Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





92 TITLURI DISPONIBILE

39 TITLURI DISPONIBILE

175 TITLURI DISPONIBILE

15 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:



      
Psihoterapeutii dau teme pentru acasa. Strategii, reguli si formulare - Michael A. Tompkins       Psihoterapeutii dau teme pentru acasa. Strategii, reguli si formulare
de

O prezentare detaliata a unei metode terapeutice eficiente. Cazuri si dialoguri din sedinte, formulare completate de clienti, 48 de formulare diferite, necompletate, pe care le puteti fotocopia si folosi cu pacientii dumneavoastra.

Pret: lei        Avem aceasta carte in stoc



      



Editura: Catharsis Media
Colectia: Ce faci in cabinet?
Pagini: 304
   
Anul aparitiei: 2010
Editia originala: 2004
Traducere din limba engleza de Cristina Dragulin
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 210 mm x 275 mm
ISBN: 978-973-88661-1-9


Descriere psihoshop.ro

In fiecare zi, in fiecare sedinta de terapie, cu fiecare dintre clientii dumneavoastra trebuie sa raspundeti la aceeasi intrebare: "Ce pot face pentru a-l ajuta?". Trebuie sa decideti ce tehnica sa aplicati pentru a-l ajuta sa-si atinga scopurile pe care si le-a propus in terapie. Aceasta carte reprezinta unul dintre raspunsuri. "Psihoterapeutii dau teme pentru acasa. Strategii, reguli si formulare" este un ghid care va prezinta in detaliu pasii ce trebuie urmati pentru a folosi cu succes temele pentru acasa in cadrul terapiei. Veti afla ce trebuie sa contina o tema corecta, cum va puteti asigura angajamentul clientului de a o indeplini si cum evaluati rezultatele ei. Sunt abordate pe larg obstacolele care apar de obicei in calea efectuarii temelor si capcanele ce trebuie evitate pentru a nu transforma o tema intr-un esec.

In functie de scopurile terapeutice ale clientului, sunt prezentate in carte cinci tipuri mari de teme: teme pentru cresterea constientizarii, teme de programare a activitatilor, teme pentru imbunatatirea controlului emotiilor si a eficientei relatiilor interpersonale si teme de testare a credintelor. In fiecare capitol, gasiti prezentate cazuri reale din practica autorului, transcrieri ale dialogurilor din cadrul sedintelor si formulare completate de clientii acestuia in timpul efectuarii temelor.

Michael A. Tompkins abordeaza fara ocolisuri toate retinerile pe care le-ati putea avea fata de aceasta tehnica de lucru: Tema interfereaza cu relatia terapeutica, Nu poti da teme in cazul anumitor probleme clinice, Tema este traumatizanta sau Clientul meu este prea tulburat pentru a face tema, oferind solutii pentru fiecare situatie. In ultimul capitol, este prezentata aplicarea temelor in cazul unor categorii speciale de clienti: varstnicii, copiii si adolescentii, cuplurile si familiile, grupurile, clientii foarte anxiosi si cei cu depresie severa, clientii cu tulburari de personalitate si cei cu tulburari neurocognitive.

In a doua parte, cartea se transforma intr-un adevarat instrument de lucru, punandu-va la dispozitie, in cadrul Anexelor, 48 de formulare pe care le puteti folosi direct cu clientii. Fiecare cumparator al acestei carti are dreptul de a fotocopia si de a utiliza in practica sa clinica individuala aceste formulare. Multe dintre aceste formulare sunt descrise si explicate in carte, in prezentarea cazurilor fiind incluse si astfel de formulare completate de clientii autorului.

Cartea "Psihoterapeutii dau teme pentru acasa" deschide a doua colectie a editurii Catharsis Media, intitulata "Ce faci in cabinet?". Colectia va cuprinde carti de specialitate scrise de terapeuti practicieni cu mare experienta in domeniu prezentand tehnici si metode mai putin cunoscute in Romania, dar foarte utile pentru orice psiholog sau psihoterapeut.



Michael A. Tompkins

Michael A. Tompkins, Phd. si terapeut acreditat, este unul dintre fondatorii Centrului de Terapii Cognitive din San Francisco, profesor asistent de psihologie clinica la University of California, Berkeley si membru fondator al Academiei de Terapii Cognitive. Dr. Michael A. Tompkins este specialist in tratarea tulburarilor anxioase si a depresiilor la adulti si copii.



Pagini din carte

                     

                     

                     

                     



Cuprinsul cartii

Introducere
Ce este tema pentru acasa in psihoterapie?
Beneficiile temei pentru acasa in psihoterapie
Organizarea cartii

PARTEA I. Pasi-cheie pentru succesul temelor

Capitolul 1. Pasul 1: Creati o tema cu semnificatie

Oferiti motivari clare pentru tema, legate de scopurile tratamentului
Faceti tema semnificativa pentru ideea centrala a unei sedinte de terapie
Faceti tema acceptabila pentru client si terapeut
Adaptati tema contextului sociocultural al clientului

Capitolul 2. Pasul 2: Stabiliti tema si faceti tot posibilul sa fie indeplinita

Colaborati
Faceti din tema o situatie din care nimeni nu are nimic de pierdut
Faceti tema concreta si specifica
Revizuiti motivele de a da o tema si asigurati-va de angajamentul clientului de a o indeplini
Incepeti cu pasi mici
Cadeti de acord asupra unei metode de inregistrare
Anticipati obstacolele si dezvoltati un plan de rezerva
Stabiliti conditionari precise
Scrieti un set precis de instructiuni pentru tema

Capitolul 3. Pasul 3: Revizuiti tema dupa realizarea ei

Fiti consecvent
Fiti curios
Fiti incurajator
Fiti prudent
Luati in considerare posibilitatea de a da din nou tema, dupa analiza problemelor


Partea a II-a. Punerea in aplicare a pasilor-cheie

Capitolul 4. Teme pentru cresterea constientizarii

Capitolul 5. Teme de programare a activitatilor

Capitolul 6. Teme pentru imbunatatirea controlului emotiilor

Capitolul 7. Teme de imbunatatire a eficientei relatiilor interpersonale

Capitolul 8. Teme de testare a supozitiilor

Capitolul 9. Depasirea obstacolelor

Trei etape in depasirea obstacolelor
Evaluarea potentialului clientului de neindeplinire a temei
Strategii pentru depasirea celor mai intalnite patru obstacole
Credintele si atitudinile terapeutilor, posibile obstacole in realizarea temelor

Capitolul 10. Teme pentru categorii speciale de populatie

Varstnicii
Copiii si adolescentii
Cuplurile si familiile
Grupurile
Clientii foarte anxiosi
Clientii cu depresie severa
Clientii cu tulburari de personalitate
Clientii cu tulburari neurocognitive


Anexe

Formular de Exersare a Ascultarii Active (cuplu)
Formular de Programare a Activitatii (adult)
Formular de Programare a Activitatii - Obiective Propuse / Activitate Reala (adult)
Formular de Întelegere dupa Conflict (cuplu)
Formular de Monitorizare a Anxietatii si Panicii (adult)
Formular de Exersare a Asertivitatii (adult)
Formular de Testare a Credintelor (adult)
Formular de Monitorizare a Comportamentului Alimentar Exagerat (adult)
Formular de Practica Generalizata a Respiratiei (adult)
Formular de Control al Respiratiei (adult)
Formular "Zilele Atentiei" (cuplu)
Formular de Exersare a Ascultarii Eficiente (cuplu)
Formular de Monitorizare a Expunerii (adult)
Formular de Monitorizare a Expunerii (copil)
Formular de Monitorizare a Alimentelor Consumate (adult)
Formular de Monitorizare a unui Obicei (adult)
Fluturas de Monitorizare a Smulgerii Parului (adult)
Formular de Monitorizare a Smulgerii Parului (adult)
Formular de Monitorizare a Contextelor Smulgerii Parului (adult)
Formular de Contract pentru Realizarea Temei (copil-parinte)
Formular de Descriere a Temei (adult)
Formular de Evaluare a Calitatii Realizarii Temei (adult)
Formularul "Cum evolueaza copilul meu?" (copil)
Formularul "Mi s-a Dereglat Aparatul de Vazut Viitorul" (copil)
Formular de Monitorizare a Dispozitiei (adult)
Formular de Monitorizare a mai multor Obsesii (adult)
Jurnalul meu de Anxietate si Teama (copil)
Formularul meu cu Programul Zilnic de Activitati (copil)
Formularul meu de Inregistrare a Progresului Temei (copil)
Jurnalul Atacului de Panica (adult)
Formular de Monitorizare a Comportamentului Anxios - bazat pe observatiile parintilor (copil)
Formular de Monitorizare a Ticurilor Motorii - bazat pe observatiile parintilor (copil)
Formular de Monitorizare a Comportamentului Obsesiv-Compulsiv - bazat pe observatiile parintilor (copil)
Formular de Monitorizare a unui Comportament-Problema - bazat pe observatiile parintilor (copil)
Formular de Monitorizare a Ciupirii sau Scarpinarii (adult)
Formular de Prezicere a Placerii (adult)
Formular de Testare a Predictiilor (adult)
Formular de Monitorizare a Problemei (adult)
Formular de Practica Generalizata a Relaxarii (adult)
Formular de Exersare a Relaxarii (adult)
Formular de Monitorizare a Ritualurilor (adult)
Formular de Monitorizare a Ritualizarilor (adult)
Formular de Monitorizare a unei Singure Obsesii (adult)
Formular de Exersare a Abilitatilor Sociale (copil)
Formular de Monitorizare a Lucrurilor care ma Infurie (copil)
Formular de Monitorizare a Lucrurilor care ma Sperie (copil)
Formular de Monitorizare a Grijilor (adult)
Formular cu Instructiuni pentru Tema (adult)

Referinte




Fragmente din carte

Fragment din capitolul "Pasul 2: Stabiliti tema si faceti tot posibilul sa fie indeplinita / Revizuiti motivele de a da o tema si asigurati-va de angajamentul clientului de a o indeplini"

TERAPEUT: Bert, ca tema pentru acasa, ai fi de acord sa mergi intr-o gogoserie de langa casa ta si sa-l intrebi pe vanzator daca vand gogosi acolo?
CLIENT: Ei bine, nu prea as vrea sa fac asta. Nu pot alege altceva?
TERAPEUT: Bert, apreciez faptul ca esti sincer in legatura cu retinerile pe care le ai. Desigur, am putea vorbi despre alta tema, dar as vrea mai intai sa inteleg ce nu agreezi la aceasta. Cu siguranta voi invata ceva important care ma va ajuta sa elaborez teme viitoare. Ce nu-ti convine la tema?
CLIENT: Pai, e cam stupida.
TERAPEUT: Stii, ai dreptate. Este putin cam ridicola. Dar intelegi cum te-ar putea ajuta aceasta tema sa fii mai putin anxios in diverse situatii sociale?
CLIENT: Mda, inteleg. E la fel ca cealalta tema. Daca fac, intentionat, greseli sociale si invat ca nu e mare scofala, ma voi ingrijora mai putin cand le fac accidental.
TERAPEUT: Exact. Foarte bine. Deci, intelegi cum aceasta tema te va ajuta sa te simti mai putin anxios in societate. In consecinta, poate exista alt motiv pentru care tema asta nu e potrivita pentru tine. Ti se pare prea dificila?
CLIENT: Nu. Banuiesc ca as putea sa o fac, dar, cred...
TERAPEUT: Bert, este in regula sa ai retineri in privinta temei. Sunt convins ca tu stii ceva ce eu nu stiu despre ea.
CLIENT: Ei bine, chestia e ca ma duc la acea gogoserie tot timpul. Este o afacere de familie si proprietarii locuiesc chiar langa mine.
TERAPEUT: Si asta ingreuneaza situatia?
CLIENT: Mda, cam. Dar, stiti, cred ca as putea sa o fac. Doar ca mi-e teama ca nu voi mai vrea sa merg acolo vreodata si chiar imi place de ei.
TERAPEUT: Bert, asta chiar lamureste lucrurile. Acesti oameni iti sunt ca niste prieteni. Cred ca putem sa gasim alta modalitate sa abordam anxietatea ta sociala fara sa interferam cu aceasta relatie. Ce-ar fi daca ar fi vorba de alta gogoserie? Una la care nu ai fost niciodata?
CLIENT: S-ar putea? Stiu una aproape de serviciu, trec in fiecare zi pe langa ea, dar nu am intrat niciodata.
TERAPEUT: Grozav! Hai sa incerci acolo.


Fragment din subcapitolul: Faceti tema concreta si specifica

Lipsa de claritate este călciul lui Ahile al temelor pentru acasă. Dacă tema nu este descrisă n termeni concreţi și specifici, clienţii ar putea fi confuzi n privinţa a ceea ce au de făcut.

Instrucţiunile pentru o temă concretă și specifică includ detalii despre cnd, unde, cu cine, pentru ct timp și cu ce instrumente va fi realizată sarcina. O astfel de temă ar putea suna astfel: "Așează-te la birou la ora 9:00 dimineaţa, de luni pnă vineri, și scrie la dizertaţia ta zece minute n fiecare zi. Folosește creion și hrtie, și deconectează telefonul nainte să te apuci de lucru. După ce ai scris zece minute, acordă-ţi plăcerea de a citi secţiunea de sport din ziarul de dimineaţă. Dimpotrivă, o temă vagă ar suna cam așa: "Scrie la dizertaţia ta cndva n timpul săptămnii următoare. Altă temă concretă și specifică ar fi: "Sun-o pe Julia diseară, la ora 19:00 și invit-o să cinaţi mpreună smbătă. O temă vagă ar fi: "Sună un prieten săptămna asta și invită-l să faceţi ceva mpreună.

Instrucţiunile concrete sunt mai ușor de urmat dect cele neclare, mai ales n cazul celor depresivi sau anxioși. Clienţii depresivi au, adesea, probleme de concentrare a atenţiei și au dificultăţi n a organiza sarcinile n etape, tinznd să renunţe rapid cnd ntlnesc obstacole neanticipate. Cnd o temă este mpărţită n segmente ușor de realizat, un client depresiv va avea mai multe șanse să reușească să o finalizeze. O abordare concretă, pas cu pas, i ajută pe anxioși să uite de nevoia obsesivă de a ţine cont n permanenţă cnd, unde sau cum ar trebui să facă o temă, fapt ce i poate determina ca nici măcar să nu ncerce să o rezolve. Sau, ar putea să aibă ndoieli referitoare la capacitatea lor de a ţine minte detaliile temei și o vor amna pnă le vor putea verifica cu terapeutul la ședinţa următoare. Instrucţiunile concrete și specifice nu mai lasă loc de ghicit n tema pentru acasă, fapt ce scade teama clienţilor anxioși că nu vor reuși să o realizeze corect.

Adesea, clienţii anxioși se eschivează cnd terapeuţii lor sugerează ca instrucţiunile temei să fie ct mai concrete și specifice. Anxioșii tind să evite ce i face să se simtă inconfortabil, iar instrucţiunile concrete și specifice pot declanșa temeri pe care cele neclare nu le trezesc. Totuși, sarcinile concrete și specifice aduc mai multe beneficii att clienţilor, ct și terapeuţilor, deoarece se poate face o evaluare clară a rezultatelor. Următoarea discuţie ilustrează cum un terapeut poate ajuta un client anxios să accepte o temă concretă și specifică.

TERAPEUT: Deci, Cindy, crezi că ar fi util să ncerci să faci cteva greșeli n public ca să vezi că nu vine sfrșitul lumii din această cauză? Ce zici?
CLIENT: Da. Trebuie să ncerc. Aceste temeri mă trag napoi.
TERAPEUT: Păi, hai să vorbim despre o situaţie n care ai putea să faci asta. Ai vreo idee?
CLIENT: Nu. Acum, nu-mi trece nimic prin minte.
TERAPEUT: Ei bine, eu m-am gndit la cteva circumstanţe ale vieţii tale n care ai putea să faci o greșeală: la serviciu, cu un prieten sau cu o rudă, ori chiar cu un străin - precum un reprezentant de vnzări. Care situaţie crezi că ţi-ar fi mai ușor să o abordezi?
CLIENT: Hmm, poate cu un amic. Dar toţi prietenii mei sunt foarte ocupaţi.
TERAPEUT: Ct timp crezi că va dura această temă?
CLIENT: Nu știu. Ct timp crezi tu că ar dura?
TERAPEUT: Cred că aproximativ o secundă, poate două. Crezi că unul dintre prietenii tăi ţi poate acorda cteva clipe din timpul lui?
CLIENT: Cteva secunde? Desigur. Dar ce am să fac n aceste două secunde?
TERAPEUT: O să-ţi spun. Dar, mai nti, hai să decidem ce prieten alegi și să hotărm cnd l vei suna. n regulă?
CLIENT: Desigur. Ce-ar fi să fie Liz? Aș putea să o sun pe ea.
TERAPEUT: Cnd? Poţi să i telefonezi n seara asta?
CLIENT: Da. Aș putea să o sun acasă.
TERAPEUT: Grozav. Cnd? Hai să ne gndim la o oră. La ce oră e cel mai probabil să o găsești pe Liz acasă?
CLIENT: Oh, probabil pe la 21:00.
TERAPEUT: Foarte bine. Deci, o să o suni pe Liz, diseară, la ora 21:00. n regulă?
CLIENT: Da. nsă ce voi face?
TERAPEUT: Ce-ar fi ca n timpul conversaţiei să i te adresezi lui Liz cu un alt nume? Să spunem... Angie!
CLIENT: Angie? N-aș putea să fac asta. Va crede că sunt nebună. N-aș putea.
TERAPEUT: Eu cred că poţi. Ar fi un exerciţiu foarte util. Ești dispusă să ncerci?
CLIENT (fără entuziasm): Bine. Sunt dispusă să ncerc.
TERAPEUT: Grozav. Să recapitulăm. O să o suni pe Liz, diseară, la ora nouă. n timpul discuţiei, o să-i spui Angie. Aș vrea să știu ce se ntmplă și, de aceea, te-aș ruga să ai un creion și un carneţel lngă telefon și să scrii ce spune Liz. Sunt, n special, interesat dacă spune că ești nebună. Ești de acord să scrii ce va zice Liz după ce o vei numi Angie?
CLIENT: Da.

Cnd terapeuţii dau instrucţiuni foarte specifice și precise pentru tema de acasă, riscă să le facă prea complexe și prea detaliate, iar clienţii vor avea prea multe lucruri să-și aducă aminte. Tema ideală este, n același timp, simplă și specifică. Nu este mereu ușor de realizat acest lucru, nsă terapeuţii pot verifica dacă au reușit rugndu-i pe clienţi să spună ce au nţeles că au de făcut. Dacă aceștia au probleme n a-și aminti detaliile temei, instrucţiunile sunt prea complicate. n acest caz, terapeuţii pot elabora o temă mai simplă sau pot scrie instrucţiuni specifice pentru temă mpreună cu clienţii.


Fragment din Subcapitolul: Informati clientii ca pot refuza orice tema

Cei mai mulţi terapeuţi presupun că toţi clienţii nţeleg că le este permis să refuze o temă; totuși, uneori se pare că acest fapt nu este de la sine nţeles. De exemplu, clienţii care au probleme n a se comporta asertiv pot avea nevoie de acordul terapeutului sau chiar de ncurajarea acestuia pentru a-i putea spune că nu vor să facă o anumită temă.

TERAPEUT: Janice, ca temă pentru a-ţi mbunătăţi abilităţile asertive, ai fost de acord ca, după ce vorbești zece minute la telefon cu sora ta, să nchei conversaţia spunnd: "Trebuie să nchid acum!. Am dreptate?
CLIENT: Da. E corect.
TERAPEUT: Grozav! Vreau să-ţi reamintesc că poţi refuza orice temă oricnd, inclusiv pe aceasta. Este mai important să fii de acord cu o temă pe care o poţi face dect să accepţi una n legătură cu care ai ndoieli că o poţi realiza.
CLIENT (nesigură): Stiu. Voi ncerca.
TERAPEUT: Sunt convins că vei ncerca. Dar este n regulă să refuzi tema asta dacă ai dubii că nu o poţi face. Care crezi că este probabilitatea să finalizezi această temă așa cum am stabilit, pe o scală de la 0 la 10, unde 10 nseamnă "sunt foarte sigură că o voi face?
CLIENT (și mai nesigură): Păi, nu știu.
TERAPEUT: Tine cont de faptul că este n regulă să refuzi tema dacă crezi că este prea grea. Tema n sine e importantă, dar la fel de important este momentul n care alegi să o faci. Uneori, este tema potrivită, dar nu este momentul potrivit. Deci, de la 0 la 10, ct de sigură ești că vei ndeplini această temă?
CLIENT: Ei bine, poate nu sunt așa de pregătită să fac această temă acum. Cred că sunt doar la 2 sau 3.
TERAPEUT: Janice, nu e nici o problemă. Poate vrei să renunţi la tema asta. Poate nu e momentul potrivit.
CLIENT: Da. O pot refuza?
TERAPEUT: Desigur, dar hai să ne gndim acum la o temă, asemănătoare cu aceasta, n legătură cu care să te simţi mai ncrezătoare. Da?
CLIENT: Da, vreau. Mulţumesc.










Copyright © 2008-2020 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015