Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





66 TITLURI DISPONIBILE

27 TITLURI DISPONIBILE

128 TITLURI DISPONIBILE

11 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:

      
Ghid de terapie ABA. Partea a II-a: Programe de lucru - Ronald Leaf       Ghid de terapie ABA. Partea a II-a: Programe de lucru
de si

In al doilea volum al cartii -Ghid de terapie ABA-, Ron Leaf si John McEachin prezinta programe de lucru cu copii autisti. Construite pe baza principiilor terapiei comportamentale, programele sunt descrise in amanunt si pot fi folosite atat in sesiunile de terapie, cat si acasa de catre parinti. Programele sunt accesibile oricui este interesat de metode si tehnici de lucru cu copii autisti.

Pret: lei     

Stoc Epuizat

Daca doriti, puteti primi un email automat in momentul in care aceasta carte reintra in stoc.
E-mail:






Editura: Frontiera
Colectia: In afara colectiilor
Pagini: 238
   
Anul aparitiei: 2011
Editia originala: 1999
Traducere din limba engleza de Ileana Achim
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 250 mm x 280 mm
ISBN: 978-606-92464-2-9


Descriere psihoshop.ro

Volumul doi al cartii "Ghid de terapie ABA", de Ron Leaf si John McEachin, prezinta programele de lucru pentru terapia intensiva comportamentala, tabele pentru strangerea datelor in timpul sesiunii terapeutice, dar si tabele de evaluare a terapeutului sau a programelor.

Programele de lucru sunt prezentate in detaliu. Puteti afla care sunt obiectivele fiecarui program, criteriile de incepere, criteriile de succes, prompturile necesare, precum si toate etapele de parcurgere a programului, de la cea mai simpla la cea mai avansata. Programele sunt foarte diverse, de la imitatie, potriviri sau desen pana la conversatie, interactiunea cu alti copii sau invatarea prin observare.

Ronald Leaf este psiholog si se specializeaza de peste 30 de ani in domeniul autismului. Impreuna cu John McEachin, el a fondat si conduce din 1994 agentia de terapie Autism Partnership din SUA, oferind consultanta si tratament copiilor autisti din intreaga lume.

John McEachin este psiholog clinician si are o experienta de peste 30 de ani in interventia comportamentala destinata copiilor autisti, dar si adolescentilor si adultilor cu diverse dizabilitati de dezvoltare. Impreuna cu Ronald Leaf, este fondator si director al agentiei de terapie Autism Partnership.

Volumul de fata a fost re-editat in cuprinsul Ghidului de terapie ABA care cuprinde si volumul I - "Strategii de modificare a comportamentului copiilor autisti".



Ronald Leaf

Ronald Leaf este psiholog si se specializeaza de peste 30 de ani in domeniul autismului. Impreuna cu John McEachin, el a fondat si conduce din 1994 agentia de terapie Autism Partnership din SUA, oferind consultanta si tratament copiilor autisti din intreaga lume.


John McEachin

John McEachin este psiholog clinician si are o experienta de peste 30 de ani in interventia comportamentala destinata copiilor autisti, dar si adolescentilor si adultilor cu diverse dizabilitati de dezvoltare. Impreuna cu Ronald Leaf, este fondator si director al agentiei de terapie Autism Partnership.



Pagini din carte

                     

                     

         



Cuprinsul cartii

Desfasurarea sesiunilor de terapie
Predarea prin exercitii distincte
Tabel de evaluare pentru generalizare
Complianta
Imitatie nonverbala
Imitatie cu cuburi
Abilitati motorii
Potriviri
Desen
Joc
Strategia generala de predare
Tipuri de joc
Stadiile jocului
Cantece
Joc independent
Scenarii de joaca
Instructiuni (receptiv)
Denumiri (receptiv)
Comunicarea functionala
Stimularea comunicarii
Imitatia verbala
Dificultati de articulare
Denumiri (expresiv)
Bazele conversatiei
Asertivitatea
Da/nu
Negatia
Coordonarea atentiei
Emotii
Gesturi (Pragmatica)
Atribute
Functii
Categorii
Cunostinte generale si rationamente I
Cunostinte generale si rationamente II
La fel/diferit
Prepozitii
Pronumele
Dezvoltarea limbajului
Timpurile verbale
Pluralul
"Nu stiu"
Conversatia - abilitati intermediare
Intrebari
Ordonarea unei succesiuni
Primul/ultimul
Inainte/dupa
Povesti
Cauza si efect
Capacitatea de intelegere I
Capacitatea de intelegere II
Interactiunea cu copiii de aceeasi varsta
Conversatie - abilitati avansate
Tabel de evaluare pentru conversatie
Atentia sociala
Invatarea prin observare
Abilitati de socializare
Ce lipseste?
Aducerea aminte
Notiuni cantitative
Citirea
Scrierea
Autoservirea
Folosirea toaletei
Tabel de evaluare pentru scoala
Anexe




Fragmente din carte

Complianta
Obiective: 1. Invatati elevul sa indeplineasca instructiuni simple, pe care le puteti insoti de gesturi pentru a-l ajuta sa le inteleaga mai usor. Ideea generala este sa stimulati disponibilitatea elevului de a asculta adultul atunci cand acesta ii cere intr-un limbaj simplu sa faca diverse lucruri.
2. Itemi de predat:
"Vino aici!"
"Stai pe scaun."
"Mainile cuminti."
"Adu-mi..."
[si alte instructiuni, dupa caz]
Procedeu: Procedeul de baza prin care elevul este invatat sa indeplineasca instructiunile date este cresterea treptata a cerintelor. La inceput, i se va cere sa indeplineasca doar sarcini care ii plac foarte mult. De exemplu, cereti-i sa manance gustarea favorita, sa se joace cu jucaria cea mai indragita sau chiar sa se autostimuleze. Emiterea unor astfel de instructiuni este foarte probabil sa aiba ca rezultat complianta elevului, prin urmare veti avea ocazia sa il recompensati. Incetul cu incetul, il veti solicita sa indeplineasca instructiuni tot mai putin placute, mentinand insa recompensarea masiva a compliantei.

Imitatie cu cuburi
Obiective: 1. Folosirea jucariilor intr-o maniera adecvata.
2. Imbunatatirea abilitatilor de coordonare vizual-motorie.
3. Dezvoltarea atentiei si memoriei.
4. Controlarea comportamentului (de pilda, elevul invata sa nu apuce agresiv cuburile, sa nu le arunce etc.).
5. Imbunatatirea abilitatilor de motricitate fina.
6. Dezvoltarea obisnuintei de a privi cu atentie materialele didactice si actiunile terapeutului.
7. Deprinderea obiceiului de a-si astepta randul.
Procedeu: Acest program poate fi lucrat cu orice tip de piese de constructie: cuburi, Lego sau forme geometrice taiate din hartie colorata. Terapeutul sta la masa, in partea opusa elevului. Fiecare persoana are propria gramada de piese de constructie, care va fi asezata lateral, aproape de marginea mesei. Terapeutul realizeaza in mijlocul mesei o constructie din piesele sale. Elevul copiaza modelul folosind piesele proprii de constructie. Trebuie sa copieze in acelasi fel in care ar copia o diagrama. Folositi cuburi de culori si forme diferite. Incepeti cu doua sau trei cuburi si cresteti treptat numarul de cuburi folosite. Dupa ce ati construit diverse modele, jucati-va cu ele (de exemplu, plimbati o masinuta pe sub un pod). Folositi tipuri variate de cuburi, cum ar fi Duplo sau Bristle. Puteti include figurine si animale in constructii.
Prompturi: Folositi ghidajul fizic, demonstratia, prompturile verbale, indicarea cu degetul sau o combinatie de astfel de prompturi. Diminuati treptat promptul, astfel incat elevul sa lucreze singur. Ca prompt de inceput, oferiti-i elevului doar cuburile de care are nevoie. Ulterior, oferiti-i si cuburi pe care nu le va folosi la constructie.
Criterii de incepere a programului:
Elevul stapaneste trei itemi din etapa 1 a programului de Imitatie nonverbala.
Criterii de succes:
Elevul raspunde corect la opt din zece exercitii, fara sa aiba nevoie de prompt. Raspunsurile trebuie sa fie corecte si atunci cand elevul lucreaza cu cel putin inca un terapeut diferit.
Etapa 1: Construieste un turn. Puneti mai multe piese in fata elevului si spuneti-i: "Construieste un turn." Incepeti cu un turn din doua piese, apoi cresteti treptat inaltimea turnului. Turnul din patru piese este normal la 1 an si 6 luni; turnul din sase piese corespunde varstei de 2 ani; turnul din opt piese corespunde varstei de 2 ani si 6 luni.
Etapa 2: Discrimineaza formele colorate. Puneti pe masa doua piese diferite, la o distanta de 20 cm una de alta (de pilda, un cub rosu si un dreptunghi verde). Dati-i elevului in mana o piesa care sa fie la fel cu una din cele doua si spuneti-i: "Potriveste!" Verificati in acest fel daca elevul discrimineaza piesele de pe masa.
Etapa 3: Constructii in etape. Asezati pe masa doua foi de hartie, pentru a delimita zona in care va construi fiecare persoana. Terapeutul completeaza pe rand cate o etapa a constructiei si il asteapta pe elev sa copieze, dupa care trece la urmatoarea etapa. Tineti evidenta numarului de etape incheiate si a numarului de prompturi. Exersati imitatia corecta a tuturor pozitiilor posibile, incepand cu cea mai usoara si avansand spre cea mai dificila.
a. deasupra
b. stanga vs. dreapta
c. in fata vs. in spate
d. orientarea in spatiu a piesei de construit (paralel sau perpendicular pe baza de constructie)
Nu uitati sa variati in mod aleatoriu, de la un exercitiu la altul, forma si culoarea pieselor folosite. De asemenea, variati si pozitia lor. Scopul este sa generalizati imitatia, nu sa predati anumite modele de constructie.
Etapa 4: Copiaza constructii gata facute. Terapeutul construieste un model inainte ca elevul sa inceapa sa construiasca. Daca e nevoie, puteti folosi un paravan pentru a va asigura ca elevul asteapta. Cresteti treptat complexitatea constructiei.
Etapa 5: Copiaza modele alcatuite din cuburi mici (de 2,5 cm).
a. orizontal
b. vertical
c. orizontal combinat cu vertical
d. adaugati dimensiunea in fata/in spate
Etapa 6: Copiaza modele alcatuite din piese uniform colorate (de exemplu, cuburi din lemn nevopsit sau piese mari din carton).
Etapa 7: Copiaza modele 2D (fotografie sau desen).
Etapa 8: Creeaza modele concrete: masa, scaun, pod, garaj, masina, avion, tren, casa, pat, barca etc. Aranjati piesele intr-un model care sa semene cu un anumit obiect. Ulterior, puteti folosi o fotografie insotita de o instructiune verbala. Folositi din ce in ce mai putin fotografia, pana cand elevul ajunge sa construiasca obiectul doar auzind instructiunea terapeutului. Puteti utiliza figurine pentru a sublinia mai bine ceea ce ati construit (de exemplu, culcati o figurina in pat). Jucati-va cu modelele construite (plimbati "masina", puneti animale in "grajd" etc.).
Etapa 9: Construieste din memorie. Aratati-i elevului o constructie timp de cinci secunde, apoi ascundeti-o dupa un paravan. Elevul trebuie sa construiasca modelul din memorie.





Alte titluri de specialitate de pe PsihoShop.ro:










Copyright © 2008-2020 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015