Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





61 TITLURI DISPONIBILE

26 TITLURI DISPONIBILE

124 TITLURI DISPONIBILE

11 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:

      
Instrumentar de tehnici terapeutice creative. Cum lucram cu adolescentii si copiii cu trauma de dezvoltare - Karen Treisman       Instrumentar de tehnici terapeutice creative. Cum lucram cu adolescentii si copiii cu trauma de dezvoltare
de

Volumul de fata este plin de resurse valoroase – informatii, idei si tehnici creative care sa-i inspire si sa-i sustina pe terapeutii care lucreaza cu copii cu traume relationale sau de dezvoltare. Teoriile si strategiile terapeutice sunt acompaniate de peste 100 de fise de lucru, fotografii si ilustratii ce pot fi folosite de practicieni.


Pret: lei     

Stoc Epuizat Momentan
(Produsul va fi disponibil in 3-14 zile)


Daca doriti, puteti primi un email automat in momentul in care aceasta carte reintra in stoc.
E-mail:






Editura: Trei
Colectia: Psihologie-Psihoterapie
Pagini: 504
   
Anul aparitiei: 2020
Editia originala: 2018
Traducere din limba engleza de Ruxandra Radulescu
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 165 mm x 235 mm
ISBN: 978-606-40-0725-4


Descrierea editorului

Volumul de fata este plin de resurse valoroase – informatii, idei si tehnici creative care sa-i inspire si sa-i sustina pe terapeutii care lucreaza cu copii cu traume relationale sau de dezvoltare.

Bazandu-se pe diferite modele terapeutice oferite de scolile contemporane de psihoterapie (sistemica, psihodinamica, neurobiologica, cognitiv-comportamentala si psihoterapia bazata pe atasament), Karen Treisman explica impactul traumei asupra copiilor, adolescentilor si familiilor acestora, aratand modul in care efectele pot fi regasite in diferite simptome cum ar fi cosmarurile, dificultatile de somn, dezechibru emotional, episoade de furie exploziva.

Teoriile si strategiile terapeutice sunt acompaniate de peste 100 de fise de lucru, fotografii si ilustratii ce pot fi folosite de practicieni.

Cartea este utila nu numai psihoterapeutilor care lucreaza cu copii si adolescenti, ci si profesorilor, psihologilor, parintilor, asistentilor maternali, tutorilor, parintilor adoptivi si personalului ce lucreaza in centrele de tratament.



Karen Treisman

Karen Treisman este psiholog clinician si psihoterapeut si publicat numeroase carti despre abordarea clinica a traumei relationale. Conduce Centrul de consultanta Safe Hands and Thinking Minds.



Pagini din carte

      



Cuprinsul cartii

1. Introducere in modul de folosire a cartii, principiile sale calauzitoare si rationamentul care sta la baza sa

2. Instrumente pentru a sustine evaluarea si construirea unei relatii cu persoanele tinere

3. Crearea unui cadru multinivelar de siguranta (siguranta interna, emotionala, fizica, perceputa)

4. Strategii pentru sustinerea copiilor cu traume relationale si de dezvoltare pentru a‑si identifica, numi, exprima si regla trairile emotionale

5. Practici bazate pe speranta, rezilienta si puncte forte

6. Intarirea si sustinerea relatiilor „parinte–copil", a increderii relationale si a legaturilor interpersonale

7. Echipa din jurul familiei: cum sa avem grija de cei ce au grija

8. Strategii pentru a intelege, a reduce si a raspunde la izbucniri emotionale, crize de furie, manie si expresii ale instabilitatii emotionale

9. Sustinerea copiilor care au cosmaruri si dificultati de somn

10. Pregatirea, planificarea, exprimarea si reflectia cu privire la incheieri, schimbari, despartiri si tranzitii

Multumiri
Bibliografie


Fise de lucru

2.1 Intrebari si arii de evaluare atunci cand faceti o evaluare centrata pe atasament si trauma
2.2 Bucati din mine
2.3 Puzzle‑ul „Totul despre mine"
2.4 Colaj „Totul despre mine"
2.5 Curcubeul „Totul despre mine"
2.6 Genograme si genograme culturale
2.7 Idei de exercitii ce presupun completarea de propozitii
2.8 Lampa lui Aladin
2.9 Vrajitorul dorintelor sau Dragonul visurilor

3.1 Cand nu ma simt in siguranta/cand ma apar
3.2 Factori declansatori multinivelari
3.3 Explorarea sentimentului de siguranta
3.4 Explorarea sentimentului si notiunii de siguranta — continuare
3.5 Explorarea simturilor
3.6 Mana mea senzoriala
3.7 Lucruri care ma „mananca" (precum o insecta)(factori declansatori)
3.8 Lucruri care‑mi apasa butoanele (ma fac sa pierd controlul)
3.9 Cartonase pentru ancorare, alinare si reglare
3.10 Caracatita optiunilor
3.11 Cufarul meu cu comori
3.12 Cartonas de coping — exemplu
3.13 Cartonas de coping ce poate fi completat

4.1 Imi dau seama cand… simte… pentru ca imi arata acest lucru prin…
4.2 Imi dau seama cand simt… pentru ca arat acest lucru prin…
4.3 Un puzzle al emotiilor
4.4 Un puzzle in forma de persoana pentru a reprezenta diverse emotii
4.5 Mozaicul emotiilor
4.6. Cutia emotiilor
4.7 Cartonasele sentimentelor si emotiilor
4.8 Tabelul cuvintelor ce denumesc emotii
4.9 (Folosind metafore) Furia este…
4.10 (Folosind metafore) tristetea este…
4.11 (Folosind metafore) Fericirea este…
4.12 (Folosind metafore) Ingrijorarea este…
4.13 Desenati sau folositi plastilina pentru a ilustra diverse emotii pe fetele de mai jos
4.14 Roata sentimentelor sau emotiilor
4.15 Cand ai capul plin de ganduri si emotii
4.16 Casa sentimentelor si emotiilor
4.17 Televizorul si canalele emotiilor si sentimentelor
4.18 Coloreaza, deseneaza sau fa o schita a locului si felului in care simti in corpul tau emotiile de baza
4.19 Termometrul sentimentelor si emotiilor
4.20 Ganduri, emotii, senzatii fizice si comportamente
4.21 Cap, minte si maini
4.22 Jurnalul gandurilor, emotiilor, actiunilor si senzatiilor

5.1 Credinte de baza
5.2 Ganduri si sentimente magnetice
5.3 Reincadrare pozitiva si alternative la exprimarile de tipul „Nu face asta", „Nu mai…" si „Nu"
5.4 Lista de sintagme si descriptori pozitivi
5.5 Reflectez asupra calitatilor si punctelor mele forte
5.6 Obiective SMART
5.7 Jurnalul cufarului meu cu comori
5.8 Daruri pe care le‑am primit si daruri pe care le pot oferi celorlalti
5.9 „Imbutelierea" momentelor speciale
5.10 Puzzle‑ul calitatilor
5.11 Mozaicul calitatilor
5.12 Steaua punctelor forte
5.13 Tehnica de terapie narativa Copacul Vietii
5.14 Capsula timpului
5.15 Lampa lui Aladin
5.16 Vrajitorul dorintelor sau dragonul visurilor
5.17 Abordarea bazata pe puncte forte: cum se scrie o scrisoare de apreciere a calitatilor

6.1 Cum sa fiu in siguranta
6.2 Exercitiu despre emotiile de baza si istoricul emotiilor
6.3 Cum sa ascult cu creierul si corpul: a fi atent la multiplele niveluri si nuante ale comunicarii
6.4 Explorand natura si calitatea relatiei parinte–copil
6.5 Asemanari, deosebiri si puncte comune
6.6 Relatia noastra atunci, acum si in viitor
6.7 „Imbutelierea" momentelor speciale
6.8 O capsula a timpului pentru relatia noastra
6.9 Dorinta mea pentru mine, pentru tine si pentru relatia noastra
6.10 Abordarea bazata pe puncte forte: cum se scrie o scrisoare de apreciere focalizata pe relatie
6.11 Hranirea si intarirea relatiei noastre

7.1 Cand nu ma simt in siguranta si am nevoie sa ma protejez
7.2 Reflectez si reprezint vizual cum ma simt in momentele cele mai bune si cele mai rele
7.3 Imi dau seama cand ma simt epuizat/stresat, pentru ca arat acest lucru prin…
7.4 Cum imi umplu rezervoarele emotionale, fizice, cognitive si spirituale
7.5 Ce ma face sa ma simt bine si recompensat?
7.6 Factori declansatori multinivelari
7.7 Puncte sensibile si factori declansatori legati de o anumita situatie/un anumit comportament
7.8 Jurnalul cufarului meu cu comori
7.9 Cartonase cu idei de ancorare, alinare si echilibrare
7.10 Cartonas de coping — model
7.11 Promisiunea si planul meu de a avea grija de mine

8.1 Furia este… (folosind metafore)
8.2 Cum arata…?
8.3 Imi dau seama cand simt… pentru ca o arat prin…
8.4 Coloreaza, deseneaza sau creeaza pentru a arata unde si cum simti emotiile in corp
8.5 Externalizarea si intrebarile inspirate din terapia narativa
8.6 Punctele forte (avantajele) si riscurile (dezavanta‑jele) exprimarii furiei
8.7 Jurnalul gandurilor, emotiilor si actiunilor — activitati de reflectie
8.8 Raspunsuri diferite si reflectie
8.9 Oala emotiilor ce fierb 11
8.10 Termometrul sentimentelor si emotiilor
8.11 Consolidarea si sustinerea dezvoltarii functiilor executive si abilitatilor cognitive

9.1 Grija este (exprimare metaforica)...
9.2 Luptatorul meu ninja impotriva cosmarurilor

10.1 Cand nu ma simt in siguranta/ma apar
10.2 Atunci, acum, in viitor
10.3 Idei si teme de discutie pentru terminarea terapiei
10.4 Capsula timpului…
10.5 „Imbutelierea" momentelor speciale
10.6 Magnetii gandurilor, emotiilor si senzatiilor
10.7 Cufarul cu lectii, momente si amintiri
10.8 Dorintele mele pentru mine insumi, pentru ceilalti, pentru lumea intreaga
10.9 Lampa lui Aladin
10.10 Cum sa am grija de mine, sa ma intaresc si sa continui calatoria
10.11 Abordarea bazata pe puncte forte: scrierea unei scrisori de apreciere

Fotografii

2.1 Desen realizat impreuna
2.2 Un exercitiu de tip „mazgalitura" la care sunt folosite creioane si plastilina
2.3 Fiecare dintre papusile incluse intr‑o matrioska reprezinta un alt aspect al personalitatii sau identitatii copilului
2.4 O papusa de tipul „Totul despre mine", desenata cu ajutorul creioanelor colorate
2.5 Un copil indica lucrurile care ii plac si fac parte din identitatea sa folosind un glob pamantesc — Lumea lui Charlotte
2.6 Un adolescent isi exprima preferintele si interesele pe un zid al identitatii desenat in stil graffiti
2.7 Un copil isi exprima preferintele si interesele pe benzile unui curcubeu, iar pe nori indica lucrurile pe care le gaseste dificile
2.8 Un colaj „Totul despre mine"
2.9 Un puzzle „Totul despre mine" sub forma unei persoane (vezi modelul din 2.3) alaturi de un colaj foto „Totul despre mine"
2.10 Un joc „Totul despre mine" folosind dulciuri colorate
2.11 Un puzzle „Totul despre mine"
2.12 Povestea numelui meu
2.13 Initialele numelui meu sub forma de desen
2.14 Genograma realizata cu ajutorul figurinelor
2.15 Harta eco realizata cu ajutorul abtibildurilor reprezentand persoane
2.16 Autoportret al unui copil care se descrie pe el insusi ca fiind „cu pete pe fata, urat, cu nasul mare si colti"
2.17 Masti ale sentimentelor „inauntru/afara"
2.18 Desen de tip portret dublu
2.19 Sculptura a familiei pe baza de figurine
2.20 Desenul familiei realizat de un copil
2.21 O reproducere a lumii unui copil realizata in nisip
2.22 O imagine a trecutului, prezentului si viitorului
2.23 Durerea de cap externalizata pe o papusa
2.24 LEGO si plastilina pentru a masura sentimentele
2.25 Bile de plastilina pentru a masura sentimentele
2.26 Lichid colorat mai intens sau mai putin intens pentru a masura sentimentele
2.27 Materiale folosite pentru o axa a timpului incluzand evenimente recente
2.28 Lantul evenimentelor
2.29 Lantul evenimentelor folosind piese de domino

3.1, 3.2 Fete de perne decorate cu desene ale locului sigur
3.3 Un poster/montaj foto al locului sigur
3.4 Harti diferentiate ale corpului atunci cand copilul se afla in locul sau sigur versus atunci cand pe copil il viziteaza furia: „Cum m‑am simtit aseara cand…" si „Cum ma simt cand sunt in locul meu sigur"
3.5 Locul sigur imaginar al unei sirene magice
3.6 O poarta a zanelor si o cheie magica pentru a patrunde in locul sigur
3.7 Un loc sigur pentru Lila
3.8–3.10 Diferite elemente de siguranta care pot fi incorporate intr‑o povestire pe tema sigurantei
3.11 si 3.12 Exteriorul si interiorul propriei mele cutii senzoriale a starii de calm
3.13 Cateva obiecte dintr‑o cutie senzoriala
3.14 O persoana imaginara de incredere alcatuita din diverse parti si calitati
3.15 O sculptura a unei persoane de incredere
3.16 Inger pazitor
3.17 Breloc cu reprezentarea unei persoane speciale
3.18 Papusi de hartie ce reprezinta echipa din jurul copilului
3.19 Colaj inspirat de Nelson Mandela
3.20 si 3.21 Creatii din nisip reprezentand niste jucarele vesele
3.22 Reprezentare folosind miniaturi ale persoanelor din echipa din jurul copilului
3.23 O recreere anonimizata a eco‑hartii echipei din jurul copilului
3.24 Barca de salvare si persoanele de sprijin ale copilului
3.25 Primele stadii ale unui scut al sigurantei si calitatilor (de la stanga la dreapta: intuitia mea/credinta mea/creierul meu — sunt destept/prietenii mei)
3.26–3.28 Fisele de lucru „Ce ma mananca" sau „Cine‑mi apasa butoanele"
3.29 „Palma mea de protectie" (pe degete, de la stanga la dreapta: frumos, autoimbratisare, cutie senzoriala, respiratie, suna un prieten)
3.30 Caracatita optiunilor

4.1 Un mozaic al trairilor sub forma de puzzle
4.2 Un mozaic al trairilor sub forma de desen (manios, speriat, frustrat, trist, obosit, fericit,invidios)
4.3 Exprimarea diverselor trairi prin nisip colorat
4.4 Un borcan al trairilor contradictorii (furie, speranta, trist, derutat, mandru)
4.5 O cutie a trairilor contradictorii
4.6 Biscuiti decorati cu diverse expresii faciale
4.7 Un colaj cu tema „Frica este…"
4.8 O fata a emotiilor realizata din plastilina
4.9 Fete reprezentand emotii, realizate din baloane
4.10 Masti ale sentimentelor interior/exterior
4.11 Un portret dual (interior/exterior )
4.12 Joc cu sarmulite plusate, folosind furia drept exemplu
4.13 si 4.14 Jocul „Ghiceste emotia"
4.15 si 4.16 Un model 3D al capului uman cu ganduri si emotii pozitive si negative (in curs de realizare): „Daca s‑ar uita cineva in capul meu, ar vedea/ar auzi…"
4.17 O plan sa a sent iment elor cu materiale expresive
4.18 Un grafic tip placinta folosind materiale expresive
4.19 O constructie LEGO in care fiecare culoare reprezinta un sentiment
4.20 Borcane in culori diferite reprezentand grade diferite de intensitate
4.21 Aruncarea unor materiale lipicioase pe o plansa a emotiilor
4.22 Inceputul unui joc de tip Twister al emotiilor
4.23 Un vulcan din plastilina si material textil, folosit pentru a explora externalizarea „furiei":„Lava Livia" si „Bogdan Vulcan"
4.24 Un exercitiu de conturare a corpului
4.25 Cum si unde se simt in corp emotiile de baza
4.26 Senzatiile corporale insemnate pe corpul unei papusi
4.27 Folosirea scalelor pentru a marca intensitatea cu ajutorul pieselor de LEGO
4.28 Folosirea scalelor pentru a marca intensitatea,cu forme din plastilina de diverse dimensiuni
4.29 Folosirea scalelor pentru a marca intensitatea cu ajutorul motorului emotiilor
4.30 Furia externalizata sub numele si infatisarea lui „Spike, rechinul tepos"
4.31 Externalizarea fericirii sub forma de artificii pe o coala de hartie pictata
4.32 Creatie pe tema „fluturasii din stomacul meu"

5.1 si 5.2 Cufere mai pline si mai goale
5.3 Ochelarii prin care este observata lumea
5.4 Magnetul gandurilor negative
5.5 Masca cu ochelari pozitivi
5.6 Joc despre calitati folosind ilustratii sub forma de bomboane
5.7 Jurnalul momentelor de fericire
5.8 Cutia amintirilor
5.9 Borcanul amintirilor
5.10 Mozaicul punctelor forte
5.11 Turnul sau zgarie‑nori ai punctelor forte
5.12 Perna calitatilor
5.13 Puzzle‑ul calitatilor
5.14 O harta a corpului cu puncte forte si calitati
5.15 Steaua punctelor forte
5.16 si 5.17 Fata si spatele unui ursulet de plus inscriptionat
5.18 Stelele punctelor forte
5.19 Cutia de bomboane a calitatilor copilului
5.20 Scoica din plus cu perle
5.21 Un acronim pozitiv al numelui copilului
5.22 Portret pozitiv
5.23 Fulgul de nea al punctelor forte
5.24 Bijuterii ale punctelor forte, in care fiecare culoare reprezinta cate un punct forte
5.25 Bratari pe care sunt scrise cu carioca diverse puncte forte
5.26 Mana stimei de sine
5.27 Insufletirea raspunsurilor
5.28 Creatie pe tema „Sunt in stare"
5.29 Domnul Oglinda (increderea externalizata)
5.30 Colaj ilustrand un limbaj corporal ce denota incredere in sine
5.31 Un poster tip colaj despre Nelson Mandela
5.32 Un copil arata cum este imobilizat de un lant cu ghiulea
5.33 Pietre care arata ce griji il apasa pe copil
5.34 O fetita inchisa intr‑o colivie si ingradita de cuvintele scrise pe gratiile coliviei
5.35 Un copil ce se simte strivit sub pantoful cuiva
5.36 Reprezentare vizuala a unei fete tatuate cu termeni negativi fata de o versiune a ei mai increzatoare si purtand mesaje pozitive
5.37 Cuvintele negative dispar intr‑un balon
5.38 Dezlipirea etichetelor cu termeni peiorativi
5.39 Aparat de o bula de protectie
5.40 Un inger pazitor si o creatura magica protejeaza o fetita ce a fost asaltata de cuvinte negative, pe care acestia le indeparteaza
5.41 O capsula a timpului si scrisori catre eul meu din viitor
5.42 Obiecte pentru a reprezenta visuri, sperante si dorinte
5.43 Un desen despre trecut, prezent si viitor
5.44 si 5.4 Reprezentari creative ale Copacului Vietii

6.1 Cutia amintirilor speciale
6.2 Cufarul cu comori relationale
6.3 Jurnalul al momentelor de stralucire
6.4 Mozaic al lucrurilor pozitive dintr‑o relatie
6.5 Turnul punctelor forte dintr‑o relatie
6.6 O cutie de bomboane de ciocolata ce reprezinta punctele forte
6.7 Stelele punctelor forte dintr‑o relatie
6.8 O lista in ordine alfabetica a acelor lucruri apreciate la o alta persoana
6.9 O capsula a timpului cu amintiri si momente speciale
6.10 Lucruri pe care le apreciez la familia mea
6.11 Poster „20 de motive pentru care te iubesc"
6.12 O zi lipsita de probleme, petrecuta impreuna cu familia luptand impotriva violentei
6.13 Cum sa ai grija de gradina/floarea relatiei
6.14 Reprezentare vizuala a citatului: „Relatiile nu exista doar cand vremea e frumoasa, insa doi oameni pot imparti o umbrela, facand fata unei furtuni" (autor necunoscut)
6.15 Sculptura: Partile cele mai bune si cele mai rele ale relatiei noastre
6.16 Colaj: Partile cele mai bune si cele mai proaste ale relatiei noastre
6.17 Sticla de votca dintre parinte si copil
6.18 Zidul dintre parinte si copil
6.19 Externalizarea conflictului si a cetei rosii
6.20 Sus‑Jos‑ul relatiei
6.21 Labirintul calatoriei relationale
6.22 Cursa cu obstacole a relatiei
6.23 Dorinte pentru mine insumi
6.24 Poarta magica spre un viitor mai bun si indeplinirea sperantelor si visurilor
6.25 Amprentele familiei
6.26 Perna decorata cu fotografii si amintiri de familie
6.27 Copacul mainilor familiei
6.28 Brelocuri cu membrii familiei
6.29 Mulaje relationale
6.30 Balonase suflate de la o persoana la cealalta
6.31 Crearea unei povesti impreuna

7.1 Piesele din puzzle‑ul identitatii mele
7.2 O reprezentare vizuala a identitatii si prioritatilor mele inainte sa devin asistent maternal
7.3 Un scut al identitatii
7.4 Patura cu imagini ale persoanelor de suport
7.5 Cerc al priete
7.6 Barca de salvare si sustinatorii persoanei
7.7 Plasa de siguranta cu prietenii persoanei
7.8 Colaj pe tema grijii fata de sine
7.9 Ce ma face sa ma simt bine, sa ma simt recompensat
7.10 si 7.11 Colaj de citate inspirationale

8.1 Papusi matrioska folosite pentru a reprezenta diversele emotii din spatele furiei/apararilor
8.2 Lantul de hartie al evenimentelor
8.3 Efectul de domino in lantul evenimentelor
8.4 Cand apa da pe dinafara
8.5 Poster pe tema: „Cu mainile nu lovim. Iata la ce ne folosim mainile"
8.6 Joc cu sarmulite plusate pe tema furiei
8.7 Colaj pe tema furiei
8.8 Imagine in nisip pe tema furiei
8.9 Harta corpului: in stanga — cum se simte furia in corp; in dreapta — cum se simte starea de calm si relaxare in corp
8.10 Furia externalizata sub forma de tornada
8.11 Un desen al unui copil ce face surfing pe o mare cu valuri inalte
8.12 Un cap cu ganduri inainte, in timpul si dupa incident
8.13 Exprimarea diferitelor parti sub forma unei papusi
8.14 Muschii exersati fata de cei care nu sunt exersati
8.15 Cum este sa fii blocat de catre un lant cu ghiulea
8.16 Zidul in care este prinsa furia
8.17 Joc de rol cu marionete — cum sa ramai la fel de bine ancorat ca un copac
8.18 si 8.19 Ilustrarea ideii ca odata spuse, cuvintele sunt mai greu de retras
8.20 Un cartonas de coping
8.21 Un cufar cu instrumente
8.22 Superputerile mele de linistire
8.23 Caracatita optiunilor
8.24 Cuburile de gheata pentru racorire
8.25 Furia externalizata prin rechinul numit „Spike, rechinul rautacios"

9.1 Exercitii de relaxare folosind un robot si o jucarie de plus
9.2 O papusa Huggee Miss You
9.3 si 9.4 Spalatul pe dinti si rutina de culcare sub forma de lista vizuala
9.5 Brelocuri cu figuri umane
9.6 Jocul de‑a ascunsul/gasitul papusilor
9.7 O cutie a grijilor/cosmarurilor
9.8 Un jurnal al grijilor/cosmarurilor
9.9 Diversi monstri si devoratori de griji
9.10 O cutie a calmului si relaxarii, decorata cu imaginea unei zane si cu pene, norisori si praf magic
9.11 Poster al lucrurilor placute si fericite
9.12 si 9.13 Perne cu imagini ale locului sigur
9.14 Accesorii pentru un somn odihnitor
9.15 Desen al persoanelor de suport luptand impotriva cosmarului reprezentat de o mana cu gheare
9.16 Un poster cu anuntul : „ Zona libera de cosmaruri! Nu intrati!"
9.17 Desen al unui copil aparat de bula sa de protectie
9.18 Spray magic impotriva cosmarurilor
9.19 Supravietuind valului prin surfing
9.20 Rescrierea scenariului unui cosmar prin imagerie
9.21 Fluturii din stomacul meu

10.1 Roata emotiilor pe tema incheierilor
10.2 Borcanul cu nisip reprezentand emotiile
10.3 Mozaicul de emotii starnite de incheiere
10.4 Susul si josul relatiei
10.5 Labirintul calatoriei relationale
10.6 Cursa cu obstacole a relatiei
10.7 Obstacolele depasite
10.8 Schimbarile facute
10.9 Ganduri, amintiri si momente pe care as vrea sa le atrag cu magnetul meu
10.10 Mozaic de lectii si amintiri
10.11 Turnul terapeutic al lectiilor si amintirilor
10.12 Capsula timpului si scrisoarea catre eul viitor

Ilustratii

3.1 Pantecele ca o zona de razboi
3.2 Ape infestate de rechini
3.3 O insula pustie
8.1 Copilul interior dincolo de apararile si strategiile sale de supravietuire

Figuri

3.1 Exemple de elemente multisenzoriale ale traumei (lista nu este exhaustiva)
3.2 Balansoarul: cand teama si agitatia urca, explorarea, invatarea si abilitatea cognitiva coboara
6.1 Componentele relatiilor pozitive parinte‑copil in contextul unei traume

Casete

3.1 Exercitii de reflectare prin metafore ale traumelor relationale si de dezvoltare
5.1 Exercitii de reflectie si activitati practice cu privire la puterea etichetelor
5.2 Reflectie asupra propriei experiente cu primirea laudelor si feedbackul pozitiv
6.1 Exercitiu de reflectie centrat pe orchestra/corul de parentaj
6.2 Exercitiu de reflectie asupra re‑parentajului terapeutic al unui copil care a trait traume relationale si de dezvoltare
6.3 Exercitiu de reflectie despre cum sa‑ti pastrezi echilibrul in timpul unui conflict si ce stiluri de raspuns exista
6.4 Activitate practica si reflectie asupra comportamentului ca forma de comunicare
6.5 Activitate practica si reflectie cu privire la varsta/stadiul/abilitatile sociale, emotionale si de dezvoltare versus varsta/stadiul/abilitatile determinate cronologic
6.6 Activitate practica si reflectie pe tema alegerii bataliilor
6.7 Activitate practica si reflectie pe tema greselilor, repararii relationale si modului in care ne cerem scuze
6.8 Activitate practica si reflectie asupra tipului de parinte si de relatie
7.1 Exercitiu de reflectie cu privire la raspunsurile de tip lupta‑fugi‑ingheata
7.2 Exercitiu de reflectie asupra importantei grijii fata de sine si fata de persoana de ingrijire
7.3 Activitati practice si exercitii de reflectie cu privire la grija fata de sine, empatie si puncte sensibile (I)
7.4 Activitati practice si exercitii de reflectie cu privire la grija fata de sine, empatie si puncte sensibile (II)
7.5 Reamintirea unor conversatii. Intrebari inspirate din terapia narativa
7.6 Activitati practice si exercitii de reflectie (asteptari, obiective SMART si modalitati intelepte de a va alege bataliile)
7.7 Shoshana: exemplu de caz privind integrarea unor tehnici de grija fata de sine
8.1 Ethan — exemplu de caz
8.2 Caleidoscopul comportamental
8.3 Activitate practica si de reflectie cu privire la propria mea relatie cu furia/agresivitatea/frustrarea
9.1 Evaluari ale cosmarurilor si cateva sugestii de intrebari
10.1 Un exemplu de caz: cum sa fie sustinut copilul in timpul tranzitiei




Fragmente din carte

Patrick a adus in casa un melc din gradina. In loc sa‑i spuna: „Iesi cu chestia aia murdara din casa!", mama sa adoptiva i‑a zis: „Ia te uita! Cum se numeste acest melc?" Patrick a raspuns: „Domnul Lipicila". Pentru a impune limitele, tinand totodata cont de perspectiva lui Patrick si de puterea parentajului prin joaca, Janice a spus: „E un nume excelent — ce‑ai zice sa mergem sa ne jucam cu domnul Lipicila afara? Melcii se simt cel mai bine afara — pe pamant si langa copaci. Nu le place sa stea inauntru. Pe urma, putem sa‑l desenam pe domnul Lipicila sau sa‑i facem niste poze. Cum ti se pare aceasta idee?"

...

Maxine avea un cosmar recurent in care se ineca in cada de baie. Dupa ce a parcurs niste tehnici de procesare si integrare, si‑a externalizat cosmarul sub forma unui val urias care o lasa fara suflare. A desenat valul care o coplesea si a reflectat apoi la cum se simtea din punct de vedere emotional, senzorial si fizic atunci cand era coplesita de val. Maxine s‑a desenat apoi sarind si facand surfing pe val. De asemenea, a invatat si exercitii de respiratie si relaxare, imaginandu‑si apoi cum se scurge valul si toata apa se transforma in ciocolata calda.





Alte titluri de specialitate de pe PsihoShop.ro:










Copyright © 2008-2020 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015