Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





66 TITLURI DISPONIBILE

27 TITLURI DISPONIBILE

128 TITLURI DISPONIBILE

11 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:

      
Consiliere si orientare. Ghid de educatie pentru cariera - Mircea Miclea       Consiliere si orientare. Ghid de educatie pentru cariera
de si

Cartea -Consiliere si orientare. Ghid de educatie pentru cariera, de Mircea Miclea si Gabriela Lemeni, propune interventii educationale sistemice, axate atat pe autocunoastere si dezvoltare personala, cat si pe descoperirea oportunitatilor profesionale. Interventiile conduc la crearea unui climat propice de crestere a motivatiei pentru invatare si de implicare in procesul educational din scoala.

Pret: lei        Avem aceasta carte in stoc



      



Editura: ASCR
Colectia: Consiliere scolara
Pagini: 258
   
Anul aparitiei: 2010
Editia originala: 2008
Editia originala aparuta in limba romana
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 165 mm x 240 mm
ISBN: 973-7973-90-0


Descrierea editorului

Domeniul consilierii si orientarii in cariera este urmarit in cele trei componente care il alcatuiesc:

1) Conceptul de orientare in cariera este termenul care acopera gama cea mai larga de activitati, de la informare si evaluare, la consiliere si educatie pentru cariera si devine astfel „conceptul umbrela” pentru activitatile din acest domeniu.

2) Consilierea in cariera vizeaza dezvoltarea abilitatilor unei persoane sau ale unui grup de persoane pentru rezolvarea unei probleme specifice legate de cariera (indecizie, anxietate legata de cariera, insatisfactie academica, plan de cariera etc.) si este in esenta o interventie psihologica.

3) Spre deosebire de consiliere, educatia pentru cariera reprezinta o interventie educationala de dezvoltare, in avans, a deprinderilor si a abilitatilor necesare tinerilor pentru dezvoltarea si managementul propriei cariere.

Educatia pentru cariera reprezinta o interventie educationala sistematica, focalizata pe dezvoltarea de competente necesare elevilor pentru managementul propriei cariere. In acelasi timp, educatia pentru cariera vizeaza formarea unei atitudini active orientate, pe de o parte, spre autocunoastere si dezvoltare personala si, pe de alta parte, spre explorarea oportunitatilor educationale si profesionale.



Mircea Miclea

Mircea Miclea (n. 8 noiembrie 1963, Romania) este doctor in psihologie, profesor universitar si fondatorul scolii cognitive in psihologia romaneasca, fiind presedintele Asociatiei Romane de Stiinte Cognitive (din 1996). A fost ministrul educatiei si cercetarii in anii 2004-2005. A obtinut titlul de doctor in psihologie cu tema -Mecanisme psihice de aparare in conditii de stres. S-a specializat in teme precum hipnoza, neurostiintele, stresul si mecanismele de aparare, inteligenta artificiala si aplicatiile ei. Este membru al Asociatiei Americane de Psihologie (din 1995).



Prezentari Video

In conferinta din videoul de mai jos, prof. dr. Mircea Miclea pune in discutie echilibrul dintre viata personala si cea profesionala. Care sunt strategiile pentru a-l obtine si pentru a-l pastra?





Pagini din carte

                     

                     

                  



Cuprinsul cartii

Capitolul 1. EDUCATIA PENTRU CARIERA. CONTINUT SI METODE (Gabriela Lemeni, Mircea Miclea)

1. De ce educatie pentru cariera?
2. Metode si tehnici utilizate in educatia pentru cariera
* Metode generale aplicabile in grup la orele de Educatie pentru cariera
* Metode de grup specifice Educatiei pentru cariera
* Modalitati de facilitare a interactiunilor dintre elevi
* Competentele profesorului-consilier de facilitare a interactiunilor in cadrul grupului de elevi
3. Cum se utilizeaza acest manual?

Capitolul 2. AUTOCUNOASTERE SI DEZVOLTARE PERSONALA (Kallay Eva, Bianca Macavei, Gabriela Lemeni)

1. Imaginea de sine
* Eul actual
* Eul ideal
* Eul viitor
* Stima de sine

2. Aptitudinile
* Tipuri de aptitudini
* Evaluarea aptitudinilor - surse de cunoastere
* Dezvoltarea aptitudinilor

3. Sistemul motivational
* Tipuri de motivatii
* Componente motivationale
* Indicatori motivationali
* Relatia motivatie - performanta
* Optimizare motivationala

4. Emotille si mecanismele de aparare / adaptare

4.1. Emotille
* Dimensiuniile emotiilor
* Tipuri de emotii
* Cauzele aparitiei emotiilor
* Autoreglarea emotiilor si comportamentelor

4.2. Mecanismele de aparare si adaptare
* Rolul mecanismelor de aparare si adaptare
* Principalele mecanisme de aparare si adaptare

5. Eficacitatea personala: autoeficacitatea
* Diferentierea dintre autoeficacitate si stima de sine
* Autoeficacitatea si interesele
* Dezvoltarea autoeficacitatii

6. Metode de autocunoastere

Capitolul 3. COMUNICARE SI RELATIONARE INTERPERSONALA (Smaranda Boros, Laura ViSU-Petra)

1. Procesul de comunicare
* Receptarea mesajului
* Transmiterea mesajului
* Bariere in comunicare
* Consecinte ale esuarii comunicarii: conflictul

2. Variante de comunicare: directa sau mediata, dialog sau comunicare de grup
* Caracteristicile comunicarii de grup
* Comunicarea in cadrul grupurilor mici
* Principii pentru comunicarea eficienta in grup, la scoala

Capitolul 4. MANAGEMENTUL INFORMATIILOR SI AL iNVATARII (Szentgyorgy Zsolt, Alexandru Subtirica, Gabriela Lemeni)

1. Cautarea informatiilor
* Tipuri de informatii
* Surse de informare
* Strategii de cautare a informatiilor

2. Evaluarea si prelucrarea informatiilor
* Modalitati de prelucrare a informatiei

3. Utilizarea informatiilor
* Date, informatii, cunostinte
* Comercializarea informatiilor: considerente etice

4. Tehnologia informatica si de comunicare (TIC)
* Internetul
* Centre de informare si formare Servicii de consiliere prin telefon

5. Managementul invatarii

5.1. Motivatia pentru invatare
* Factori motivationali
* Strategii motivationale

5.2. Strategii de invatare
* Strategii de elaborare asupra materialului
* Strategii de organizare a materialului
* Stiluri de invatare
* Abilitati generale de valorificare a sesiunilor de invatare

Capitolul 5. PLANIFICAREA CARIEREI (Gabriela Lemeni, Oana Negru)

1 Autocunoasterea
* Interesele
* Valorile
* Aptitudini si deprinderi
* Personalitatea

2. Explorarea traseelor educationale si profesionale
* Surse de explorare
* Utilizarea surselor de explorare a traseelor educationale si profesionale

3. Decizia de cariera
* Componentele deciziei de cariera
* Aspecte relationate cu decizia de cariera

4. Marketing sau promovare personala
* Instrumente si tehnici de promovare personala
* Comportamente si atitudini de promovare personala

Capitolul 6. EDUCATIA ANTREPRENORIALA (Sebastian Pintea, Monica Crisan)

1. Educatia si comportamentul antreprenorial

2. Infiintarea si planificarea afacerilor
* Forma juridica de organizare a afacerilor
* Infiintarea si inregistrarea unei afaceri
* Planificarea unei afaceri

3. Aspecte legislative din domeniul antreprenorial

4. Organisme specializate in promovarea si dezvoltarea antreprenoriatului

Capitolul 7. STIL DE VIATA (Aurora T. Szentagotai, Anca Axente)

1. Calitatea vietii individuale

1.1. Elemente ale stilului de viata cu impact asupra calitatii vielii
* Fumatul
* Alcoolul si dependenta de alcool
* Drogurile si dependenta de droguri
* Sexualitatea
* Stresul si managementul stresului
1.2. Decizia si calitatea vietii individuale
1.3. Promovarea unui stil de viata sanatos

2. Calitatea relatillor sociale
* Reguli, roluri, responsabilitati
* Suportul social
* Relatiile sociale in familie, scoala si comunitate
* Comportament prosocial, comportament antisocial
* Violenta acasa, in scoala si in comunitate

3. Calitatea mediului muncii

Rezumat in limba engleza
Cuprins in limba engleza
Bibliografie selectiva




Fragmente din carte

Rolul mecanismelor de aparare si adaptare

Nivelul stresului resimtit de individ in situatiile amenintatoare depinde in mare masura de aprecierile/evaluarile pe care acesta le face in legatura cu natura si caracteristicile evenimentului, respectiv de abilitatile sale de a le face fata.

Cu cit persoana le considera mai amenintatoare si se considera mai inapta penrtru a le controla, cu atat nivelul stresului resimtit va fi mai mare. Acest aspect al mecanismelor de aparare si adaptare poate explica si diferentele reactiilor inter-individuale la acelasi eveniment. Unele persoane reusesc sa faca fata evenimentului, altele nu.

Rezultatele optime de aparare si adaptare la o situatie amenintatoare rezulta din folosirea mecanismelor corespunzatoare caracteristicilor situatiei si persoanei. In rezolvarea unei situatii stresante doua persoane diferite pot folosi strategii diferite ce duc la acelasi rezultat. De exemplu, in unele situatii amenintatoare de intensitate maxima, negarea poate sa aiba o functie adaptativa, insa
daca aceasta strategie este folosita pe o perioada prea indelungata, ea poate sa dea rezultate negative.


Principalele mecanisme de adaptare si aparare

(1) Anticiparea. Inlaturarea stresului prin anticiparea consecintelor posibile si prin conceperea unor solutii adecvate la problema data. Exemplu: Un elev care se simte stresat inaintea unui examen, isi imparte pe zile materialul de studiat, lasandu-si timp si pentru repetare.

(2) Auto-observarea. Reducerea nivelului de stres resimtit prin monitorizarea propriilor ganduri, sentimente, motivatii, comportamente si selectarea reactiilor celor mai potrivite. Exemplu: Un elev care stie ca, de obicei, are tendinta de a se gandi la lucrurile rele care s-ar putea intampla la o teza, va cauta intentionat sa se gandeasca la alte examene care au decurs bine.

(3) Sublimarea. Canalizarea stresului, a emotiilor si a impulsurilor negative in activitati si comportamente acceptabile din punct de vedere social. Exemplu: Multe persoane reusesc sa isi reduca nivelul agresivitatii prin sport, arta etc.

(4) Represia. Inlaturarea stresului, a gandurilor negative, dorintelor indezirabile ori a amintirilor neplacute din campul constiintei. Exemplu: "Uitarea" unor situatii in care persoana s-a comportat/simtit penibil.

(5) Intelectualizarea. Aceasta strategie reduce nivelul de stres resimtit, prin implicarea intr-o forma de gandire abstracta si generala, producandu-se distantarea si evitarea emotiilor negative. Exemplu: Cineva care este bolnav de inima se detaseaza de problema sa, citind literatura de specialitate legata de bolile cardiace.

(6) Negarea. Persoana refuza sa recunoasca existenta unei probleme, a unui eveniment neplacut, stanjenitor, unele aspecte neplacute ale vietii. Exemplu: Cand unei persoane nu-i vine Sa creada ca i-a murit prietenul.

(7) Regresia. Persoana confruntata cu situatia stresanta revine la comportamente specifice unei varste mai mici. De obicei, se folosesc acele strategii care in acele perioade au determinat experiente placute, securizante. Exemplu: Suptul degetului in situatii stresante, adUcerea papusilor, a ursuletilor la teze, la examene, in clasele mai mari.

(8) Proiectia. Este strategia prin care individul atribuie altcuiva sursa raului pe care il traieste. Exemplu: Un elev, care nu s-a pregatit bine pentru o teza, va sustine ca profesorul nu i-a corectat teza cu atentie.

(9) Rationalizarea. In cazul acestui mecanism, individul produce justificari nerealiste ale comportamentelor sale indezirabile. Aceasta strategie este utilizata cel mai mult cu scopul de a proteja stima de sine, pentru obtinerea aprobarii sociale etc. Exemplu: Am picat examenul, pentru ca am avut o perioada proasta, nu pentru ca nu am invatat destul.

(10) Umorul. Acest mecanism reduce nivelul de stres resimtit prin accentuarea aspectelor ironice si amuzante ale evenimentului, situatiei. Exemplu: Intr-o situatie in care colegii fac glume pe seama unui elev, el va recurge la auto-ironizare, pentru a diminua impactul emotional negativ al evenimentului asupra sa.

(11) Compensarea. Este mecanismul prin care stresul resimtit din cauza unor deficiente de natura fizica sau psihica sunt contrabalansate prin dezvoltarea altor abilitati. Esecul intr-un domeniu va determina indivizii care folosesc aceasta strategie sa obtina performante in alt domeniu. Exemplu: Unii elevi cu o constitutie fizica fragila isi compenseaza deficitele pri excelenta in invatatura.

Mecanismele de adaptare contribuie la modularea trairilor emotionale, determinand modificari in calitatea si intensitatea acestora.





Alte carti de acelasi autor

The Computer-Mediated Therapy of Anxiety    The Computer-Mediated Therapy of Anxiety

Pagini: 130 / Pret: 22.00 lei
Consilierea psihologica online este un serviciu din ce in ce mai raspandit. Testarea psihologica online este din ce in ce mai utilizata. Multi psihologi au site-uri si isi promoveaza activitatea pe internet. In era tehnologiei, cand calculatorul si internetul sunt parte integranta din viata multor oameni, cum se adapteaza serviciile psihologice la acest mediu virtual? Cartea -The Computer-Mediated Therapy of Anxiety, coordonata de Mircea Miclea si Eva Kallay, abordeaza tema procesului de diagnostic si terapeutic online.


Alte titluri de specialitate de pe PsihoShop.ro:










Copyright © 2008-2020 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015