Abuzul la copii. Diagnoza si interventie terapeutica - Gabriela Marc

 

Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





111 TITLURI DISPONIBILE

46 TITLURI DISPONIBILE

186 TITLURI DISPONIBILE

22 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:



      
Abuzul la copii. Diagnoza si interventie terapeutica - Gabriela Marc       Abuzul la copii. Diagnoza si interventie terapeutica
de

Cartea -Abuzul la copii. Diagnoza si interventie terapeutica, de Gabriela Marc, prezinta problematica abuzului si neglijarii copiilor si adolescentilor, analizeaza diferitele tipuri de abuz si consecintele lor specifice asupra vietii celor afectati, explica metode eficiente de diagnostic si terapie si face referire la noi cercetari privind ameliorarea simptomatologiei asociate abuzului.

Pret: lei        Avem aceasta carte in stoc!



      



Editura: SPER
Colectia: Doctoralia
Pagini: 286
   
Anul aparitiei: 2015
Editia originala: 2015
Editia originala aparuta in limba romana
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 145 mm x 205 mm
ISBN: 978-606-8429-48-9


Descrierea editorului

Cartea "Abuzul la copii. Diagnoza si interventie terapeutica", de Gabriela Marc, prezinta un cadru de abordare, intelegere si interventie a problematicii specifice copilului abuzat. Abuzul si neglijarea sunt asociate frecvent in literatura de specialitate cu o serie de efecte daunatoare ce influenteaza negativ dezvoltarea fizica si psihica a copilului conducand la modele atipice si probleme de adaptare in viata adulta. Copiii abuzati prezinta disfunctii majore la nivelul vietii psihice iar pentru a face fata experientei traumatice isi dezvolta strategii de adaptare variate: comportament evitant, inhibarea emotionala sau comportament compliant, agresivitate etc.

Textul este structurat in capitole ce descriu cele mai noi strategii, teorii si cercetari internationale si nationale in practica evaluarii si asistarii psihoterapeutice a copiilor cu istoric de abuz si ofera repere concrete pentru ameliorarea simptomatologiei asociata abuzului, respectiv reducerea distresului, clarificarea aspectelor legate de asumarea responsabilitatii si cresterea controlului emotional, cresterea stimei de sine, prelucrarea emotiilor si cognitiilor asociate traumei, imbunatatirea abilitatilor de relationare si atasamentului, autoreglarea emotionala si controlul comportamentului.

Pe scurt, lucrarea "Abuzul la copii. Diagnoza si interventie terapeutica", de Gabriela Marc, este o incercare de a operationaliza si raspunde la intrebarea profesionistului ,,Cum sa realizezi o diagnoza corecta si o interventie terapeutica adaptata la nevoile psihologice specifice ale unui copil/adolescent cu istoric de abuz?".

Gabriela Marc este psiholog, membru al Colegiului Psihologilor din Romania, Doctorand in psihologie, Asistent Universitar in cadrul Universitatii Bucuresti, Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, consilier psihologic si psihoterapeut cu specializare in psihoterapie experientiala a unificarii, dezvoltare personala unificatoare individuala si de grup. A urmat formari continue in psihologie clinica, consiliere experientiala individuala si de grup, dezvoltare personala de grup, terapii creativ-expresive si psihoterapie analitica. Este trainer de formatori, supervizor si asistent formator in cadrul Institutului SPER. A urmat stagii de documentare in Franta, Norvegia si Israel.



Gabriela Marc

Gabriela Marc este psiholog, membru al Colegiului Psihologilor din Romania, Doctorand in psihologie, Asistent Universitar in cadrul Universitatii Bucuresti, Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, consilier psihologic si psihoterapeut cu specializare in psihoterapie experientiala a unificarii, dezvoltare personala unificatoare individuala si de grup. A urmat formari continue in psihologie clinica, consiliere experientiala individuala si de grup, dezvoltare personala de grup, terapii creativ-expresive si psihoterapie analitica. Este trainer de formatori, supervizor si asistent formator in cadrul Institutului SPER. A urmat stagii de documentare in Franta, Norvegia si Israel.



Pagini din carte

                     

                     

                     

               



Cuprinsul cartii

Argument

I. Abuzul — repere teoretice

1. Abuzul — repere teoretice
Delimitari conceptualc: trauma si abuzul
2. Tipurile de abuz asupra copiilor
Abuzul fizic
Abuzul sexual
Abuzul psihologic
Neglijenta
3. Factorii favorizanti ai abuzului
4. Dimensiuni ale personalitatii parintilor in situatie de abuz

II. Impactul abuzului si al experientelor traumatice asupra dezvoltarii copilului

1. Implicatii ale relatiei de atasament din copilaria timpurie asupra dezvoltarii si psihopatologiei copilului
2. Atasament, trauma si abuz
3. Impactul experientelor traumatice asupra dezvoltarii copilului
Impactul traumei asupra copilariei mici
Impactul traumei asupra varstei scolaritatii
Impactul traumei asupra adolescentei
4. Efectele abuzului la copil
5. Indicatori comportamentali ai abuzului
Probleme alimentare si tulburari de somn
Consum de substante
Sexualitate bizara
Comportament de automutilare
Tendinte suicidare
Adversitate si manipulare
Comportament agresiv
Comportament dependent
Enurezis/encoprezis
6. Indicatori emotionali. Disregularea emotionala
Anxietatea
Depresia
Tulburari disociative
Simtul sinelui afectat
7. Indicatori cognitivi
Distorsiuni cognitive
Dificultati in rezolvarea de probleme

III. Evaluarea psihologica a copilului abuzat

1. Evaluarea psihologica a copilului abuzat
Observarea comportamentului copilului
Interviul cu copilul
Interviul multifazic
Interviul cognitiv
Testele si chestionarele de evaluare psihologica
Teste de evaluare a nivelului de dezvoltare cognitiva.
Scala de Inteligenta Wechsler pentru Copii
Bateria de Teste Nepsy
Testul Denver II
Teste de evaluare a simptomelor si dificultatilor copilului
Scala de Anxietate Multidimensionala pentru Copii
Testul State-Trait Anxiety Inventory (Form C)
Trauma Symptom Checklist for Children
Checklist for Child Abuse Evaluation
Interviul Clinic Structurat pentru DSM-IV-(KID-SCID)
Scala de Convingeri Rationale pentru Copii (CSRB)
Millon Pre-adolescent Clinical Inventory (M-PACI)
Millon Adolescent Clinical Inventory (MACI)
Child depression inventory (cdi)
Teste de evaluare a comportamentului copilului
Sistemul Achenbach al Evaluarii Bazate Empiric (ASEBA)
Sistemul de Evaluare a Comportamentului Copilului (BASC)
Desenele anatomice
Tehnici proiective
Testul Desenul Persoanei
Testul "Casa-Copac-Persoana"
Testul "Desenul Familiei"
Desenul familiei in miscare
The Childhood Hand that Disturbs (ChaD)
"The touch survey" sau "Tehnica examinarii atingerilor"
Papusile anatomice
Jocul
Testele de completare de povesti si testele de aperceptie tematica
Testul de Aperceptie Tematica pentru Copii (C.A.T.)
Testul Tell me a story-TEMAS
Testul Mainii
Testul Rorschach
Testul Fabulelor Duss
2. Evaluarea familiei
Interviul cu parinti
Teste de evaluare utilizate la nivel national si international in evaluarea parintilor
Chestionarul de evaluare a stilului parental
Chestionarul de evaluare a stilului parental
"Testul afectului parental"
Millon Clinical Multiaxial Inventory-III
EMBU-"My memories of Upbringing"

IV. Interventia terapeutica a copilului abuzat in context familial

1. Repere teoretice privind interventia terapeutica
2. Calitatile unui terapeut eficient
3. Interventia terapeutica centrata pe copil
Relatia terapeutica
Inceperea demersului de interventie
Asistarea terapeutica a copilului
Recunoasterea abuzului si exprimarea emotiilor
Reducerea stresului si autoreglarea emotionala
Tehnici de relaxare
Exprimarea emotiilor si a gandurilor cu privire la abuz
Dezvoltarea unor comportamente si a unor modalitati de autoreglare emotionala adaptative
Modificarea schemelor de atasament timpurii
Restructurarea cognitiva, modificarea perceptiilor negative si reducerea sentimentului de vina in raport cu abuzul
Interventii pentru probleme de identitate
Relatiile interpersonale
Reformulatea semnificatiei abuzului
Terapia prin joc - un demers important in procesul de vindecare al copiilor abuzati
4. Interventia terapeutica centrata pe familie
Psihoeducatia parintilor
Asistarea parintilor in a face fata propriilor reactii si sentimente
Modele de interventic terapeutica pentru copii si parintii
Implicatii personale pentru terapeut

V. Model de interventie terapeutica bazat pe principiile psihoterapiei experientiale a unificarii la copiii cu istoric de abuz

1. Fundamentarea teoretica a modelului de interventie terapeutica
2. Principiile teoretice si metodologia terapiei experientiale a unificarii
3. Rolul terapeutului si al grupului
4. Structura programului de interventie
5. Metode si tehnici terapeutice utilizate in cadrul programului de interventie
6. Descrierea metodelor si tehnicilor utilizate in cadrul programului de interventie
7. Tipuri de exercitii si tehnici de lucru folosite in cadrul programului de interventie terapeutica
8. Efectele restructurante ale psihoterapiei experiential unificatoare la copiii cu istoric de abuz
9. Modele de interventie specifice copilului cu istoric de abuz. Studii de caz.









Copyright © 2008-2016 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015