Disciplinarea pozitiva sau cum sa disciplinezi fara sa ranesti - Adina Botis Matanie

 

Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





110 TITLURI DISPONIBILE

48 TITLURI DISPONIBILE

188 TITLURI DISPONIBILE

24 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:



      
Disciplinarea pozitiva sau cum sa disciplinezi fara sa ranesti - Adina Botis Matanie       Disciplinarea pozitiva sau cum sa disciplinezi fara sa ranesti
de si

Cartea -Disciplinarea pozitiva sau cum sa disciplinezi fara sa ranesti, de Adina Botis Matanie si Anca Axente, este conceputa ca un ghid ce se adreseaza parintilor, educatorilor, consilierilor scolari si tuturor celor care lucreaza cu copii. Disciplinarea pozitiva vizeaza si incurajeaza invatarea unor comportamente si atitudini adaptative adecvate. Ghidul cuprinde informatii despre strategiile eficiente de modificare a comportamentului copiilor, din perspectiva disciplinarii pozitive.

Pret: lei        Avem aceasta carte in stoc!



      



Editura: ASCR
Colectia: Psihologie si viata
Pagini: 130
   
Anul aparitiei: 2011
Editia originala: 2009
Editia originala aparuta in limba romana
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 165 mm x 240 mm
ISBN: 978-973-7973-67-2


Descriere psihoshop.ro

Primul capitol al cartii “Disciplinarea pozitiva sau cum sa disciplinezi fara sa ranesti", de Adina Botis Matanie si Anca Axente, abordeaza disciplinarea asa cum a fost ea aplicata in trecut si, apoi, cum este ea definita in prezent. In al doilea capitol, autoarele definesc comportamentul problematic si stabilesc care sunt factorii care pot conduce la o interpretare eronata a acestora.

Capitolul “Ingredientele unei bune disciplinari" se axeaza pe aspectele legate de comunicarea eficienta si deficitara cu copiii, modalitatile de imbunatatire a comunicarii si de metodele de disciplinare. Aceste metode se refera la invatarea unor comportamente noi, la consolidarea celor deja existente si, respectiv, la atenuarea sau eliminarea celor nedorite. Urmatorul capitol este orientat spre intelegerea procesului de disciplinare pozitiva, deci pe punerea in practica a metodelor prezentate.

Aplicatiile din capitolul cinci sunt gandite pe categorii de varsta ale copiilor (prescolari, scolari mici, preadolescenti, adolescenti), in functie de cele mai frecvente probleme cu care se confrunta educatorii si parintii in disciplinare.

Sugestiile din ultimul capitol al cartii “Disciplinarea pozitiva sau cum sa disciplinezi fara sa ranesti", de Adina Botis Matanie si Anca Axente, se adreseaza in mod special parintilor si de refera la modalitatile prin care acestia isi pot folosi resursele pentru a face fata solicitarilor inerente cresterii si educarii copiilor.




Pagini din carte

                     

                     

   



Cuprinsul cartii

Abstract
Introducere
Scopul Ghidului
Structura Ghidului

I. Ce presupune disciplinarea?

I.1. Ce a insemnat pana acum disciplinarea?
I.2. Ce presupune de fapt disciplinarea?
I.3. Disciplinarea pozitiva si pedeapsa

II. Sa vorbim despre comportamentul copilului

II.1. Care sunt nevoile care motiveaza comportamentul copilului?
II.2. Cand ar trebui sa ne ingrijoreze comportamentul copilului?
1. Caracteristicile de varsta
2. Mediul in care apare
3. Diferentele individuale
4. Standardele comportamentale ale familiei
II.3. Care este diferenta dintre comportament si etichetare?

III. Ingredientele unei bune disciplinari

III.1. Disciplinarea incepe cu o buna comunicare
A. Bariere in comunicarea cu copilul
B. Comunicarea inseamna mai mult decat a vorbi
1. Ascultarea reflexiva
a) Cum stie copilul ca il ascultati?
b) Cateva recomandari privind ascultarea reflexiva
c) Comentarii frecvente ale parintilor in legatura cu ascultarea reflexiva
d) Cum raspund copiii cand parintii folosesc pentru prima data ascultarea reflexiva?
2. Construirea si transmiterea mesajului
Aplicatii
III.2. Metode care ne ajuta in disciplinarea copilului
A. Cand copilul invata un comportament
Aplicatii
B. Cand dorim sa consolidam un comportament
1. Recompensa
a) Tipuri de recompense
b) Recomandari pentru aplicarea recompensei
Aplicatii
2. Controlul mediului
Aplicatii
C. Cand copilul “nu vrea"
1. Metoda consecintelor logice si naturale
a) Consecinte naturale
b) Consecinte logice
Aplicatii
2. Contractul comportamental
Aplicatii
3. Extinctia
Aplicatii
4. Excluderea
Aplicatii

IV. Pasi in aplicarea disciplinarii

V. Aplicatii
Prescolari
Scolari mici
Preadolescenti si adolescenti

VI. Sugestii pentru parinti extenuati

Bibliografie selectiva




Fragmente din carte

Termenul de "disciplina" este inrudit cu termenul de "discipol". Discipolul este o persoana care urmeaza invataturile si stilul de viata al altei persoane, urmand modelul comportamentului sau in diferite situatii. In acelasi fel, disciplinarea reprezinta o experienta de invatare, care deseori este perceputa de catre copil ca fiind dificila, incomoda sau chiar dureroasa. Rolul parintelui este sa il incurajeze pe copil sa persevereze in acest proces de invatare a unor comportamente specifice varstei si a asumarii responsabilitatii.

Modelul oferit de catre parinti are uneori un impact mai mare asupra copilului, decat orice alte metode folosite in disciplinarea lui. Copilul invata cel mai bine imitand, uneori inconstient, exemplul care ii este oferit de catre parinte.

Capitolul III. INGREDIENTELE UNEI BUNE DISCIPLINARI

Disciplinarea incepe cu o buna comunicare

Pentru a mentine o relatie buna cu copilul, este important ca parintele sa comunice eficient cu el. Comunicarea eficienta constituie un ingredient esential pentru educarea copilului. Orice efort este
prea mare si ineficient in lipsa unei relatii bazate pe comunicare si pe dragoste neconditionata fata de copil.

Scopul acestui capitol este de a identifica modalitati eficiente de a asculta copilul si de a-i transmite un anumit mesaj. Comunicarea deficitara este un mod de viata pentru multe familii.

Exemplu:
"- Cum comunicati cu copilul dumneavoastra?"
"- Tot timpul ii spun ce sa faca, il intreb cum a fost la scoala, dar nu imi raspunde."

Cat de mult acest "a vorbi" consta in a cicali, a-i reaminti, a critica, a amagi, a ameninta, a tine o prelegere, a interoga, a da sfaturi, a evalua, a sonda sau a ridiculiza?

Aceste tactici sau oricum le-am numi mai mult perturba decat imbunatatesc comunicarea. Imaginati-va ca ii tineti o "prelegere" unui prieten sau ca il criticati pe unul dintre prietenii dumneavoastra si priviti-l cum se infurie sau cum gaseste o scuza pentru a pleca. Daca veti comunica cu propriul copil ca si cu un prieten, relatia se va imbunatati, iar daca va veti trata prietenii ca si pe propriul copil (ca in exemplul anterior), relatia cu acestia va avea de suferit.

Ganditi-va la modul in care doriti ca majoritatea oamenilor sa va raspunda atunci cand sunteti suparat. Uneori doriti pur si simplu sa fiti lasat in pace. Alteori insa, doriti ca cineva sa va asculte, sa va inteleaga si sa va accepte sentimentele. Este foarte probabil ca si copilul sa astepte acelasi lucru de la dumneavoastra.

A. BARIERE IN COMUNICAREA CU COPILUL

Rolurile pe care parintii le adopta uneori pot impiedica manifestarea deschisa a emotiilor la copii. Aceste roluri pot deveni adevarate bariere in comunicarea cu copilul. Rolurile pot fi acelea de:

Comandant. Parintele care adopta acest rol doreste sa tina lucrurile sub control si cere copilului sa se supuna imediat. Ordinele, comenzile si amenintarile sunt uneltele pe care le foloseste "comandantul".

Moralizator. Moralizatorul este parintele care foloseste frecvent expresia "ar trebui sa". "Ar trebui sa faci asta" si "nu ar trebui sa faci asta" sunt afirmatii specifice acestui rol.

Atotstiutor. Parintii care adopta acest rol incearca sa le arate copiilor ca adultii, avand o experienta bogata de viata, cunosc toate raspunsurile. Ei dau sfaturi si incearca sa arate coplilor cat de multe stiu ei.

Judecator. In acest rol, parintele da verdictul vinovatiei copilului fara a analiza situatia. El va arata ca are intotdeauna dreptate, in timp ce copilul greseste mereu.

Critic. Ca si judecatorul, moralizatorul si atotstiutorul, parintele care critica este interesat sa demonstreze ca el are dreptate, dar in plus foloseste ridiculizarea, sarcasmul sau glumele, pentru a demonstra acest lucru copilului.

Psiholog. Parmtele "psiholog" incearca sa analizeze problema. Cu cele mai bune intentii, acest parinte vrea sa auda toate detaliile pentru a analiza, diagnostica si a pune intrebari. Partea mai neplacuta survine in momentul in care vrea sa ofere solutii, care nu se suprapun peste perspectiva si nevoile copilului.

Protector. in acest caz, parintele incearca sa asigure copilul ca totul este in regula, cand de fapt lucrurile nu stau chiar asa.

Indiferent de rolul pe care il adopta parintii cu cele mai bune intentii, acesta blocheaza comunicarea cu copilul.

B. COMUNICAREA INSEAMNA MAI MULT DECAT A VORBI

Tipul de comunicare pe care vi-l propunem se bazeaza pe respect reciproc. Acesta presupune ca parintii si copiii sa isi exprime sentimentele pe care le au unul fata de altul, in mod onest, fara frica si sa se accepte unul pe celalalt.

Puteti sa nu fiti de acord cu ceea ce spune copilul, insa trebuie sa-i aratati ca acceptati si respectati parerea si sentimentele. Ii veti arata ca-l acceptati prin tonul vocii adoptat, prin cuvintele pe care le folositi si prin comportamentul nonverbal (mimica, postura corpului).

Comunicarea, ca baza a educarii si a disciplinarii, presupune doua aspecte importante: (1) ascultarea activa si (2) comunicarea mesajului. Sa le analizam pe rand.









Copyright © 2008-2016 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015