Strategii de preventie a problemelor de comportament - Oana Benga

 

Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





98 TITLURI DISPONIBILE

50 TITLURI DISPONIBILE

220 TITLURI DISPONIBILE

35 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:



      
Strategii de preventie a problemelor de comportament - Oana Benga       Strategii de preventie a problemelor de comportament
de , ,

Lucrarea -Strategii de preventie a problemelor de comportament, ghid coordonat de Adrian Opre, Adriana Baban si Oana Benga, propune celor implicati in procesul educational, de la pedagogi la parinti, modele teoretice si practice de abordare si terapie a problemelor de comportament ale copiilor si adolescentilor (violenta fizica si verbala, crizele de furie, sfidarea etc.). Cartea cuprinde numeroase fise de lucru cu activitati practice.

Pret: lei        Avem aceasta carte in stoc!



      



Editura: ASCR
Colectia: Educatie
Pagini: 200
   
Anul aparitiei: 2015
Editia originala: 2015
Editia originala aparuta in limba romana
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 210 mm x 280 mm
ISBN: 978-606-8244-91-4


Descrierea editorului

Statisticile demonstreaza faptul ca aproximativ 20-30% dintre adulti manifesta la un moment dat ingrijorari cu privire la problemele de comportament ale copiilor. Printre asemenea comportamente se numara: agresivitatea fizica (lovirea adultilor sau a altor copii), agresivitatea verbala (injuraturile, amenintarile, ironia), smiorcaielile, crizele de furie, sfidarea, certurile cu adultii sau cu alti copii.

De multe ori, astfel de comportamente fac parte din procesul firesc de dezvoltare a copiilor, ele aparand adesea pe fondul unor abilitati de exprimare a emotiilor si de reglare emotionala insuficient dezvoltate. Spre exemplu, prin sfidare (non-complianta) copiii testeaza limitele si regulile impuse de adulti si invata sa fie independenti. De aceea, sfidarea ocazionala este consecinta „ciocnirii” dintre constientizarea propriilor scopuri si controlul exercitat de catre adulti asupra comportamentului copiilor.

La varsta scolara mare, cauzele manifestarilor agresive si de sfidare se modifica, comparativ cu varsta prescolara. De exemplu, reactiile agresive pot deveni mult mai frecvente si intense, transformandu-se in hartuire si intimidare. Intimidarea trebuie inteleasa adesea ca un comportament prin care preadolescentii incearca sa obtina aprobarea celorlalti si prestigiul in cadrul grupului. Din aceasta perspectiva, sfidarea autoritatii adultilor reprezinta un comportament prin care copiii doresc sa controleze sau sa-si manifeste puterea in interactiunile cu adultii.

Insa atunci cand comportamentele enumerate anterior sunt frecvente, se manifesta constant pe parcursul unui interval de timp mai mare de sase luni, se manifesta similar in diferite medii, atat acasa, cat si la scoala, interfereaza sever cu adaptarea sociala si scolara a copiilor, se poate vorbi despre tulburari de conduita/comportament disruptiv. Rolul cadrelor didactice in astfel de situatii este unul suportiv, iar mediul educational poate sa contribuie sau, din contra, sa minimalizeze impactul comportamentelor negative ale copiilor. In mediul educational accentul trebuie pus pe prevenirea tulburarilor de conduita si a efectelor negative ale acestora pe termen lung.

Copiii cu probleme de comportament atrag reactii punitive si ostile din partea adultilor si, de aceea, ei invata sa evite sanctiunile (pedepsele), mintind sau negand implicarea lor in comportamentul negativ. De asemenea, aceste reactii ale adultilor pot mentine si alimenta furia si resentimentele. Resentimentele si lipsa de incredere in ceilalti au drept consecinta blocarea comunicarii si izolarea fata de ceilalti. Cei mai multi dintre acesti copii se confrunta in realitate cu sentimentul ca nu sunt intelesi, se simt neajutorati si au nevoie in mai mare masura de afectiune si intelegere, decat de critici si sanctiuni.

Ghidul „Strategii de preventie a problemelor de comportament”, coordonat de Oana Benga, Adriana Baban si Adrian Opre, contine activitati practice, fise de lucru, materiale-suport pentru prescolari, scolari mici si scolari mari, cu scopul de a preveni si elimina comportamentele nesanatoase ale copiilor, conduitele provocatoare si consecintele acestora pe termen lung asupra performantelor scolare si asupra integrarii lor sociale.

Cartea „Strategii de preventie a problemelor de comportament” se adreseaza cadrelor didactice, psihologilor si consilierilor scolari, furnizorilor de servicii educationale, specialistilor in stiinte comportamentale.



Adrian Opre

Prof. univ. dr. Adrian Opre este profesor universitar la Catedra din Psihologie a Universitatii "Babes-Bolyai" din Cluj-Napoca si este doctor in psihologie. Activitatea de cercetare in domeniul psihologiei o desfasoara la Centrul de Psihologie Cognitiva Aplicata si la Institutul de cercetari experimentale ale comportamentului social al Universitatii "Babes-Bolyai". A participat la numeroase programe de formare in terapie cognitiv-comportamentala, neurostiinte si hipnoza.



Pagini din carte

                     

                     

                     

         



Cuprinsul cartii

Fundamentare teoretica

1. Agresivitatea, sfidarea ca reactii comportamentale normale in situatii specifice si pentru varste specifice

2. Manifestari ale problemelor de comportament
2.a. Agresivitatea
2.b. Comportamentele de intimidare in context scolar
2.c. Sfidarea

3. Caracteristici ale problemelor de comportament in functie de varsta
3.a. Manifestari ale problemelor de comportament la prescolari
3.b. Manifestari ale problemelor de comportament la scolarii mici
3.c. Manifestari ale problemelor de comportament la scolarii mari
3.d. Distinctia intre probleme de comportament si tulburari de conduita/comportament disruptiv
3.e. Efectele problemelor de comportament asupra adaptarii sociale si scolare a copiilor

4. Factori de risc si de protectie pentru dezvoltarea si mentinerea problemelor de comportament
4.a. Diferente interindividuale
4.b. Factori relationati cu mediul educational
4.c. Factori relationati cu mediul familial
4.d. Factori relationati cu grupul de prieteni/colegi

5. Strategii de preventie/interventie in probleme de comportament
5.a. Strategii de preventie interventie la nivel comportamental
5.b. Strategii de preventie/interventie la nivelul dezvoltarii competentelor social-emotionale
5.c. Strategii de comunicare

Bibliografie

Aplicatii practice/fise de lucru

I. Aplicatii practice/fise de lucru pentru educatori
I.1. Strategii de management comportamental
I.2. Strategii de dezvoltare a competentelor social-emotionale

II. Aplicatii practice/fise de lucru pentru invatatori
II.1. Strategii de management comportamental
II.2. Strategii de dezvoltare a competentelor social-emotionale

III. Aplicatii practice/fise de lucru pentru profesori de gimnaziu
III.1. Strategii de management comportamental
III.2. Strategii de dezvoltare a competentelor social-emotionale





Alte carti de acelasi autor

Jocuri terapeutice    Jocuri terapeutice

Pagini: 80 / Pret: 23.00 lei
Cartea -Jocuri terapeutice, coordonata de Oana Benga, este rodul creativitatii si experientei unor psihologi entuziasti, dornici sa le ofere parintilor, educatorilor si terapeutilor cateva strategii eficiente de a-i invata pe prescolari sa-si cunoasca trupul, sa comunice despre starile acestuia si sa identifice primele semne de durere sau boala.



Copyright © 2008-2016 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015