Modalitati de eficientizare a invatarii citirii si scrierii - Maria Pruna-Stancu

 

Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





112 TITLURI DISPONIBILE

55 TITLURI DISPONIBILE

214 TITLURI DISPONIBILE

31 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:



      
Modalitati de eficientizare a invatarii citirii si scrierii - Maria Pruna-Stancu       Modalitati de eficientizare a invatarii citirii si scrierii
de si

Lucrarea -Modalitati de eficientizare a invatarii citirii si scrierii, de M. Pruna-Stancu si A. Stoica, prezinta trasaturile psihologice ale scolarului mic manifestate in procesul de invatare a citirii si scrierii si, in functie de acestea, abordeaza acest proces la varsta respectiva. Autoarele descriu tehnici si jocuri didactice eficiente in procesul de invatare a citirii si scrierii. Cartea este utila atat pentru pedagogi, logopezi, consilieri scolari, cat si pentru parinti.

Pret: lei        Avem aceasta carte in stoc!



      



Editura: Aramis
Colectia: Pedagogie
Pagini: 96
   
Anul aparitiei: 2007
Editia originala: 2007
Editia originala aparuta in limba romana
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 150 mm x 230 mm
ISBN: 973-679-001-0


Pagini din carte

                     

                     

      



Cuprinsul cartii

Prefata

Capitolul I
Rolul citirii si scrierii in procesul de invatare

1. Particularilatile fonetice ale limbii romane
2. Invatarea citirii si scrierii la scolarul mic
3. Particularitatile psihologice ale scolarului mic manifestate in procesul de invatare a citirii si scrierii
4. Jocul didactic - mijloc activ si eficace in invatarea citirii si scrierii

Capitolul al II-lea
Jocuri didactice

1. Exercitii-joc
2. Jocuri pentru orientarea spatiala
3. Jocuri pentru dezvoltarea auzului fonematic in perioada prealfabetara si alfabetara
4. Jocuri pentru perioada postalfabetara

Bibliografie




Fragmente din carte

Particularitati psihologice ale scolarului mic manifestate in procesul invatarii citirii si scrierii

Invatarea cititului si scrisului este determinata de particularitatile fonetice ale limbli romane, precum si de particularitatile psihologice ale copiilor de varsta scolara mica.

In invatarea citit-scrisului apar o serie de dificultati care pot fi de natura psihologica, sociala, culturala, medicala.

Spre exemplu, cele mai frecvente dificultati de diferentiere a sunetelor limbajului simbolizat prin litere sunt:

• confuzia intre consoanele surde si sonore: p - b, c - g, f - v, s - z, ș - j in cuvinte ca: pere - bere, tuș - duș, cocoși - gogoși, fată - vată, sac - zac, șură - jură;

• confuzii intre sunetele ce au punct de articulare apropiat: ș — s, z - j, ț - ce - ci, r - l;

• confuzii intre consoanele de aceeasi natura: p - t, b - d; v - z; s - j; f - z;

• confuzii intre consoanele labiale sonore si consoanele dentale sonore: m — n, b - d, p - t;

• confuzii intre consoanele de natura diferita: m, p, b;

• confuzii intre vocalele: o - a, a - ă;

• excluderea unor vocale: flore in loc de floare;

• confuzii fonetice generale - citeste asa cum pronunta;

• confuzii la nivelul cuvintelor - inversiuni de litere, silabe, cuvinte, cifre; citeste b in loc de d, b in loc de p sau n in loc de m sau u, inversiuni datorate tulburarilor spatiale, fie sus - jos, fie stanga - dreapta;

• inversiuni cinetice cu doua forme care afecteaza silaba: inversiuni cinetice partiale (aeroplan - areoplan); inversiuni cinetice totale (lac - cal);

• inversiuni temporale - copilul scrie pac desi aude cap;

• confunda notiunile temporo-spatiale „inainte", „dupa";

• inversiuni cinetice la nivelul silabelor: al - la, ra - ar;

• copiii nu recunosc ordinea consecutiva a literelor corespunzatoare secventelor sunetelor - incapacitatea de a opera cu notiunile: „inainte", „dupa", „de la stanga la dreapta";

• inversiuni cinetice la nivelul cuvintelor; sunt mai frecvente in citirea cuvintelor monosilabice decat in cuvintele polisilabice;

• distorsiuni de inversare a succesiunii literelor: deformari de cuvinte ca urmare a permutarilor sau neperimarilor de litere, silabe; deformari de cuvinte ca urmare a suprimarii ultimei litere;

• distorsiuni privind omisiunile si substituirile: omisiuni de litere, elemente grafice, silabe, finale de cuvinte, grupuri consonantice, diftongi, de cuvinte (conjunctii. prepozitii, pronume), substituiri de 1itere, silabe, cuvinte ca urmare a similitudinilor de structura sau de sens, salturi peste cuvinte sau peste randuri intregi.

Toate acestea se datoresc insuficientei capacitatii de analiza optica a cuvantului scris sau de analiza fonetica a celui auzit, insuficientei capacitatii de sinteza a cuvantului din literele pe care copilul poate sa le cunoasca sau din sunetele pe care copilul poate sa le silabiseasca.

De asemenea, pot aparea si distorsiuni in evocarea realitatii simbolizate. Acestea se caracterizeaza prin: citirea fragmentara, uneori extrem de lenta, alteori precipitata, cu multe ezitari in citirea cuvintelor, cu pauze mari, citire fara sens, cuvintele sunt ghicite, alteori substituite fara a exista o justificare logica; unele cuvinte sunt uitate, repetate, randuri sarite, intoarceri repetate.

Tot la scolarii mici, apar dificultati in descrierea si recunoasterea unor imagini pe care le vom prezenta mai departe.






Copyright © 2008-2016 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015