Confesiunile unui vorbitor public - Scott Berkun

 

Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





114 TITLURI DISPONIBILE

51 TITLURI DISPONIBILE

194 TITLURI DISPONIBILE

26 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:



      
Confesiunile unui vorbitor public - Scott Berkun       Confesiunile unui vorbitor public
de

Confesiunile unui vorbitor public sunt confesiunile lui Scott Berkun despre ce inseamna a comunica eficient auditorilor mesajele pe care dorim sa le transmitem. Bazate atat pe experienta sa de peste 15 ani in care a tinut discursuri, cat si pe marturiile mai multor vorbitori pentru public, tehnicile prezentate in carte pot fi utile tuturor celor care fie ocazional, fie ca meserie au ca atributie sa vorbeasca unui public.

Pret: lei        Avem aceasta carte in stoc!



      



Editura: Publica
Colectia: In afara colectiilor
Pagini: 276
   
Anul aparitiei: 2012
Editia originala: 2010
Traducere din limba engleza de Iulia Bertea
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 145 mm x 205 mm
ISBN: 978-606-8360-04-1


Descrierea editorului

In volumul "Confesiunile unui vorbitor public", plin de haz si practic, scriitorul si vorbitorul profesionist Scott Berkun ne dezvaluie tehnicile folosite de marii oratori si ne arata cum le poate utiliza oricine pentru a comunica mai bine. Managerilor si profesorilor - si oricui comunica si se asteapta sa fie ascultat - cartea "Confesiunile unui vorbitor public" le ofera punctul de vedere al unui initiat despre cum sa prezinti idei intr-un mod eficient. Este o calatorie unica, distractiva si plina de invataminte printre dificultatile si reusitele traite de Scott de-a lungul celor peste 15 ani in care a tinut frecvent discursuri unor categorii diverse de persoane.

Scott Berkun este autorul cartilor "The Myths of Innovation" (2010) si "Making Things Happen" (2008). A lucrat la Microsoft intre anii 1994 si 2003, ca manager de program pentru Internet Explorer, versiunile 1.0 pana la 5.0, iar in 2003 si-a dat demisia, fixandu-si obiectivul de a deveni scriitor. Articole scrise de Scott Berkun au aparut in publicatii precum "Washington Post", "New York Times", "Wired", "Fast Company" sau "Forbes". A tinut cursuri despre gandirea creativa la Universitatea din Washington si este invitat frecvent la posturile de televiziune CNBC, MSNBC si NPR.



Scott Berkun

Scott Berkun a lucrat la Microsoft intre 1994 si 2003, ca manager de program pentru Internet Explorer. Din 2003, a decis sa se dedice pasiunii de a scrie. De atunci, a scris articole in publicatii prestigioase precum "Washington Post", "New York Times", "Wired", "Fast Company" sau "Forbes". Scott Berkun este autorul cartilor „The Myths of Innovation” (2010) si „Making Things Happen” (2008). Tine cursuri de gandire creativa la Universitatea din Washington.



Prezentari Video

Puteti urmari in videoul de mai jos marturia lui Scott Berkun despre cartea „Confesiunile unui vorbitor public”:





Pagini din carte

                     

                     

                     

                  



Cuprinsul cartii

Avertisment

1. Nu va vad dezbracati
2. Atacul fluturilor
3. 30 000 de dolari pe ora
4. Cum sa te descurci cu o sala dificila
5. Nu inghiti microfonul! Fotografii pe care nu te astepti sa le vezi
6. Stiinta de a nu plictisi oamenii
7. Ce am invatat din cele cincisprezece minute de faima ale mele
8. Ce spun oamenii
9. Ambreiajul ti-e prieten
10. Confesiuni

Insemnari din culise
Micile secrete ale profesionistilor
Cum sa demonstrezi ceva
Ce sa faci daca discursul tau e nasol
Ce sa faci daca lucrurile merg prost
Mai rau de-atat nu se poate

Documentare si recomandari
Cum sa ajuti aceasta carte: o rugaminte
Multumiri
Sursele fotografiilor




Fragmente din carte

Aceasta carte contine opinii extrem de personale si multe povestiri de culise. S-ar putea sa nu-ti placa acest lucru. Unora le place sa vada cum se fac carnatii, insa multora nu. Toate informatiile din aceasta carte sunt adevarate si scrise cu scopul de a ajuta, dar daca nu-ti place intotdeauna sa ti se spuna adevarul in fata, poate ca aceasta carte nu este pentru tine. Aceasta carte este scrisa cu convingerea ca, daca toti am gandi inainte de a vorbi si am asculta cu atentie, lumea ar fi un loc mai bun.

...

Daca vrei sa fii bun la ceva, primul lucru de care trebuie sa te debarasezi este notiunea de perfectiune. De fiecare data cand ma duc in fata salii, stiu ca o sa fac greseli. Si este in regula. Daca esti atent la cum vorbim unii cu altii in viata de zi cu zi, inclusiv in timpul prezentarilor, vei observa ca pana si vorbitorii cei mai buni fac o groaza de greseli. Michael Erard, autorul unui studiu despre cum vorbim, intitulat Um (Anchor), ne spune urmatoarele:

"[Greselile] apar, in medie, la fiecare zece cuvinte… Daca oamenii spun in jur de 15 000 de cuvinte zilnic, asta inseamna cam 1 500 de gafe verbale pe zi. Data viitoare cand vorbesti, asculta-te cu atentie! Te b-b-balbai; uiti cuvintele, sucesti sunelete (iar cand scrii la computer, inversezi litelere - si prbabil le si omti). Majoritatea acestor greseli trec neobservate sau nu se tine cont de ele, dar toate sunt fascinante, atat din motivele pentru care le ignoram, cat si din cele pentru care le observam."

...

Stiu ca fac tot timpul mici greseli. Nici n-am cum altfel. In plus, cand prezinti, perfectiunea este plictisitoare. Tyler Durden, cvasieroul din filmul Fight Club, spunea sa nu mai fim perfecti, deoarece a fi obsedati de perfectiune ne impiedica sa evoluam. Nu mai risti nimic, prin urmare nici nu mai inveti nimic. Nu vreau sa fiu perfect. Vreau sa fiu util, vreau sa fiu bun si vreau sa fiu eu insumi. Incercarea de a fi perfect ma impiedica sa fac toate aceste trei lucruri. Pana la urma, sa faci cateva greseli sau sa te poticnesti de cateva ori le aminteste celorlalti cat este de greu sa stai acolo, in fata salii. Greselile se fac oricum - conteaza cum le privesti. Iata doua moduri de a face acest lucru:

1. Evita greseala de a incerca sa nu faci nicio greseala! Straduieste-te sa inveti cat mai bine ce ai de prezentat, dar tine minte ca nu vei fi perfect! Astfel, nu vei fi devastat cand unele lucruri marunte vor iesi prost.

2. Constientizeaza ca modul in care reactionezi la o greseala determina raspunsul publicului! Daca imi vars apa pe pantaloni si reactionez de parca s-ar fi scufundat Titanicul, publicul va privi acest lucru tot ca pe o tragedie. Dar daca raman calm sau, si mai bine, daca glumesc pe tema aceasta, publicul va face la fel.

...

Ce sa faci inainte de a vorbi

Principalul avantaj pe care il are un vorbitor in fata publicului este ca el stie ce urmeaza. Actorii de stand-up comedy - cei mai buni vorbitori publici - au asa mare succes tocmai pentru ca isi lanseaza poantele exact cand te astepti mai putin. Pentru a crea un astfel de avantaj, eu, la fel ca George Carlin sau Chris Rock, imi exersez materialul. Este singurul mod in care invat cum sa trec de la o idee la alta sau cum sa spun fiecare poveste sau informatie, astfel incat sa pregatesc cat mai bine terenul pentru urmatoarea. Si cand zic ca exersez, prin asta inteleg ca stau in picioare la birou, imi imaginez publicul in jurul meu si prezint exact cum as face-o in mod real. Daca planuiesc sa fac un anume lucru in timpul unei prezentari, il exersez. Dar nu repet cu scopul de a fi perfect sau de a invata pe dinafara. Daca as face acest lucru, as suna ca un robot sau, mai rau, ca o persoana care se straduieste sa spuna lucrurile cat mai exact, mai precis si complet artificial, lucru pe care oamenii il miros de la un kilometru. Intentia mea este sa-mi cunosc materialul suficient de bine cat sa ma simt in largul meu. Increderea, nu perfectiunea, este scopul.

Poti ghici ce refuza sa faca majoritatea oamenilor carora le este teama sa prezinte? Sa exerseze. Cand mi se cere sa pregatesc pe cineva pentru o prezentare, iar acea persoana imi inmaneaza slide-urile, prima intrebare pe care i-o pun este: "Ai repetat?“. De obicei, imi raspunde ca nu, surprinsa ca asa ceva ar fi important. De parca trupele rock sau actorii care pun in scena Shakespeare nu au nevoie de repetitii ca sa faca un spectacol bun. Nu slide-urile sunt spectacolul tau; tu, vorbitorul, esti spectacolul. Si se pare ca cele mai multe sfaturi pe care le gasesti in cele mai bune carti despre vorbitul in public, inclusiv sfaturile despre slide-uri, sunt dificil de pus in practica daca nu exersezi. Motivul cel mai pragmatic pentru a exersa este faptul ca imi permite sa fac linistit greseli si sa le corectez inainte sa le vada altcineva. E posibil, de fapt, sa nu fiu un vorbitor mai bun decat altii, ci doar sa ma pricep mai bine la gasit si corectat greseli.




Aprecieri si cronici

"Daca trebuie sa sustii doar un singur discurs in toata viata ta, chiar si numai Capitolul 5 isi merita pretul acestei carti. Confesiunile unui vorbitor public iti arata capcanele care pot transforma o idee buna intr-un discurs prost, totul impachetat in stilul antrenant al lui Berkun, care stie sa prezinte informatiile istorice si stiintifice intr-un mod atragator." - Matt Waite, castigator al Premiului Pulitzer in 2009


"Scott Berkun le spune pe bune. Indiferent daca urmeaza sa vorbesti in fata a zece oameni sau a o mie de persoane, vei descoperi secrete care iti vor imbunatati abilitatile de comunicare." - Tony Hsieh, CEO Zappos.com


"Dincolo de abilitati, performanta unui lider sau manager rezida in modul in care reuseste sa motiveze, sa transmita idei clare si sa castige increderea celorlalti. E lectia pe care o predam de fiecare data cursantilor nostri, succesul atarna de forta unui discurs - ,,povestea" care indeamna la actiune. O lectura indispensabila pentru toti cei care produc rezultate prin oameni!" - Madi Radulescu, Managing Partner MMM Consulting








Copyright © 2008-2016 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015