Cand spun „Nu“, ma simt vinovat. Antrenamentul asertivitatii - Manuel J. Smith

 

Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





113 TITLURI DISPONIBILE

57 TITLURI DISPONIBILE

220 TITLURI DISPONIBILE

34 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:



      
Cand spun „Nu“, ma simt vinovat. Antrenamentul asertivitatii - Manuel J. Smith       Cand spun „Nu“, ma simt vinovat. Antrenamentul asertivitatii
de

Prietenul iti cere o favoare si ti-e rusine sa-l refuzi. Copiii se poarta obraznic, dar te faci ca nu vezi. Seful iti cere sa ramai peste program si ti-e jena sa-i spui ca ti-ai planificat deja altceva pentru acea seara.

Pret: lei        Avem aceasta carte in stoc!



      



Editura: Trei
Colectia: Psihologie practica
Pagini: 392
   
Anul aparitiei: 2018
Editia originala: 1975
Traducere din limba engleza de Liana Haidar
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 130 mm x 200 mm
ISBN: 978-606-40-0268-6


Descrierea editorului

Prietenul iti cere o favoare si ti-e rusine sa-l refuzi. Copiii se poarta obraznic, dar te faci ca nu vezi. Seful iti cere sa ramai peste program si ti-e jena sa-i spui ca ti-ai planificat deja altceva pentru acea seara.

Viata nu te scuteste nici de momente tensionate si nici de persoane manipulatoare, care vor sa-ti impuna standardele lor despre ce e „bine" si ce e „rau". Cum sa spui, asadar, „Nu" si sa nu te mai lasi culpabilizat si manipulat?

Pionier in tehnicile de antrenament al asertivitatii, psihologul american Manuel J. Smith prezinta mai intai convingerile nonasertive care te fac sa fii exagerat de maleabil (de ex.: Nu pot sa fiu impartial cu mine insumi; trebuie sa fiu judecat de o autoritate mai inteleapta.), pe care le contrabalanseaza cu cele 10 drepturi asertive – de ex.: Ai dreptul sa decizi daca esti dator sa gasesti solutii la problemele altora.

In continuare, aceasta carte clasica pentru antrenamentul asertivitatii detaliaza, plecand de la conversatii concrete, o multime de tehnici verbale utile pentru a bloca manipularea si pentru a incuraja negocierea si comunicarea fructuoasa. Tehnici, precum discul stricat, dezamorsarea sau autodezvaluirea, iti vor fi utile nu doar in relatia cu familia si colegii de serviciu, dar si in discutiile purtate cu prietenii, angajatorii, vanzatorii sau alte persoane cu care intram in contact.



Manuel J. Smith

Manuel J. Smith (1934–2007), a fost psiholog si pionier al miscarii de promovare a antrenamentului asertivitatii, metoda care poate avea un impact decisiv asupra vietii. Este autorul a numeroase carti de self-help, incluzand bestsellerul Cand spun „Nu", ma simt vinovat care a devenit un text de referinta, fiind utilizat in antrenamentul asertivitatii din scoli si de la locul de munca.



Pagini din carte

      



Cuprinsul cartii


Declaratia drepturilor asertive
Prefata
Multumiri


1. Reactiile noastre instinctive de supravietuire: lupta, fuga sau asertivitate verbala

Probleme pe care ni le creeaza ceilalti: este conflictul inevitabil?
Comportamentele noastre primitive de supravietuire: de ce devenim atat de agresivi ori tindem sa‑i evitam pe ceilalti.
Abilitatea noastra verbala de rezolvare a problemelor: unica diferenta dintre noi si celelalte specii de animale.
Cum deprinderea, inca de mici, a sentimentelor de ingrijorare, ignoranta si vinovatie ne poate transforma in niste adulti pasivi, usor de manipulat si nonasertivi. Pot controla, oare, parintii comportamentul propriilor copii fara a‑i face sa se simta ingrijorati, ignoranti sau vinovati?

2. Cel mai important drept asertiv al omului si cum este incalcat de ceilalti

Cum ne lasam manipulati sa facem ce vor ceilalti.
Dreptul asertiv I: Ai dreptul sa‑ti judeci propriul comportament si propriile ganduri si emotii, precum si sa‑ti asumi raspunderea pentru
declansarea lor si pentru consecintele lor asupra ta.
Cum putem inceta sa ne lasam manipulati de catre ceilalti.
Instrumentul de baza al manipulatorului: structurile externe. Ar trebui sa existe reguli in orice situatie?
Trei moduri de a simplifica felul in care iti evaluezi relatia cu cei din jur: interactiuni comerciale, de autoritate sau de egalitate.
Este imoral sau ilegal sa fii asertiv?

3. Drepturile noastre asertive de fiecare zi si modalitatile uzuale prin care ne lasam manipulati

Dreptul asertiv II: Ai dreptul sa nu oferi motive ori scuze care sa‑ti justifice comportamentul.
Dreptul asertiv III: Ai dreptul sa decizi daca esti dator sa gasesti solutii la problemele altora.
Dreptul asertiv IV: Ai dreptul sa te razgandesti.
Dreptul asertiv V: Ai dreptul sa faci greseli si sa fii raspunzator pentru ele.
Dreptul asertiv VI: Ai dreptul sa spui „Nu stiu".
Dreptul asertiv VII: Ai dreptul sa fii independent de bunavointa celor cu care ai de‑a face.
Dreptul asertiv VIII: Ai dreptul sa fii lipsit de logica in luarea deciziilor tale.
Dreptul asertiv IX: Ai dreptul sa spui „Nu inteleg".
Dreptul asertiv x: Ai dreptul sa spui „Nu-mi pasa".

4. Cea dintai invatatura a asertivitatii: perseverenta

Drepturile asertive si comportamentul asertiv sunt importante in egala masura pentru a trai intr‑un mod asertiv.
Cum sa inlocuiesti pasivitatea tacuta cu perseverenta verbala.
Tehnica sistematica a Discului stricat.
Obisnuinta: Cum te conving oamenii sa faci ce vor ei.
Teluri practice in asertivitate: Compromisul functional, pastrarea respectului de sine si limitele asertivitatii.

5. Asertivitatea in conversatiile si interactiunile sociale

De ce ramanem deseori fara glas?
Tehnicile de continuare a conversatiei pe baza
Informatiilor spontane si a Autodezvaluirii.
Dezvaluirea propriilor griji: o cale de a opri manipularea.
Contactul vizual: o componenta importanta a comportamentului asertiv.

6. Cum sa gestionezi in mod asertiv cel mai insemnat tip de manipulare: critica

Criticii nonasertivi: Cum te manipuleaza ca sa faci ce vor ei.
Tehnica sistematica a Dezamorsarii.
Cum sa accepti partea adevarata din critica si totusi sa faci ce vrei.
Cum sa accepti de principiu critica logica si totusi sa faci ce vrei.
Cum sa accepti probabilitatea de a esua si totusi sa faci ce vrei.
Tehnica sistematica a Asertiunii negative.
Recunoaste‑ti defectele: Ce poti face cand 100% nu ai dreptate.
Cum sa gestionezi complimentele sau critica: ele sunt totuna atunci cand esti asertiv.

7. Cum ii faci pe cei dragi tie sa devina mai asertivi si mai putin manipulatori fata de tine

Pune intrebari, in mod asertiv, referitoare la tine insuti si la actiunile tale; Cum poate anula acest lucru afirmatiile adevarate sau false folosite pentru a‑ti controla comportamentul.
Tehnica sistematica a interogatiei negative.
Indeamna‑ti interlocutorul sa te critice: Cum poti astfel reduce manipularea
Indeamna‑ti seful sa te critice in legatura cu activitatea de la locul de munca: Cum poate duce acest lucru la o avansare.
Indeamna‑i pe ceilalti sa te critice: Cum poate duce acest fapt la o relatie mai stransa cu persoanele apropiate.

8. Situatii comerciale din viata cotidiana — cum sa ne aparam drepturile cand este vorba despre bani

Folosirea tuturor tehnicilor sistematice laolalta pentru gestionarea unor conflicte comerciale: Agentii de vanzari. Returnarea marfurilor cu defectiuni. Clientii furiosi. Repararea unor produse defecte. Lucrul cu publicul. Obtinerea unor reparatii sau rambursari de la comerciantii de masini. Probleme in primirea ori oferirea tratamentelor medicale de specialitate.

9. Situatii de autoritate din viata cotidiana — asertivitatea in interactiunile cu sefii si cu expertii

Folosirea abilitatilor sistematice pentru a te impune intr‑o interactiune bazata pe relatii de autoritate: Intre angajat si sef. La un interviu pentru angajare sau pentru admiterea la facultate.
Alegerea dintre ofertele de munca. Cum sa vorbesti in public sau sa prezinti un raport. Intre parinti si copii. Intre profesori si studenti. Cu adolescentii.

10. Relatiile obisnuite de egalitate — cum ajungem la un compromis sau spunem pur si simplu „Nu"

Folosirea tehnicilor asertive in interactiunile cu persoane egale, dar nu foarte apropiate: Imprumutarea masinii tale. Impunerea in fata vecinilor. Prieteni care vor un imprumut de afaceri.
Parinti care se amesteca. Parteneri ocazionali si iubiti manipulatori.

11. Relatiile egalitare realmente apropiate — sexul si asertivitatea

Cum sa‑ti exprimi in mod asertiv dorintele pe plan sexual, si nu numai: dorintele difera, comportamentul asertiv ramane neschimbat.
Frica si furia: baza emotionala a dificultatilor de ordin sexual.
Modelul bazat pe anxietate, modelul bazat pe furie si modelul mixt: metode de tratare a disfunctiilor sexuale.
Probleme sexuale invatate si cum pot fi ele tratate prin reeducare.
Cum poate contribui nonasertivitatea pasiva sau manipulatoare la dificultatile pe plan sexual.
Cum iti poate influenta asertivitatea viata sexuala:
Motive ascunse ale anxietatii fata de schimbare.
Compromisuri legate de diversele dorinte sexuale. Cum sa‑ti indemni in mod asertiv partenerul sa invete impreuna cu tine noi cai de a depasi rutina in viata sexuala si nu numai.
Anxietatea, pasivitatea si lipsa preludiului sexual.
Diminuarea frecventei sexuale: un semn al evitarii intimitatii fata de partener in sfera sexuala si nu numai.

Concluzii

Vrei sa te impui in mod asertiv sau vrei sa‑i controlezi pe ceilalti?
Ce s‑ar intampla in societate daca multi dintre noi am deveni mai asertivi si mai greu de manipulat?
Bibliografie recomandata
Glosar de abilitati asertive sistematice






Copyright © 2008-2016 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015