Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





67 TITLURI DISPONIBILE

27 TITLURI DISPONIBILE

129 TITLURI DISPONIBILE

11 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:

      
Consiliere si orientare. Ghid de educatie pentru cariera. Activitati pentru clasele V-VIII - Gabriela Lemeni       Consiliere si orientare. Ghid de educatie pentru cariera. Activitati pentru clasele V-VIII
de si

Activitatile prezentate in ghidul -Consiliere si orientare. Ghid de educatie pentru cariera. Activitati pentru clasele V-VIII cuprind o serie de aplicatii care sustin formarea, dezvoltarea si punerea in practica a unei game diverse de abilitati ale elevilor – de la abilitati de viata, comunicare si dezvoltare personala, pana la planificarea carierei si educatie antreprenoriala.

Pret: lei        Avem aceasta carte in stoc



      



Editura: ASCR
Colectia: Consiliere scolara
Pagini: 120
   
Anul aparitiei: 2011
Editia originala: 2011
Editia originala aparuta in limba romana
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 200 mm x 290 mm
ISBN: 978-606-8244-22-8


Descrierea editorului

Aceasta culegere de activitati reprezinta partea aplicativa a temelor abordate in manualul „Consiliere si orientare. Ghid de educatie pentru cariera”. Ea ofera sugestii de activitati pentru cele 6 capitole cuprinse in partea teoretica: (1) Autocunoastere si dezvoltare personala; (2) Comunicare si relationare interpersonala; (3) Managementul informatiilor si al invatarii; (4) Planificarea carierei; (5) Educatia antreprenoriala; (6) Stil de viata.

Activitatile sunt descrise detaliat, pentru a le face accesibile si pentru a asigura atingerea obiectivelor propuse. Ele specifica: obiectivele urmarite, durata aproximativa a activitatii, materialele necesare si etapele de desfasurare a acesteia, sugestii pentru dicutiile cu elevii si criteriile de evaluare a atingerii obiectivelor.

Sectiunea „Discutii” din descrierea activitatilor cuprinde doar cateva sugestii de teme, pe care autorii considera ca ar fi important ca profesorii-consilieri sa le discute cu elevii. La acestea, probabil vor fi adaugate si alte idei, venite din partea elevilor in timpul discutiilor cu acestia.

In sectiunea „De urmarit” sunt precizate aspecte orientative pe baza carora profesorul-consilier se poate asigura ca obiectivul activitatii a fost atins.

Majoritatea exercitiilor sunt insotite de o fisa de lucru, pe care o gasiti in partea a II-a a acestei culegeri – „Fise de lucru”. Ele pot fi fotocopiate pentru a le distribui elevilor. Aceasta optiune le va permite sa isi intocmeasca un dosar, respectiv portofoliul personal, cu toate fisele completate de ei si sa aiba oricand acces la ele, pentru a le consulta si a-si reevalua anumite cunostinte si abilitati necesare pentru deciziile de viata si de cariera.

Pentru a facilita legatura dintre activitati si capitolele din manualul teoretic, am inclus o grila de corespondenta situata in partea stanga a paginii. In grila de corespondenta sunt indicate acele capitole si pagini din manualul teoretic care corespund activitatii respective si, de asemenea, sunt marcate cu semnul „*” clasele pentru care este recomandata activitatea.




Pagini din carte

      



Cuprinsul cartii

Partea I
Activitati

1. Autocunoastere si dezvoltare personala

2. Comunicare si relationare interpersonala

3. Managementul informatiilor si al invatarii

4. Planificarea carierei

5. Educatia antreprenoriala

6. Stil de viata

Partea a II-a
Fise de lucru




Fragmente din carte

Cum se distorsioneaza informatia?

Obiectiv. Identificarea modului in care informatiile sunt expuse distorsionarii in procesul de comunicare

Durata. 30 minute

Desfasurarea activitatii

1 Pregatiti un fragment de maximum 10 randuri dintr-o poveste sau dintr-un articol de ziar care sa cuprinda cat mai multe elemente de detaliu.

2 Pentru acest exercitiu, aveti nevoie de 3-5 voluntari care vor iesi din sala pentru aproximativ 10 minute. E bine sa aveti in Vedere o modalitate prin care acestia sa fie supravegheati de catre un adult in tot acest timp, pentur a nu deranja orele la celelalte clase.

3 Desemnati din randul celorlalti elevi un „povestitor” care va citi fragmentul pregatit si o persoana care va nota cee ace vor reda colegii voluntary din fragmentul prezentat.

4 Chemati primul elev si cereti „povestitorului” sa redea fragmentul ales. Chemati urmatorul elev si cereti-I celui care a auzit povestea sa o redea colegului sau cu cat mai multe detalii. Cereti persoanei desemnate, sa noteze fragmentul asa cum este redat de primul voluntar. Chemati pe rand ceilalti voluntari, procedand in acelasi fel de fiecare data. Dupa ce a fost spusa si ultima „varianta” a povestii, rugate „povestitorul” sa reciteasca povestea initiala. Apoi, rugati elevul care a notat toate variantele povestii sa le citeasca pe rand, rugandu-i pe elevi sa fie atenti la diferentele dintre povestea originala si cea relatata de colegi.

5 Discutati despre constatarile elevilor si cereti-le sa dea exemple de situatii in care au intalnit acest fenomen al distorsionarii informatiilor. Identificati impreuna cu ei care sunt posibilele cause care pot duce la distorsionarea informatiilor in procesul de comunicare si cum poate fi evitat acest lucru.

Discutii

• Distorsionarea informatiilor in procesul de comunicare

• Consecintele distorsionarii informatiilor si implicatiile acestui lucru

• Cauzele procesului de distorsionare a informatiilor

De urmarit

Elevii:

• Sa identifice cauzele distorsionarii informatiilor;

• Sa gaseasca exemple ale fenomenului in viata cotidiana;

• Sa identifice in cadrul exercitiului care au fost elementele cele mai mult supuse distorsionarii si cum au influentat ele intelegerea continutului povestii.

(...)

Analiza unei idei de afaceri

Obiectiv. Evaluarea uni idei de afaceri

Durata. 30 minute

Desfasurarea activitatii

1 Descrieti pe scurt cateva situatii, solicitand elevilor sa evalueze in cem asura ele reprezinta oportunitati pentru deschiderea unor afaceri. Cereti-le elevilor sa genereze idei de afaceri pe baza acestora.

Exemplu: „Ganditi-va ca, in fiecare zi, in Romania, se arunca tone de sticle de plastic, pe care nimeni nu le foloseste, dar care polueaza mediul. Reprezinta aceasta situatie o oportunitate? Ce idei de afaceri se pot baza pe aceasta oportunitate?

Exemple de idei de afaceri: o intreprindere de reciclare a sticlelor de plastic, o intreprindere de incinerare ecologica a acestor ambalaje etc.”

2 Selectati impreuna cu elevii una dintre ideile vehiculate. Impartiti clasa in doua grupuri. Timp de 10 minute, primul grup va identifica toate avantajele pe care le-ar presupune intemeierea unei afaceri pornind de la aceasta idee, iar al doilea grup va identifica toate dezavantajele corespunzatoare afacerii respective.

3 Cereti grupurilor sa prezinte concluziile si permiteti confruntarea argumentelor. Solicitati elevilor sa decida pe baza ideilor vehiculate in ce masura ar valorifica idea de afacere analizata.

Discutii

• Ce informatii sunt mai importante in evaluarea unei idei de afaceri: avantajele sau dezavantajele?

• Ce ar insemna luarea deciziei de intemeiere a unei afaceri doar pe baza avantajelor acesteia?

• Cum pot fi utilizate informatiile despre dezavantajele afacerii?

De urmarit

Elevii:

• Sa identifice avantaje si dezvavantaje ale unei idei de afaceri;

• Sa utilizeze informatii relevante pentru a analiza o idee de afaceri.




Aprecieri si cronici

Educatia pentru cariera reprezinta o interventie educationala sistematica, focalizata pe formarea unei atitudini pozitive, orientare, pe de o parte, spre autocunoastere si dezvoltare personala si, pe de alta parte, spre explorarea oportunitatilor educationale si profesionale.
- Prof. dr. Mircea Miclea





Alte carti de acelasi autor

Consiliere si orientare. Ghid de educatie pentru cariera. Activitati pentru clasele IX-XII/SAM    Consiliere si orientare. Ghid de educatie pentru cariera. Activitati pentru clasele IX-XII/SAM

Pagini: 126 / Pret: 42.00 lei
Activitatile prezentate in ghidul -Consiliere si orientare. Ghid de educatie pentru cariera. Activitati pentru clasele IX-XII cuprind o serie de aplicatii care sustin formarea, dezvoltarea si punerea in practica a unei game diverse de abilitati ale elevilor – de la abilitati de viata, comunicare si dezvoltare personala, pana la planificarea carierei si educatie antreprenoriala.
Consiliere si orientare. Ghid de educatie pentru cariera. Activitati pentru clasele I-IV    Consiliere si orientare. Ghid de educatie pentru cariera. Activitati pentru clasele I-IV

Pagini: 118 / Pret: 42.00 lei
Activitatile prezentate in ghidul -Consiliere si orientare. Ghid de educatie pentru cariera. Activitati pentru clasele I-IV cuprind o serie de aplicatii care sustin formarea, dezvoltarea si punerea in practica a unei game diverse de abilitati ale elevilor – de la abilitati de viata, comunicare si dezvoltare personala, pana la planificarea carierei si educatie antreprenoriala.


Alte titluri de specialitate de pe PsihoShop.ro:










Copyright © 2008-2020 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015