Sa intelegem ADHD (Deficitul de atentie insotit de tulburare hiperkinetica) - Christopher Green

 

Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





100 TITLURI DISPONIBILE

57 TITLURI DISPONIBILE

232 TITLURI DISPONIBILE

38 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:



      
Sa intelegem ADHD (Deficitul de atentie insotit de tulburare hiperkinetica) - Christopher Green       Sa intelegem ADHD (Deficitul de atentie insotit de tulburare hiperkinetica)
de si

Cei ce sufera de ADHD nu sunt condamnati la Agitatie, Deriva, Harababura si Distrugere. Toate astea s-ar putea transforma in Abilitatea de a actiona rapid, Dorinta de a fi cel mai bun, Hranire cu energie si Distractie. Medicii pediatrii Christopher Green si Kit Chee ne propun sa intelegem deficitul de atentie insotit de tulburare hiperkinetica (ADHD)!

Pret: lei     

Stoc Epuizat Momentan
(Produsul va fi disponibil in 3-14 zile)


Daca doriti, puteti primi un email automat in momentul in care aceasta carte reintra in stoc.
E-mail:






Editura: Aramis
Colectia: Tu si copilul tau
Pagini: 400
   
Anul aparitiei: 2009
Editia originala: 1994
Traducere din limba engleza de Adina Aleman
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 155 mm x 230 mm
ISBN: 973-978-679-623-4


Descriere psihoshop.ro

Cartea "Sa intelegem ADHD", de medicii pediatrii Christopher Green si Kit Chee, isi propune sa ofere o privire de ansamblu asupra ADHD-ului. Autorii subliniaza faptul ca ADHD nu se refera doar la neatentie si hiperactivitate. Este, de fapt, vorba de o afectiune ce trebuie abordata prin prisma a patru aspecte: 1) deficitul de atentie, memorie si insuccese scolare; 2) hiperactivitate, impulsivitate, lipsa de control; 3) boli comorbide asociate, precum dislexia, tulburarea de tip opozitie-sfidare, tulburarea de conduita care nu tin strict de ADHD, dar care in cazurile multor copii reprezinta probleme asociate si 4) influenta mediului asupra copilului (copiii care sunt acceptati si ingrijiti cu dragoste se vor descurca mult mai bine in viata decat cei tratati cu violenta, ostilitare si critici).

Autorii analizeaza noile medicamente pentru ADHD. In carte sunt discutate si probleme asociate sau asemanatoare ADHD-ului, precum depresia, anxietatea, sindromul Asperger, problemele de somn si sindromul bipolar.

Medicii pediatrii Christopher Green si Kit Chee subliniaza faptul ca parintii si specialistii trebuie sa aiba toti acelasi scop atunci cand seconfrunta cu ADHD - sa ii ajute pe copii sa devina adulti, beneficiind de cea mai buna educatie posibila, de multa incredere in sine, cu aptitudini folositoare si bucurandu-se de relatii familiale armonioase.

Cartea "Sa intelegem ADHD" este o lucrare accesibila tuturor, parinti si specialisti, plina de sugestii practice care si-au dovedit valabilitatea si eficacitatea in activitatea clinica si educationala de acasa si de la scoala. Anexele de la finalul cartii contin informatii suplimentare, precum rezumate ale celor mai noi descoperiri stiintifice, criterii de diagnostic curente, chestionare pentru parinti si profesori, informatii legate de programe de calculator si surse web credibile in privinta acestei teme.

Christopher Green, doctor in medicina, este medic pediatru si specialist onorific la Spitalul de Copii Westmead din Sydney. Dr. Christopher Green s-a facut remarcat prin introducerea unor tehnici moderne in tratamentul ADHD in Australia.

Kit Chee, doctor in medicina, este medic pediatru specialist in probleme de comportament si de invatare ale copiilor. Dr. Kit Y Chee este medic onorific la Sectia de Dezvoltare a Copilului din cadrul Spitalului de Copii Westmead din Sydney si consultant la Clinica de Invatare din acelasi oras. Dr. Kit s-a specializat in cercetarea invatarii la copii, limbajului, ADHD-ului si in efectul tratamentului medicamentos bazat pe stimulente.



Christopher Green

Christopher Green, doctor in medicina, este medic pediatru si specialist onorific la Spitalul de Copii Westmead din Sydney. Dr. Christopher Green s-a facut remarcat prin introducerea unor tehnici moderne in tratamentul ADHD in Australia.


Kit Chee

Kit Chee, doctor in medicina, este medic pediatru specialist in probleme de comportament si de invatare ale copiilor. Dr. Kit Y Chee este medic onorific la Sectia de Dezvoltare a Copilului din cadrul Spitalului de Copii Westmead din Sydney si consultant la Clinica de Invatare din acelasi oras. Dr. Kit s-a specializat in cercetarea invatarii la copii, limbajului, ADHD-ului si in efectul tratamentului medicamentos bazat pe stimulente.



Pagini din carte

                     

                     

         



Cuprinsul cartii

Introducere

1. ADHD -generalitati
2. ADHD - o veche problema redescoperita
3. ADHD - cauzele
4. Comportamentele care ii deranjeaza pe parinti
5. Perspectiva moderna asupra ADHD - o problema cu patru manifestari specifice
6. Conditiile asociate - comorbiditatile
7. Influenta parintilor buni sau rai
8. ADHD - stabilirea diagnosticului
9. Stresul provocat parintilor, fratilor si surorilor
10. Cele mai bune sfaturi pentru imbunatatirea comportamentului
11. Solutii practice pentru probleme de comportament des intalnite
12. Imbunatatirea performantelor scolare - sfaturi pentru parinti si profesori
13. Alte terapii si diete
14. Tratamentul medicamentos - generalitati
15. Prescrierea stimulentelor
16. Tratamentul medicamentos - non-stimulentele
17. Tratamentul medicamentos - toate intrebarile pe care ati dorit vreodata sa le puneti
18. ADHD la copiii sub cinci ani
19. Incurajarea stimei de sine
20. Alegerea sporturilor potrivite, a hobby-urilor si a altor activitati
21. Adultii cu ADHD
22. Problemele asociate de invatare si limbaj
23. Sfaturi legate de imbunatatirea cititului
24. Staturi legate de imbunatatirea problemelor de limbaj
25. Sfaturi pentru imbunatatirea scrisului de mana si a coordonarii
26. Demistificarea miturilor


Anexe
I. Criteriile de diagnosticare a ADHD (DSM-IV 1994)
II. Criteriile de diagnosticare a tulburarii de tip opozitie-sfidare (DSM-IV 1994)
III. Criteriile de diagnosticare a tulburarii de conduita (DSM-IV 1994)
IV. Criteriile de diagnosticare a ticurilor si sindromului Tourette (DSM-IV 1994)
V. Criteriile de diagnosticare a episoadelor depresive si maniacale severe (Criterii pentru adulti) (DSM-IV 1994)
VI. Scalele de evaluare ale ADHD
VII. Teste de perseverenta, memorie si atentie
VIII. Electroencefalografia cantitativa (QEEG) - alcatuirea unei harti a creierului
IX. Imagistica cerebrala in ADHD
X. Interpretarea testului WISC-III
XI. Teste neuropsihologice
XII. Stimulentele - efectele adverse din nota de subsol
XIII. Intolerantele alimentare - tratamentul prin dieta
XIV. Programe de calculator educative
XV. Extrase din ultimele aparitii in literatura stiintifica
XVI. Articole de specialitate recente
XVII. Cele mai bune site-uri web despre ADHD

Index




Fragmente din carte

Cercetatorii nu s-au pus inca de acord asupra cauzei exacte a ADHD, dar doua lucruri sunt sigure. In primul rand, este o tulburare ereditara. In al doilea rand, problemele de ADHD sunt rezultatul unui dezechilibru subtil in configuratia delicata a creierului. (...) In cazul creierului unui copil cu ADHD, se pare ca informatia patrunde fara sa fie prea bine filtrata, ceea ce face ca "ecranul" mintii sa fie plin de zgomote. Informatia este integrata, dar actiunea este adesea facuta fara ca "directorul general" sa fi aprobat decizia. Aceasta este prezentarea simplificata a unui proces extrem de complex, dar este sigur ca acesti copii ajung sa fie distrasi de prea multi stimuli si tind sa reactioneze fara sa fi analizat situatia cu toata consideratia necesara.

Este un paradox, dar majoritatea copiilor cu ADHD sunt exceptional de sensibili. Din acest motiv, este foarte important sa vedem dincolo de toata graba si agitatia lor pentru a descoperi latura lor delicata, sensibila. Increderea in sine este intotdeauna un punct slab al copiilor cu ADHD - si asta nu e surprinzator, avand in vedere de cate nereusite au parte. Ei depun foarte mult efort pentru lucrul la scoala, dar au rezultate nesatisfacatoare. Vor sa fie iubiti, dar sunt tratati ca niste intrusi iritanti. Unii au rezultate bune la jocuri, in timp ce altii sunt condamnati sa asiste de pe margine, ca avand o prea "proasta coordonare" pentru a se putea juca alaturi de colegi. Aceasta combinatie de sensibilitate, vulnerabilitate si lipsa a stimei de sine ce apare in ADHD trebuie sa fie luata in serios. Pana la varsta de 20 de ani, toate problemele de la scoala se vor fi rezolvat, dar orice slabiciune legata de socializare si de increderea in propria persoana va avea implicatii pentru tot restul vietii lor.

Atunci cand un grup de parinti discuta despre copiii lor cu ADHD, oricine ii asculta poate sa descopere ca nu exista doi care sa fie identici. Unii dintre acesti copii sunt incredibil de activi, pun intrebari peste intrebari si sunt impulsivi. Altii sunt neatenti si visatori, in timp ce comportamentul altora este ostil si incapatanat. Multi sunt dislexici, o parte prezinta tulburari de limbaj si majoritatea obtin rezultate scolare slabe. Ocazional, cate unul este implicat in activitati infractionale. Perspectiva moderna percepe ADHD ca pe o suma complexa de caracteristici.

Afectiunea pe care majoritatea parintilor o descrie ca fiind ADHD nu este in realitate ADHD. Ei percep un amestec de patru componente, dintre care doar doua se incadreaza in definitia ADHD. Cele doua parti de baza ale ADHD sunt comportamentul hiperactiv-impulsiv si problema deficitului de atentie si de invatare. Aceste doua caracteristici fundamentale ale ADHD sunt apoi completate de prezenta sau absenta unei a treia parti - afectiunile asociate. Acestea, printre care se numara dislexia, tulburarea de tip opozitie-sfidare si tulburarea de conduita nu sunt cauzate de ADHD, dar se gasesc in peste jumatate din cazuri. In final, cele doua parti ce compun ADHD si afectiunile asociate sunt influentate de un al patrulea element, si anume de calitatea educatiei acordate de parinti si de sustinerea provenita din mediul de viata al copilului.






Copyright © 2008-2016 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015