Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





61 TITLURI DISPONIBILE

26 TITLURI DISPONIBILE

124 TITLURI DISPONIBILE

11 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:

      
Inhibitie, simptom, angoasa. Opere esentiale (vol. 6) - Sigmund Freud       Inhibitie, simptom, angoasa. Opere esentiale (vol. 6)
de

Volumul -Inhibitie, simptom, angoasa- din seria Operelor lui Sigmund Freud ofera cititorilor (psihologi, psihoterapeuti, psihiatri, pedagogi etc.) posibilitatea de a parcurge, in ordine cronologica, majoritatea studiilor dedicate de intemeietorul psihanalizei nevrozei de tip isteric si etiologiei acesteia. In plus, sunt cuprinse in carte texte ale lui Freud referitoare la neurastenie, nevroza actuala, nevroza de angoasa si psihonevroza.

Pret: lei        Avem aceasta carte in stoc



      



Editura: Trei
Colectia: Biblioteca de psihanaliza
Pagini: 372
   
Anul aparitiei: 2010
Editia originala: -
Traducere din limba germana de Roxana Melnicu, Georgeta Mitrea
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 140 mm x 200 mm
ISBN: 978-973-707-337-2


Descrierea editorului

Studiile reunite în acest volum au un caracter clinic, fiind dedicate nevrozei de tip isteric și etiologiei acesteia. Reține atenția, din punctul de vedere al ingeniozității și profunzimii analizei psihologice, studiul „Fragment dintr‑o analiză de isterie", cunoscut sub numele de „cazul Dora", unul dintre cele cinci cazuri celebre ale lui Freud. Fidel tezei despre etiologia sexuală a nevrozei, întemeietorul psihanalizei consideră simptomul o formațiune de compromis între conținuturile psihice de natură sexuală interzise cultural și cerințele culturale interdictive.

Fenomenul angoasei se situează în centrul atenției lui Freud, care distinge trei forme: angoasa reală, angoasa automată și angoasa-semnal. Cartea se adresează în primul rând psihologilor, psihoterapeuților, psihiatrilor, pedagogilor, dar poate capta și interesul nespecialiștilor prin studiul care dă titlul volumului, unde Freud abordează problema surselor și funcțiilor angoasei.

„Este adevărat că bolnava la pat, paralizată, ar sări în sus dacă ar izbucni focul în cameră; și e adevărat că femeia răsfățată și-ar uita toate bolile atunci când copilul i s-ar îmbolnăvi și i-ar fi viața în primejdie. Toate acestea sunt adevărate până la un punct; căci se neglijează deosebirea psihică dintre conștient și inconștient. De aceea, asigurările că totul depinde numai de voință pot să nu folosească la nimic. Este necesară mai întâi încercarea de a convinge aceste persoane, pe calea analizei, de existența intenției lor de boală.” (Sigmund Freud)

„Inhibiția este expresia unei limitări a funcționării Eului. Atunci când cântatul la pian, scrisul și chiar mersul suferă inhibiții nevrotice, motivul constă într-o erotizare supradimensionată a funcțiilor organelor implicate, degetul și picioarele. De îndată ce scrisul, care presupune a lăsa să curgă lichidul dintr-un tub pe o bucată de hârtie albă, capătă semnificația simbolică a coitului, sau de îndată ce mer‑ sul devine un substitut simbolic al călcării pe trupul Mamei-Pământ, individul se va abține de la amândouă, scris și mers, deoarece pentru el este ca și cum ar fi efectuat actul sexual interzis.” (Sigmund Freud)



Sigmund Freud

Sigmund Freud (1856-1939) este parintele psihanalizei. Psihanaliza este deopotriva o teorie despre psihicul uman, o terapie a suferintelor sale si un mod de interpretare a culturii si a societatii. Freud a fost medic neuropsihiatru. Evreu stabilit in Viena, a publicat in 1891 cartea "Conceptii despre afazie", in care prezinta tulburarile de vorbire aparute in urma unor leziuni ale creierului. Dupa publicarea unei noi lucrari in domeniul neurologiei, "Paralizia cerebrala infantila", in 1897, s-a dedicat studiului tulburarilor psihice. In 1899, a publicat una dintre cele mai cunoscute lucrari ale sale "Interpretarea viselor".

In 1902, Freud este numit profesor la Universitatea din Viena. A avut numerosi discipoli, printre care Alfred Adler, Eugen Bleuler, Carl Gustav Jung si Ernest Jones, care i-au preluat si i-au dezvoltat mai departe teoriile. In 1910 a fost creata Societatea Internaționala de Psihanaliza. Pe baza studiilor si cazurilor sale clinice, Freud a incercat sa explice si unele fenomene sociale si culturale, ca religia, mitologia, arta si literatura, nu doar tulburarile psihice. Dupa ocuparea Austriei de nazisti Freud s-a refugiat cu intreaga familie la Londra, unde a murit in 1939.




Pagini din carte

      



Cuprinsul cartii

Nota asupra traducerii

Despre mecanismul psihic al fenomenelor isterice
Nota introductiva la editia romaneasca

Despre motivele care indreptatesc izolarea unui complex de simptome din neurastenie sub numele de "nevroza de angoasa" (1895)
Nota introductiva la editia romaneasca
I Simptomatologia clinica a nevrozei de angoasa
II Incidenta si etiologia nevrozei de angoasa
III Primii pasi spre o teorie a nevrozei de angoasa
IV Relatia cu alte nevroze

Despre etiologia isteriei (1896)
Nota introductiva la editia romaneasca

Fragment dintr-o analiza de isterie (1905)
Nota introductiva la editia romaneasca
Cuvant inainte
Adaugire din 1923
I Starea maladiva
II Primul vis
III Al doilea vis
Postfata

Fantasmele isterice si relatia lor cu bisexualitatea (1908)
Nota introductiva la editia romaneasca

Generalitati despre criza de isterie (1909)
Nota introductiva la editia romaneasca

Tulburarea psihogena de vedere in conceptia psihanalitica (1910)
Nota introductiva la editia romaneasca

Despre tipurile de imbolnaviri de nevroza (1912)
Nota introductiva la editia romaneasca

Inhibitie, simptom si angoasa (1926)
Nota introductiva la editia romaneasca
Inhibitie, simptom si angoasa (capitolele I-X) Completari (capitolul XI)
A. Modificarea unor vederi exprimate anterior
a) Rezistenta si contrainvestitie
b) Angoasa din transformarea libidoului
c) Refulare si aparare
B. Completare la angoasa
C. Angoasa, durere si doliu

Bibliografie
Lista abrevierilor
Index




Fragmente din carte

Despre mecanismul psihic al fenomenelor isterice

Domnilori, ma prezint astazi in fata dumneavoastra cu intentia de a sustine un referat asupra unei lucrari a carei prima parte a aparut deja in Zentrallblatt fur Neurologie, sub semnatura lui Josef Breuer si a mea. Dupa cum observati din titlu, ea se ocupa de patogeneza simptomelor isterice si lasa sa se inteleaga ca motivele imediate ale instalarii simptomelor isterice trebuie cautate pe terenul vietii psihice.

Inainte de a patrunde in continutul acestei lucrari realizate in colaborare, trebuie sa va spun care este locul ei si trebuie sa numesc autorul si descoperirea de la care, cel putin ca substanta, am pornit, chiar daca dezvoltarea contributiei noastre este una total independenta. Stiti, desigur, domnilor, ca toate noile noastre progrese in intelegerea si cunoasterea isteriei pornesc de la lucrarile lui Charcot.

In prima jumatate a anilor 1880, Charcot a inceput sa-si indrepte atentia asupra „marii nevroze”, cum numesc francezii isteria. Printr-o serie de cercetari, el a aratat ca se poate evidentia o regularitate si o lege acolo unde observatia clinica sporadica sau dezgustata nu vedea decat simulacru sau enigmatice capricii. Putem spune ca de la imboldul sau provine, direct sau indirect, tot ceea ce am putut afla nou in ultimul timp despre isterie. Dar pentru niciuna din numeroasele lucrari ale lui Charcot nu am o mai mare apreciere ca pentru aceea in care el ne invata sa intelegem paraliziile traumatice care se intalnesc in isterie si, dat fiind ca aceasta este lucrarea a carei continuare par a fi dezvoltarile noastre, va cer permisiunea de a va explica pe scurt inca o data aceasta tema.

Sa luam cazul unui individ care nu a fost pana in prezent bolnav, care poate nu poarta nicio tara ereditara si care este afectat de o trauma. Aceasta trauma trebuie sa indeplineasca anumite conditii: sa fie severa, adica sa fie legata de reprezentarea unui pericol de moarte, a unei amenintari pentru existenta, dar nu trebuie sa fie severa in sensul in care ar urma o incetare a activitatilor psihice, caci atunci ea nu va produce efectul la care ne asteptam; nu trebuie sa fie insotita, de exemplu, de traumatisme cerebrale, de leziuni cu adevarat severe. Apoi, aceasta trauma trebuie sa detina o relatie speciala cu o parte a corpului.

Considerati ca unui muncitor ii intra in umar o aschie mare de lemn. Acest soc il arunca la pamant, dar curand el se convinge ca nu s-a intamplat nimic si se duce acasa, cu o usoara contuzie. Dupa cateva saptamani sau luni, el se trezeste intr-o dimineata si observa ca bratul care fusese atins de trauma ii atarna moale, paralizat, desi in timpul care se scursese de atunci, desigur perioada de incubatie, el isi folosise bratul cu succes. Daca acesta a fost un caz tipic, se poate intampla sa se instaleze anumite atacuri, in care individul, dupa o aura, se prabuseste brusc la pamant, urla, delireaza – si atunci cand vorbeste in delir, putem observa ca in el se repeta, impodobita cu diferite fantasme, scena accidentului. Ce s-a intamplat aici, cum putem explica acest fenomen?

Charcot explica acest proces reproducandu-I si creandu-i artificial unui pacient o paralizie. Asupra unui bolnav care se afla deja intr-o stare isterica, el foloseste starea hipnotica si mijloacele sugestiei. El plonjeaza un astfel de bolnav intr-o stare adanc hipnotica, il loveste usor peste brat si acest brat cade, este paralizat si manifesta exact aceleasi simptome ca si la o paralizie spontana traumatica. Aceasta lovitura poate fi inlocuita de o sugestie verbala directa: „Asculta, bratul tau este paralizat” – si in acest caz paralizia prezinta caracteristicile cunoscute.

Sa incercam sa facem o analogie intre aceste doua cazuri. Aici trauma, acolo sugestia traumatica – efectul final, paralizia, este in ambele cazuri acelasi. Daca trauma din primul caz a putut fi inlocuita in celalalt caz de sugestie verbala, atunci este foarte probabil ca si in cazul paraliziei spontane traumatice tot o astfel de reprezentare sa fie vinovata pentru instalarea paraliziei – si, intr-adevar, un numar de bolnavi raporteaza ca in momentul traumei au avut senzatia ca bratul le este zdrobit.

Daca ar fi asa, trauma poate fi analogul perfect al sugestiei verbale. Dar pentru a desavarsi analogia lipseste un al treilea termen. Pentru ca reprezentarea „bratul este paralizat” sa poata provoca realmente o paralizie, era necesar ca bolnavul sa se afle in stare de hipnoza. Muncitorul nu se afla insa in hipnoza – totusi putem concepe ca in timpul traumei el se afla intr-o stare psihica deosebita si Charcot este inclinat sa asemene acest afect cu starea hipnotica indusa artificial.

Astfel, paralizia spontana traumatica este explicata pe deplin si pusa in analogie cu paralizia creata prin sugestie; instalarea simptomului este determinata de conditiiIe in care are loc trauma. Charcot a repetat acelasi experiment si pentru explicarea contracturilor si durerilor care se intalnesc in isteria traumatica si as dori sa spun ca poate in niciun alt punct el nu a patruns mai in profunzime in intelegerea isteriei. Dar analiza lui se opreste aici; nu aflam cum iau nastere alte simptome si mai ales nu aflam cum apar simptomele isterice in cazul isteriei comune, non-traumatice.

Aproape in acelasi timp, domnilor, in care Charcot elucida astfel paraliziile istero-traumatice (intre 1880 si 1882), dr Breuer a oferit asistenta medicala unei tinere doamne care a dobandit o severa si complicata isterie, cu paralizie, contracturi, tulburari de vorbire si de vedere, precum si toate ciudateniile psihice posibile printr-o etiologie non-traumatica, si anume ingrijindu-I pe tatal ei bolnav. Acest caz isi va pastra importanta in istoria isteriei, pentru ca a fost primul in care medicul a reusit sa elucideze toate simptomele starii isterice, sa afle originea fiecaruia si in acelasi timp sa gaseasca calea de a-i face sa dispara; putem spune intrucatva ca a fost primul caz de isterie care a fost facut transparent.

Dr Breuer a pastrat pentru el concluziile rezultate din acest caz, pana cand a putut fi sigur ca nu este singur. Dupa ce, in anul 1886, m-am intors de la stagiul efectuat la Charcot, am inceput, in stransa colaborare cu Breuer, sa observ indeaproape o serie intreaga de bolnavi isterici si sa-i cercetez in aceasta directie si am descoperit ca aceasta prima pacienta avea de fapt un comportament tipic, iar concluzia la care ne indreapta acest caz ar putea fi transferata la o serie mare de alte cazuri, daca nu chiar la toate. Materialul nostru consta din cazuri de isterie comuna, deci non-traumatica; am luat separat fiecare simptom si am cercetat circumstantele in care el a aparut pentru prima data – astfel am reusit sa ajungem la o idee clara despre cauza precipitatoare care a determinat probabil acest simptom.

Sa nu va para un lucru usor. Daca ii intrebati pe pacienti despre asta, nu veti primi in general niciun raspuns; intr-un numar mic de cazuri, bolnavii au motive sa ascunda ceea ce stiu, iar in cea mai mare parte a cazurilor pacientii intr-adevar nu aveau nicio idee despre conditionarile simptomelor lor. Calea prin care putem afla ceva este dificila si spinoasa: pacientii trebuie hipnotizati si intrebati despre originea unui anume simptom, despre momentul in care acesta a aparut pentru prima data si despre ce isi amintesc in legatura cu acesta.

In aceasta situatie, se intoarce amintirea de care ei nu dispun in starea de veghe. Astfel am aflat ca, direct spus, in spatele celor mai multe, daca nu tuturor fenomenelor isterice, se ascunde o traire colorata afectiv si apoi ca aceasta traire permite nemijlocit intelegerea simptomului legat de ea si arata deci ca acest simptom este univoc determinat. Acum pot deja sa formulez prima concluzie la care am ajuns, daca imi permiteti sa aseman aceasta experienta colorata afectiv cu o experienta grav traumatica, cum este cea care se afla la baza isteriei traumatice: Exista o analogie deplina intre paralizia traumatica si isteria comuna, non-traumatica. Singura deosebire intre ele este ca in prima a lucrat o mare trauma, pe cand in cea de-a doua nu se poate decat rareori constata o experienta importanta singulara; de cele mai multe ori este vorba despre o serie de impresii incarcate de afect; o adevarata istorie a suferintelor.

Nu este insa fortat sa comparam acest calvar, care apare la isterici drept factor declansator, cu acel accident care instaleaza isteria traumatica, deoarece astazi nimeni nu se mai indoieste ca nici chiar in cazul marilor traume mecanice ale isteriei traumatice nu factorul mecanic este cel care actioneaza, ci afectul de teama, trauma psihica. Rezulta in primul rand ca schema isteriei traumatice evidentiata de Charcot pentru paraliziile isterice este valabila pentru toate fenomenele isterice, oricum cel putin pentru cea mai mare parte a lor; peste tot este vorba despre efectul unor traume psihice, care determina cauzal natura simptomelor astfel aparute.

Permiteti-mi sa va prezint unele exemple. In primul rand, un exemplu despre producerea contracturilor. Pacienta lui Breuer despre care am pomenit deja a manifestat pe intreg parcursul bolii ei o contractura a bratului drept. In hipnoza a aparut ca inca inainte de a se imbolnavi ea a suferit urmatoarea trauma: statea intr-un fotoliu pe jumatate adormita, la capataiul tatalui ei bolnav si bratul drept ii atarna peste bratul fotoliului. In acest moment a avut o halucinatie inspaimantatoare, de care a vrut sa se apere cu bratul, ceea ce nu a reusit. Ea se sperie puternic; pentru moment lucrurile s-au oprit aici. La izbucnirea isteriei, s-a ajuns la contractura acestui brat.

La o alta bolnava am observat un plescait ciudat cu limba in mijlocul unei propozitii, asemanator plescaitului cocosului de munte. Ii cunosteam acest simptom de mai multe luni si il luam drept un tic. Atunci cand m-am interesat, in hipnoza, din intamplare, despre originea acestuia, a reiesit ca zgomotul a aparut pentru prima data in doua imprejurari, in care ea isi impusese cu strasnicie sa pastreze o Iiniste absoluta: o data cand si-a ingrijit copilul grav bolnav – ingrijirea bolnavilor apare des in etiologia isteriei – si si-a propus sa nu-si trezeasca copilul abia adormit facand zgomot. Dar teama de fapta a declansat actiunea (contra-vointa isterica) si, strangandu-si buzele, ea facu acel zgomot plescaitor cu limba. Acelasi simptom avu loc pentru a doua oara la mai multi ani dupa aceea, cand, la fel, ea si-a propus sa fie total tacuta si de atunci simptomul ramase. Adesea nu ajunge o singura ocazie pentru ca un simptom sa se fixeze, dar daca acelasi simptom intalneste de mai multe ori un anumit afect, atunci el se fixeaza si ramane.

Unele dintre cele mai frecvente simptome ale isteriei sunt anorexia si vomismentele. Cunosc o intreaga serie de cazuri in care instalarea acestor simptome se explica simplu. Astfel, la o bolnava vomismentele persistau dupa ce ea citise imediat inainte de masa o scrisoare umilitoare, care-i facuse rau si dupa masa a vomitat tot. In alte cazuri, greata de mancare este ferm asociata cu faptul ca prin institutia mesei colective oamenii sunt obligati sa manance cu persoane pe care nu le pot suferi. Greata se transfera de la persoana la mancare.

Deosebit de interesant in aceasta directie este acelasi caz al femeii cu ticul; aceasta manca extrem de putin si doar obligata; prin hipnoza am aflat ca acest simptom, greata de mancare, a fost provocat de o serie de traume psihice. Inca din copilarie, foarte severa ei mama o obligase sa manance carnea pe care nu o mancase la pranz doua ore mai tarziu, rece si cu grasimea sleita; ea a facut aceasta cu mare greata si a pastrat amintirea, astfel ca mai tarziu, chiar daca nu a mai fost constransa la o astfel de pedeapsa, ea inca mai mergea la masa cu greata. Zece ani mai tarziu a stat la masa cu o ruda bolnava de tuberculoza si care in timpul cinei scuipa, peste masa, intr-o scuipatoare; apoi, la catva timp, a fost obligata sa manance impreuna cu o ruda despre care stia ca sufera de o boala contagioasa. Pacienta lui Breuer s-a purtat un timp ca o hidrofoba; in hipnoza a reiesit motivul: vazuse odata, pe neprevazute, cum un caine bea dintr-un pahar cu apa.





Alte carti de acelasi autor

Interpretarea viselor. Opere esentiale (vol. 2)    Interpretarea viselor. Opere esentiale (vol. 2)

Pagini: 784 / Pret: 85.00 lei
Calea regala de acces catre inconstient este prezentata in cele mai mici detalii de catre Sigmund Freud in volumul -Interpretarea viselor. Parintele psihanalizei ne invata cum sa acordam viselor locul important pe care il ocupa in viata noastra, pentru ca ne conduc in profunzimea sufletului. In plus, interpretarea viselor este o tehnica eficienta pentru a descifra dorinte si ganduri ascunse, Freud prezentand cum poate fi folosita atat in terapie, cat si in decodarea produselor culturale la realizarea carora participa inconstientul (de la literatura si arta la religie si morala).
Tehnica psihanalizei. Opere esentiale (vol. 11)    Tehnica psihanalizei. Opere esentiale (vol. 11)

Pagini: 496 / Pret: 55.00 lei
Eseurile dedicate de Sigmund Freud -Tehnicii psihanalizei- ofera o viziune de ansamblu asupra evolutiei modalitatilor de atingere a inconstientului intr-o terapie psihanalitica. Intemeietorul psihanalizei abordeaza teme cum ar fi interpretarea viselor, psihanaliza salbatica si dezavantajele ei terapeutice, transferul si dinamica transferului, iubirea de transfer, cu tentatiile si capcanele ei, analiza practicata de nemedici, caracterul terminabil sau interminabil al analizei.
Psihopatologia vietii cotidiene (despre uitare, greseala de vorbire, superstitie si eroare)    Psihopatologia vietii cotidiene (despre uitare, greseala de vorbire, superstitie si eroare)

Pagini: 328 / Pret: 47.00 lei
Decodarea actelor ratate din viata cotidiana ne poate ajuta sa ne cunoastem mai bine pe noi insine si pe ceilalti, sa evitam sau sa dezamorsam conflicte, sa rezolvam mai repede unele probleme interpersonale sau sa facem alegeri mai bune in diverse situatii. Freud ne pune la indemna cateva tehnici eficiente de decriptare a actelor ratate - mereu semnificative, dar adeseori ignorate.
Despre vis    Despre vis

Pagini: 126 / Pret: 32.00 lei
Intemeietorul psihanalizei, S. Freud, este cel despre care se spune ca a descifrat secretele visului. Cartea -Despre vis- Freud a scris-o pentru publicul larg interesat de viata psihica si de intelegerea viselor. Volumul de fata cuprinde ideile si exemplele esentiale despre vis, care sunt desigur detaliate, pentru specialisti si toti cei interesati, in peste cele 800 de pagini ale unei dintre cartile cele mai citite ale secolului XX -Interpretarea viselor.
Eseuri de psihanaliza aplicata. Opere esentiale (vol. 10)    Eseuri de psihanaliza aplicata. Opere esentiale (vol. 10)

Pagini: 414 / Pret: 46.00 lei
Volumul 10 din Operele lui Sigmund Freud reuneste eseurile de psihanaliza aplicata ale parintelui psihanalizei. Figuri mari ale culturii, cum ar fi Dostoievski, Michelangelo, Leonardo da Vinci, Goethe si creatiile lor apar intr-o lumina neasteptata din perspectiva psihanalitica. Eseurile dedicate aplicarii psihanalizei la literatura si arta plastica pornesc de la ideile revolutionare ce sustin ca inconstientul este omniprezent in viata omului si ca intre normalitate si patologie exita doar o deosebire cantitativa, de grad, si nu calitativa.
Studii despre societate si religie. Opere esentiale (vol. 9)    Studii despre societate si religie. Opere esentiale (vol. 9)

Pagini: 744 / Pret: 65.00 lei
Studiile despre societate si religie ale lui Sigmund Freud sunt reunite in volumul 9 al Operelor sale. In aceste texte, Freud dezbate relatiile tensionate dintre societate si individ, ca urmare a confruntarilor inerente intre viata pulsionala personala si exigentele societatii. In volum se regasesc si ideile lui Freud despre religie, razboi, formarea si evolutia miturilor, despre consecintele moralei sexuale asupra nevrozelor si despre marele experiment comunist al vremurilor traite de parintele psihanalizei.
Nevroza la copil. Opere esentiale (vol. 8)    Nevroza la copil. Opere esentiale (vol. 8)

Pagini: 294 / Pret: 37.00 lei
Volumul -Nervroza la copil- contine doua din analizele descrise detaliat de Sigmund Freud -Micul Hans si Omul cu Lupi. Ambele cazuri de nevroza la copil sunt fundamentate teoretic de conceptia freudiana conform careia originea oricarei tulburari psihice a unui adult se afla in evenimentele traumatice din copilarie, care au perturbat evolutia dezvoltarii sale ulterioare.
Nevroza, psihoza, perversiune. Opere esentiale (vol. 7)    Nevroza, psihoza, perversiune. Opere esentiale (vol. 7)

Pagini: 412 / Pret: 46.00 lei
Selectia de texte din volumul 7 al Operelor lui Sigmund Freud cuprinde lucrari despre psihoza, nevroza si perversiune. Freud abordeaza patologia pulsiunilor sexuale, prezinta cazuri relevante pentru diverse tulburari psihice si tehnici de lucru in functie de simptomatologia pacientilor. Volumul de fata cuprinde texte ce releva aplicatiile teoriilor psihanalitice la psihopatologia psihica in terapie.
Studii despre sexualitate. Opere esentiale (vol. 5)    Studii despre sexualitate. Opere esentiale (vol. 5)

Pagini: 378 / Pret: 47.00 lei
Studiile despre sexualitate din volumul 5 al Operelor lui Sigmund Freud cuprind texte esentiale dedicate de intemeietorul psihanalizei sexualitatii si rolului pe care il joaca in viata psihica. In cele trei eseuri asupra teoriei sexualitatii este expusa pe larg conceptia lui Freud asupra sexualitatii infantile, conceptie corelativa unor termeni psihanalitici fundamentali, cum ar fi inconstient, refulare, complex Oedip, fixatie, conflict psihic inconstient etc. Alte teme tratate de Freud in capitolele cartii sunt psihologia vietii amoroase, sexualitatea feminina si educatia sexuala a copiilor.
Cuvantul de spirit si raportul sau cu inconstientul. Opere esentiale (vol. 4)    Cuvantul de spirit si raportul sau cu inconstientul. Opere esentiale (vol. 4)

Pagini: 342 / Pret: 42.00 lei
Volumul -Cuvantul de spirit si raportul sau cu inconstientul-, de Sigmund Freud, include scrieri referitoare la seminficatia cuvantului de spirit, la sensurile contradictorii ale anumitor cuvinte din limbile arhaice, precum si un eseu care inregistreaza prima utilizare a termenului roman familial. Freud traseaza o pararela intre vis si spirit, demonstrand ca tehnicile elaborarii cuvantului de spirit coincid cu cele ale visului.
Psihologia inconstientului. Opere esentiale (vol. 3)    Psihologia inconstientului. Opere esentiale (vol. 3)

Pagini: 438 / Pret: 46.00 lei
Volumul -Psihologia inconstientului- cuprinde principalele scrieri metapsihologice ale lui Sigmund Freud. In aceste texte este dezvoltata teoria psihanalitica referitoare la natura si modalitatea de functionare a inconstientului. Insusi Freud a introdus termenul de metapsihologie pentru a indica psihologia teritoriului din spatele constientului. In carte se regasesc si conceptiile lui Freud despre pulsiuni si destine ale pulsiunilor, despre refulare si negare ca mecanisme de aparare a Eului, precum si o ilustrare comparativa a nevrozei si psihozei.
Despre psihanaliza    Despre psihanaliza

Pagini: 272
Pret: 37.00 lei
Despre fericire    Despre fericire

Pagini: 160 / Pret: 33.00 lei
Ne intalnim aici cu concepte clasice ale psihanalizei, precum Supraeul, principiul placerii si principiul realitatii, pulsiunea de viata si pulsiunea de moarte, analizate dintr-o perspectiva societala.
Despre psihologia vietii erotice    Despre psihologia vietii erotice

Pagini: 120 / Pret: 33.00 lei
Prima parte introduce termenul de complex Oedip, a doua trateaza fenomenul impotentei psihice, imposibilitatea de a satisface tocmai partenera iubita, iar a treia ofera o perspectiva psihanalitica asupra frigiditatii femeii.
Despre actele ratate    Despre actele ratate

Pagini: 160 / Pret: 32.00 lei
Ne intalnim aici cu o lucrare care face parte din Prelegeri de introducere in psihanaliza, alaturi de Visul si de Teoria generala nevrozelor, si care descrie psihopatologia vietii cotidiene.
Despre nervozitatea moderna    Despre nervozitatea moderna

Pagini: 176 / Pret: 33.00 lei
Volumul de fata cuprinde o serie de lucrari despre nevroza, ordonate, cel putin in intentie, astfel incat sa introduca cititorul in aceasta tema pe poarta larga a categoriei generale, pentru ca apoi drumul sa se ramifice si sa se ingusteze, pe masura ce ideile incep sa devina mai particulare si mai aplicate.
Despre dezastre    Despre dezastre

Pagini: 112 / Pret: 27.00 lei
Acest volum cuprinde lucrarile Consideratii actuale despre razboi si moarte (1915) si De ce razboi?.(1932/1933).
Despre vis    Despre vis

Pagini: 232 / Pret: 33.00 lei
Una dintre cele mai importante si, in acelasi timp, cele mai interesante carti ale secolului XX este Interpretarea viselor de Sigmund Freud. S-a spus despre ea ca a descifrat secretul visului.


Alte titluri de specialitate de pe PsihoShop.ro:










Copyright © 2008-2020 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015