Managementul comportamentelor si optimizarea motivatiei pentru invatare - Adrian Opre

 

Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





94 TITLURI DISPONIBILE

50 TITLURI DISPONIBILE

218 TITLURI DISPONIBILE

34 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:



      
Managementul comportamentelor si optimizarea motivatiei pentru invatare - Adrian Opre       Managementul comportamentelor si optimizarea motivatiei pentru invatare
de , ,

Lucrarea -Managementul comportamentelor si optimizarea motivatiei pentru invatare, ghid coordonat de Adrian Opre, Adriana Baban si Oana Benga, propune celor implicati in procesul educational, de la pedagogi la parinti, modele teoretice si practice pentru a sustine eficient procesul de invatare al elevilor, tinand cont de faptul ca acesta presupune si formarea de caractere, nu doar insusirea de cunostinte. Ghidul cuprinde numeroase fise de lucru cu activitati practice.

Pret: lei        Avem aceasta carte in stoc!



      



Editura: ASCR
Colectia: Educatie
Pagini: 196
   
Anul aparitiei: 2015
Editia originala: 2015
Editia originala aparuta in limba romana
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 210 mm x 280 mm
ISBN: 978-606-8244-90-7


Descrierea editorului

Cartea „Managementul comportamentelor si optimizarea motivatiei pentru invatare”, ghid coordonat de Adrian Opre, Adriana Baban si Oana Benga, se adreseaza, in special, cadrelor didactice, psihologilor si consilierilor scolari, furnizorilor de servicii educationale si specialistilor in stiinte comportamentale. Volumul face parte din seria denumita de editura ASCR - „Promovarea sanatatii mintale in gradinite si scoli”.

Ghidul contine activitati practice, fise de lucru, materiale-suport pentru prescolari, scolari mici si scolari mari, cu scopul de a preveni si elimina comportamentele nesanatoase ale copiilor, conduitele provocatoare si consecintele acestora pe termen lung asupra performantelor scolare si asupra integrarii sociale a elevilor.

Activitatile practice, fisele de lucru, materialele-suport pe care le propune ghidul urmaresc combinarea intr-o maniera eficienta a activitatii didactice cu monitorizarea si managementul continuu al comportamentelor copiilor. Pentru a putea dezvolta un mediu propice invatarii, este esential sa putem identifica comportamentele care pot fi prevenite sau modificate atunci cand ele se manifesta deja. Ghidul prezinta o serie de strategii care pot fi folosite la nivelul clasei/grupei atunci cand se vizeaza modificarea comportamentelor dezadaptative.

Elevii care manifesta probleme de comportament si disciplina atrag cel mai mult atentia cadrului didactic, deoarece aceste comportamente interfereaza cu activitatile de invatare. Cel mai adesea, cadrele didactice solutioneaza aceste probleme intervenind dupa aparitia acestor comportamente indezirabile prin atentionari verbale, excludere, scaderea notei la purtare etc. Insa, de cele mai multe ori, efectul nu este cel asteptat, deoarece interventia nu tine cont de intelegerea factorilor care determina si mentin manifestarea acestor comportamente. In acest context, derularea unei analize functionale ajuta cadrul didactic sa inteleaga scopul comportamentului problematic, dar si sa identifice planuri de disciplina adecvate nevoilor de la grupa/clasa.

„Studiile de specialitate au relevat o tendinta evidenta a generatiei actuale de elevi si prescolari de a adopta frecvent comportamente nesanatoase in context educational. Pentru cadrele didactice, consilierii scolari, dar si pentru parinti conduita lor constituie o reala provocare. Consecintele pe termen lung asupra motivatiei si performantelor scolare, precum si asupra integrarii sociale a acestor copii, sunt si ele tot mai severe. Ghidul de fata va ofera o grila acurata de descifrare a cauzelor si a tabloului simptomatic al acestor probleme, dar mai ales o serie de solutii practice pentru a le preveni sau elimina, prompt si eficient.” (prof. univ. dr. Adrian Opre)



Adrian Opre

Prof. univ. dr. Adrian Opre este profesor universitar la Catedra din Psihologie a Universitatii "Babes-Bolyai" din Cluj-Napoca si este doctor in psihologie. Activitatea de cercetare in domeniul psihologiei o desfasoara la Centrul de Psihologie Cognitiva Aplicata si la Institutul de cercetari experimentale ale comportamentului social al Universitatii "Babes-Bolyai". A participat la numeroase programe de formare in terapie cognitiv-comportamentala, neurostiinte si hipnoza.



Pagini din carte

                     

                     

                     

         



Cuprinsul cartii

Fundamentare teoretica

1. Managementul grupei/clasei: conceptualizari si clarificari terminologice

1.a. Perspective psihopedagogice
1.b. Premise ale managementului grupei/clasei
1.c. Climatul educational

2. Analiza functionala a comportamentului

2.a. Componente cheie in geneza si mentinerea comportamentelor
2.b. Functii si beneficii secundare ale comportamentelor dezadaptative
2.c. Strategii de analiza a comportamentului

3. Managementul comportamentelor

3.a. Proiectarea interventiilor de modificare comportamentala
3.b. Strategii de modificare comportamentala centrate pe prevenirea comportamentelor dezadaptative
3.c. Strategii de modificare comportamentala centrate pe managementul comportamentelor dezadaptative

4. Monitorizarea si controlul factorilor motivationali

4.a. Reconceptualizarea motivatiei scolare/educationale
4.b. Strategii de dezvoltare si mentinere a motivatiei scolare
Bibliografie

Aplicatii practice/Fise de lucru

Anexa 1
Anexa 2
Anexa 3

I. Aplicatii practice pentru educatori

I.1. Managementul comportamentelor de la grupa

II. Aplicatii practice/fise de lucru pentru invatatori

II.1. Managementul comportamentelor la clasele primare
II.2. Strategii de dezvoltare si mentinere a motivatiei pentru scolarii mici
II.2.1. Stabilirea scopurilor
II.2.2. Managementul timpului
II.2.3. Controlul distractorilor
II.2.4. Strategii de invatare
II.2.5. Managementul reactiilor emotionale si al efortului

III. Aplicatii practice/fise de lucru pentru profesori

III.1. Managementul comportamentelor la clasele gimnaziale
III.2. Strategii de dezvoltare si mentinere a motivatiei pentru scolarii mari
III.2.1. Stabilirea scopurilor
III.2.2. Managementul timpului
III.2.3. Controlul distractorilor
III.2.4. Strategii de invatare
III.2.5. Managementul reactiilor emotionale si al efortului




Aprecieri si cronici

Misiunea principala a educatiei este formarea si dezvoltarea plenara a personalitatii si, abia apoi, inarmarea ei cu cunostinte si deprinderi. Cunostintele se pot dobandi oricand, la orice varsta. Personalitatea, dimpotriva, are vremea ei; daca educatorul nu o stimuleaza inca din copilaria elevului, pierderile sunt iremediabile. Cunoasterea, fara echilibrul emotional si taria de caracter ale celui care o dobandeste, produce dezastre. Lucrarea de fata ofera fundamentul teoretic si metodele practice prin care, intr-o lume obsedata de informatii, putem construi caractere. - Prof. univ. dr. Mircea Miclea





Copyright © 2008-2016 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015