Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





63 TITLURI DISPONIBILE

26 TITLURI DISPONIBILE

126 TITLURI DISPONIBILE

11 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:

      
Studii despre sexualitate. Opere esentiale (vol. 5) - Sigmund Freud       Studii despre sexualitate. Opere esentiale (vol. 5)
de

Studiile despre sexualitate din volumul 5 al Operelor lui Sigmund Freud cuprind texte esentiale dedicate de intemeietorul psihanalizei sexualitatii si rolului pe care il joaca in viata psihica. In cele trei eseuri asupra teoriei sexualitatii este expusa pe larg conceptia lui Freud asupra sexualitatii infantile, conceptie corelativa unor termeni psihanalitici fundamentali, cum ar fi inconstient, refulare, complex Oedip, fixatie, conflict psihic inconstient etc. Alte teme tratate de Freud in capitolele cartii sunt psihologia vietii amoroase, sexualitatea feminina si educatia sexuala a copiilor.

Pret: lei        Avem aceasta carte in stoc



      



Editura: Trei
Colectia: Biblioteca de psihanaliza
Pagini: 378
   
Anul aparitiei: 2010
Editia originala: -
Traducere din limba germana de Rodica Matei
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 140 mm x 200 mm
ISBN: 978-973-707-335-8


Descrierea editorului

Asocierea intre psihanaliza si importanta exagerata sau exclusiva (pansexualism) acordata sexualitatii a devenit un loc comun al prejudecatilor referitoare la Freud si opera sa. Prezentul volum, care reuneste in ordine cronologica cele mai importante studii dedicate de Freud sexualitatii, permite cititorului interesat sa‑si formeze o pozitie proprie asupra subiectului. Doua idei directoare, desi subiacente, merita mentionate pentru orientare. Mai intai, sensul nou, in raport cu sexologia epocii, in care Freud foloseste termenul sexualitate.

Este vorba despre psihosexualitate, si nu despre sexualitate in sens biologic. Apoi, controversatul termen de sexualitate infantila nu trebuie inteles prin prisma sexualitatii adulte orientate spre reproducere, ci ca o cautare de placere erotica drept scop in sine. Dintre numeroasele teme tratate de Freud retin atentia urmatoarele: rolul sexualitatii in geneza tulburarilor psihice; relatia sexualitatii infantile cu refularea, complexul Oedip, fixatie, conflict psihic inconstient; sexualitate feminina, educatia sexuala a copiilor.

„[Incapacitatea] pulsiunii sexuale de a produce o satisfactie deplina, de indata ce este supusa primelor cerinte ale culturii, va deveni insa sursa celor mai marete realizari ale culturii, care vor fi infaptuite prin sublimarea impinsa tot mai departe a componentelor sale pulsionale.

Caci ce motiv ar avea oamenii sa procure alte utilizari fortei pulsionale sexuale, daca isi pot obtine din ea, printr‑o oarecare repartizare, deplina satisfactie a placerii? Ei nu s‑ar mai desprinde de aceasta placere si nu ar mai realiza niciun alt progres. Se pare astfel ca prin diferenta de necompensat dintre pretentiile celor doua pulsiuni – cea sexuala si cea egoista – ei vor fi capabili de realizari tot mai inalte...” (Sigmund Freud)

„Prin studiul tulburarilor nevrotice am remarcat ca pot fi recunoscute de la bun inceput, in viata sexuala infantila, predispozitii catre o organizare a componentelor pulsionale sexuale. Intr‑o prima faza, foarte timpurie, in prim‑plan sta erotismul oral; a doua dintre aceste organizari «pregenitale» va fi caracterizata de sadism si erotism anal, abia intr‑o a treia faza (care la copil se dezvolta doar pana la primatul falusului) viata sexuala va fi determinata de participarea zonelor genitale propriu‑zise.” (Sigmund Freud)



Sigmund Freud

Sigmund Freud (1856-1939) este parintele psihanalizei. Psihanaliza este deopotriva o teorie despre psihicul uman, o terapie a suferintelor sale si un mod de interpretare a culturii si a societatii. Freud a fost medic neuropsihiatru. Evreu stabilit in Viena, a publicat in 1891 cartea "Conceptii despre afazie", in care prezinta tulburarile de vorbire aparute in urma unor leziuni ale creierului. Dupa publicarea unei noi lucrari in domeniul neurologiei, "Paralizia cerebrala infantila", in 1897, s-a dedicat studiului tulburarilor psihice. In 1899, a publicat una dintre cele mai cunoscute lucrari ale sale "Interpretarea viselor".

In 1902, Freud este numit profesor la Universitatea din Viena. A avut numerosi discipoli, printre care Alfred Adler, Eugen Bleuler, Carl Gustav Jung si Ernest Jones, care i-au preluat si i-au dezvoltat mai departe teoriile. In 1910 a fost creata Societatea Internaționala de Psihanaliza. Pe baza studiilor si cazurilor sale clinice, Freud a incercat sa explice si unele fenomene sociale si culturale, ca religia, mitologia, arta si literatura, nu doar tulburarile psihice. Dupa ocuparea Austriei de nazisti Freud s-a refugiat cu intreaga familie la Londra, unde a murit in 1939.




Pagini din carte

                     

                     

                     

                     



Cuprinsul cartii

Nota asupra traducerii

Sexualitatea in etiologia nevrozelor (1898)
Nota introductiva la editia romaneasca

Trei eseuri asupra teoriei sexualitatii (1905)
Nota introductiva la editia romaneasca
Cuvant inainte la a doua editie
Cuvant inainte la a treia editie
Cuvant inainte la a patra editie

I Deviatiile sexuale
[1] Deviatii in privinta obiectului sexual
(A) Inversiunea
(B) Imaturii din punct de vedere sexual si animalele ca obiect sexual
[2] Deviatii in privinta scopului sexual
(A) Transgresiuni anatomice
(B) Fixarea scopurilor sexuale preliminare
[3] Generalitati despre toate perversiunile
[4] Pulsiunea sexuala la nevrotici
[5] Pulsiuni partiale si zone erogene
[6] Explicarea aparentei predominari a sexualitatii perverse in psihonevroze
[7] Referire la infantilismul sexualitatii

II Sexualitatea infantila
[1] Perioada de latenta sexuala a copilariei si intreruperile ei
[2] Manifestarile sexualitatii infantile
[3] Scopul sexual al sexualitatii infantile
[4] Manifestarile sexuale masturbatorii
[5] Investigatia sexuala infantila
[6] Fazele de dezvoltare ale organizarii sexuale
[7] Sursele sexualitatii infantile

III Transformari ale pubertatii
[1] Primatul zonelor genitale si placerea preliminara
[2] Problema excitatiei sexuale
[3] Teoria libidoului
[4] Diferentierea barbatului si a femeii
[5] Descoperirea obiectului
Rezumat

Opiniile mele despre rolul sexualitatii in etiologia nevrozelor (1906 [1905])
Nota introductiva la editia romaneasca

Lamurirea sexuala a copiilor (scrisoare deschisa catre dr M. Furst) (1907)
Nota introductiva la editia romaneasca

Despre teoriile sexuale infantile (1908)
Nota introductiva la editia romaneasca

Contributii la psihologia vietii erotice
I Despre un anumit tip de alegere a obiectului la barbat (1910)
Nota introductiva la editia romaneasca
II Despre cea mai generala degradare a vietii erotice (1912)
Nota introductiva la editia romaneasca
III Tabuul virginitatii (1918 [1917])
Nota introductiva la editia romaneasca

Doua minciuni de copil (1913)
Nota introductiva la editia romaneasca

Organizarea genitala infantila (o incursiune in teoria sexuala) (1923)
Nota introductiva la editia romaneasca

Declinul complexului Oedip (1924)
Nota introductiva la editia romaneasca

Unele consecinte psihice ale diferentei anatomice dintre sexe (1925)
Nota introductiva la editia romaneasca

Despre tipurile libidinale (1931)
Nota introductiva la editia romaneasca

Despre sexualitatea feminina (1931)
Nota introductiva la editia romaneasca

Bibliografie
Lista abrevierilor
Index




Fragmente din carte

Sexualitatea in etiologia nevrozelor (1898)

In ultimii ani, am ajuns prin cercetari amanuntite la descoperirea faptului ca factorii ce tin de viata sexuala reprezinta cauza cea mai imediata si semnificativa din punct de vedere practic a fiecarui caz de imbolnavire nevrotica. Aceasta teorie nu este cu totul noua; in etiologia nevrozelor, a fost acordata, dintotdeauna si de catre toti autorii, o anumita importanta factorilor sexuali; pentru multe curente subterane din medicina, vindecarea „tulburarilor sexuale” si a „fragilitatii nervoase” au fost asociate intotdeauna intr-o unica promisiune. Nu ar fi deci dificil de contestat originalitatea acestei teorii, daca s-a renuntat deja la negarea valabilitatii ei.

In cateva scurte articole, care au aparut in ultimii ani in „Neurologischen Zentralblatt” (1894, 1895, 1896), in „Revue neurologique” si in „Wiener Klinischen Rundschau” (1895, 1896), am incercat sa indic materialul si punctele de vedere care ofera un suport stiintific teoriei netiologiei sexuale a nevrozei”. O expunere detaliata nu a aparut inca, in esenta pentru ca, intr-adevar, de la efortul de a clarifica contextul cunoscut realmente, se ajunge la probleme mereu noi, pentru a caror rezolvare lipseste pregatirea. In niciun caz insa nu mi se pare prematura incercarea de a indrepta interesul medicului practician asupra raporturilor pe care eu le afirm, pentru ca el sa se convinga de justetea acestor afirmatii si de beneficiile pe care le-ar putea deriva din cunoasterea lor in folosul indeletnicirii lui medicale.

Stiu ca nu vor lipsi eforturile de a-l opri pe medic sa urmareasca aceasta tema, prin argumente de coloratura etica. Cine vrea sa se convinga, in cazul bolnavilor sai, daca nevrozele lor sunt corelate cu viata lor sexuala, acela nu poate evita sa ia informatii de la ei in legatura cu viata lor sexuala si sa insiste asupra informarii fidele in legatura cu ea. In aceasta ar consta insa pericolul, atat pentru indivizi, cat si pentru societate. Medicul, am auzit spunandu-se, nu are niciun drept sa se amestece in tainele sexuale ale pacientilor sai, sa le raneasca pudoarea – mai ales persoanelor de sex feminin – printr-o examinare atat de grosolana. Mana sa stangace poate doar sa tulbure fericirea familiei, sa raneasca inocenta persoanelor tinere si sa prejudicieze autoritatea parintilor; din partea adultilor va obtine o complicitate suparatoare, iar propria sa relatie cu pacientul sau va fi perturbata. Ar fi deci obligatia sa etica ca intreaga problematica sexuala sa fie lasata deoparte.

Trebuie, fara indoiala, sa raspundem: aceasta este manifestarea uneia din ipocriziile nedemne ale medicilor care mascheaza prost, prin argumente proaste, incapacitatea lor. Cand intr-adevar momente din viata sexuala pot fi recunoscute ca fiind cauze ale bolii, investigarea si discutarea acestor momente intra pe aceasta cale in sfera de obligatii a medicului, fara ezitari. Lezarea pudorii de care el se face vinovat, trebuie mentionat, nu este alta si nici mai suparatoare decat in cazul in care el, pentru a vindeca o afectiune locala, insista sa inspecteze organele genitale ale femeii, cerinta la care insasi scoala il obliga.

Auzim inca povestindu-se deseori de catre femei mai in varsta, care si-au petrecut tineretea in provincie, ca ele au ajuns la o stare de epuizare din cauza unor hemoragii genitale excesive, pentru ca nu s-au putut decide sa ii permita unui medic sa le priveasca nuditatea. Influenta educativa exercitata de medici asupra publicului a condus, in cursul unei singure generatii, la faptul ca la tinerele noastre sotii asemenea rezistente apar doar extrem de rar. Oriunde s-ar intalni, ele ar fi dezaprobate ca fiind pudoare de neinteles, rusine care nu isi are locul. Sotul ar intreba in acest caz daca traim oare in Turcia, unde femeia are voie sa ii arate medicului doar bratul printr-o deschidere a unui perete.

Nu este adevarat ca examinarea si impartasirea problemelor sexuale ii procura medicului o putere periculoasa fata de pacientii sai. Aceeasi obiectie s-ar fi putut ridica, cu mai multa indreptatire la timpul ei, contra utilizarii anesteziei, prin care bolnavul este privat de constiinta si de vointa, ramanand la latitudinea medicului daca si cand le va recupera. Totusi anestezia ne-a devenit astazi indispensabila, pentru ca este mai utila decat orice altceva in eforturile medicilor de a oferi ajutor, iar medicul a preluat responsabilitatea pentru anestezie printre celelalte obligatii serioase ale sale.

Medicul poate leza intotdeauna daca este neindemanatic sau lipsit de scrupule; in cazul investigarii vietii sexuale a pacientilor sai nu lezeaza nici mai mult, nici mai putin decat in alte cazuri. Desigur, cel care dintr-o predispozitie catre autocunoastere demna de stima nu are incredere in tactul sau, in seriozitatea si discretia sa de care are nevoie la examinarea nevroticului, cel care stie despre sine ca dezvaluirile din viata sexuala vor suscita in el pofte senzuale in locul interesului stiintific, acela ar proceda corect daca ar ramane departe de teoria etiologiei nevrozelor. Mai pretindem doar ca el sa se tina departe si de la tratamentul nevrozelor.

Nu este adevarat, de asemenea, ca bolnavii opun o rezistenta de neinvins investigarii vietii lor sexuale. Adultii obisnuiesc ca dupa scurte ezitari sa se comporte cum trebuie, spunandu-si: sunt totusi la doctor, care trebuie sa stie tot. Numeroase femei care, din cauza obligatiei de a-si ascunde senzatiile sexuale, au rezistat destul de greu in viata gasesc o usurare in faptul ca la medic observa ca nu sunt considerate altfel decat cu referire la vindecarea lor si ii multumesc acestuia ca au dreptul in sfarsit sa se comporte deschis, omeneste, in chestiunile sexuale.

O idee vaga despre importanta dominanta a aspectelor sexuale pentru aparitia nervozitatii, asa cum eu incerc de curand sa o exploatez in folosul stiintei, pare sa nu fi disparut niciodata din constiinta profanilor. Cat de des suntem martori la scene ca aceasta: avem in fata noastra un cuplu din care una din parti sufera de nevroza. Dupa multe pregatiri si scuze ca pentru medicul care ar vrea sa ajute in astfel de cazuri nu exista limite conventionale s.a.m.d., li se comunica celor doi ca presupusa cauza a bolii ar fi modul nenatural si daunator in care au loc raporturile sexuale, pe care trebuie sa il fi ales de la ultima nastere a sotiei. De regula, medicii nu se intereseaza de aceste relatii; insa un astfel de interes ar fi condamnabil doar daca bolnavii nu ar dori sa auda de asa ceva. Apoi unul dintre ei se apropie de celalalt si spune: vezi, ti-am spus eu ca asta o sa ma imbolnaveasca. lar celalalt raspunde: si eu m-am gandit, dar ce sa facem?

In alte situatii, cum ar fi la tinerele fete, care sunt educate sistematic sa isi ascunda viata sexuala, trebuie sa ne multumim cu foarte putina cooperare sincera. Atarna insa greu in balanta, daca medicul specialist nu se confrunta nepregatit cu bolnavii si de regula nu le cere clarificari, ci doar confirmari ale presupunerilor sale. Cei care doresc sa imi urmeze indicatiile in ceea ce priveste modul in care isi pot clarifica morfologia nevrozelor si sa o traduca in termeni etiologici, aceia au nevoie doar de putine marturisiri suplimentare din partea bolnavilor. In descrierea simptomelor pe care au dat-o mult prea prompt, de cele mai multe ori au tradat fata de medic faptul ca ei cunosc factorii sexuali care se ascund in spatele lor.

Ar fi de mare folos daca bolnavii ar sti mai bine cu ce certitudine este posibila acum clarificarea de catre medic a problemelor lor nevrotice si deducerea din acestea a etiologiei sexuale care a actionat. Ar fi cu siguranta un indemn pentru ei sa renunte la tainuire din momentul in care s-au decis sa ceara ajutor pentru suferintele lor. Avem insa cu totii interesul ca si in chestiunile sexuale, sa existe intre oameni obligatia corectitudinii intr-un grad mai inalt decat s-a pretins pana acum. Moralitatea sexuala nu are decat de castigat din aceasta. In prezent suntem cu totii, bolnavi sau sanatosi, niste ipocriti in privinta sexualitatii. Ar fi numai in folosul nostru daca, drept urmare a corectitudinii generale, ar capata insemnatate un anumit grad de toleranta in privinta chestionilor sexuale.

De obicei medicul manifesta un interes foarte neinsemnat fata de multe dintre intrebarile care sunt discutate intre neuropatologi in privinta nevrozelor, cum ar fi daca suntem indreptatiti sa facem o diferentiere stricta intre isterie si neurastenie, daca pe langa acestea putem deosebi o istero-neurastenie, daca obsesiile trebuie clasificate printre neurastenii sau recunoscute ca nevroze separate s.a.m.d.

Intr-adevar, asemenea distinctii ii pot fi indiferente medicului, cat timp nu decurge nimic din decizia la care s-a ajuns, nicio investigare mai profunda si nicio indicatie pentru terapie, cat timp bolnavul va fi trimis in toate cazurile la sanatorii balneare sau i se va spune ca nu sufera de nimic. Altfel stau insa lucrurile daca sunt adoptate punctele noastre de vedere cu privire la relatiile cauzale dintre sexualitate si nevroze. Atunci se trezesc noi interese pentru simptomatologia cazurilor particulare de nevroza si devine de importanta practica sa descompunem corect tabloul complicat in componentele sale si sa le denumim corect pe acestea. Caci morfologia nevrozelor poate fi tradusa in etiologie cu eforturi neinsemnate si din cunoasterea acesteia deriva, ca de Ia sine, noi indicatii terapeutice.

Decizia importanta care trebuie luata, si pe care, cu siguranta, o putem lua de fiecare data prin evaluarea atenta a simptomelor, este daca cazul are caracteristicile unei neurastenii sau ale unei psihonevroze (isterie, obsesie). Enorm de des exista cazuri mixte, in care semnele neurasteniei se asociaza cu cele ale psihonevrozei; dorim insa sa lasam pentru mai tarziu evaluarea acestora.

Doar in cazul neurasteniei examinarea bolnavilor a reusit sa dezvaluie aspectele etiologice ce tin de viata sexuala; acestea sunt, dupa cum e firesc, cunoscute bolnavilor si apartin prezentului, mai corect, perioadei de viata de la maturizarea sexuala (cu toate ca nici aceasta delimitare nu permite acoperirea tuturor cazurilor).

In cazul psihonevrozei, o asemenea examinare nu este prea productiva; ea duce intr-o oarecare masura la cunoasterea unor factori ce pot fi recunoscuti drept cauze si care pot sau nu pot fi legati de viata sexuala; in primul caz, ei nu se arata a fi diferiti de factorii etiologici ai neurasteniei, deci ne permit pe deplin sa observam lipsa oricarei relatii specifice in producerea psihonevrozei. Si totusi, etiologia psihonevrozei se afla, de asemenea, in toate cazurile, tot in domeniul sexual. Printr-un ciudat ocol, de care vom vorbi mai tarziu, se poate ajunge la cunoasterea acestei etiologii si afla ca este de inteles faptul ca bolnavul nu stie sa ne spuna nimic despre ea. Evenimentele si influentele care stau la baza oricarei psiho-nevroze nu apartin perioadei actuale, ci unei epoci de viata de mult trecute, asa-zis preistorica, a copilariei timpurii, si de aceea ele nu ii sunt cunoscute nici bolnavului. El le-a uitat – doar intr-un anumit sens.

Deci etiologia sexuala exista in toate cazurile de nevroza; dar la neurastenii ea este de tip actual, la psihonevroze factorii sunt de natura infantila; aceasta este prima mare opozitie in etiologia nevrozelor. O a doua apare cand luam in considerare diferentele in simptomatologia neurasteniei insasi. Pe de-o parte, aici se gasesc cazuri in care ies in prim-plan anumite tulburari caracteristice neurasteniei: senzatie de presiune craniana, fatigabilitate, dispepsie, constipatie, iritatie a sirei spinarii etc.).

In alte cazuri, aceste semne trec in plan secundar si tabloul clinic este alcatuit din alte simptome care permit recunoasterea unei relatii cu simptomul central, „angoasa” (tendinta catre starea de anxietate libera, neliniste, anxietate anticipatorie, atacuri de anxietate complete, rudimentare si suplimentare, vertij locomotor, agorafobie, insomnie, hipersensibilitate la durere s.a.m.d.). Am lasat celui dintai tip numele de neurastenie, pe cel de-al doilea insa l-am diferentiat cu numele de „nevroza de angoasa” si am motivat aceasta separare in alta parte, unde iau in considerare, de asemenea, faptul ca de regula ambele nevroze apar impreuna.

Pentru scopul nostru este de-ajuns sa subliniem ca diferentierea dintre cele doua forme, in ceea ce priveste simptomatologia, merge in paralel cu diferentele dintre etiologiile lor. Neurastenia poate fi intotdeauna explicata printr-o stare a sistemului nervos, cum ar fi cea la care se ajunge prin masturbare excesiva sau care apare spontan ca urmare a polutiilor frecvente; la nevroza de angoasa gasim de regula influente sexuale care au in comun factorul retinerii sau satisfacerii incomplete cum ar fi: coitus interruptus, abstinenta asociata cu un libido vivace, asa-numita excitare frustrata s.a. In scurtul studiu in care m-am straduit sa introduc nevroza de angoasa, am enuntat formula ca angoasa ar fi in general libido deturnat de la utilizarea lui (normala).

Acolo unde avem un caz in care simptomele neurasteniei se asociaza cu cele ale nevrozei de angoasa, ne aflam deci in fata unui caz mixt, ne oprim la principiul descoperit empiric conform caruia unui melanj al nevrozelor ii corespunde o actiune simultana a mai multor factori etiologici si de fiecare data asteptarile ne vor fi confirmate. Cat de frecvent acesti factori etiologici sunt legati unul de altul in mod organic prin intermediul proceselor sexuale, de exemplu coitus interruptus sau potenta insuficienta a barbatului asociata cu masturbarea, acest lucru va merita pe deplin o expunere separata.





Alte carti de acelasi autor

Interpretarea viselor. Opere esentiale (vol. 2)    Interpretarea viselor. Opere esentiale (vol. 2)

Pagini: 784 / Pret: 85.00 lei
Calea regala de acces catre inconstient este prezentata in cele mai mici detalii de catre Sigmund Freud in volumul -Interpretarea viselor. Parintele psihanalizei ne invata cum sa acordam viselor locul important pe care il ocupa in viata noastra, pentru ca ne conduc in profunzimea sufletului. In plus, interpretarea viselor este o tehnica eficienta pentru a descifra dorinte si ganduri ascunse, Freud prezentand cum poate fi folosita atat in terapie, cat si in decodarea produselor culturale la realizarea carora participa inconstientul (de la literatura si arta la religie si morala).
Tehnica psihanalizei. Opere esentiale (vol. 11)    Tehnica psihanalizei. Opere esentiale (vol. 11)

Pagini: 496 / Pret: 55.00 lei
Eseurile dedicate de Sigmund Freud -Tehnicii psihanalizei- ofera o viziune de ansamblu asupra evolutiei modalitatilor de atingere a inconstientului intr-o terapie psihanalitica. Intemeietorul psihanalizei abordeaza teme cum ar fi interpretarea viselor, psihanaliza salbatica si dezavantajele ei terapeutice, transferul si dinamica transferului, iubirea de transfer, cu tentatiile si capcanele ei, analiza practicata de nemedici, caracterul terminabil sau interminabil al analizei.
Psihopatologia vietii cotidiene (despre uitare, greseala de vorbire, superstitie si eroare)    Psihopatologia vietii cotidiene (despre uitare, greseala de vorbire, superstitie si eroare)

Pagini: 328 / Pret: 47.00 lei
Decodarea actelor ratate din viata cotidiana ne poate ajuta sa ne cunoastem mai bine pe noi insine si pe ceilalti, sa evitam sau sa dezamorsam conflicte, sa rezolvam mai repede unele probleme interpersonale sau sa facem alegeri mai bune in diverse situatii. Freud ne pune la indemna cateva tehnici eficiente de decriptare a actelor ratate - mereu semnificative, dar adeseori ignorate.
Despre vis    Despre vis

Pagini: 126 / Pret: 32.00 lei
Intemeietorul psihanalizei, S. Freud, este cel despre care se spune ca a descifrat secretele visului. Cartea -Despre vis- Freud a scris-o pentru publicul larg interesat de viata psihica si de intelegerea viselor. Volumul de fata cuprinde ideile si exemplele esentiale despre vis, care sunt desigur detaliate, pentru specialisti si toti cei interesati, in peste cele 800 de pagini ale unei dintre cartile cele mai citite ale secolului XX -Interpretarea viselor.
Eseuri de psihanaliza aplicata. Opere esentiale (vol. 10)    Eseuri de psihanaliza aplicata. Opere esentiale (vol. 10)

Pagini: 414 / Pret: 46.00 lei
Volumul 10 din Operele lui Sigmund Freud reuneste eseurile de psihanaliza aplicata ale parintelui psihanalizei. Figuri mari ale culturii, cum ar fi Dostoievski, Michelangelo, Leonardo da Vinci, Goethe si creatiile lor apar intr-o lumina neasteptata din perspectiva psihanalitica. Eseurile dedicate aplicarii psihanalizei la literatura si arta plastica pornesc de la ideile revolutionare ce sustin ca inconstientul este omniprezent in viata omului si ca intre normalitate si patologie exita doar o deosebire cantitativa, de grad, si nu calitativa.
Studii despre societate si religie. Opere esentiale (vol. 9)    Studii despre societate si religie. Opere esentiale (vol. 9)

Pagini: 744 / Pret: 65.00 lei
Studiile despre societate si religie ale lui Sigmund Freud sunt reunite in volumul 9 al Operelor sale. In aceste texte, Freud dezbate relatiile tensionate dintre societate si individ, ca urmare a confruntarilor inerente intre viata pulsionala personala si exigentele societatii. In volum se regasesc si ideile lui Freud despre religie, razboi, formarea si evolutia miturilor, despre consecintele moralei sexuale asupra nevrozelor si despre marele experiment comunist al vremurilor traite de parintele psihanalizei.
Nevroza la copil. Opere esentiale (vol. 8)    Nevroza la copil. Opere esentiale (vol. 8)

Pagini: 294 / Pret: 37.00 lei
Volumul -Nervroza la copil- contine doua din analizele descrise detaliat de Sigmund Freud -Micul Hans si Omul cu Lupi. Ambele cazuri de nevroza la copil sunt fundamentate teoretic de conceptia freudiana conform careia originea oricarei tulburari psihice a unui adult se afla in evenimentele traumatice din copilarie, care au perturbat evolutia dezvoltarii sale ulterioare.
Nevroza, psihoza, perversiune. Opere esentiale (vol. 7)    Nevroza, psihoza, perversiune. Opere esentiale (vol. 7)

Pagini: 412 / Pret: 46.00 lei
Selectia de texte din volumul 7 al Operelor lui Sigmund Freud cuprinde lucrari despre psihoza, nevroza si perversiune. Freud abordeaza patologia pulsiunilor sexuale, prezinta cazuri relevante pentru diverse tulburari psihice si tehnici de lucru in functie de simptomatologia pacientilor. Volumul de fata cuprinde texte ce releva aplicatiile teoriilor psihanalitice la psihopatologia psihica in terapie.
Inhibitie, simptom, angoasa. Opere esentiale (vol. 6)    Inhibitie, simptom, angoasa. Opere esentiale (vol. 6)

Pagini: 372 / Pret: 47.00 lei
Volumul -Inhibitie, simptom, angoasa- din seria Operelor lui Sigmund Freud ofera cititorilor (psihologi, psihoterapeuti, psihiatri, pedagogi etc.) posibilitatea de a parcurge, in ordine cronologica, majoritatea studiilor dedicate de intemeietorul psihanalizei nevrozei de tip isteric si etiologiei acesteia. In plus, sunt cuprinse in carte texte ale lui Freud referitoare la neurastenie, nevroza actuala, nevroza de angoasa si psihonevroza.
Cuvantul de spirit si raportul sau cu inconstientul. Opere esentiale (vol. 4)    Cuvantul de spirit si raportul sau cu inconstientul. Opere esentiale (vol. 4)

Pagini: 342 / Pret: 42.00 lei
Volumul -Cuvantul de spirit si raportul sau cu inconstientul-, de Sigmund Freud, include scrieri referitoare la seminficatia cuvantului de spirit, la sensurile contradictorii ale anumitor cuvinte din limbile arhaice, precum si un eseu care inregistreaza prima utilizare a termenului roman familial. Freud traseaza o pararela intre vis si spirit, demonstrand ca tehnicile elaborarii cuvantului de spirit coincid cu cele ale visului.
Psihologia inconstientului. Opere esentiale (vol. 3)    Psihologia inconstientului. Opere esentiale (vol. 3)

Pagini: 438 / Pret: 46.00 lei
Volumul -Psihologia inconstientului- cuprinde principalele scrieri metapsihologice ale lui Sigmund Freud. In aceste texte este dezvoltata teoria psihanalitica referitoare la natura si modalitatea de functionare a inconstientului. Insusi Freud a introdus termenul de metapsihologie pentru a indica psihologia teritoriului din spatele constientului. In carte se regasesc si conceptiile lui Freud despre pulsiuni si destine ale pulsiunilor, despre refulare si negare ca mecanisme de aparare a Eului, precum si o ilustrare comparativa a nevrozei si psihozei.
Despre psihanaliza    Despre psihanaliza

Pagini: 272
Pret: 37.00 lei
Despre fericire    Despre fericire

Pagini: 160 / Pret: 33.00 lei
Ne intalnim aici cu concepte clasice ale psihanalizei, precum Supraeul, principiul placerii si principiul realitatii, pulsiunea de viata si pulsiunea de moarte, analizate dintr-o perspectiva societala.
Despre psihologia vietii erotice    Despre psihologia vietii erotice

Pagini: 120 / Pret: 33.00 lei
Prima parte introduce termenul de complex Oedip, a doua trateaza fenomenul impotentei psihice, imposibilitatea de a satisface tocmai partenera iubita, iar a treia ofera o perspectiva psihanalitica asupra frigiditatii femeii.
Despre actele ratate    Despre actele ratate

Pagini: 160 / Pret: 32.00 lei
Ne intalnim aici cu o lucrare care face parte din Prelegeri de introducere in psihanaliza, alaturi de Visul si de Teoria generala nevrozelor, si care descrie psihopatologia vietii cotidiene.
Despre nervozitatea moderna    Despre nervozitatea moderna

Pagini: 176 / Pret: 33.00 lei
Volumul de fata cuprinde o serie de lucrari despre nevroza, ordonate, cel putin in intentie, astfel incat sa introduca cititorul in aceasta tema pe poarta larga a categoriei generale, pentru ca apoi drumul sa se ramifice si sa se ingusteze, pe masura ce ideile incep sa devina mai particulare si mai aplicate.
Despre dezastre    Despre dezastre

Pagini: 112 / Pret: 27.00 lei
Acest volum cuprinde lucrarile Consideratii actuale despre razboi si moarte (1915) si De ce razboi?.(1932/1933).
Despre vis    Despre vis

Pagini: 232 / Pret: 33.00 lei
Una dintre cele mai importante si, in acelasi timp, cele mai interesante carti ale secolului XX este Interpretarea viselor de Sigmund Freud. S-a spus despre ea ca a descifrat secretul visului.


Alte titluri de specialitate de pe PsihoShop.ro:










Copyright © 2008-2020 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015