Fie ca te gandesti la dezvoltarea carierei, fie ca te gandesti la imbunatatirea vietii personale, Mojo te invata cum sa dobandesti, cum sa pastrezi si cum sa regasesti acele stari de entuziasm in care dai tot ce ai mai bun.
Stoc Epuizat
Daca doriti, puteti primi un email automat in momentul in care aceasta carte reintra in stoc.
Anul aparitiei: 2017 Editia originala:2009 Traducere din limba engleza de Isabella Prodan, Cristina Dragulin
Coperta:Simpla (Paperback) Dimensiuni:130 mm x 200 mm ISBN:978-606-588-971-2
Descrierea editorului
Fie ca te gandesti la dezvoltarea carierei, fie ca te gandesti la imbunatatirea vietii personale, Mojo te invata cum sa dobandesti, cum sa pastrezi si cum sa regasesti acele stari de entuziasm in care dai tot ce ai mai bun.
Marshall Goldsmith, specialist in resurse umane, iti dezvaluie metoda necesara bunei realizari a ceea ce ti-ai propus, ajutandu-te sa-ti perfectionezi activitatea profesionala si sa obtii un plus de sens si de fericire.
Chestionarul despre mojo, precum si instrumentele care il insotesc iti vor permite sa te autoevaluezi, sa descoperi activitatile care iti aduc cea mai mare satisfactie si, astfel, sa devii un om de succes.
Marshall Goldsmith este unul dintre cei mai influenti ganditori contemporani din domeniul managementului, al leadershipului si al resurselor umane. A instruit sute de manageri de top din cele mai importante companii ale lumii, oferindu-le solutii practice pentru organizarea si eficientizarea echipelor pe care le conduc.
Marshall Goldsmith
Marshall Goldsmith este un specialist de renume international in domeniul managementului si al resurselor umane. Cartile sale au devenit bestselleruri in SUA si in alte 11 tari. The Times, Forbes, The Wall Street Journal si The Economist l-au inclus in lista celor mai importanti ganditori din domeniul afacerilor.
Printre cele mai importante distinctii primite se numara Premiul pentru intreaga cariera, oferit de Institutul pentru Studii de Management, si titlul de Fellow al Academiei Americane de Resurse Umane (cea mai valoroasa distinctie americana din domeniul resurselor umane).
Marshall Goldsmith a fost desemnat Cel mai important ganditor al deceniului de catre Harvard Business Review.
1. Mojo, tu si eu
2. Evaluarea propriului mojo 3. Paradoxul mojo
II. Mojo si elementele sale de baza
4. Identitatea: cine crezi ca esti
5. Realizarile: ce-ai facut in ultima vreme
6. Reputatia: cum te vad ceilalti oameni
7. Acceptarea: ce e dincolo de controlul tau
8. Facturi distrugatori pentru mojo 9. Patru controvesre fara rost
10. S-a zis cu slujbele de altadata
III. Kit pentru mojo
11. Ori te schimbi tu, ori schimba mediul extern
12. Identitatea: intelege cine esti
13. Realizarile: fa lucrurile mai usor
14. Reputatia: fii stapanul propriei "povesti"
15. Acceptarea: schimba ce poti, renunta la ce nu poti schimba
IV. Conectarea interiorului cu exteriorul
16. Dincolo de ajutorul pe care ni-l acordam singuri
Concluzie. Pune-te pe primul loc
Anexa I. Chestionarul despre mojo: evaluarea satisfactiei pe termen scurt (a fericirii) si a beneficiilor pe termen lung (a sensului)
Anexa II. Ce inseamna rezultatul chestionarului despre mojo
Indice
Fragmente din carte
La origine, cuvantul mojo se referea la credinta populara in puterile supranaturale ale unei amulete voodoo reprezentate adesea printr‑o bucata de stofa sau o traista mica. (La asta se referea si Muddy Waters in cantecul lui "Got My Mojo Working“.) Unii oameni ii atribuie chiar și in zilele noastre un inteles care ține oarecum de superstitii. Cunosc un antreprenor care nu pleaca la munca pana nu joaca cinci maini de gin rummy cu sotia sa: "Cand castig eu, mi‑a spus, am mojo. Cand castiga ea, nu semnez nici un contract cat e ziua de lunga!“
In timp, cuvantul a ajuns sa desemneze un fel de spirit si directie pozitive, mai ales cu privire la rasturnarile de situatie din sport, afaceri si politica. De pilda, o campanie remarcabila, fara cusur, de numai cateva saptamani, facuta unui politician aflat intr‑o cursa stransa in alegeri are ca rezultat o crestere favorabila a numarului de voturi; cunoscatorii il binecuvanteaza numaidecat cu titulatura de candidat cu mojo. Sau o colega trage cateva sfori in niste afaceri banoase si, dintr‑odata, lumea se vede nevoita sa admita—unii cu rea‑vointa—ca e "pe val“, c‑a dat mojo peste ea.
Altii inteleg, prin mojo, ceva mai evaziv, un fel de dezvoltare personala. Mergi inainte, evoluezi, iti realizezi telurile, inlaturi piedicile, iti intreci rivalul, si asta cu o dezinvoltura tot mai mare. Conteaza si‑ti place ce faci. Oamenii din sport ar spune ca esti "in forma“. Ceilalti ar descrie situatia prin termenul de "flux“. Mojo, in viziunea mea, are o definitie intemeiata pe importanta sa enorma in privința gasirii fericirii si a sensului vietii.
Mojo joaca un rol esential in cautarea fericirii si a sensului, pentru ca e legat de implinirea a doua teluri simple: placerea pentru ceea ce faci si afisarea acesteia. Aceste teluri stau la baza definitiei mele operative:
Mojo este spiritul pozitiv fata de ceea ce facem in prezent, care se naște inauntrul nostru si iradiaza in afara.
Mojo este sesizabil atunci cand sentimentele fata de ceea ce facem izvorasc din sufletul nostru si sunt evidente pentru ceilalti oameni. Cu alte cuvinte, nu exista nici un decalaj intre felul in care ne autopercepem—pe noi si ceea ce facem—si felul in care ne percep ceilalti. Ca sa ai un mojo excelent, se impune o combinatie de patru ingrediente‑cheie. Primul este identitatea ta. Cine crezi ca esti? O intrebare mai subtila decat pare. Mi se pare incredibil ca, ori de cate ori intreb pe cineva acest lucru, primul lui raspuns e: "Pai, cred ca lumea ma considera...“ Ii cer sa se opreasca imediat, spunand: "Nu te‑am rugat sa te gandesti la cum te vad ceilalti. Vreau sa stiu cum te vezi tu. Fa abstractie de toata lumea, inclusiv de parerea partenerului, a familiei si a celor mai apropiati prieteni ai tai, si spune‑mi cum te vezi tu pe tine!“ Urmeaza, de regula, o tacere prelunga, timp in care se straduieste sa se concentreze asupra propriei imagini. Dupa o perioada de gandire, primesc, de obicei, un raspuns temeinic. Fara o aplecare serioasa asupra identitatii noastre, s‑ar putea sa nu reusim niciodata sa intelegem cum ne dobandim—si ne pierdem—propriul mojo.
Al doilea ingredient sunt realizarile. Ce‑ai realizat in ultima vreme? Ma refer la realizari semnificative si de impact. Daca lucrezi in vanzari, poate fi vorba de o mare suma caștigata. Daca esti o persoana creativa, poate ca ti‑a venit o idee nemaipomenita. Dar si intrebarea aceasta e mai subtila decat pare, pentru ca avem obiceiul sa ne subestimam sau sa ne supraestimam realizarile, in functie de cat de usoare ori de grele le consideram.
TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015