Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





92 TITLURI DISPONIBILE

36 TITLURI DISPONIBILE

164 TITLURI DISPONIBILE

15 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:



      
O singura scoala pentru toata lumea - Salman Khan       O singura scoala pentru toata lumea
de

Salman Khan, fondatorul Khan Academy, isi povesteste experienta pedagogica in baza careia a descoperit ca evolutia tehnologiei ofera noi oportunitati de invatare si predare care nu sunt exploatate la adevaratul lor potential. El sustine ca educatia se face astazi dupa principii vechi de zeci de ani, care trebuie regandite. Salman Khan demonstreaza in cartea -O singura scoala pentru toata lumea- cum ORICINE poate invata ORICE.

Pret: lei     

Stoc Epuizat

Daca doriti, puteti primi un email automat in momentul in care aceasta carte reintra in stoc.
E-mail:






Editura: Publica
Colectia: In afara colectiilor
Pagini: 248
   
Anul aparitiei: 2013
Editia originala: 2012
Traducere din limba engleza de Irina Henegar
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 145 mm x 205 mm
ISBN: 978-606-8360-30-0


Pagini din carte

                     

                     

      



Cuprinsul cartii

Cuvant inainte

Introducere: Educatie gratuita, de clasa mondiala, pentru oricine, oriunde


PARTEA I. SA INVATAM SA PREDAM

Invatand-o pe Nadia
Lectii video scurte si la obiect
Importanta continutului
Invatarea prin asimilare succesiva
Cum se produce educatia
Completarea spatiilor goale


PARTEA a II-a. MODELUL VICIAT

Chestionarea traditillor
Modelul prusac
Invatarea de tip fagure
Testele si testarea
Evaluarea creativitatii
Temele pentru acasa
Ore rasturnate
Economia educatiei


PARTEA a III-a. IN LUMEA REALA

Teorie versus practica
Software-ul Khan Academy
Saltul inspre o clasa adevarata
Distractie si jocuri
Marele pas
Experimentul de la Los Altos
Educatie pentru toate varstele


PARTEA a IV-a. 0 SCOALA PENTRU LUMEA INTREAGA

Acceptarea incertitudinii
Experienta mea de student
Spiritul scolii cu o singura clasa
Predarea ca sport de echipa
Haosul organizat este un lucru bun
Redefinirea verii
Viitorul foilor matricole
Ajutor pentru cei neajutorati
Viitorul certificarilor
Cum ar putea fi facultatea
Concluzie: timp pentru creativitate


Multumiri

Note




Fragmente din carte

"Normalitatea se invata.

E in natura umana ca traditiile si institutiile sa para cumva inevitabile si prescrise. Aceasta perceptie, desi uneori iluzorie legitimeaza obiceiurile si sistemele incetatenite - chiar si atunci cand devine evident ca ele nu mai functioneaza foarte bine.

Cu siguranta, aceasta este situatia sistemului educational pe care l-am cunoscut cei mai multi dintre noi. Este atat de bine conectat la celelalte aspecte ale vietii noastre, incat nici nu am putea concepe o lume fara el.

Daca am putea gasi viziunea si dorinta de a aduce o schimbare reala in educatie - de a alinia metodele de predare si invatare cu realitatea in care traim - una dintre prejudecatile pe care ar trebui sa le depasim ar fi ca actualul model educational a fost inevitabil. Este un construct social. A ales o anumita cale; mai existau insa cai alternative.

Aspecte ale sistemului pe care acum le respectam cu sfintenie - de exemplu, lungimea orelor sau numarul de ani dedicati scolii generale sau liceului - sunt de fapt arbitrare, chiar accidentale. Chestiuni pe care le consideram acum norme au fost la difente momente controversate sau chiar radicale.

Totusi, transformarea unui sistem arhaic, blocat intr-o astfel de inertie nu este deloc simpla. Nu numai ca traditia tinde sa ucida imaginatia; la fel de grav este si faptul ca sistemul nostru educational este corelat cu alte traditii si institutii. Schimbarea educatiei, prin urmare, ar aduce modificari si altor componente ale societatii actuale. Cred cu tarie ca aceasta schimbare va aduce in timp beneficii substantiale. Pe termen scurt, insa, o astfel de perspectiva ar crea dizlocari si anxietate.

As vrea sa fac o analogie care sper ca va clarifica dimensiunile sarcinii pe care va trebui sa ne-o asumam. Sa luam ca exemplu un obicei banal, cum ar fi consumarea a trei mese pe zi. Exista vreun imperativ biologic pentru a manca micul dejun, pranzul si cina in loc de doua, patru sau cinci mese? Unii calugari budisti mananca o data pe zi, la mijlocul zilei. Conform unor studii recente, alternarea zilelor de post ar fi benefica pentru sanatate.

Prin urmare, de ce majoritatea dintre noi se agata de obiceiul celor trei mese pe zi, in conditiile in care omul de azi depune un efort fizic cu mult mai scazut decat stramosii nostri care au impus acest obicei? Raspunsul este cat se poate de simplu: asa ne-am obisnuit, asa cum ne trimitem copiii la anumite scoli care folosesc anumite metode de predare. Este o traditie culturala pe care nu o contestam.

In plus, de vreme ce suntem fiinte sociale si vietile noastre sunt strans legate intre ele, obiceiul celor trei mese zilnice a devenit parte dintr-o matrice care cuprinde multe alte activitati. Programul de lucru include o pauza de masa de o ora. Economia locala depinde de restaurantele care servesc cina, de salariile angajatilor, de colectarea impozitelor asa mai departe. Faptul ca familiile iau masa impreuna este deocamdata unul dintre obiceiurile care-i tin laolalta.

Din toate aceste motive, ar fi extrem de greu sa schimb" cultura celor trei mese zilnice. Consecintele unei astfel de schimbari ar fi devastatoare. Ritmul de lucru ar fi dat peste cap. Industrii intregi ar trebui sa se reajusteze. Chiar si programul televiziunilor ar trebui sa se modifice.

La fel se intampla si cu metodele clasice de predare. Industrii intregi si unele din cele mai importante profesii depind de stabilitatea sistemului actual. Alte institutii sociale - precum editurile gigant si companiile care publica teste pregatitoare - depind de actuala structura.

0 anumita metoda de predare depinde de anumite obiective si teste. Aceste teste, la randul lor, au un impact serios asupra regulamentelor de angajare si promovare. Este firesc ca cei care prospera intr-un anumit sistem sa devina sustinatori ai lui. Prin urmare, cei ce detin puterea sunt interesati sa protejeze statu quoul; traditia educationala tinde sa se autoperpetueze si, pentru ca se afla in legatura cu atatea alte aspecte ale culturii noastre, este incredibil de greu de schimbat.

Fundamentele modelului educational clasic sunt uimitor de infiexibile si uniforme: intri in cladirea scolii la sapte sau opt dimineata; mergi la o succesiune de cursuri care au intre patruzeci si saizeci de minute, in care practic profesorii vorbesc si elevii asculta; iei o pauza de masa si faci sport, te intorci acasa si iti faci temele.

In programa scolara traditionala, aspecte vaste si miraculoase ale gandirii umane sunt condensate artificial in bucati care poarta numele de "materii". Concepte care altfel ar trebui sa se intrepatrunda precum curentii marini sunt despartite in "lectii". Elevii sunt "monitorizati" intr-o maniera care aduce aminte de inspaimantatoarea atmosfera din Minunata lume noua a lui Aldous Huxley si care face complet abstractie de minunata varietate si subtilitate care reliefeaza inteligenta umana, imaginatia si talentul.

Modelul clasic este extrem de schematic si mascheaza sau chiar neaga posibilitatile infinite ale predarii si invatarii. In ciuda tuturor hibelor sale, modelul standard de educatie are un avantaj enorm asupra altor variante posibile: exista. S-a impus. Este stabil. Tendinta este de a crede ca trebuie sa existe in continuare."









Copyright © 2008-2020 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015