Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





55 TITLURI DISPONIBILE

23 TITLURI DISPONIBILE

114 TITLURI DISPONIBILE

10 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:

      
Terapia schemelor pentru copii si adolescenti - Christof Loose       Terapia schemelor pentru copii si adolescenti
de , ,

In ultimii ani terapia schemelor si-a demonstrat eficienta in cazul dificultatilor psihice intampinate de adulti. Dar pot fi luate anumite masuri preventive, inainte ca „raul sa se produca"? Poate fi transpusa aceasta forma de terapie in lucrul cu copiii si adolescentii?

Pret: lei        Avem aceasta carte in stoc



      



Editura: Trei
Colectia: Psihologie-Psihoterapie
Pagini: 592
   
Anul aparitiei: 2022
Editia originala: 2013
Traducere din limba germana de Ioana Brigle
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 145 mm x 205 mm
ISBN: 978-606-40-1568-6


Descrierea editorului

In ultimii ani terapia schemelor si-a demonstrat eficienta in cazul dificultatilor psihice intampinate de adulti. Dar pot fi luate anumite masuri preventive, inainte ca „raul sa se produca"? Poate fi transpusa aceasta forma de terapie in lucrul cu copiii si adolescentii?

In aceasta carte autorii demonstreaza cum se poate realiza acest lucru. Perspectiva dinamica asupra dezvoltarii, specifica terapiei centrate pe scheme, este integrata in terapia comportamentala a tulburarilor psihice si este extinsa si catre un orizont sistemic, bazat pe privirea asupra interactiunilor din cadrul familiei.

Autorii reusesc sa ilustreze modul in care pot fi acoperite toate fazele dezvoltarii, de la nastere si pana la inceperea vietii adulte si sa acorde o forma de „asistenta primara pentru dezvoltare". Este prezentat si modul in care parintii sunt implicati in terapie, consilierea parintilor reprezentand cea mai importanta strategie de preventie primara a tulburarilor psihice, proces care ofera posibilitatea evitarii „reparentajului" ulterior cu ajutorul terapeutilor.

Psihologii si psihoterapeutii vor gasi in aceasta lucrare o introducere completa si accesibila in terapia schemelor aplicata pentru copii si adolescenti.



Christof Loose

Christof Loose este psiholog clinician si psihoterapeut specializat in lucrul cu copii si adolescenti, isi desfasoara activitatea in Dusseldorf, in cabinetul sau individual si este cercetator asociat la Universitatea Heinrich Heine, Departamentul de Psihologie clinica.


Peter Graaf

Peter Graaf este psihoterapeut specializat in psihoterapia copilului si adolescentului.


Gerhard Zarbock

Gerhard Zarbock este psiholog clinician si psihoterapeut specializat in terapia schemelor, terapie cognitiv-comportamentala si terapie dialectic comportamentala.



Pagini din carte

      



Cuprinsul cartii

Prefata
Cuvant introductiv


I. Fundamentele aplicarii terapiei schemelor la copii si adolescenti

1. Aspecte specifice psihologiei dezvoltării în terapia schemelor

Modelul factorilor de risc si al factorilor de protectie
Modelul sarcinilor de dezvoltare
Modelul dimensiunilor temperamentale si al tipurilor de temperament

2. Modelul terapiei centrate pe scheme

Modelul frustrarii nevoilor fundamentale
Reactii de coping din perspectiva terapiei schemelor
Schemele, ca rezultat al invatarii in urma unor situatii psihosociale relevante si deosebit de intense din punct de vedere emotional
Schemele, comportamentul parental, convingerile cognitive si stilurile de coping
Conceptul de „mod"
Modelul tranzactional centrat pe scheme sau pe moduri

3. Conceptul de „mod" in terapia schemelor aplicata copiilor si adolescentilor

Numirea modurilor in cazul copiilor si al adolescentilor
Formarea modurilor de coping in cazul copiilor si al adolescentilor
Gestionarea modurilor de coping in cazul copiilor si al adolescentilor
Relatia dintre scheme si moduri

4. Particularitati specifice etapelor de varsta in terapia schemelor

Perioada sugarului si a copilului mic: 0–3 ani
Perioada copilului prescolar: 4–6 ani
Perioada cuprinsa intre inceperea scolii si preadolescenta: 6–10/11 ani
Perioada adolescentei: 11–16 ani
Perioada adolescentei tarzii si a tanarului adult: 17–23 ani

5. Abordari terapeutice in cadrul terapiei schemelor

Indicatii si contraindicatii cu privire la folosirea terapiei schemelor
Aspecte, caracteristici si obiective centrale in terapia schemelor


II. Terapia schemelor in stadiile de sugar si copil mic

1. Teme, sarcini de dezvoltare, crize potentiale specifice etapei de varsta, conflicte si traume ale tinerei familii din perspectiva terapiei schemelor

Sarcini de dezvoltare ale parintilor si ale copilului
Gestionarea sarcinilor si interactiunea
De unde provine „neputinta-de-a-reactiona-corect- unul-fata-de-celalalt"? Explicatii din punctul de vedere al terapiei schemelor

2. Perspectiva terapiei schemelor cu privire la barbatul in rol de tata

3. Concepte specifice terapiei schemelor cu privire la diagnostic, psihoeducatie si terapia tulburarilor de autoreglare

Stabilirea diagnosticului la nivelul simptomatologiei copilului
Explorarea stresului parental
Stabilirea diagnosticului in cadrul interactiunii parinte-copil
Metode observationale si instrumente folosite pentru autodescriere si descrierea celorlalti
Rezumat cu privire la stabilirea diagnosticului la nivelul apartinatorilor
Obiective si terapie

4. Terapia propriu‑zisa a schemelor: strategii terapeutice, tehnici specifice etapei de varsta

Reflectii pe marginea tulburarilor si sugestii cu privire la tulburari specifice si la maniera de abordare
Metode de interventie caracteristice terapiei comportamentale clasice folosite in cadrul terapiei schemelor
Terapia de cuplu si consideratii sistemice specifice terapiei schemelor

5. Privire de ansamblu


III. Terapia schemelor in cazul copilului prescolar

1. Sarcini si teme de dezvoltare specifice varstei, crize potentiale, conflicte si traume din perspectiva terapiei schemelor

Sarcini si teme de dezvoltare specifice etapei de varsta
Crize potentiale, conflicte si traume

2. Concepte specifice terapiei schemelor cu privire la diagnostic, psihoeducatie si terapie

Interviul cu copiii prescolari
Diverse planuri importante de diagnostic
Psihoeducatia

3. Terapia schemelor — ghid practic: forma relatiei terapeutice, potrivita in raport cu varsta

Universul modurilor in cazul unui copil prescolar
Utilizarea marionetelor pentru degete si maini
Terapia prin joc centrata pe moduri si orientata spre nevoi
Protocolul de joc orientat spre moduri si nevoi

4. Studiu de caz: Chiara, rezultate diagnostice si procedeul terapeutic

5. Concluzie generala cu privire la terapia schemelor in cazul copilului prescolar


IV. Terapia schemelor pentru copilul scolar

1. Sarcini de dezvoltare si conflicte specifice varstei

Sarcini de dezvoltare si crize potentiale
Competente in vederea gestionarii sarcinilor de dezvoltare
Efectele capacitatilor restranse si ale dinamicii de grup constrangatoare asupra formarii schemelor
Efectele lipsei de resurse externe

2. Concepte specifice diagnosticului in terapia schemelor

Diverse niveluri de diagnostic
Cadrul si tehnicile diagnostice

3. Terapia schemelor — ghid practic: formarea adecvata in raport cu varsta a relatiei terapeutice, strategii terapeutice, tehnici specifice varstei

Concluzie


V. Terapia schemelor in cazul adolescentilor

1. Sarcini si teme de dezvoltare specifice varstei, crize potentiale si conflicte, traume in perioada adolescentei si efectele dezvoltarii cognitive

Sarcini si teme de dezvoltare specifice etapei de varsta
Crize potentiale, conflicte si traume
Dezvoltarea cognitiva si intelegerea emotiilor

2. Concepte specifice terapiei schemelor cu privire la diagnostic, psihoeducatie si terapie

Diverse planuri (niveluri) importante de diagnostic
Psihoeducatia

3. Terapia schemelor — ghid practic: formarea adecvata in raport cu varsta a relatiei terapeutice

Concluzie


VI. Terapia schemelor in cazul adultilor tineri

1. Sarcini si teme de dezvoltare specifice varstei, crize potentiale si conflicte, traume din perspectiva terapiei schemelor

Sarcini si teme de dezvoltare specifice varstei, in cazul tinerilor adulti
Crize potentiale, conflicte si traume din perspectiva terapiei schemelor

2. Concepte specifice terapiei schemelor cu privire la diagnostic, psihoeducatie si terapie pentru cele mai frecvente tablouri clinice

Indicatii, contraindicatii si diagnostic
Psihoeducatia

3. Terapia schemelor — ghid practic: strategii terapeutice, formarea adecvata in raport cu varsta a relatiei terapeutice si tehnici potrivite varstei

Conceptualizarea de caz si planul de tratament
Relatia terapeutica
Tehnici specifice terapiei schemelor si adecvate varstei, in cazul tinerilor adulti

Concluzie


VII. Tehnici si metode de interventie in terapia cu copii

Cateva remarci preliminare cu privire la motivatia copiilor si adolescentilor pentru a urma o terapie
Abordarea centrata pe moduri: elemente fundamentale si materiale de lucru
Relatia terapeutica, o trasatura esentiala in terapia schemelor
Dezvoltarea relatiei terapeutice cu pacientul
Dezvoltarea relatiei terapeutice cu figurile parentale de atasament

Confruntarea empatica
Terapia prin joc centrata pe moduri
Lucrul cu povestile din perspectiva terapiei schemelor

Psihoeducatia
Materiale de lucru folosite pentru psihoeducatie
Psihoeducatia pe categorii de varsta
Principalele etape in psihoeducatia copiilor
Metafore pentru ilustrarea schemelor si a modurilor

Folosirea desenelor si a materialului creativ in cadrul abordarii 11centrate pe scheme si moduri
Tehnici traditionale in lucrul cu imagini si desene
Folosirea desenelor si a materialului creativ in cadrul abordarii centrate pe scheme si moduri

Tehnica dialogului cu ajutorul scaunelor
Folosirea marionetelor (pentru maini si pentru degete) si a altor figurine in cadrul abordarii centrate pe moduri

Construirea „Casei Interne"
Nivelul modurilor
Nivelul experiential
Nivelul schemelor
Jocul experiential cu moduri si scheme

Tehnici de imagerie ghidata
Contraindicatii si experiente negative cu exercitiile de imagerie ghidata
Cerinte in cazul exercitiilor de imagerie
Tehnica rescrierii, prin imagerie, a experientelor trecute

Cardurile mnemotehnice si jurnalul
Teme pentru acasa
Rezumat si recomandari cu privire la combinarea mai multor tehnici


VIII. Tehnici si practici in lucrul cu parintii

1. Incadrarea lucrului cu parintii din perspectiva terapiei schemelor

Delimitari conceptuale: consiliere comportamentala, pedagogia schemelor si coaching centrat pe scheme
Elemente de coaching centrat pe scheme
Educarea si consilierea parintilor din perspectiva terapiei schemelor

2. Dezvoltari si perspective in cazul terapiei sistemice centrate pe scheme

Observatii preliminare cu privire la perspectiva sistemica asupra schemelor
Limitele sistemelor si ale subsistemelor
Atribuirea de roluri si inducerea de roluri
Regulile sistemului
Functiile
Cercul vicios al tranzactiilor disfunctionale si escaladarea modurilor
Resursele

3. Constelatiile de moduri si activarea modurilor in sistem

Rolul deosebit al modurilor interne parentale in cazul parintilor
Evitarea modurilor in cazul parintilor — aparari disfunctionale impotriva modurilor parentale negative

4. Rolul terapeutului fata de parinti: relatia terapeutica formata la intersectia dintre consiliere, coaching, indrumare si terapie

Diagnosticul schemelor si modurilor parintilor
Psihoeducatia cu ajutorul textelor (formulari ajutatoare) si al desenelor

Interventii asupra schemelor si modurilor in lucrul cu parintii
Sentimente de vinovatie in lucrul cu parintii
Tehnici si metode la nivel cognitiv
Tehnici si metode la nivel emotional
Tehnici si metode la nivel comportamental

Studiu de caz: „Ron". Ilustrarea diverselor tehnici de interventie
Rezumat


IX. Terapia schemelor si plata prin sistemul de asigurari medicale

Informatii cu privire la simptomatologia relatata in mod spontan de catre pacient si cea discutata de catre terapeut
Istoricul de viata al pacientului si anamneza bolii
Starea psihica in momentul completarii cererii
Concluziile examinarii somatice
Analiza comportamentului si a stilului de atasament
Diagnosticul
Obiectivele terapiei si prognosticul
Planul de tratament, cu includerea tehnicilor specifice terapiei schemelor
Concluzie


X. Terapia schemelor pentru copii si adolescenti — nasterea unui nou concept

Grupuri de lucru nationale si internationale in terapia schemelor pentru copii si adolescenti
Programe de formare continua in terapia schemelor pentru copii si adolescenti
Terapia schemelor in cadrul programelor de formare si formare continua a psihoterapeutilor pentru copii si adolescenti
Terapia schemelor in dezvoltarea personala a terapeutilor aflati in programul de formare in psihoterapia cu copii si adolescenti
10.3.2 Terapia schemelor in supervizarea psihoterapeutilor




Fragmente din carte

Pentru copii, notiunea de „schema" este adesea prea abstracta. Terapeutii nu trebuie sa discute neaparat schemele cu pacientii lor, intrucat ele sunt mai putin descriptive si prea cognitive. Insa psihoterapeutii ar trebui sa aiba in minte schemele care activeaza modurile, precum si nevoile fundamentale frustrate, pentru a putea coordona procesul terapeutic.

Uneori, chiar si unii copii de varsta scolara mica reusesc sa-si descrie comportamentul si trairile cu ajutorul modurilor. In fond, este vorba doar despre un cuvant ce trebuie invatat: mod = stare. Prin achizitionarea acestui cuvant nou, este deschis drumul spre procesul de a intra in armonie cu propria persoana.

-----

Plansetele fiului ei au activat in doamna K. modul Copilului Vulnerabil („El se simte singur pentru ca nu sunt cu el") si astfel a devenit evident faptul ca doamna K. era afectata de schema Abandonului.

Din cauza unei boli respiratorii, ea a trebuit sa suporte, pe vremea cand era copil, o internare in spital de mai multe luni de zile, fara sa aiba sprijinul unei figuri de atasament, intrucat la acea vreme nu se obisnuia internarea unui parinte impreuna cu copilul.

Pacienta isi aminteste cum se uita dupa mama ei care se indrepta spre parcare, simtindu-se singura si parasita. Atunci cand ea presupunea seara ca fiul ei nu se poate separa de ea, de fapt, doamna K. isi satisfacea siesi propriile nevoi infantile de apropiere.





Alte titluri de specialitate de pe PsihoShop.ro:










Copyright © 2008-2020 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015