Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.
59 TITLURI DISPONIBILE | |
25 TITLURI DISPONIBILE | |
123 TITLURI DISPONIBILE | |
11 TITLURI DISPONIBILE | |
Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.
|
|
|
|
Studii despre societate si religie. Opere esentiale (vol. 9)
de Sigmund Freud
Studiile despre societate si religie ale lui Sigmund Freud sunt reunite in volumul 9 al Operelor sale. In aceste texte, Freud dezbate relatiile tensionate dintre societate si individ, ca urmare a confruntarilor inerente intre viata pulsionala personala si exigentele societatii. In volum se regasesc si ideile lui Freud despre religie, razboi, formarea si evolutia miturilor, despre consecintele moralei sexuale asupra nevrozelor si despre marele experiment comunist al vremurilor traite de parintele psihanalizei.
|
Editura: Trei Colectia: Biblioteca de psihanaliza Pagini: 744
| | Anul aparitiei: 2010 Editia originala: - Traducere din limba germana de R. Melnicu, G. Purdea, Vasile Dem. Zamfirescu | | Coperta: Simpla (Paperback) Dimensiuni: 140 mm x 200 mm ISBN: 978-973-707-351-8 |
Descrierea editorului
Studiile reunite in acest volum alcatuiesc partea cea mai importanta a psihanalizei aplicate. Miza teoretica este extrem de ambitioasa, si anume de a explica inceputurile principalelor dimensiuni ale culturii umane (morala, dreptul, religia), utilizand perspectiva inconstientului, asa cum va constata cititorul parcurgand celebra lucrare Totem si tabu, numita de Mircea Eliade „romanul negru al psihanalizei".
Nu doar trecutul indepartat al fenomenelor culturale majore face obiectul interesului intemeietorului psihanalizei, ci si viitorul lor. Religia, atat de preocupanta pentru Freud, este cercetata sub acest aspect in controversata lucrare Viitorul unei iluzii. Cunostintele puse in joc sunt impresionante: atat in Totem si tabu, cat si in Moise si religia monoteista, Freud utilizeaza informatii istorice si etnografice foarte intinse si aprofundate.
Toate firele problematicii volumului se strang in amplul studiu Disconfort in cultura, unde Freud pune in discutie cultura din perspectiva fericirii individului, dovedindu‑se a fi, alaturi de Nietzsche, unul dintre cei mai severi critici ai culturii prin dezvaluirea consecintelor psihice ale represiunii instinctelor
„Intr‑o zi, fratii alungati s‑au unit, si‑au ucis si devorat tatal si au pus astfel capat hoardei patriarhale. Tatal primordial violent fusese cu siguranta cel mai invidiat si mai temut model al fiecaruia din multimea de frati. Astfel, prin actul devorarii lui, fratii au realizat identificarea cu el, fiecare insusindu‑si o parte din puterea lui. Pranzul totemic, poate prima sarbatoare a omenirii, ar fi deci reluarea si comemorarea acestei fapte memorabile, nelegiuite, cu care au inceput atat de multe — organizatiile sociale, restrictiile morale si religia.
(...)
Problema de rezolvat este de a deplasa scopurile pulsionale astfel incat sa nu intre sub incidenta frustrarii din partea lumii exterioare. Sublimarea pulsiunilor isi ofera aici ajutorul. Si reusim cel mai bine atunci cand stim sa sporim indeajuns castigul de placere din sursele muncii psihice si intelectuale. Asemenea satisfactii pot proveni din bucuria artistului care creeaza, din bucuria fata de intruparea plasmuirii fanteziei lui, din bucuria cercetatorului la rezolvarea unor probleme si la aflarea adevarului.”
SIGMUND FREUD
Sigmund Freud Sigmund Freud (1856-1939) este parintele psihanalizei. Psihanaliza este deopotriva o teorie despre psihicul uman, o terapie a suferintelor sale si un mod de interpretare a culturii si a societatii. Freud a fost medic neuropsihiatru. Evreu stabilit in Viena, a publicat in 1891 cartea "Conceptii despre afazie", in care prezinta tulburarile de vorbire aparute in urma unor leziuni ale creierului. Dupa publicarea unei noi lucrari in domeniul neurologiei, "Paralizia cerebrala infantila", in 1897, s-a dedicat studiului tulburarilor psihice. In 1899, a publicat una dintre cele mai cunoscute lucrari ale sale "Interpretarea viselor".
In 1902, Freud este numit profesor la Universitatea din Viena. A avut numerosi discipoli, printre care Alfred Adler, Eugen Bleuler, Carl Gustav Jung si Ernest Jones, care i-au preluat si i-au dezvoltat mai departe teoriile. In 1910 a fost creata Societatea Internaționala de Psihanaliza. Pe baza studiilor si cazurilor sale clinice, Freud a incercat sa explice si unele fenomene sociale si culturale, ca religia, mitologia, arta si literatura, nu doar tulburarile psihice. Dupa ocuparea Austriei de nazisti Freud s-a refugiat cu intreaga familie la Londra, unde a murit in 1939. |
Pagini din carte
Cuprinsul cartii
Nota asupra editiei
Morala sexuala "culturala" si nervozitatea moderna (1908)
Nota introductiva
Consideratii actuale despre razboi si moarte (1915)
Nota introductiva
I. Dezamagirea razboiului
II. Relatia noastra cu moartea
Psihologia maselor si analiza Eului (1921)
Nota introductiva
I. Introducere
II. Sufletul maselor in descrierea lui Gustave Le Bon
III. Alte conceptii asupra vietii psihice colective
IV. Sugestia si libidoul
V. Doua mase artificiale: biserica si armata
VI. Alte obiective si directii de cercetare
VII. Identificarea
VIII Iubirea si hipnoza
IX. Instinctul gregar
X. Masa si hoarda primitiva
XI. Despre una dintre treptele de dezvoltare ale Eului
XII. Cateva consideratii suplimentare
Viitorul unei iluzii (1927)
Nota introductiva
Disconfort in cultura (1930 [1932])
Nota introductiva
De ce razboi? (1933 [1932])
Nota introductiva
Totem si tabu. Cateva corespondente intre viata psihica a salbaticilor si cea a nevroticilor (1912-13)
Nota introductiva
Prefata
Prefata la editia ebraica
I. Oroarea de incest
II. Tabuul si ambivalenta miscarilor afective
III Animism, magie si omnipotenta gandurilor
IV Revenirea infantila a totemismului
Despre obtinerea focului (1932[1931])
Nota introductiva
Moise si religia monoteista. Trei eseuri (1939 [1934-1938])
Nota introductiva
I. Moise, egiptean
II. Daca Moise a fost egiptean
III. Moise, poporul sau si religia monoteista
Partea intai
Observatia preliminara I
Observatia preliminara II
A. Premisa istorica
B. Perioada de latenta si traditia
C. Analogia
D. Aplicarea
E. Dificultati
Partea a doua
Rezumat si recapitulare
A. Poporul Israel
B. Marele om
C. Progresul in spiritualitate
D. Renuntarea la pulsiuni
E. Continutul de adevar al religiei
F. Intoarcerea refulatului
G. Adevarul istoric
H. Dezvoltarea istorica
Bibliografie
Lista abrevierilor
Indice de nume si termeni
Fragmente din carte
Morala sexuala "culturala" si nervozitatea moderna (1908)
Nota introductiva
Dintre lucrarile lui Freud, poate ca aceasta este prima in care el discuta detaliat antagonismul dintre cultura si viata pulsionala, dar ideile sale despre aceasta tema se formasera deja cu mult timp inainte. In notitele pe care i le trimite lui Fliefß in 31 mai 1897, Freud scrie: „Incestul este... antisocial – cultura consta in aceasta renuntare continua (Freud, 1950a, Manuscrisul N). Convingeri asemanatoare stau la baza unor pasaje din „Sexualitatea in etiologia nevrozelor” (1898a), unde scrie ca „pe buna dreptate, pentru raspandirea neurasteniei am putea face raspunzatoare si civilizatia noastra”. De fapt, acest antagonism era deja continut implicit in teoria de ansamblu despre actiunea perioadei de latenta asupra dezvoltarii sexualitatii masculine si pe ultimele pagini din Trei eseuri asupra teoriei sexualitatii (1905d) Freud vorbeste despre „relatia de opozitie intre cultura si libera dezvoltare sexuala”.
Tema principala a prezentului studiu este alcatuita de aspectele sociologice ale antagonismului; Freud s-a intors adesea, in scrieri ulterioare, asupra acestor chestiuni. Astfel, avand in vedere mai multe consideratii, putem mentiona in special cele doua ultime paragrafe din „Despre cea mai generala dintre injosirile vietii amoroase” (1912), un lung pasaj din „Consideratii actuale despre razboi si moarte” (1915), primele pagini din „Viitorul unei iluzii” (1927) si pasajele finale din scrisoarea deschisa catre Albert Einstein, „De ce razboi?” (1933). Cea mai lunga si cea mai fundamentala tratare o are aceasta tema in Disconfort in cultura (1930).
Lucrarea de fata nu contine o analiza a surselor profunde, sufletesti, ale culturii; restrictiile aduse de civilizatie vor fi prezentate mai curand ca fiind ceva impus din afara, iar pulsiunile al caror conflict cu cultura va fi considerat aici sunt doar pulsiunile sexuale.
In recent publicata sa Sexualethik (Etica sexualak), von Ehrenfels zaboveste asupra deosebirii intre morala sexuala „naturala” si cea „culturala”. Prin morala sexuala „naturala” se intelege acea morala sub al carei imperiu semintia umana incearca sa-si prezerve durabil sanatatea si vitalitatea; prin morala sexuala culturala intelegem acea morala a carei urmare ii stimuleaza pe oameni sa realizeze un proces cultural mai intensiv si mai productiv. Aceasta opozitie va fi cel mai curand lamurita prin confruntarea zestrei constitutive si a celei culturale a unui popor. Avand in vedere ca pentru a putea aprecia in continuare aceasta importanta filiera de gandire indruma spre lucrarea lui von Ehrenfels, eu voi releva din ea doar atat cat imi este necesar pentru introducerea propriei mele dezvoltari.
E usor de presupus ca sub dominatia unei morale sexuale culturale sanatatea si vitalitatea indivizilor umani pot fi supuse unor prejudicieri si ca in sfarsit aceasta vatamare a indivizilor ajunge, prin jertfa care le este impusa, la un grad atat de inalt, incat pe aceasta cale ocolita chiar obiectivul cultural final este pus in pericol. Von Ehrenfels indica intr-adevar si o serie de pacate ale moralei noastre contemporane occidentale, pentru care trebuie sa o faca raspunzatoare si, cu toate ca el ii recunoaste pe deplin capacitatea de a promova cultura, ajunge sa dea sentinta ca ea necesita o reforma.
Pentru morala sexuala culturala care ne domina ar fi caracteristice transferul cerintelor feminine asupra vietii sexuale masculine si interzicerea oricarui raport sexual cu exceptia celui marital-monogam. Considerarea diferentei naturale intre sexe face apoi necesar in toate cazurile ca abaterile barbatilor sa fie pedepsite mai putin riguros si astfel sa se accepte de fapt pentru barbat o morala dubla. Dar o societate care se angajeaza in aceasta morala dubla nu poate sa ajunga in ceea ce priveste „iubirea de adevar, onestitatea si umanitatea” dincolo de o anumita masura, strict limitata, si trebuie sa-i duca pe membrii ei spre voalarea adevarului, spre o manie a edulcorarii, spre autoamagire, ca si spre amagirea altora.
Inca si mai vatamator actioneaza morala sexuala culturala prin aceea ca, privilegiind monogamia, paralizeaza factorul selectiei virile, doar prin influenta acestuia putandu-se castiga o imbunatatire a constitutiei, dat fiind ca la popoarele culturale selectia vitala este redusa la minimum prin umanitate si igiena. Dintre vatamarile provocate de morala sexuala culturala, medicului ii scapa cea a carei semnificatie va fi explicata aici in continuare. Ma refer la nervozitatea moderna care rezulta din aceasta, adica la nervozitatea care se raspandeste cu repeziciune in societatea noastra contemporana.
Un bolnav nevrotic il face ocazional el insusi pe medic atent la opozitia intre cerintele constitutiei si cele ale culturii, opozitie ce trebuie sa fie luata in consideratie in cauzarea suferintei, exprimandu-se astfel: „In familia noastra am devenit toti nervosi, pentru ca am vrut sa fim ceva mai buni decat putem fi dupa obarsia noastra”.
Medicul este pus pe ganduri destul de des de observatia ca nervozitatii ii cad prada tocmai urmasii acelor tati care, provenind din conditii simple si sanatoase de la tara, vlastare ale unor familii grosiere dar puternice, vin in marele oras ca niste cuceritori, iar copiii lor se ridica, intr-un scurt interval de timp, la un nivel cultural inalt. Inainte de toate, chiar medicii neurologi au proclamat sus si tare relatia intre „nervozitatea in crestere” si viata culturala moderna. Unde cauta ei intemeierea acestei dependente trebuie elucidat prin anumite extrase din expunerile unor observatori eminenti.
W. Erb (1893): „Intrebarea care sta la origine este daca acele cauze ale nervozitatii prezentate aici sunt date intr-o masura atat de ridicata in existenta noastra moderna, incat pot explica o crestere marcanta a acesteia – si la aceasta intrebare trebuie fara ezitare raspuns afirmativ, dupa cum va arata o privire rapida asupra vietii noastre moderne si a configuratiei acesteia.”
„Reiese cu claritate deja dintr-o serie de fapte generale: la extraordinarele cuceriri ale contemporaneitatii, la descoperirile si inventiile in toate domeniile, la mentinerea progresului fata de concurenta in crestere s-a ajuns doar printr-un mare travaliu spiritual si ele nu pot fi intretinute decat printr-un astfel de travaliu. Pretentiile de capacitate de munca a individului in lupta pentru existenta au crescut considerabil si individul nu le poate satisface decat cu uzul intregii sale forte spirituale; in acelasi timp, au crescut in toate cercurile si trebuintele individului, pretentiile de a savura viata; un lux nemaiauzit s-a raspandit in straturi ale populatiei care nu fusesera mai inainte atinse de acesta; pierderea religiozitatii, nemultumirea si aviditatea au patruns in cercuri ale poporului din ce in ce mai largi; prin circulatia care creste nemasurat, prin retelele mondiale de sarma ale telegrafului si telefonului s-au schimbat total relatiile in modul de viata: totul se petrece in graba si iritare, noaptea este folosita pentru a calatori, iar ziua pentru a face afaceri, chiar «calatoriile de placere» se transforma in hartuiri ale sistemului nervos; marile crize politice, industriale, financiare produc incitarea unor cercuri ale populatiei mult mai largi decat pana acum; participarea la viata politica a devenit generala: luptele politice, religioase, sociale, activitatea de partid, agitatiile in jurul alegerilor, viata de asociatie care creste nemasurat inflameaza capetele, obliga spiritele la eforturi mereu noi si rapesc timpul pentru distractie, somn si odihna; viata in marile orase devine tot mai rafinata si mai nelinistita. Nervii vlaguiti isi cauta recreatia in excitatii crescute, in placeri puternic condimentate, ca prin acestea sa nu obtina decat o si mai mare oboseala; literatura moderna se ocupa predominant cu probleme de cele mai indoielnice, care rascolesc toate pasiunile, senzualitatea si cautarea placerii, care promoveaza dispretul tuturor principiilor etice si idealurilor; ea aduce in fata ochilor cititorului configuratii patologice, probleme sexual-psihopate, revolutionare si altele; urechea noastra este incitata si suprastimulata de o muzica administrata in doze mari, suparatoare si zgomotoasa, teatrele iau prizoniere toate simturile cu reprezentarile lor senzationale; si artele plastice se indeletnicesc de preferinta cu lucruri dezgustatoare, urate si excitante si nu se sfiesc sa infatiseze dinaintea ochilor nostri, cu o revoltatoare realitate, chiar si cele mai groaznice lucruri pe care le ofera viata reala.”
„Astfel, acest tablou general arata deja o serie de pericole in dezvoltarea noastra culturala moderna; acest tablou poate fi desavarsit in special prin alte cateva trasaturi!” Binswanger (1896): „Neurastenia a fost desemnata in mod special ca o maladie esentialmente moderna, si Beard, caruia ii datoram prima prezentare cuprinzatoare a acesteia, a crezut ca a descoperit o noua boala de nervi ivita mai ales pe pamant american. Aceasta presupunere era desigur gresita, dar faptul ca un medic american a fost cel care a putut primul sa discearna si sa sustina trasaturile particulare ale acestei boli pe temeiul unei experiente bogate caracterizeaza stransele relatii dintre aceasta boala si modernitate, graba nestapanita si vanarea de bani si colosalele progrese in domeniile tehnice, care au facut iluzorii toate impedimentele temporale si spatiale ale circulatiei.”
Von Krafft-Ebing (1895): „Modurile de viata ale nenumaratilor oameni civilizati prezinta in zilele noastre o multime de factori antiigienici, care lasa in mod direct sa se observe ca nervozitatea se extinde fatalmente, dat fiind ca acesti factori vatamatori actioneaza cel mai adesea si cel mai mult asupra creierului. In raporturile politice si sociale ale natiunilor culturale, in special in cele mercantile, industriale, agrare, s-au petrecut de-a lungul ultimelor decenii transformari; profesia, pozitia sociala, proprietatea s-au modificat puternic, si anume pe spezele sistemului nervos, care trebuie sa faca fata pretentiilor sociale si economice in crestere, printr-o cheltuiala sporita de energie de concentrare, cu recreeri insuficiente.”
La aceste teorii – si la altele care suna la fel – trebuie sa obiectez nu faptul ca ele sunt gresite, ci ca se dovedesc insuficiente pentru a explica particularitatile manifestarilor din tulburarile nevrotice si ca ele lasa in afara atentiei tocmai cei mai semnificativi dintre factorii eficienti etiologic. Facand abstractie de manierele mai nespecifice de a fi „nervos” si abordand formele propriu-zise ale starii de boala nevrotica, influenta vatamatoare a culturii se reduce in esenta la reprimarea vatamatoare a vietii sexuale a popoarelor (sau paturilor sociale) civilizate, prin morala sexuala „culturala” care domneste la ele.
Alte carti de acelasi autor
|
|
Interpretarea viselor. Opere esentiale (vol. 2)
Pagini: 784 / Pret: 85.00 lei Calea regala de acces catre inconstient este prezentata in cele mai mici detalii de catre Sigmund Freud in volumul -Interpretarea viselor. Parintele psihanalizei ne invata cum sa acordam viselor locul important pe care il ocupa in viata noastra, pentru ca ne conduc in profunzimea sufletului. In plus, interpretarea viselor este o tehnica eficienta pentru a descifra dorinte si ganduri ascunse, Freud prezentand cum poate fi folosita atat in terapie, cat si in decodarea produselor culturale la realizarea carora participa inconstientul (de la literatura si arta la religie si morala). | |
|
|
Tehnica psihanalizei. Opere esentiale (vol. 11)
Pagini: 496 / Pret: 55.00 lei Eseurile dedicate de Sigmund Freud -Tehnicii psihanalizei- ofera o viziune de ansamblu asupra evolutiei modalitatilor de atingere a inconstientului intr-o terapie psihanalitica. Intemeietorul psihanalizei abordeaza teme cum ar fi interpretarea viselor, psihanaliza salbatica si dezavantajele ei terapeutice, transferul si dinamica transferului, iubirea de transfer, cu tentatiile si capcanele ei, analiza practicata de nemedici, caracterul terminabil sau interminabil al analizei. | |
|
|
Psihopatologia vietii cotidiene (despre uitare, greseala de vorbire, superstitie si eroare)
Pagini: 328 / Pret: 47.00 lei Decodarea actelor ratate din viata cotidiana ne poate ajuta sa ne cunoastem mai bine pe noi insine si pe ceilalti, sa evitam sau sa dezamorsam conflicte, sa rezolvam mai repede unele probleme interpersonale sau sa facem alegeri mai bune in diverse situatii. Freud ne pune la indemna cateva tehnici eficiente de decriptare a actelor ratate - mereu semnificative, dar adeseori ignorate. | |
|
|
Despre vis
Pagini: 126 / Pret: 32.00 lei Intemeietorul psihanalizei, S. Freud, este cel despre care se spune ca a descifrat secretele visului. Cartea -Despre vis- Freud a scris-o pentru publicul larg interesat de viata psihica si de intelegerea viselor. Volumul de fata cuprinde ideile si exemplele esentiale despre vis, care sunt desigur detaliate, pentru specialisti si toti cei interesati, in peste cele 800 de pagini ale unei dintre cartile cele mai citite ale secolului XX -Interpretarea viselor. | |
|
|
Eseuri de psihanaliza aplicata. Opere esentiale (vol. 10)
Pagini: 414 / Pret: 46.00 lei Volumul 10 din Operele lui Sigmund Freud reuneste eseurile de psihanaliza aplicata ale parintelui psihanalizei. Figuri mari ale culturii, cum ar fi Dostoievski, Michelangelo, Leonardo da Vinci, Goethe si creatiile lor apar intr-o lumina neasteptata din perspectiva psihanalitica. Eseurile dedicate aplicarii psihanalizei la literatura si arta plastica pornesc de la ideile revolutionare ce sustin ca inconstientul este omniprezent in viata omului si ca intre normalitate si patologie exita doar o deosebire cantitativa, de grad, si nu calitativa. | |
|
|
Nevroza la copil. Opere esentiale (vol. 8)
Pagini: 294 / Pret: 37.00 lei Volumul -Nervroza la copil- contine doua din analizele descrise detaliat de Sigmund Freud -Micul Hans si Omul cu Lupi. Ambele cazuri de nevroza la copil sunt fundamentate teoretic de conceptia freudiana conform careia originea oricarei tulburari psihice a unui adult se afla in evenimentele traumatice din copilarie, care au perturbat evolutia dezvoltarii sale ulterioare. | |
|
|
Nevroza, psihoza, perversiune. Opere esentiale (vol. 7)
Pagini: 412 / Pret: 46.00 lei Selectia de texte din volumul 7 al Operelor lui Sigmund Freud cuprinde lucrari despre psihoza, nevroza si perversiune. Freud abordeaza patologia pulsiunilor sexuale, prezinta cazuri relevante pentru diverse tulburari psihice si tehnici de lucru in functie de simptomatologia pacientilor. Volumul de fata cuprinde texte ce releva aplicatiile teoriilor psihanalitice la psihopatologia psihica in terapie. | |
|
|
Inhibitie, simptom, angoasa. Opere esentiale (vol. 6)
Pagini: 372 / Pret: 47.00 lei Volumul -Inhibitie, simptom, angoasa- din seria Operelor lui Sigmund Freud ofera cititorilor (psihologi, psihoterapeuti, psihiatri, pedagogi etc.) posibilitatea de a parcurge, in ordine cronologica, majoritatea studiilor dedicate de intemeietorul psihanalizei nevrozei de tip isteric si etiologiei acesteia. In plus, sunt cuprinse in carte texte ale lui Freud referitoare la neurastenie, nevroza actuala, nevroza de angoasa si psihonevroza. | |
|
|
Studii despre sexualitate. Opere esentiale (vol. 5)
Pagini: 378 / Pret: 47.00 lei Studiile despre sexualitate din volumul 5 al Operelor lui Sigmund Freud cuprind texte esentiale dedicate de intemeietorul psihanalizei sexualitatii si rolului pe care il joaca in viata psihica. In cele trei eseuri asupra teoriei sexualitatii este expusa pe larg conceptia lui Freud asupra sexualitatii infantile, conceptie corelativa unor termeni psihanalitici fundamentali, cum ar fi inconstient, refulare, complex Oedip, fixatie, conflict psihic inconstient etc. Alte teme tratate de Freud in capitolele cartii sunt psihologia vietii amoroase, sexualitatea feminina si educatia sexuala a copiilor. | |
|
|
Cuvantul de spirit si raportul sau cu inconstientul. Opere esentiale (vol. 4)
Pagini: 342 / Pret: 42.00 lei Volumul -Cuvantul de spirit si raportul sau cu inconstientul-, de Sigmund Freud, include scrieri referitoare la seminficatia cuvantului de spirit, la sensurile contradictorii ale anumitor cuvinte din limbile arhaice, precum si un eseu care inregistreaza prima utilizare a termenului roman familial. Freud traseaza o pararela intre vis si spirit, demonstrand ca tehnicile elaborarii cuvantului de spirit coincid cu cele ale visului. | |
|
|
Psihologia inconstientului. Opere esentiale (vol. 3)
Pagini: 438 / Pret: 46.00 lei Volumul -Psihologia inconstientului- cuprinde principalele scrieri metapsihologice ale lui Sigmund Freud. In aceste texte este dezvoltata teoria psihanalitica referitoare la natura si modalitatea de functionare a inconstientului. Insusi Freud a introdus termenul de metapsihologie pentru a indica psihologia teritoriului din spatele constientului. In carte se regasesc si conceptiile lui Freud despre pulsiuni si destine ale pulsiunilor, despre refulare si negare ca mecanisme de aparare a Eului, precum si o ilustrare comparativa a nevrozei si psihozei. | |
|
|
|
Despre fericire
Pagini: 160 / Pret: 33.00 lei Ne intalnim aici cu concepte clasice ale psihanalizei, precum Supraeul, principiul placerii si principiul realitatii, pulsiunea de viata si pulsiunea de moarte, analizate dintr-o perspectiva societala. | |
|
|
Despre psihologia vietii erotice
Pagini: 120 / Pret: 33.00 lei Prima parte introduce termenul de complex Oedip, a doua trateaza fenomenul impotentei psihice, imposibilitatea de a satisface tocmai partenera iubita, iar a treia ofera o perspectiva psihanalitica asupra frigiditatii femeii. | |
|
|
Despre actele ratate
Pagini: 160 / Pret: 32.00 lei Ne intalnim aici cu o lucrare care face parte din Prelegeri de introducere in psihanaliza, alaturi de Visul si de Teoria generala nevrozelor, si care descrie psihopatologia vietii cotidiene. | |
|
|
Despre nervozitatea moderna
Pagini: 176 / Pret: 33.00 lei Volumul de fata cuprinde o serie de lucrari despre nevroza, ordonate, cel putin in intentie, astfel incat sa introduca cititorul in aceasta tema pe poarta larga a categoriei generale, pentru ca apoi drumul sa se ramifice si sa se ingusteze, pe masura ce ideile incep sa devina mai particulare si mai aplicate. | |
|
|
Despre dezastre
Pagini: 112 / Pret: 27.00 lei Acest volum cuprinde lucrarile Consideratii actuale despre razboi si moarte (1915) si De ce razboi?.(1932/1933). | |
|
|
Despre vis
Pagini: 232 / Pret: 33.00 lei Una dintre cele mai importante si, in acelasi timp, cele mai interesante carti ale secolului XX este Interpretarea viselor de Sigmund Freud. S-a spus despre ea ca a descifrat secretul visului. | |
|
Alte titluri de specialitate de pe PsihoShop.ro:
|
|
|
Copyright © 2008-2020 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.
TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015
|
|