Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.
59 TITLURI DISPONIBILE | |
25 TITLURI DISPONIBILE | |
121 TITLURI DISPONIBILE | |
11 TITLURI DISPONIBILE | |
Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.
|
|
|
|
Trauma si sufletul. O abordare psiho-spirituala a dezvoltarii umane si a intreruperii sale
de Donald Kalsched
Autorul analizeaza momentele de spiritualitate care apar in cadrul intim al terapiei. Este o lucrare care reda misterul procesului psihanalitic, spunand povestile unor pacienti si psihoterapeuti obisnuiti care, prin lucrul impreuna, surprind franturi din realitatea sufletului uman si din profunzimea spiritului si sfarsesc prin a fi schimbati de aceasta experienta comuna.
|
Editura: Herald Colectia: Jungiana Pagini: 480
| | Anul aparitiei: 2021 Editia originala: 2013 Traducere din limba engleza de Roberta-Carolina Trif | | Coperta: Simpla (Paperback) Dimensiuni: 130 mm x 200 mm ISBN: 978-973-111-849-9 |
Descrierea editorului
In Trauma si sufletul, Donald Kalsched continua demersul exploratoriu pe care l-a inceput in prima sa carte, Lumea interioara a traumei (Ed. Herald, 2021) – analizand, de data aceasta, mai adanc momentele de spiritualitate care apar in cadrul intim al terapiei. Este o lucrare care reda misterul procesului psihanalitic, spunand povestile unor pacienti si psihoterapeuti obisnuiti care, prin lucrul impreuna, surprind franturi din realitatea sufletului uman si din profunzimea spiritului si sfarsesc prin a fi schimbati de aceasta experienta comuna.
Prezentand studii de caz extinse, in care un rol principal il are interpretarea viselor, autorul ilustreaza modul in care psihoterapia de profunzime cu supravietuitori ai traumei poate deschide pentru ambii parteneri ai analizei fereastra catre o alta realitate a lumii noastre, guvernata de daimoni, in egala masura ai luminii si ai intunericului.
Pentru a face dreptate celor doua „lumi” – cea reala si cea mitopoetica –, Kalsched pledeaza pentru o viziune binoculara asupra realitatii, construind astfel o abordare psiho-spirituala integratoare a traumei.
Donald Kalsched Donald Kalsched, Ph.D., este psiholog clinician si terapeut, formator jungian, o autoritate in domeniu, care sustine cursuri si prelegeri, peste tot in lume, pe tema abordarii interdisciplinare a traumei timpurii si a teoriei disociatiei. |
Pagini din carte
Cuprinsul cartii
Multumiri
Ilustratii si figuri
Introducere
Lucrarea de fata
Doua lumi
Trauma si sistemul de autoingrijire
Cu gandul la suflet
Evolutia sufletului
Trauma si intreruperea dezvoltarii
Ganduri de incheiere
1. Trauma si intalniri salvatoare cu numinosul
Psihologia abisala si descoperirea lumii spiritului
Intalniri cu misterul
Fetita si ingerul
Vizite in momentul mortii
Jennifer si ingerul
Intalnire in pragul mortii cu un inger al luminii
Comentariu asupra celor doua cazuri prezentate: alegerea vietii
Fecioara Maria ca inger pazitor
Maria si pruncul la 11 000 de metri altitudine
O experienta mistica in cadrul unei analize jungiene
„Prezenta” remarcabila din acest capitol
2. Pierderea si recuperarea copilului-suflet
Copilul intre lumi: spatiul tranzitional la D.W. Winnicott
Primul caz: pruncul din cusca
Al doilea caz: brokerul si copilul ingropat
Al treilea caz: Dellie si poneiul
Copilul pierdut si recuperat in mitologiile lumii
Pruncul Iisus si regele Irod
Pruncul Zeus si Cronos, devoratorul de copii
Perseu si furiosul rege Acrisiu(12)
Comentariu si reflectii asupra rolului agresiunii in aceste povesti
3. Disocierea si latura intunecata a sistemului defensiv
Intalnirea lui Dante cu Dis in Infern
Introducere
Dis si agresivitatea
Intrezarirea lui Dis in practica clinica
Dis in psihanaliza, in teoria jungiana si dincolo de ele
Coborarea
„Sa lase-orice speranta cine-a-ntrat”
Dis si demonul depresiei
Exemplu clinic: cazul Helen
Coborarea continua: Limbul
Un exemplu de reusita cu implicatii spirituale
Blocat in Limb: inocenta maligna
Diane: inocenta maligna
Dis si intruparea
Coborarea continua in regiunile de jos
Abaterea ingerilor de la portile lui Dis
Coborarea continua: intalnirea cu Dis
Intalnindu-l indeaproape pe Dis in transfer
Concluzie: doua tipuri de suferinta
4. Trauma, transformare si transcendenta
Cazul lui Mike
Introducere
Prima intalnire
Comentariu asupra clivajului de baza in trauma timpurie
Primele sedinte si recuperarea copiilor pierduti
Lucrul cu suferinta
Recuperarea baiatului/copilului pierdut
Baieti interiori si exteriori
Recuperarea femininului pierdut
Faza intermediara: o noua relationare cu energiile agresive
Furia in transfer
Placintarul si geamgiul
Bisericile in calitatea lor de sanctuare pentru integrarea iubirii si a urii
Revelatia, lacrima lui Buddha si aparitia compasiunii
Regresie si reconstituirea vechilor defense
Intoarcerea Simpatiei
Sacrificiul voluntar si jocul de-a decapitarea
Deschiderea catre suferinta este deschiderea catre Dumnezeu
Rezumat
5. Intregire si defense antiintregire
Introducere
Sa fii vazut in intregime
Intregirea si mostenirea noastra spirituala
Intregirea, oglinzile deformatoare si mitul personal
Experienta lui Jung de recuperare a intregului, prin intermediul unui vis
O descriere ulterioara a intregirii, realizata de Jung
Contributia neurostiintei la intelegerea conceptului de intregire
Iain McGilchrist
Adevarata intregire
Traumele si defensele antiintregire
Allan Schore
Cazul Cynthia
Concluzii
6. Abordari psihanalitice ale lumii interioare
Aplicarea teoriei la cazurile prezentate anterior
Ronald Fairbairn si persecutia interioara
John Steiner si refugiile psihice
Christopher Bollas si lumea interioara ca lume a spiritelor
Arnold Modell si sinele intim
Neville Symington si adevaratul vs falsul Dumnezeu
Comentariu 289
James Grotstein si subiectul inefabil al inconstientului
Misterul viselor si limbajul lor mitopoetic
Inocenta si sufletul pierdut
Prezentele interne angelice si/sau demonice si sistemul de autoingrijire
7. Inocenta, pierderea si recuperarea ei
Reflectii asupra operei Micul print, de St. Exupéry
Inocenta si perspectiva psihanalistilor asupra ei
Inocenta in literatura occidentala
Opera Micul Print de St. Exupéry
Cazul Barbara
Visul cu monstrul verde
Povestea: un mic print aflat intre lumi
Inocenta riscand experienta
Domesticirea: lanurile de grau
Lucruri nevazute ale inimii
Micul print il intalneste pe aviator
Povestea Barbarei, continuare
Micul print, incheiere: aviatorul incepe sa inteleaga
Lectiile ce se desprind din povestea noastra
Barbara: un vis tarziu
Concluzii
8. Personalitatea scindata a lui C.G.Jung
Cum sa invatam sa traim „intre lumi”
Introducere si trimiteri
la capitolele anterioare
Odiseea lui C.G. Jung intre lumi; paralele cu Micul print
Sfesnice ascunse
Povestea lui Jung, continuare
Dialectica celor doua lumi ale lui Jung, in raport cu Freud si psihanaliza
O vedere de ansamblu a povestii de viata a lui Jung
Recenzia lui Winnicott la Amintiri, vise, reflectii
Afirmatiile lui Winnicott cu privire la presupusa psihopatologie a lui Jung
Esecul lui Jung de a atinge un stadiu unitar
Cautarea de-o viata si zadarnica a lui Jung a sinelui sau intreg
Defensele clivajului lui Jung
Evaluarea interpretarilor lui Winnicott
Prima acuzatie formulata de Winnicott: esecul lui Jung de a atinge un „stadiu unitar”
Cea de-a doua afirmatie a lui Winnicott despre Jung: cautarea inutila a sinelui
Cea de-a treia afirmatie a lui Winnicott cu privire la Jung: defensele sale disociative si personalitatea sa divizata
Sumar si concluzii
9. Dezmembrare si rememorare
Reflectii asupra lucrului corporal cu visul, in lumina basmului Fata fara maini, de Fratii Grimm
Introducere
Despre includerea basmelor
Suprematia mintii asupra trupului
Cazul Deborah
Fata fara maini: partea intai
Fazele de inceput ale procesului terapeutic in cazul lui Deborah
Spre o intelegere teoretica
Fata fara maini: partea a doua
Procesul terapeutic al lui Deborah: etapa mainilor de argint
Fata fara maini: partea a treia
Timpul petrecut de Deborah in „padure”
Concluzii
Note
Bibliografie
Index
Fragmente din carte
Cu multi ani in urma, D.W. Winnicott a clarificat faptul ca o dezvoltare sanatoasa presupune ca obiectele parentale sa fi raspuns «suficient de bine» sinelui spontan al copilului care intra in contact cu lumea prin doua canale – iubirea si agresivitatea. Aceste doua afecte arhetipale trebuie umanizate prin intermediul unei relationari stabile, puternice cu persoanele care sunt importante pentru noi. Abia atunci pot fi integrate si ne putem folosi agresivitatea in serviciul iubirii, si nu in serviciul urii sau apararii. Atunci cand acest lucru nu se poate realiza, iubirea si agresivitatea raman arhetipale, iar apoi se amesteca intr-un amalgam patologic care se manifesta sub forma compulsiei la repetitie sau a defenselor sado-masochiste […]
|
Alte titluri de specialitate de pe PsihoShop.ro:
|
|
|
Copyright © 2008-2020 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.
TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015
|
|