Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





65 TITLURI DISPONIBILE

24 TITLURI DISPONIBILE

127 TITLURI DISPONIBILE

8 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:

      
Copilul nostru de zi cu zi - din leagan la scoala primara - Francine Ferland       Copilul nostru de zi cu zi - din leagan la scoala primara
de

Cartea -Copilul nostru de zi cu zi - din leagan la scoala primara-, de Francine Ferland, este un ghid practic pentru parintii si educatorii interesati de diversele aspecte ale dezvoltarii prescolarilor in sfera senzoriala, motrica, verbala, cognitiva, afectiva, sociala. Volumul cuprinde numeroase activitati practice propuse adultilor care isi propun sa insoteasca prichindeii in minunata aventura a copilariei.

Pret: lei        Avem aceasta carte in stoc



      



Editura: Aramis
Colectia: Tu si copilul tau
Pagini: 216
   
Anul aparitiei: 2011
Editia originala: 2004
Traducere din limba franceza de Luminita Braileanu
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 155 mm x 235 mm
ISBN: 978-973-679-848-1


Descriere psihoshop.ro

"Aceasta carte va invita sa fiti partasi la descoperirea lumii, pas cu pas, alaturi de copil", spune inca de la inceput autoarea volumului "Copilul nostru de zi cu zi - din leagan la scoala primara", Francine Ferland. Obiectivul autoarei este sa le permita parintilor si educatorilor sa urmareasca dezvoltarea zilnica a copiilor pentru a intelege mai bine etapele acesteia, pentru a aprecia corect evolutia abilitatilor lor si pentru a putea prevedea ce va urma.

Lucrarea de fata pune accent pe secventele de dezvoltare, pe etapele succesive pe care le parcurge copilul. Astfel, parintii si educatorii vor sti sa se raporteze la copil intr-un mod adecvat, avand de la el asteptari realiste si propunandu-i activitati potrivite.

Fiecare capitol prezinta o anumita sfera a dezvoltarii (senzoriala, motrica, verbala, cognitiva, afectiva, sociala), descriind fiecare secventa asa cum poate fi ea observata in cotidian. Centrul atentiei este copilul, urmarit si inteles prin gesturile sale cotidiene si prin activitatile sale curente.

Avand o abordare practica care urmareste punerea in practica a ultimelor cunostinte stiintifice privind dezvoltarea copilului, fiecare capitol al cartii cuprinde activitati cu ajutorul carora parintii sa il insoteasca pe copil in drumul lui de dobandire a cunostintelor. Ele au ca scop o interactiune agreabila cu copilul pentru a-i stimula diferite sfere ale dezvoltarii, stimuland astfel o crestere armonioasa. Sfarsitul fiecarui capitol se incheie cu un tabel care prezinta un ansamblu de cunostinte susceptibile a fi obtinute intre anumite varste de catre copii. Tabele contin informatii orientative si sunt ghiduri simple pentru a sti parintii si educatorii ce abilitati ale copilului trebuie stimulate la o anumita varsta.

Autoarea subliniaza ca prichindeii trebuie sa se bucure de copilarie si de joaca. Jocul stimuleaza toate sferele dezvoltarii si solicita multe abilitati deja dobandite. De aceea, Francine Ferland propune parintilor si educatorilor numeroase jocuri in fiecare capitol care sa ii ajute sa tina pasul cu dezvoltarea copiilor.

Francine Ferland este ergoterapeut si profesor emerit de Terapie Ocupationala la Facultatea de Medicina a Universitatii din Montreal. Este autoarea a numeroase carti despre dezvoltarea copiilor si despre viata familiala.



Francine Ferland

Francine Ferland este ergoterapeut si profesor emerit de Terapie Ocupationala la Facultatea de Medicina a Universitatii din Montreal. Este autoarea a numeroase carti despre dezvoltarea copiilor si despre viata familiala.



Pagini din carte

      



Cuprinsul cartii

Multumiri
Introducere

1. Marea aventura a dezvoltarii copilului
Cateva principii ale dezvoltarii
Ce influenteaza dezvoltarea copilului?
Nevoile de baza ale copilului
A fi parinte: o meserie captivanta, dar dificila
Cum sa ne bucuram fiindu-i alaturi copilului in dezvoltarea sa, si nu incercand sa o acceleram
Pentru o dezvoltare armonioasa
Ce sunt varstele de dezvoltare?
Dar oare la ce se refera comportamentul copilului?
Un copil normal este un copil fara nicio problema de comportament?
Copilul, un bun observator si un mare imitator
Observarea copilului in viata de zi cu zi

2. Descoperirea propriului corp si a mediului sau
Simturile
Diverse consideratii
Perceptia
Diferenta dintre lumea reala si cea virtuala
Activitati prin care sa fim alaturi de copilul nostru in procesul de dezvoltare senzoriala si perceptiva

3. De la controlul asupra miscarilor capului la mersul in picioare si pe bicicleta
Principiile dezvoltarii motorii
Isi controleaza miscarile capului
Rostogolirile
Sta in sezut
Se deplaseaza prin mijloace proprii
Face primii pasi
Copilul este din ce in ce mai abil
Cateva precizari
Activitati pentru a fi alaturi de copil in dezvoltarea lui motorie globala

4. De la maini neindemanatice la maini agile
Bebelusul prinde obiectele in maini
Da drumul obiectelor in mod voit
Isi dezvolta dexteritatea
Foloseste instrumente
Este stangaci sau dreptaci?
Influenta abilitatilor perceptive si a motricitatii globale asupra dezvoltarii motricitatii fine
Activitati pentru a fi alaturi de copil in dezvoltarea motricitatii fine

5. De la gandureli la limbaj
Limbaj si vorbire: distinctia intre acestea
Intelegere si exprimare: decalaj intre acestea
Faza pre-limbajului: copilul gandureste, apoi silabiseste
Faza lingvistica
De retinut
Activitati pentru dezvoltarea limbajului

6. Spre cunoasterea lumii inconjuratoare
Actiunea sa produce efecte asupra mediului inconjurator
Un obiect devenit invizibil continua sa existe
Copilul imita
Isi recunoaste chipul in oglinda
Copilul intra in lumea simbolurilor
Isi dezvolta creativitatea
Cine este prietenul imaginar?
Conceptele de timp si de numar
Particularitatile gandirii copilului de varsta prescolara
Ce sa facem pentru a fi intelesi de un copil de varsta prescolara
Activitati pentru a-i fi alaturi copilului in dezvoltarea sa cognitiva

7. De la dependenta la autonomie
Atasamentul
Temperamentul copilului
Iubire, disciplina si constanta
Copilul isi construieste imaginea de sine
Exprima emotii si invata sa le stapaneasca
Isi dezvolta increderea in sine
Independenta si autonomie, unul si acelasi lucru?
"Imediat"
"Uite ce bun sunt"
"Cand voi fi mare, ma voi casatori cu tine"
Probleme "normale" de comportament
Pentru a fi alaturi de copil in dezvoltarea sa afectiva

8. De la indiferenta fata de ceilalti la sociabilitate
Devine constient de celalalt
Il intereseaza ceilalti copii
Descopera notiunea de proprietate
Imparte cu ceilalti, apoi colaboreaza cu ei
Invata sa-si stapaneasca emotiile
Isi fac prieteni
Animalutul de plus si animalul viu: partenerii copilului
Copilul unic si cel care are frati si surori
Copilul popular si cel nepopular
Diferente in functie de sex
Gradinita si dezvoltarea sociala
Impactul reciproc al sferelor cognitiva, afectiva si sociala
Activitati pentru a fi alaturi de copil in dezvoltarea lui sociala

9. Copilul, un tot indisociabil
Analiza unei activitati: Culesul de capsuni pe un camp
Activitatile zilnice

10. Va puneti intrebari
Ar trebui sa ne ingrijoram daca...
Cand este bine sa mergem la un specialist?

Concluzie
Note




Fragmente din carte

Fiinta aceasta micuta, careia ii da viata un cuplu, da viata, la randul ei, parintilor sai; prin nasterea sa, ea determina nasterea unei familii. Rolul de parinti este foarte dificil si complex. Din nefericire, un bebelus nu vine pe lume cu un manual de instructiuni. Daca ar fi existat o asemenea carte care sa explice cum poti fi un parinte ideal, insotit de modul de utilizare pentru fiecare situatie in parte, acest rol ar fi fost in mare masura usurat. A fi parinte nu este o stiinta exacta, ci o arta pe care o descoperim zi dupa zi si care se practica zilnic.

Din nefericire pentru parinti, un copil normal nu este unul ideal; copilul ideal nu exista, la fel cum nu exista nici parintele ideal. Viata alaturi de un copil este plina de situatii imprevizibile, care condimenteaza cotidianul si printre care se regasesc probleme de comportament normale si specifica fiecarei varste. Intr-adevar, orice copil poate, la un moment sau altul al dezvoltarii sale, sa aiba crize de furie, sa se teama, sa aiba cosmaruri, sa-si roada unghiile, sa dovedeasca o hipersensibilitate sau sa fie excesiv de rezervat. (...) Trebuie evitat sa supraevaluam importanta acestor comportamente. Acestea sunt trecatoare si nu au nimic patologic; uneori acestea arata ca un copil doreste sa se afirme sau sunt legate de o situatie temporara pe care el o traieste.

Cea mai buna modalitate de a transmite valori copiilor nostri este de a predica prin exemplul propriu si de a fi atenti ce mesaje transmite comportamentul nostru. Asa cum spune si un proverb chinezesc: "Cand urmezi pe cineva bun, inveti sa devii bun; cand urmezi un tigru, inveti sa musti". Si este foarte bine daca nu aplicam in educarea copilului proverbul: "Fa ceea ce spun eu, nu ceea ce fac eu". Acesta nu da rezultate in cazul unui copil.





Alte titluri de specialitate de pe PsihoShop.ro:










Copyright © 2008-2020 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015