Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





61 TITLURI DISPONIBILE

25 TITLURI DISPONIBILE

123 TITLURI DISPONIBILE

11 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:

      
Nevroza, psihoza, perversiune. Opere esentiale (vol. 7) - Sigmund Freud       Nevroza, psihoza, perversiune. Opere esentiale (vol. 7)
de

Selectia de texte din volumul 7 al Operelor lui Sigmund Freud cuprinde lucrari despre psihoza, nevroza si perversiune. Freud abordeaza patologia pulsiunilor sexuale, prezinta cazuri relevante pentru diverse tulburari psihice si tehnici de lucru in functie de simptomatologia pacientilor. Volumul de fata cuprinde texte ce releva aplicatiile teoriilor psihanalitice la psihopatologia psihica in terapie.

Pret: lei        Avem aceasta carte in stoc



      



Editura: Trei
Colectia: Biblioteca de psihanaliza
Pagini: 412
   
Anul aparitiei: 2010
Editia originala: -
Traducere din limba germana de Roxana Melnicu, Corneliu Irimia, Reiner Wilchelm
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 140 mm x 200 mm
ISBN: 978-973-707-341-9


Descrierea editorului

Printre contributiile importante ale lui Freud la psihologie se numara identificarea, descrierea si explicarea nevrozei obsesionale. Etiologia este, ca si in cazul isteriei, sexuala, adica un conflict psihic infantil. In timp ce in cazul isteriei este vorba despre o fixatie oedipiana, in nevroza obsesionala, fixatia libidoului se produce la stadiul sadic‑anal al dezvoltarii psihosexuale.

Prezentul volum contine doua dintre cazurile celebre ale lui Freud – „Omul cu sobolani” si „Cazul presedintelui Schreber”, ambele, unul de nevroza si altul de psihoza, fiind atribuite unor conflicte si fixatii la stadiul sadic‑anal. In aceeasi cheie explicativa se inscrie si incitantul studiu „Un caz de nevroza demoniaca in secolul al XVII‑lea”. Toate celelalte studii stau sub semnul cercetarii manifestarilor si modificarilor pulsiunii sexuale in stadiul sadic‑anal al dezvoltarii psihosexuale.

„Stim ca o perversiune infantila nu este obligatoriu sa ramana pentru toata viata, ea poate cadea si mai tarziu prada refularii, poate sa fie inlocuita de o formatiune reactionala sau poate fi transformata printr‑o sublimare. Insa, atunci cand aceste procese nu intervin, perversiunea se conserva in viata matura; acolo unde gasim la adult o deviatie sexuala – perversiune, fetisism, inversiune –, trebuie sa ne asteptam sa descoperim in copilaria individului, prin cercetare anamnestica, o astfel de intamplare cu rol fixator.” (Sigmund Freud)

„Nu sunt, desigur, primul care a fost frapat de asemanarea intre asa‑zisele actiuni compulsive ale nevroticilor si actele rituale prin care credinciosul isi arata piosenia. Oamenii care desfasoara actiuni compulsive sau ceremoniale apartin, alaturi de cei care sufera de ganduri obsesive, idei obsedante, impulsuri obsesive, unei entitati clinice aparte, aceasta afectiune fiind desemnata de obicei cu numele de «nevroza obsesionala».” (Sigmund Freud)



Sigmund Freud

Sigmund Freud (1856-1939) este parintele psihanalizei. Psihanaliza este deopotriva o teorie despre psihicul uman, o terapie a suferintelor sale si un mod de interpretare a culturii si a societatii. Freud a fost medic neuropsihiatru. Evreu stabilit in Viena, a publicat in 1891 cartea "Conceptii despre afazie", in care prezinta tulburarile de vorbire aparute in urma unor leziuni ale creierului. Dupa publicarea unei noi lucrari in domeniul neurologiei, "Paralizia cerebrala infantila", in 1897, s-a dedicat studiului tulburarilor psihice. In 1899, a publicat una dintre cele mai cunoscute lucrari ale sale "Interpretarea viselor".

In 1902, Freud este numit profesor la Universitatea din Viena. A avut numerosi discipoli, printre care Alfred Adler, Eugen Bleuler, Carl Gustav Jung si Ernest Jones, care i-au preluat si i-au dezvoltat mai departe teoriile. In 1910 a fost creata Societatea Internaționala de Psihanaliza. Pe baza studiilor si cazurilor sale clinice, Freud a incercat sa explice si unele fenomene sociale si culturale, ca religia, mitologia, arta si literatura, nu doar tulburarile psihice. Dupa ocuparea Austriei de nazisti Freud s-a refugiat cu intreaga familie la Londra, unde a murit in 1939.




Pagini din carte

                     

                     

                     

            



Cuprinsul cartii

Nota asupra traducerii (Roxana Melnicu)

Actiuni compulsive si practici religioase (1907)
Nota introductiva

Caracter si erotica anala (1908)
Nota introductiva

Remarci asupra unui caz de nevroza obsesionala (1909)
Nota introductiva
Introducere
I Din istoricul bolii
A. Inceputul tratamentului
B. Sexualitatea infantila
C. Marea temere obsesiva
D. Introducere in intelegerea curei
E. Cateva reprezentari obsesive, si explicarea lor
F. Determinarea ocazionala a bolii
G. Complexul patern si solutia ideii legate de sobolani
II Consideratii teoretice
A. Cateva caracteristici generale ale formatiunilor obsesionale
B. Cateva particularitati psihologice ale bolnavilor de nevroza obsesionala. Atitudinea lor fata de realitate, superstitie si moarte
C. Viata pulsionala si originea obsesiei si a indoielii

Predispozitia la nevroza obsesionala. O contributie la problema alegerii nevrozei (1913)
Nota introductiva

Paralela mitologica la o reprezentare obsesionala plastica (1914)
Nota introductiva

Despre transformari pulsionale mai ales in erotica anala (1917)
Nota introductiva

Observatii despre un caz de paranoia (Dementia Paranoides) descris autobiografic
Nota introductiva
Introducere
I Istoria bolii
II Incercari de interpretare
III Despre mecanismul paranoiei
Completare (1912)

Un caz de paranoia care contrazice teoria psihanalitica (1915)
Nota introductiva

Despre cateva mecanisme nevrotice in gelozie, paranoia si homosexualitate (1922)
Nota introductiva

"Un copil este batut" (contributie la cunoasterea originii perversiunilor sexuale) (1919)
Nota introductiva

Despre psihogeneza unui caz de homosexualitate feminina (1920)
Nota introductiva

Un caz de nevroza demoniaca in secolul al XVII-lea (1923 [1922])
Nota introductiva
Introducere
I Povestea pictorului Christoph Haitzmann
II Motivul pactului cu diavolul
III Diavolul ca substitut pater
IV Cele doua pacte
V Cursul ulterior al nevrozei

Bibliografie
Lista abrevierilor
Index




Fragmente din carte

Actiuni compulsive si practice religioase (1907)

Nu sunt, desigur, primul care a fost frapat de asemanarea intre asa-zisele actiuni compulsive ale nevroticilor si actele rituale prin care credinciosul isi arata piosenia. Chezasie pentru aceasta sta numele de „ceremonial” care a fost atribuit unora dintre aceste actiuni compulsive. Aceasta asemanare nu mi se pare a fi pur si simplu superficiala, astfel ca o idee amanuntita despre formarea ceremonialului nevrotic ne autorizeaza sa tragem concluzii analoage asupra proceselor psihice ale vietii religioase.

Oamenii care desfasoara actiuni compulsive sau ceremoniale apartin, alaturi de cei care sufera de ganduri obsesive, idei obsedante, impulsuri obsesive, unei entitati clinice aparte, aceasta afectiune fiind desemnata de obicei cu numele de „nevroza obsesionala“. Insa nu putem sa deducem particularitatea acestei suferinte pornind de la numele ei, caci, la drept vorbind, si alte diferite manifestari psihice patologice au aceeasi pretentie de a poseda asa-zisa „caracteristica obsesionala”. In loc de definitie, deocamdata ar trebui sa recunoastem in amanunt faptul ca pana acum nu s-a reusit evidentierea criteriului nevrozei obsesionale, probabil unul profund – existenta acestui criteriu se poate banui totusi pretutindeni din manifestarile acesteia.

Ceremonialul nevrotic consta in mici acte, adaosuri, restrictii, prescriptii care sunt realizate in cadrul unor anumite actiuni ale vietii cotidiene in acelasi mod sau in moduri a caror variatie este reglata. Aceste indeletniciri ne dau impresia unor simple „formalitati”; ele ne par total lipsite de semnificatie. Nu altfel li se par ele bolnavului insusi si totusi acesta este incapabil sa le abandoneze, caci orice abatere de la ceremonial se pedepseste printr-o angoasa insuportabila, care il constrange imediat sa recupereze activitatea neglijata.

La fel de marunte ca si actiunile ceremoniale insele sunt prilejurile si activitatile care sunt inzorzonate, ingreunate si in orice caz prelungite, de exemplu imbracarea si dezbracarea, pregatirea pentru culcare, satisfacerea trebuintelor corporale. Exercitarea unui ceremonial poate fi desaisa inlocuindu-l printr-o serie de legi nescrise. De exemplu, pentru ceremonialul culcarii: fotoliul trebuie sa stea in cutare pozitie fata de pat, hainele trebuie sa fle impaturite pe el intr-o anumita ordine; cuvertura trebuie sa fie asezata la picioarele patului, iar cearsafurile trebuie sa fie netezite; pernele trebuie sa fie repartizate in cutare ordine, corpul insusi trebuie sa stea numai anumita pozitie; numai asa ii este ingaduit sa doarma. In cazurile usoare ceremonialul apare ca o exagerare a unei ordini juste si obisnuite. Insa deosebita constiinciozitate a indeplinirii si angoasa in cazul neglijarii fac sa se distinga acest ceremonial in calitate de „actiune sacra”. Tulburari ale acesteia sunt de cele mai multe ori rau suportate; caracterul public, prezenta altor persoane in timpul savarsirii ei sunt aproape intotdeauna excluse.

Orice activitati pot sa devina actiuni compulsive (Zwan-gshandlungen), in sens larg, daca sunt impopotonate cu mici accesorii, daca sunt ritmate prin pauze si repetari. Nu ne asteptam sa gasim o discriminare mai fina intre „ceremonial” si „actiuni compulsive”. Majoritatea actiunilor compulsive provin din ceremoniale. Alaturi de acestea doua, continutul suferintei cuprinde interdictii si impiedicari (abulii), care, de fapt, nu fac altceva decat sa continue opera actiunilor compulsive, prin aceea ca bolnavului nu ii sunt ingaduite deloc unele lucruri, iar altele ii sunt permise doar daca urmeaza un ceremonial prescris.

Este remarcabil faptul ca unele constrangeri, cum sunt interdictiile (asta trebuie sa faci, asta nu ai voie sa faci) se refera la inceput numai la activitati pe care omul le efectueaza in singuratate, lasand mult timp neafectat comportamentul social al acestuia. De aceea, acesti bolnavi pot sa isi trateze suferinta ca pe o chestiune privata si astfel sa o ascunda timp de multi ani. De aceste forme de nevroza obsesionala sufera mult mai multe persoane decat stiu medicii. Multi bolnavi pot sa ascunda aceasta foarte usor, dat fiind ca ei sunt foarte capabili sa isi Indeplineasca sarcinile sociale intr-o parte a zilei, dupa care isi dedica un numar de ore faptelor lor secrete, intr-un clivaj de Melusina.

Se observa cu usurinta in ce consta asemanarea ceremonialului nevrotic cu actiunile sacre ale riturilor religioase, anume in angoasa morala fata de neglijarea lor, in izolarea completa fata de toate celelalte fapte (interdictia de a fi tulburati in executarea acestor acte) si in constiinciozitatea executaril lor in amanunt. Dar la fel de evidente sunt si deosebirile; dintre care unele sunt atat de delicate, incat fac compararea lor sa para un sacrilegiu.

Marea variabilitate individuala a actiunilor ceremoniale contrasteaza cu stereotipia riturilor (rugaciune, prosternare etc.), caracterul privat al acestora se opune caracterului public si comunitar al practicilor religioase; si, mai ales, micile ingrediente ale ceremonialului religios sunt considerate simbolice si pline de sens, in timp ce omoloagele lor din ceremonialul nevrotic par ridicole si fara sens.

Nevroza obsesionala ne furnizeaza aici imaginea zdrentuita a unei religii private, pe jumatate comica, pe jumatate tragica. Tocmai aceasta deosebire hotaratoare intre ceremonialul nevrotic si cel religios este inlaturata atunci cand intervenim cu ajutorul tehnicii de cercetare psihanali¬tica pentru Intelegerea actiunilor compulsive.

Aceasta cercetare demoleaza din temelii ideea ca actiunile compulsive ar fi ridicole si fara sens si descopera motivatia acestei idei. Aflam ca actiunile compulsive au sens intotdeauna si in toate particularitatile lor, ca ele stau in serviciul unor interese importante ale personalitatii si exprima trairi cu bataie lunga si ganduri investite cu afect ale acesteia. Ele fac aceasta in doua sensuri: fie ca reprezentari directe, fie ca reprezentari simbolice; astfel, ele trebuie interpretate fie in sens istoric, fie in sens simbolic.

Nu voi face aici economie de exemple care vor clarifica aceste afirmatii. Cei care sunt familiarizati cu rezultatele cercetarii psihanalitice asupra psihonevrozelor nu vor fi surprinsi sa afle ca ceea ce este reprezentat prin actiunile compulsive sau prin ceremonial decurge din trairea cea mai intima, de cele mai multe ori din trairea sexuala a celui afectat:

a) O fata care a fost sub observatia mea se afla sub constrangerea ca dupa spalat sa rastoarne ligheanul de cateva ori cu fundul in sus. Semnificatia acestei actiuni compulsive statea in proverbul: nu arunca apa murdara pana ce nu ai una curata. Actiunea era menita sa o avertizeze pe iubita ei sora si sa o impiedice sa se desparta de barbatul ei, care nu o satisfacea, inainte de a innoda o relatie cu unul mai bun.


b) O femeie care traia separata de sotul ei urma la masa compulsia de a lasa in farfurie tot ceea ce era mai bun; de exemplu, dintr-o bucata de friptura arsa ea manca numai marginile. Aceasta renuntare se explica prin data aparitiei ei. Ea a survenit in ziva in care ea i-a refuzat sotului ei contactul marital, adica a renuntat la ceea ce era mai bun.

c) Aceeasi pacienta nu putea de fapt sa stea decat pe un singur fotoliu si nu se putea ridica decat cu greu din el. in relatie cu anumite detalii ale vietii conjugale, fotoliul il simboliza pe sot, caruia ii ramanea fidela. Pentru a explica compulsia ei, ea a spus: „Te desparti atat de greu de ceva (sot, fotoliu) pe care ai stat odata”.

d) Un timp, ea a repetat o actiune compulsiva deosebit de batatoare la ochi si fara sens. Ea alerga din camera ei intr-o alta, in mijlocul careia era o masa, ridica fata de masa intr-o anumita pozitie, o suna pe servitoare, care trebuia sa se apropie de masa, si apoi o expedia cu o insarcinare oarecare. Facand eforturi ca sa explice aceasta compulsie, ei i-a venit ideea ca respectiva fata de masa avea intr-un loc o pata si ca ea aseza de fiecare data fata de masa, astfel incat pata sa-i sara in ochi fetei in casa. Toate acestea s-au dovedit a fi o reproducere a unei experiente din casnicia ei, care i-a dat ulterior de gandit. Sotul ei a trecut in noaptea nuntii printr-un accident deloc neobisnuit. El s-a descoperit impotent si toata noaptea a alergat, de mai multe ori, din camera lui in camera ei”, incercand sa repete actul, desi fara succes. Dimineata el a spus ca i-ar fi rusine fata de camerista hotelului, care avea sa faca paturile; atunci el a luat o sticluta cu cerneala rosie si a varsat continutul ei pe cearsaf, insa cu atata stangacie incat pata rosie a aparut intr-un loc foarte nepotrivit pentru intentia lui. Deci in actiunea ei compulsiva ea punea in scena noaptea nuntii ei. „Masa si cu patul” alcatuiesc casnicia.

e) Atunci cand ea a capatat actiunea compulsiva de a nota numarul oricarei bancnote care ii trecea prin maini, aceasta s-a putut explica de asemenea istoric. In vremea in care mai avea inca intentia de a-l parasi pe sotul ei daca ar fi gasit pe altul, mai demn de incredere, statiune balneara ea s-a lasat prada eforturilor curtezane ale unui domn; se indoia totusi de seriozitatea intentiilor acestuia. Lipsindu-I intr-o zi maruntisul, ea l-a rugat sa ii schimbe o piesa de 5 coroane. EI a schimbat banii, a bagat in buzunar piesa oferita si a spus, galant, ca nu se mai gandea sa se desparta vreodata de aceasta, deoarece trecuse prin mainile ei. In intrevederile ulterioare in doi, ea a incercat adesea sa ii ceara sa ii arate piesa de 5 coroane, pentru a se convinge pe ea insasi daca merita sa dea crezare juramintelor lui de credinta. Insa a renuntat, pe bunul motiv ca nu se poate face diferenta intre doua monede de aceeasi valoare. Indoiala ei a ramas deci nerezolvata; in urma ei a ramas compulsia de a nota numarul fiecarei bancnote, prin care ea se deosebeste de oricare alta bancnota de aceeasi valoare.

Aceste cateva exemple, extrase din multimea celor din experienta mea, sunt menite sa explice afirmatia ca, la actiunile compulsive, totul este plin de sens si interpretabil. Acelasi lucru este valabil si pentru ceremonialul propriu-zis, numai ca aici demonstratia ar cere o comunicare detaliata. Nu ignor in niciun caz cat de mult parem a ne indeparta, in explicatiile pe care le dam actiunilor compulsive, de sfera de gandire a religiei.

Tine de conditiile starii patologice faptul ca persoana care urmeaza o compulsie o exercita fara sa ii cunoasca semnificatia – sau cel putin semnificatia principala. Numai prin efortul terapiei psihanalitice ii devine constient sensul actiunii compulsive si motivele care il determina. Exprimam aceasta importanta stare de fapt prin cuvintele: actiunea compulsiva serveste drept expresie unor motive si idei inconstiente. Aici pare a exista o noua deosebire fata de practicile religioase; insa trebuie sa ne gandim la faptul ca si credinciosul realizeaza de regula ceremonialul religios fara a se intreba asupra semnificatiei acestuia, in timp ce preotul si cercetatorul pot sa cunoasca sensul de cele mai multe ori simbolic al ritului. Motivele care imping la exercitiul religios sunt insa necunoscute tuturor credinciosilor sau sunt reprezentate in constiinta prin alte motive care le inlocuiesc.

Analiza actiunilor compulsive ne-a facilitat deja un fel de incursiune in determinarea acestora si in inlantuirea motivelor hotaratoare pentru ele. Putem spune ca cel care sufera de constrangeri si interdictii se comporta ca si cum ar sta sub dominarea unei constiinte a vinovatiei, de care el nu stie de altfel nimic, deci s-ar afla sub dominarea unei constiinte inconstiente de vinovatie, cum trebuie sa ne exprimam facand abstractie de contradictiile in termeni. Aceasta constiinta a vinovatiei isi are sursa in anumite procese psihice infantile, insa capata o constanta improspatare odata cu ispita reinnoita de fiecare prilej recent si, pe de alta parte, lasa sa ia fiinta o angoasa de asteptare, o asteptare a nenorocirii, care sta mereu la panda si care este legata prin conceptul de pedeapsa de perceperea interna a ispitei.

La inceputul formarii ceremonialului, bolnavul este constient inca de faptul ca trebuie sa faca cutare si cutare lucru, altminteri urmeaza sa se intample nenorociri si de regula este numit constient si specificul acestei nenorociri. Bolnavului ii este deja ascuns raportul, evidentiabil de fiecare data, intre prilejurile in care intervine angoasa de asteptare si continuturile cu care ea ameninta. Ceremonialul incepe deci ca o actiune de aparare sau de asigurare, ca o masura de precautie.





Alte carti de acelasi autor

Interpretarea viselor. Opere esentiale (vol. 2)    Interpretarea viselor. Opere esentiale (vol. 2)

Pagini: 784 / Pret: 85.00 lei
Calea regala de acces catre inconstient este prezentata in cele mai mici detalii de catre Sigmund Freud in volumul -Interpretarea viselor. Parintele psihanalizei ne invata cum sa acordam viselor locul important pe care il ocupa in viata noastra, pentru ca ne conduc in profunzimea sufletului. In plus, interpretarea viselor este o tehnica eficienta pentru a descifra dorinte si ganduri ascunse, Freud prezentand cum poate fi folosita atat in terapie, cat si in decodarea produselor culturale la realizarea carora participa inconstientul (de la literatura si arta la religie si morala).
Tehnica psihanalizei. Opere esentiale (vol. 11)    Tehnica psihanalizei. Opere esentiale (vol. 11)

Pagini: 496 / Pret: 55.00 lei
Eseurile dedicate de Sigmund Freud -Tehnicii psihanalizei- ofera o viziune de ansamblu asupra evolutiei modalitatilor de atingere a inconstientului intr-o terapie psihanalitica. Intemeietorul psihanalizei abordeaza teme cum ar fi interpretarea viselor, psihanaliza salbatica si dezavantajele ei terapeutice, transferul si dinamica transferului, iubirea de transfer, cu tentatiile si capcanele ei, analiza practicata de nemedici, caracterul terminabil sau interminabil al analizei.
Psihopatologia vietii cotidiene (despre uitare, greseala de vorbire, superstitie si eroare)    Psihopatologia vietii cotidiene (despre uitare, greseala de vorbire, superstitie si eroare)

Pagini: 328 / Pret: 47.00 lei
Decodarea actelor ratate din viata cotidiana ne poate ajuta sa ne cunoastem mai bine pe noi insine si pe ceilalti, sa evitam sau sa dezamorsam conflicte, sa rezolvam mai repede unele probleme interpersonale sau sa facem alegeri mai bune in diverse situatii. Freud ne pune la indemna cateva tehnici eficiente de decriptare a actelor ratate - mereu semnificative, dar adeseori ignorate.
Despre vis    Despre vis

Pagini: 126 / Pret: 32.00 lei
Intemeietorul psihanalizei, S. Freud, este cel despre care se spune ca a descifrat secretele visului. Cartea -Despre vis- Freud a scris-o pentru publicul larg interesat de viata psihica si de intelegerea viselor. Volumul de fata cuprinde ideile si exemplele esentiale despre vis, care sunt desigur detaliate, pentru specialisti si toti cei interesati, in peste cele 800 de pagini ale unei dintre cartile cele mai citite ale secolului XX -Interpretarea viselor.
Eseuri de psihanaliza aplicata. Opere esentiale (vol. 10)    Eseuri de psihanaliza aplicata. Opere esentiale (vol. 10)

Pagini: 414 / Pret: 46.00 lei
Volumul 10 din Operele lui Sigmund Freud reuneste eseurile de psihanaliza aplicata ale parintelui psihanalizei. Figuri mari ale culturii, cum ar fi Dostoievski, Michelangelo, Leonardo da Vinci, Goethe si creatiile lor apar intr-o lumina neasteptata din perspectiva psihanalitica. Eseurile dedicate aplicarii psihanalizei la literatura si arta plastica pornesc de la ideile revolutionare ce sustin ca inconstientul este omniprezent in viata omului si ca intre normalitate si patologie exita doar o deosebire cantitativa, de grad, si nu calitativa.
Studii despre societate si religie. Opere esentiale (vol. 9)    Studii despre societate si religie. Opere esentiale (vol. 9)

Pagini: 744 / Pret: 65.00 lei
Studiile despre societate si religie ale lui Sigmund Freud sunt reunite in volumul 9 al Operelor sale. In aceste texte, Freud dezbate relatiile tensionate dintre societate si individ, ca urmare a confruntarilor inerente intre viata pulsionala personala si exigentele societatii. In volum se regasesc si ideile lui Freud despre religie, razboi, formarea si evolutia miturilor, despre consecintele moralei sexuale asupra nevrozelor si despre marele experiment comunist al vremurilor traite de parintele psihanalizei.
Nevroza la copil. Opere esentiale (vol. 8)    Nevroza la copil. Opere esentiale (vol. 8)

Pagini: 294 / Pret: 37.00 lei
Volumul -Nervroza la copil- contine doua din analizele descrise detaliat de Sigmund Freud -Micul Hans si Omul cu Lupi. Ambele cazuri de nevroza la copil sunt fundamentate teoretic de conceptia freudiana conform careia originea oricarei tulburari psihice a unui adult se afla in evenimentele traumatice din copilarie, care au perturbat evolutia dezvoltarii sale ulterioare.
Inhibitie, simptom, angoasa. Opere esentiale (vol. 6)    Inhibitie, simptom, angoasa. Opere esentiale (vol. 6)

Pagini: 372 / Pret: 47.00 lei
Volumul -Inhibitie, simptom, angoasa- din seria Operelor lui Sigmund Freud ofera cititorilor (psihologi, psihoterapeuti, psihiatri, pedagogi etc.) posibilitatea de a parcurge, in ordine cronologica, majoritatea studiilor dedicate de intemeietorul psihanalizei nevrozei de tip isteric si etiologiei acesteia. In plus, sunt cuprinse in carte texte ale lui Freud referitoare la neurastenie, nevroza actuala, nevroza de angoasa si psihonevroza.
Studii despre sexualitate. Opere esentiale (vol. 5)    Studii despre sexualitate. Opere esentiale (vol. 5)

Pagini: 378 / Pret: 47.00 lei
Studiile despre sexualitate din volumul 5 al Operelor lui Sigmund Freud cuprind texte esentiale dedicate de intemeietorul psihanalizei sexualitatii si rolului pe care il joaca in viata psihica. In cele trei eseuri asupra teoriei sexualitatii este expusa pe larg conceptia lui Freud asupra sexualitatii infantile, conceptie corelativa unor termeni psihanalitici fundamentali, cum ar fi inconstient, refulare, complex Oedip, fixatie, conflict psihic inconstient etc. Alte teme tratate de Freud in capitolele cartii sunt psihologia vietii amoroase, sexualitatea feminina si educatia sexuala a copiilor.
Cuvantul de spirit si raportul sau cu inconstientul. Opere esentiale (vol. 4)    Cuvantul de spirit si raportul sau cu inconstientul. Opere esentiale (vol. 4)

Pagini: 342 / Pret: 42.00 lei
Volumul -Cuvantul de spirit si raportul sau cu inconstientul-, de Sigmund Freud, include scrieri referitoare la seminficatia cuvantului de spirit, la sensurile contradictorii ale anumitor cuvinte din limbile arhaice, precum si un eseu care inregistreaza prima utilizare a termenului roman familial. Freud traseaza o pararela intre vis si spirit, demonstrand ca tehnicile elaborarii cuvantului de spirit coincid cu cele ale visului.
Psihologia inconstientului. Opere esentiale (vol. 3)    Psihologia inconstientului. Opere esentiale (vol. 3)

Pagini: 438 / Pret: 46.00 lei
Volumul -Psihologia inconstientului- cuprinde principalele scrieri metapsihologice ale lui Sigmund Freud. In aceste texte este dezvoltata teoria psihanalitica referitoare la natura si modalitatea de functionare a inconstientului. Insusi Freud a introdus termenul de metapsihologie pentru a indica psihologia teritoriului din spatele constientului. In carte se regasesc si conceptiile lui Freud despre pulsiuni si destine ale pulsiunilor, despre refulare si negare ca mecanisme de aparare a Eului, precum si o ilustrare comparativa a nevrozei si psihozei.
Despre psihanaliza    Despre psihanaliza

Pagini: 272
Pret: 37.00 lei
Despre fericire    Despre fericire

Pagini: 160 / Pret: 33.00 lei
Ne intalnim aici cu concepte clasice ale psihanalizei, precum Supraeul, principiul placerii si principiul realitatii, pulsiunea de viata si pulsiunea de moarte, analizate dintr-o perspectiva societala.
Despre psihologia vietii erotice    Despre psihologia vietii erotice

Pagini: 120 / Pret: 33.00 lei
Prima parte introduce termenul de complex Oedip, a doua trateaza fenomenul impotentei psihice, imposibilitatea de a satisface tocmai partenera iubita, iar a treia ofera o perspectiva psihanalitica asupra frigiditatii femeii.
Despre actele ratate    Despre actele ratate

Pagini: 160 / Pret: 32.00 lei
Ne intalnim aici cu o lucrare care face parte din Prelegeri de introducere in psihanaliza, alaturi de Visul si de Teoria generala nevrozelor, si care descrie psihopatologia vietii cotidiene.
Despre nervozitatea moderna    Despre nervozitatea moderna

Pagini: 176 / Pret: 33.00 lei
Volumul de fata cuprinde o serie de lucrari despre nevroza, ordonate, cel putin in intentie, astfel incat sa introduca cititorul in aceasta tema pe poarta larga a categoriei generale, pentru ca apoi drumul sa se ramifice si sa se ingusteze, pe masura ce ideile incep sa devina mai particulare si mai aplicate.
Despre dezastre    Despre dezastre

Pagini: 112 / Pret: 27.00 lei
Acest volum cuprinde lucrarile Consideratii actuale despre razboi si moarte (1915) si De ce razboi?.(1932/1933).
Despre vis    Despre vis

Pagini: 232 / Pret: 33.00 lei
Una dintre cele mai importante si, in acelasi timp, cele mai interesante carti ale secolului XX este Interpretarea viselor de Sigmund Freud. S-a spus despre ea ca a descifrat secretul visului.


Alte titluri de specialitate de pe PsihoShop.ro:










Copyright © 2008-2020 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015