Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





56 TITLURI DISPONIBILE

23 TITLURI DISPONIBILE

116 TITLURI DISPONIBILE

11 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:

      
Emotii date pe fata - Paul Ekman       Emotii date pe fata
de

Psihologul Paul Ekman a fost colaborator al CIA si FBI, a studiat triburile din Papua Noua Guinee, a lucrat cu studioul de animatie Pixar si a inspirat serialul TV - Lie to Me. El e specializat in psihologia expresiilor faciale, a emotiilor si a minciunii. Dupa cartile -De ce mint copiii? Cum pot incuraja parintii sinceritatea- si -Minciunile adultilor. Indicii ale inselatoriei in casnicie, afaceri si politica-, aveti ocazia sa cititi -Emotii date pe fata. Cum sa citim sentimentele de pe chipul uman.

Pret: lei        Avem aceasta carte in stoc



      



Editura: Trei
Colectia: Psihologia pentru toti
Pagini: 346
   
Anul aparitiei: 2011
Editia originala: 2003
Traducere din limba engleza de Mihaela Costea, Silviu Gherman
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 130 mm x 200 mm
ISBN: 978-973-707-559-8


Descrierea editorului

Vreti sa aflati prin ce difera un zambet fericit de un suras fortat? Doriti sa stiti ce sentimente ascunde copilul, partenerul sau seful dumneavoastra? Dupa decenii de cercetari ale emotiilor si expresiilor faciale, Paul Ekman si-a sintetizat rezultatele in aceasta carte, care combina excelent informatiile stiintifice cu sugestiile practice.

Psihologul american explica originea si modurile de manifestare ale principalelor emotii umane (furie, dezgust, tristete, bucurie, frica, surpriza) si ofera instrumente utile pentru mai buna comunicare in familie si la serviciu. Cartea include fotografii a zeci de chipuri ce acopera bogatul evantai al afectivitatii umane.

„Emotiile ne salveaza viata, dar pot s-o si distruga. Ne imping sa actionam aparent rezonabil, dar si in moduri pe care ajungem sa le regretam. Scopul meu este acela de a-i ajuta pe cititori sa-si inteleaga si sa-si imbunatateasca viata emotionala. Ma uimeste ca, pana foarte de curand, oamenii de stiinta, precum si nespecialistii au stiut foarte putine lucruri despre emotii, desi ele joaca un rol esential in viata fiecaruia.” (Paul Ekman)



Paul Ekman

Psihologul Paul Ekman a fost colaborator al CIA si FBI, a studiat triburile din Papua Noua Guinee, a lucrat cu studioul de animatie Pixar si a inspirat serialul TV - Lie to Me. El e specializat in psihologia expresiilor faciale, a emotiilor si a minciunii.



Prezentari Video





Pagini din carte

                     

                     

                     

                  



Cuprinsul cartii

Prefata la editia a doua
Multumiri
Introducere

1. Emotiile in diferite culturi
2. Cand ajungem sa fim stapaniti de emotii?
3. Modificarea declansatorilor emotiilor
4. Comportamentul emotional
5. Tristetea si agonia
6. Furia
7. Surpriza si frica
8. Dezgustul si dispretul
9. Emotiile placute

Concluzie: emotiile din viata noastra
Postfata
Anexa: Citirea fetelor "" testul
Creditele ilustratiilor




Fragmente din carte

Prefata

Sunt incantat ca aceasta noua editie a cartii Emotii date pe fata imi da posibilitatea de a impartasi noi idei, viziuni si descoperiri care pot ajuta cititorul sa duca o mai buna viata emotionala. In cei aproape doi ani trecuti de la finalizarea manuscrisului original si la un an de la prima editie, am primit scrisori de la psihoterapeuti, criminalisti, portretisti, avocati, parinti cu copii-problema, cupluri cu probleme in casatorie, persoane din lumea afacerilor si altii. Impartasesc aici, in Prefata, unele din gandurile inspirate de scrisorile lor, pentru a oferi un ghid preliminar asupra lucrurilor descrise in volum. Unele din ele vor fi dezvoltate in Postfata.

Scopul meu in scrierea acestei carti a fost de a ajuta la imbunatatirea a patru abilitati esentiale. In consecinta, am inclus sugestii si exercitii pe care sper ca le veti gasi pe cat de folositoare, pe atat de provocatoare. Aceste patru abilitati sunt:

In primul rand, constientizarea momentului de declansare a emotiilor, inca inainte de a vorbi sau a actiona. E abilitatea care se invata cel mai greu; cartea explica in capitolul 2 de ce e atat de dificil, oferind exercitii pentru cresterea constientizarii in capitolul 3 si, partial, in capitolele 5-8, unde sunt discutate emotii specifice. Dezvoltarea acestei abilitati va permite sa va controlati mai bine atunci cand sunteti coplesit de emotii.

In al doilea rand, alegerea comportamentului avut in timpul unui episod emotional, astfel incat sa va atingeti scopurile fara a-i rani pe ceilalti. Sensul unui episod emo­tional este de a ne ajuta sa ne atingem repede obiectivele, fie ca acestea sunt cererea atentiei celorlalti, alungarea unui pradator sau o multitudine de alte scopuri. Cele mai adecvate episoade emotionale nu dauneaza si nu cauzeaza probleme celor din jur. Nu e o abilitate care sa fie dezvoltata cu usurinta, dar cu suficient exercitiu poate deveni o parte din viata dumneavoastra. (Informatiile si exercitiile pe acest subiect sunt discutate in capitolele 4-8.)

In al treilea rand, a deveni mai sensibili la sentimentele celorlalti. Fiindca emotiile sunt in centrul oricarei relatii profunde, trebuie sa fim atenti cum se simt cei din jurul nostru. (Daca doriti sa va completati cunostintele, doua noi CD-uri care va pot ajuta la dezvoltarea acestei abilitati sunt acum disponibile pe site-ul meu, www.paulekman.com.)

In al patrulea rand, utilizarea rationala a informatiei privind felul in care se simt ceilalti. Uneori, acest lucru inseamna sa chestionati persoana respectiva in legatura cu emotia pe care ati observat-o, confirmandu-i intelegerea sentimentelor sau recalibrandu-va propriile reactii in lumina a ceea ce ati aflat. Raspunsul dumneavoastra va depinde de identitatea celeilalte persoane si de istoria relatiei avute. In ultima parte a capitolelor 5-8 am explicat cum variaza acest lucru intr-o familie, la locul de munca si in cadrul unei prietenii.

La sfarsitul acestei editii a cartii Emotii date pe fata veti descoperi o noua Postfata in care discut idei mai noi privind dezvoltarea acestor abilitati.

Multumiri

Unii dintre specialistii de la National Institute for Mental Health carora le-am dedicat aceasta carte si-au aratat interesul pentru cariera mea inceputa in 1955, cand eram proaspat absolvent de psihologie. Altii mi s-au alaturat in anii mai recenti. In toata aceasta vreme (intre 1955 si 2002), am avut parte de incurajari si sfaturi, iar in anii timpurii, de o incredere deosebita. Nu as fi devenit cercetator in psihologie, nu as fi ajuns profesor universitar si nici nu as fi reusit sa invat sau sa scriu daca n-ar fi existat sprijinul lor. Pentru scrierea acestei carti, de mare ajutor mi-a fost distinctia Senior Scientist Award K05MH06092.

De asemenea, dedic aceasta carte celor doi unchi din partea mamei, Leo Siegel si regretatul Robert Semer. Cand aveam optsprezece ani, fiind necopt si pentru prima oara pe propriile mele picioare, ei m-au sprijinit pentru a-mi continua studiile, o conditie absolut necesara pentru a ajunge sa scriu aceasta carte.

Wally Friesen impreuna cu mine am lucrat cot la cot peste douazeci si cinci de ani. Aproape fiecare din cercetarile mele a fost facuta impreuna cu el. Ii sunt recunoscator pentru ajutorul si prietenia pe care mi le-a acordat. David Littschwager mi-a oferit cateva sfaturi extrem de utile in privinta pozelor facute Evei, fotografii care se regasesc de la capitolul 5 la 9. Fiica mea, Eve, a avut rabdarea si talentul sa reproduca expresiile care apar in acest volum si in alte mii de poze pe care i le-am mai facut. Wanda Matsubayashi, asistenta mea de peste douazeci si cinci de ani, s-a ocupat de punerea in pagina a textului, precum si de referinte. David Rogers a prelucrat diverse poze in Photoshop si m-a ajutat sa obtin permisiunea pentru reproducerea fotografiilor cu drept de autor.

Psihologii Richard Lazarus si Philip Shaver mi-au oferit opiniile lor de mare ajutor dupa ce au citit schita primei jumatati a acestei carti. Phil a venit, in plus, cu propuneri de stilizare a textului si cu unele provocari in a regandi unele idei. Helena Cronin, specialist in filosofie, m-a incurajat si m-a ajutat sa-mi lamuresc teoriile. Psihiatrul Bob Rynearson si psihologii Nancy Etcoff si Beryl Schiff mi-au oferit si cateva sugestii utile asupra primei schite a cartii. Dintre studentii mei, care si-au facut timp sa-mi dea un feedback, merita amintiti Jenny Beers si Gretchen Lovas. Prietenii mei Bill Williams si Paul Kaufman au adus si ei critici si sugestii folositoare.

Toby Mundy, actualmente editor la Atlantic Press London, in momentul in care lucra in alta parte, m-a incurajat sa sintetizez si sa precizez mai bine temele abordate intre capitolele 2 si 4. Claudia Sorsby m-a ajutat cu sugestii si sfaturi editoriale la inceputul conturarii cartii, iar editorul meu de la Times Books, Robin Dennis, m-a sprijinit indemnandu-ma sa iau mai in serios anumite teme pe care le-am neglijat si oferindu-mi cateva solutii pentru stilizarea textului. Agentul meu, Robert Lescher, a fost o sursa exceptionala de imbarbatari si povete.

Introducere

Emotiile ne determina calitatea vietii. Ele se manifesta in orice relatii apropiate la locul de munca, intre prieteni, in familie si in legaturile cele mai intime. Ne salveaza vietile, dar ni le si distrug. Ne imping sa actionam aparent rezonabil, dar si, adesea, in moduri pe care ajungem sa le regretam.

Daca sefa va critica proiectul atunci cand credeti ca ar trebui sa vi-l laude, deveniti temator si supus sau va aparati deschis munca? V-ar proteja acest lucru de o amenintare ulterioara sau e posibil sa fi inteles gresit la ce se referea? Puteti sa va ascundeti sentimentele si sa „actionati cu profesionalism“? Oare de ce zambeste sefa dumneavoastra atunci cand incepe sa vorbeasca? Va anticipeaza cumva esecul sau e, pur si simplu, stanjenita? A zambit oare ca sa va incurajeze? Sunt toate zambetele la fel?

Daca cereti explicatii partenerului cu privire la descoperirea unei mari cheltuieli facute de acesta in secret, cum puteti sti cu certitudine ca figura ii exprima teama, dezgust sau ca abordeaza expresia tipica pentru momentele in care anticipeaza ca „o sa va sara tandara“? Resimtiti emotiile la fel ca partenerul dumneavoastra? La fel ca toata lumea? Va infuriati, va temeti sau va intristati din cauza unor lucruri care nu par sa tulbure pe nimeni? Ce puteti face in acest caz?

Va enervati cand fiica dumneavoastra de 16 ani vine acasa cu doua ore mai tarziu peste ora stabilita? Ce anume declanseaza furia: teama resimtita de fiecare data cand v-ati uitat la ceas, realizand ca nu a sunat ca sa-si anunte intarzierea, sau somnul pierdut in asteptarea intoarcerii ei? A doua zi de dimineata, cand vorbiti cu fiica dumneavoastra, va controlati furia atat de bine, incat ea crede ca nu va pasa deloc de depasirea orei stabilite sau reusiti sa va pierdeti sangele rece, facand-o sa intre in defensiva? Ati putea sti doar din expresia figurii ei daca se simte jenata, vinovata sau sfidatoare?

Am scris cartea de fata pentru a raspunde unor astfel de intrebari. Scopul meu e de a-i ajuta pe cititori sa-si inteleaga si sa-si imbunatateasca viata emotionala. Ma uimeste ca, pana foarte de curand, oamenii de stiinta, ca si cei fara pregatire stiintifica, au stiut foarte putine lucruri despre emotii, desi ele joaca un rol vital in viata oricui. Pe de alta parte, insasi natura emotiilor le face sa ramana inaccesibile si greu de recunoscut in noi insine si in ceilalti, asa cum voi arata in capitolele urmatoare.

Adesea, emotiile apar atat de repede, incat constiinta nu participa si nici macar nu e martora la evenimentul mental declansator. Intr-o situatie critica, aceasta viteza ne poate salva viata, dar in alte conditii ne-o poate si distruge. Nu detinem prea mult control asupra lucrurilor care ne starnesc emotii, dar e posibil (desi dificil) sa operam unele schimbari asupra factorilor declansatori, ca si asupra propriului nostru comportament.




Aprecieri si cronici

Oricine va citi cartea Emotii date pe fata va deveni mai inteligent in privinta vietii sale afective. Aveti aici ghidul perfect: vi se ofera o harta fermecatoare, echilibrata si bine chibzuita a universului emotiilor umane.




Alte titluri de specialitate de pe PsihoShop.ro:










Copyright © 2008-2020 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015