Formarea prin transformare. Dincolo de prelegeri - Harold D. Stolovitch

 

Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





112 TITLURI DISPONIBILE

55 TITLURI DISPONIBILE

216 TITLURI DISPONIBILE

32 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:



      
Formarea prin transformare. Dincolo de prelegeri - Harold D. Stolovitch       Formarea prin transformare. Dincolo de prelegeri
de , ,

Plecand de la exercitii si instrumente accesibile si bazandu-se pe cercetari recente din stiintele educatiei, Harold D. Stolovitch, Erica J. Keeps si Marc J. Rosenberg, autorii cartii -Formarea prin transformare. Dincolo de prelegeri, propun un model generic in 5 pasi pentru crearea de programe eficiente de formare, in care invatarea sa nu mai constea in prelegeri anoste, ci sa creeze, in mod interactiv, noi competente, esentiale in meseria cursantului.

Pret: lei        Avem aceasta carte in stoc!



      



Editura: Trei
Colectia: Educatie si formare
Pagini: 432
   
Anul aparitiei: 2017
Editia originala: 2011
Traducere din limba engleza de Cristina Firoiu
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 145 mm x 205 mm
ISBN: 978-606-40-0290-7


Descrierea editorului

Harold D. Stolovitch, Erica J. Keeps si Marc J. Rosenberg, autorii cartii „Formarea prin transformare. Dincolo de prelegeri”, descriu 25 de activitati de consolidare si aplicare a celor invatate si ofera sfaturi utile pentru o testare relevanta a cursantilor si pentru folosirea celor mai adecvate strategii cognitive de invatare. De asemenea, profesorii si trainerii vor gasi informatii de ultima ora legate de avantajele si eventualele capcane ale folosirii noilor tehnologii si ale e-learningului. Cartea reprezinta, asadar, ghidul ideal pentru toti specialistii din domeniul formarii profesionale.


Harold D. Stolovitch

Harold D. Stolovitch, profesor emerit al Universitatii din Montreal, este autorul a peste 300 de articole, rapoarte, capitole de carte si volume, dedicate motivarii si performantei la locul de munca.


Erica J. Keeps

Erica J. Keeps, mentor si formator, este directorul companiei HSA Learning & Performance Solutions din Los Angeles.


Marc J. Rosenberg

Marc J. Rosenberg este consultant in management si autor al unor carti de succes despre e-learning.



Prezentari Video

In videoul de mai jos, Harold D. Stolovitch vorbeste despre stiinta invatarii si despre cum ne putem dezvolta abilitatile de invatare prin intermediul noilor tehnologii:





Pagini din carte

      



Cuprinsul cartii

Prefata (2011)


I. Beneficiarii formarii. Ce ne spun cercetarile in domeniu

1.Nu este usor sa inveti (mai ales atunci cand ti se pun foarte multe piedici)

Despre ce trateaza cartea de fata?

2. Prezentarea catorva „termeni familiari"

Vocabularul de baza. Terminologia specifica domeniului
Cele doua principii cheie. „Crezul" unui
formator (instructor, educator)
Instruire fata in fata sau mediata de tehnologie?
E totuna
Ce contine cartea de fata si de ce?

3. Beneficiarul formarii

Ce este invatarea?
Cum invatam. Simturile, filtrele perceptuale si memoria
Filtrarea stimulilor — Trunchiul cerebral, sistemul nervos autonom si sistemul endocrin
Memoria de scurta durata — capacitate si durata
Memoria de lunga durata — capacitate si durata
Ce insemnatate au toate acestea pentru beneficiari… si pentru formatori?


II. Ce trebuie sa stii pentru a deveni un formator mai bun

4. Cum ii facem pe cursanti sa invete

Cele doua tipuri de cunoastere: cunoasterea declarativa si cea procedurala
Aspectele cheie ale procesului de invatare
Adaptarea la diferentele privind aptitudinea pentru invatare, achizitiile anterioare si motivatia

5. Principiile educatiei adultilor

Cursurile de buna calitate si cele de slaba calitate
Patru principii cheie ale educatiei adultilor
Concluzia in ceea ce priveste principiile educatiei adultilor

6. Un model in cinci pasi pentru crearea unor programe de formare reusite

Sase principii universale provenite din cercetarile in domeniul educatiei
Un model universal pentru organizarea oricarui tip de lectie
Proiectarea programului de formare
Scenariul didactic al cursului de formare
Utilizarea modelului in cinci pasi pentru adaptarea cursurilor de formare deja existente
Recapitularea modelului in cinci pasi

7. Cum ii facem pe cursanti sa retina continutul predat

Metacognitia — mecanismele executive de control al invatarii
Strategiile cognitive. Cum facem ca procesul de invatare sa fie mai rapid, mai eficient si mai
putin costisitor


III. Cum sa aplicam cunostintele insusite. Valorificarea cercetarilor din domeniul educatiei

8. Perspective asupra formarii profesionale si diverse activitati didactice

Principalele patru tipuri de formare profesionala
Cum sa imbinam cele patru tipuri de formare profesionala
25 de activitati de formare utile
Recapitularea activitatilor de formare
In incheierea capitolului despre formarea activa

9. Testare sau examinare? In ce consta diferenta?

Ce am vrut sa demonstram prin asta?
Testarile in comparatie cu examenele
Cum sa procedez pentru a crea teste?
Crearea de teste


IV. Formarea si educatia bazate pe tehnologie — si ceva mai mult de atat

10. Formarea profesionala si tehnologia

Ce este tehnologia si ce rol are in educatie?
Idealul si realitatea
La ce ne putem astepta in mod realist daca
utilizam tehnologia in educatie?
Nu ar trebui sa tinem seama de tehnologie?
Caveat Emptor (Atentie, cumparatori!)
Promisiuni si iar promisiuni

11. Educatia cu ajutorul tehnologiei. Cum sa obtinem rezultatele dorite

Adevar sau prejudecata?
In ce consta educatia online de calitate?
Decizia de a urma varianta educatiei online
NU se ia de la inceput
Invatarea mixta
Cum ati imbina modalitatile de invatare?
Dincolo de invatarea mixta „standard"
Noile abordari asupra invatarii informale
Aparitia Webului 2.0
Integrarea instrumentelor Web 2.0 in procesul de formare
Resurse si exemple. Propuneri de utilizare a noilor media in educatie
Noua invatare mixta si viitorul formarii profesionale
Concluziile acestui capitol


V. Recapitulare finala

12. Realitate sau prejudecata? Care este adevarul?

Concluzia in privinta educatiei
Realitate sau prejudecata. Un ultim exercitiu


13. Reflectii concluzive

O recapitulare succinta a cartii noastre
Tema de gandire. Reflectiile lui C.G. Jung

Note de final si bibliografie




Aprecieri si cronici

O societate educata este una in care invatarea devin in mod autentic un obicei pe care il practicam pe tot parcursul vietii. Adultii decid sa acceseze experiente de invatare atunci cand, printre altele, invatarea este valorizata social, atunci cand cunoasterea este apreciata ca fiind un capital fundamental in viata si in cariera profesionala. Acest volum ne arata, intr-o maniera foarte practica, in ce mod putem genera programe motivante de formare si dezvoltare profesionala pentru adulti, aratand ca performanta poate sa apara atunci cand formatorii sunt nu doar inspirati, ci mai ales foarte competenti. Este o carte foarte valoroasa pentru orice facilitator sau designer de experiente de invatare pentru adulti. - Prof. univ. dr. Lucian Ciolan, decan al Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti





Copyright © 2008-2016 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015