invatamantului superior
Abilitati de dezvoltare profesionala la varsta adulta
Autocunoastere
Explorare educationala si profesionala
Planificarea carierei


Interventii in dezvoltarea carierei intreprinse in invatamantul superior: modele, servicii si standarde
Modele
Servicii
Standarde


Administrarea serviciilor dedicate carierei la nivelul invatamantului superior
Programa pentru un curs de planificare a carierei
Scop
Obiectivele cursului
Sistemul de notare
Regulament privind predarea cu intarziere a sarcinilor de lucru
Programul cursului
Descrierea sarcinilor de lucru
Evaluari
Termene de predare a sarcinilor de lucru si criterii de notare


Capitolul 13
Interventii in dezvoltarea carierei: comunitate

Instruire, certificare si autorizare
Competente
Coordonare
Consultare
Rol de promotor
Management de caz


Similitudini si diferente intre contextele comunitare
Cadre de desfasurare a activitatii consilierilor in comunitate
Libera practica
Internetul: consilierea online
Centrele de sanatate mintala
Centrele specializate in abuzul de substante
Centre de reabilitare
Corectie si probatiune
Armata
Birouri de plasare a fortei de munca si centre de consiliere rapida
Centre de cult
Companii si alte organizatii


Capitolul 14
Aspecte etice privind interventiile in dezvoltarea carierei

Dileme etice versus tentatii morale
Folosirea principiilor in luarea deciziilor etice
Rolul valorilor in definirea interventiilor in dezvoltarea profesionala

Utilizarea codurilor etice
Progresul inregistrat in faţa dificultatilor etice cu care se confrunta consilierii in cariera
Sunt toate interventiile in dezvoltarea carierei guvernate de aceleasi standarde etice?
Ar trebui sa furnizeze servicii pentru cariera cei care nu detin pregatire si certificare de consilier profesionist?
Cum ar trebui sa fie utilizat internetul in cadrul interventiilor in dezvoltarea carierei?


Standardele etice ale NCDA
Sectiunea a. Relatia profesionala
Sectiunea b. Confidentialitate, comunicare privilegiata si intimitate
Sectiunea c. Responsabilitate profesionala
Sectiunea d. Relatiile cu alti profesionisti
Sectiunea e. Evaluare si interpretare
Sectiunea f. Utilizarea internetului in serviciile pentru cariera
Sectiunea g. Supervizare, instruire si educatie
Sectiunea h. Cercetare si publicare
Sectiunea i. Solutionarea problemelor etice
Utilizarea unui model decizional etic


Anexa A
Standardele etice ale asociatiei nationale pentru formare profesionala
Anexa B
Portofoliul de planificare a carierei si a educatiei
Anexa C
Competentele de consiliere in cariera definite de asociatia nationala pentru formare profesionala (NCDA)
Anexa D
Standardele CACREP (2009) referitoare la dezvoltarea carierei
Anexa E
Cadrul national de dezvoltare profesionala (NCDG)
Index









Copyright © 2008-2016 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015