Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

55 TITLURI DISPONIBILE |  |
23 TITLURI DISPONIBILE |  |
113 TITLURI DISPONIBILE |  |
10 TITLURI DISPONIBILE |  |
Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.
|
|
 |
|
Tratat de psihopatologia adolescentei
de Daniel Marcelli
Fiecare varsta are specificul ei. Adolescenta nu face exceptie. In plus, este timpul marilor rebeliuni, al confuziilor, al tuturor posibilitatilor, al experimentelor si al formarii depline ca personalitate. Tratatul de psihopatologia adolescentei, elaborat psihiatrii D. Marcelli si A. Braconnier, face o radiografie multidimensionala a acestei varste delicate si incearca sa stabileasca parametrii de evaluare corecta a normalului si patologicului pentru specialistii implicati in educarea si ingrijirea adolescentilor.
Stoc Epuizat Momentan (Produsul va fi disponibil in 3-14 zile)
Daca doriti, puteti primi un email automat in momentul in care aceasta carte reintra in stoc.
|

Editura: Editura Fundatiei Generatia Colectia: Spatiul PSY Pagini: 770
| |  Anul aparitiei: 2006 Editia originala: 1983 Traducere din limba franceza de A.Constantinescu, L.Damian, M.Ionescu, S.Patrascu | |  Coperta: Simpla (Paperback) Dimensiuni: 135 mm x 190 mm ISBN: 973-87797-5-8 |
Descriere psihoshop.ro
"Tratatul de psihopatologia adolescentei", de Daniel Marcelli si Alain Braconnier, ofera un tablou de ansamblu al psihopatologiei adolescentului extrem de actual.
Prima parte a lucrarii este consacrata diverselor modele de intelegere si marilor cadre conceptuale care au incercat sa surprinda si sa teoretizeze trasaturile caracteristice ale adolescentei. Autorii au considerat ca teoriile se articuleaza in jurul a patru modele principale: 1) modelul fiziologic (criza pubertara, schimbari somatice, maturizarea sexuala); 2) modelul sociologic (rolul anturajului in evolutia adolescentului); 3) modelul psihanalitic si 4) modelul cognitiv si educativ (dezvoltarea functiilor cognitive asociata cu asimilarea de numeroase abilitati sociale). Capitolul urmator al partii intai a cartii descrie particularitatile interactiunii clinice cu adolescentul si familia sa. Este discutat in special conceptul de "criza a adolescentei" in contrast cu notiunea de "proces" si autorii incearca sa lamureasca delimitarea normalului si patologicului la aceasta varsta.
A doua parte a volumului se axeaza pe studiul conduitelor. Un capitol se refera la studiul tentativelor de suicid, altul se centreaza pe conduitele alimentare si de somn. Apoi, autorii abordeaza probleme precum angoasele hipocondriace, timiditatea, inhibitiile specifice adolescentei, sexualitatea si conduitele sexuale fantasmate sau puse in act.
In partea a treia, autorii prezinta marile grupe nosografice aplicate la varsta adolescentei. Obiectivul general al acestei parti este de a arata cum procesul adolescentei coloreaza expresia simptomatica sau determina particularitati structurale. Capitolul despre depresie este centrat pe tema doliului. Nevroza este discutata din prisma conceptelor de "efect retroactiv" si de "Ideal al Eului" atat de prezente in adolescenta. Partea despre psihoze se axeaza pe probleme-cheie precum corpul, identitatea etc. Sunt prezentate conduitele de abuz de alcool, droguri si alte categorii de conduite des intalnite chiar daca cadrul "nosografic" este neconturat specific.
Partea a patra abordeaza studiul adolescentului si a mediului sau. Se gasesc in aceasta parte capitole despre relatiile dintre membrii familiei si adolescenti, discutii despre notiuni precum criza familiala sau parentala. Sunt detaliate situatii specifice precum: adoptia, divortul si adolescentul copil unic. Apoi, autorii se refera la mediul scolar si trecerea de la acesta la mediul profesional. Alte subiecte abordate sunt: somajul, marginalizarea sociala a diverselor categorii de adolescenti, adolescentul-emigrant. Ultimul capitol este scris de un magistrat si se refera la "Dreptul la adolescenta".
Partea a cincea a tratatului este dedicata diverselor abordari terapeutice. Scopul autorilor este de a arata cum diversele abordari trebuie sa tina cont de procesul adolescentei sau, invers, modul in care particularitatile acestui proces fac posibila o abordare sau alta. Sunt analizate, pe rand, psihanaliza, psihoterapiile de tip analitic, psihoterapiile scurte, terapiile de familie, de grup si cele institutionale. Un scurt capitol se refera la utilizarea medicamentelor psihotrope in adolescenta aratand multiplele avataruri ale folosirii lor la aceasta varsta.
Daniel Marcelli este profesor de psihiatria copilului si adolescentului, fiind seful serviciului de pedopsihiatrie la spitalul La Miletrie, Poitiers din Franta.
Alain Braconnier este psihiatru, psihanalist la Centrul Philippe-Paumelle din Paris.
 Daniel Marcelli Daniel Marcelli este profesor de psihiatria copilului si adolescentului, fiind seful serviciului de pedopsihiatrie la spitalul La Miletrie, Poitiers din Franta.  |
Pagini din carte
Cuprinsul cartii
Prefata
Cuvant inainte
Cuvant inainte la editia a 6-a
Partea intai
Modelele de intelegere a adolescentei
Cap. 1 Modele de intelegere
Introducere. Modelul fiziologic: fundamentele fiziologice ale transformarilor de la adolescenta. Modelul sociologic. Modelul psihanalitic. Modelul cognitiv si educational. Un model pentru psihism
Cap. 2 Adolescenta: regrupari conceptuale
Regrupare din punct de vedere structural
Regrupare din punctul de vedere developmental
Normal si patologic la adolescenta
Cap. 3 Interviul cu adolescentul
Principii si obiective ale primelor sedinte. Primele sedinte: sfaturi practice. Bilantul psihologic al adolescentei
Partea a doua
Studiul psihopatologic al conduitelor
Cap. 4 Epidemiologia conduitelor
Epidemiologie si sanatate publica. Epidemiologie si ingrijire individuala. Variabilele pertinente si discriminante. Grup fara probleme, grup cu probleme
Cap. 5 Problema punerii in act si a trecerii la act
Introducere. Fugile si hoinareala. Furtul. Violenta la adolescenta
Cap. 6 Psihopatologia conduitelor centrate pe corp
Problema corpului la adolescent. Tulburarile conduitelor alimentare. Somnul, tulburarile sale, psihopatologia
Cap. 7 Sexualitatea si problemele sale
Date cantitative si epidemiologice. Dezvoltarea psihosexuala in adolescenta. Psihopatologia principalelor conduite sexuale. Atitudinile parintilor. Sarcina in adolescenta
Partea a treia
Marile regrupari nosografice
Cap. 8 Starile anxioase si nevroza: critica a conceptelor
Angoasa. Conduitele nevrotice. Conceptul de nevroza
Cap. 9 Problema depresiei
Rapel general: doliu si depresie. Adolescenta: doliu sau depresie. Clinica
Cap. 10 Tentativele de suicid
Definire. Decesele prin suicid. Tentativele de suicid: studii epidemiologice. Clinica tentativei de suicid. Tentativa de suicid si diagnosticul asociat (comorbiditate). Abordare psihopatologica. Prognosticul tentativelor de suicid. Abordarea terapeutica
Cap. 11 Diferitele stari psihotice
Schizofrenia. Bufeele delirante acute. Starile psihotice caracteristice adolescentei. Formele particulare. Abordarea genetica si ipostazele predominant organice. Abordarea sistemica familiala. Abordarea psihanalitica
Cap. 12 Notiunea de stari de limita (borderline)
Puncte comune intre procesul adolescentei si starile limita. Simptomatologia clinica. Contextul familial. Abordarea psihopatologica. Ipoteze ontogenetice. Propuneri terapeutice. Concluzii
Cap. 13 Conduitele psihopate
Scurt istoric. Studiul clinic. Abordarea psihopatologica. Ipotezele etiologice. Abordarea terapeutica
Cap. 14 Dependentele
Clinica. Abordarile explicative. Epidemiologie. Toxicomania. Consumul de alcool
Partea a patra
Adolescentul in mediul sau
Cap. 15 Introducere in studiul adolescentului in mediul sau
Factorii psihopatologici particulari. Factorii generali de risc. Factorii facilitatori sau factorii de incitare
Cap. 16 Adolescentul si familia sa
Conflictul dintre parinti si adolescenti. Situatii particulare
Cap. 17 Scolaritatea in perioada adolescentei
Introducere. Scolaritatea. Studiu clinic. De la scoala la viata profesionala
Cap. 18 Adolescentul si lumea medicala
Adolescenta si retard pubertar. Adolescenta copilului bolnav. Adolescenta si handicapul mental
Cap. 19 Adolescentul si insertia sociala
Somajul. Adolescentul imigrant. Marginalitatea. Delicventa
Cap. 20 Adolescentul si legislatia: cateva situatii medico-legale
Adolescentul si familia sa. Adolescentul si societatea. Situatii medico-legale
Partea a cincea
Terapeutica
Cap. 21 Preventia si intampinarea
Preventia in adolescenta. Pentru un reperaj al riscurilor? Intampinarea si tratamentul
Cap. 22 Consultatia terapeutica
Sedintele de evaluare - consultatii terapeutice. Alianta terapeutica specialist-adolescent-parinte. Respectarea terapeutica
Cap. 23 Alegerile terapeutice
Adolescentul si psihanalistul. Terapiile familiale. Psihoterapiile de grup la adolescenta. Utilizarea psihotropelor la adolescent. Ingrijirile spitalicesti sau institutionala
Index
Fragmente din carte
Adolescenta este varsta schimbarii, dupa cum o arata chiar etimologia cuvantului: adolescere inseamna in latina "a creste". Intre copilarie si varsta adulta, adolescenta reprezinta un pasaj. Asa cum sublinia E. Kestemberg, spunem adesea ca adolescentul este, pe rand, copil si adult; in realitate el nu mai este copil si nu este inca adult. Aceasta dubla miscare, de renegare a copilariei, pe de-o parte, si de cautare a unui statut stabil de adult, pe de alta, constituie insasi esenta "crizei", a "procesului psihic" pe care il parcurge adolescentul.
Este adevarat ca adolescenta, prin dinamica sa, prin incertitudinea evolutiva, prin caracterul deliberat zgomotos si deranjant al anumitor manifestari banale, este una dintre perioadele vietii in care stabilirea unui diagnostic psihiatric devine aleatoare. Dincolo de aceasta, formularea unui diagnostic care implica contra-atitudini adesea foarte grele cum ar fi cea observabila in cazurile de "debut de schizofrenie simpla" sau chiar si mai actual in cele de "psihopatie" risca sa blocheze procesul evolutiv al adolescentei sau, si mai rau, sa induca adolescentului contraindicatii negative corespunzatoare acestui diagnostic psihiatric si sa il confirme, in mod amagitor, a posteriori.
Adolescentul, individ vulnerabil si sensibil, depinde in mod extrem de mediul sau. Evaluarea trebuie sa tina cont de acest fapt. Estimam ca intalnirea dintre consultant si parinti reprezinta un timp esential al acestei evaluari. Calitatea tipului de interactiuni familiale permite o preevaluare a posibilitatilor pe care le are adolescentul in a se constitui ca persoana, cu propriile limite, cu istoria sa familiala si cu propriul proiect existential.
|
Alte titluri de specialitate de pe PsihoShop.ro:
|
|
|
Copyright © 2008-2020 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.
TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015
|
|