Consiliere educationala. Ghid metodologic pentru orele de dirigentie si consiliere - Adriana Baban

 

Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





110 TITLURI DISPONIBILE

48 TITLURI DISPONIBILE

188 TITLURI DISPONIBILE

24 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:



      
Consiliere educationala. Ghid metodologic pentru orele de dirigentie si consiliere - Adriana Baban       Consiliere educationala. Ghid metodologic pentru orele de dirigentie si consiliere
de



Pret: lei        Avem aceasta carte in stoc!



      



Editura: ASCR
Colectia: Consiliere scolara
Pagini: 308
   
Anul aparitiei: 2009
Editia originala: -
Editia originala aparuta in limba romana
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 165 mm x 240 mm
ISBN: 978-973-7973-65-8


Pagini din carte

                     

                     

                     

      



Cuprinsul cartii

Rezumat in limba engleza
Cuvant inainte la prima editie

Capitolul 1: Rolul consilierii educationale in procesul formativ (Adriana Baban)

1 Invatamant traditional vs. invatamant modern
2. Nevoia de consiliere educationala


Capitolul 2. Consiliere psihologica si consiliere educationala (Adriana Baban)

1 Delimitari conceptuale
2 Caracteristicile consilierii
3 Obiectivele consilierii


Capitolul 3: Principii si metode de consiliere (Domnica Petrovai, Adriana Baban)

1. Pregatirea consilierului
2. Atitudinile consilierului
3. Abilitatile consilierului
4. Proiectarea activitatilor de consilier
5. Metode de lucru in consiliere


Capitolul 4: Elemente de psihologia dezvoltarii (Oana Benga)

1. Conceptul de dezvoltare
2. Deficit vs. diferenta in dezvoltare
3 Etapele de dezvoltare


Capitolul 5: Personalitatea copilului si adolescentului (Adriana Baban, Viorel Mih)
1. Dinamica dezvoltarii personalitatii
2. Nivelele de abordare a personalitatii
3. Nivelul cognitiv
4. Nivelul emotional
5. Nivelul comportamental
6. Interactiunea nivelelor


Capitolul 6. Autocunoastere si dezvoltare personala (Adriana Baban. Domnica Petrovai)

1 Principiile psihologiei centrate pe persoana
2. Cunoasterea de sine si imaginea de sine
3. Metode de autocunoastere
4. Autocunoastere si intercunoastere
5. Stima de sine
6. Abuzul emotional si fizic: obstacol major in formarea stimei de sine


Capitolul 7- Comunicare si conflict (Adriana Baban, Domnica Petrovai)

1. Rolul comunicarii
2. Modalitati de ameliorare a comunicarii
3. Conflictul si managementul conflictului
4. Deficitul de comunicare si riscul pentru suicid la copii si adolescenti


Capitolul 8: Rezolvarea de probleme (Domnica Petrovai)

1. Conceptul de problema
2. Procesul rezolutiv


Capitolul 9: Stilu1 de viata (Domnica Petrovai, Adriana Baban)

1. Stil de viata sanogen si stil de viata patogen
2. Rolul programelor de preventie a imbolnavirilor si a educatiei pentru sanatate
3 Fumatul si dependenta de nicotina
4. Alcoolul si dependenta de alcool
5. Drogurile si dependenta de droguri


Capitolul 10: Psihosexualitatea (Adriana Baban, Domnica Petrovai)

1. Sexualitatea - dimensiune complexa a fiintei umane
2. Scopul educatiei sexuale
3. Tematica orelor de educatie sexuala
4. Preventia abuzului sexual
5. Obstacole in realizarea educatiei sexuale


Capitolul 11: Strategii de invatare (Gabriela Lemeni)

1 Ce sunt strategiile de invatare?
2 Modalitati de selectare a strategiilor de invatare
3 Deprinderi eficiente de studiu
4. Ce ne motiveaza pentru studiu?


Capitolul 12: Stresul si controlul stresului (Adriana Baban)

1. Ce este stresul?
2. Componentele stresului
3. Modalitati de management al stresului


Capitolul 13: Creativitatea si stimularea comportamentului creativ (Viorel Mih)

1. Notiuni introductive
2. Mituri despre creativitate
3. Abordarea creativitatii
4. Scoala si creativitatea
5. Metode de stimulare a creativitatii


Capitolul 14: Managementul clasei (Domnica Petrovai, Gabriela Lemeni)

1. Strategiile preventive
2. Strategii de modificare comportamentala


Capitolul 15: Orientarea pentru cariera (Gabriela Lemeni)

1. Specificul activitatilor de orientare
2. Constructia identitatii vocationale
3. Investigarea caracteristicilor personale relevante pentru cariera
4. Comportamentul explorator
5. Decizia de cariera


Capitolul 16: Model de programa pentru orele de consiliere si orientare sau dirigintie (Adriana Baban Domnica Petrovai, Gabriela Lemeni)

1. Obiective cadru, de referinta si operationale pentru clasele I-II; continuturi si sugestii metodologice
2. Obiective cadru, de referinta si operationale pentru clasele III-VI; continuturi si sugestii metodologice
3. Obiective cadru, de referinta si operationale pentru clasele VII-IX; continuturi si sugestii metodologice
4. Obiective cadru, de referinta si operationale pentru clasele X-XII; continuturi si sugestii metodologice

Anexe: Fise de lucru pentru elevi




Fragmente din carte

Fumatul si influenta grupului

Grupul de apartenenta joaca un rol important in formarea unor norme pozitive fata de fumat la adolescenti si tineri. Studiile din domeniu au identificat la membrii grupului de apartenenta similaritatea comportamentului de fumat. Grupurile sociale au un set de norme, prin care grupul se defineste si se diferentiaza fata de alte grupuri. Comportamentul de grup este comportamentul indivizilor care impartasesc aceeasi identitate sociala.

Sentimentul de apartenenta la un grup este asociat cu uniformitatea stereotipa sociala a comportamentelor, atitudinilor, perceptiilor si valorilor. Fumatul este un comportament complex, manifestat cu predilectie in situatii sociale si care, astfel, poate avea rolul unui "cod semiotic", prin care grupul se diferentiaza de alte grupuri sociale.

Forta influentei sociale produce omogenitate comportamentala in grupurile de prieteni. Obervarea omogenitatii comportamentale a membrilor grupului arata ca procesul de selectie a prietenilor se face pe baza similaritatii comportamentale. Tinerii isi aleg prietenii care au comportamente similare cu ale lor. Comportamentul de grup presupune conformitatea membrilor grupului cu reprezentarea cognitiva a normelor si a comportamentelor stereotipe ale grupului. Notiunea de perceptie a presiunii sociale este relationata cu conceptul de conformitate cu expectantele celorlalti si mai putin cu propria reprezentare cognitiva a setului de norme al grupului.

Procesul de identificare cu grupul social are trei faze: 1) influenta informationala - in care indivizii se definesc ca fiind membri ai unui grup sau categorie sociala; 2) invatarea normelor stereotipe ale grupului; 3) asumarea normelor grupului, astfel comportamentele lor devenind normative. Tinerii au, in acest fel, un rol activ in selectarea grupului social de apartenenta.

Interventiile anti-fumat trebuie sa descurajeze functia sociala a fumatului si sa incurajeze formarea altor norme sociale.









Copyright © 2008-2016 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015